logo

SketchUp-Dan obektlarni yaratish

Загружено в:

12.08.2023

Скачано:

0

Размер:

176.10546875 KB
Mavzu:SketchUp-Dan obektlarni yaratish
Reja:
1.  3ds max 2008 yilda ob'ektlar
2.  Parametrik va tahrir qilinadigan ob'ektlar
3.Kompozit ob'ektlar
4.  Shakl ob'ektlari
5.  Bezier mesh ob'ektlari Kichkina g'ishtlardan qurilgan ulkan bino singari, 3ds Max qurilish bloklari
sifatida   ibtidoiy   elementlardan   (parametrik   ob'ektlar)   foydalangan   holda   ko'p
qirrali   sahnalarni   yaratishga   imkon   beradi.   Har   qanday   ishni   boshlash   uchun
standart parametrik ob'ektlardan foydalanishingiz mumkin. Yaratilgandan so'ng siz
ularga modifikatorlarni qo'llashingiz, qo'shma ob'ektlarni qurishingiz, kesishingiz,
pastki   ob'ekt   darajasida   tahrirlashingiz   va   boshqa   ko'plab   operatsiyalarni
bajarishingiz mumkin.
Eslatma
Kitobga biriktirilgan DVDda joylashgan "2-dars. 3ds Max 2008 da qanday ishlash
kerak" video darsligidan 3ds Max 2008 da ishlash tamoyillari bilan tanishishingiz
mumkin.
3ds   Max-dagi   ob'ektlar   -   bu   sahnaga   kiritilishi   mumkin   bo'lgan   har   qanday
geometriya,   egri   chiziqlar,   kameralar,   qurilish   ob'ektlari,   hajmli   deformatsiyalar,
tizimlar va chiroqlar.
Eslatma
Kitob   bilan   birga   kelgan   DVD   diskdagi   "Tutorial   3.   Types   of   3ds   Max   Objects"
video   darsida   siz   3ds   Max   2008   da   qanday   turdagi   ob'ektlar   mavjudligini
ko'rishingiz mumkin.
Har qanday ob'ektni yaratish va o'zgartirish jarayoni odatda bir xil: ob'ekt menyu
yordamida   yaratiladi   Yaratmoq (Yaratish),   yorliqlar   Yaratmoq   Buyruqlar   paneli
yoki   asboblar   paneli   tugmalarini   (yaratish),   keyin   uni   o'zgartirish   uchun   asbobni
tanlang.
3ds max 2008 yilda ob'ektlar
Ob'ektga yo'naltirilgan modellashtirish 3ds   Max   2008   ob'ektga   yo'naltirilgan   dastur   bo'lib,   ya'ni   dasturda   yaratilgan
hamma   narsa   ob'ektlardir.   Sahnadagi   geometriya,   kameralar   va   chiroqlar
ob'ektlardir.   Ob'ektlarga   shuningdek   modifikatorlar,   kontrollerlar,   bitmaplar   va
moddiy   ta'riflar   kiradi.   Simli   ramkalar,   splinelar   va   modifikatorlar   kabi   ko'plab
ob'ektlar sub-ob'ekt darajasida boshqarilishi mumkin.
Ob'ektga yo'naltirilgan xatti-harakatlar amalda nimani anglatadi?
Keling,   oddiy   misolni   ko'rib   chiqaylik.   Faraz   qilaylik,   siz   mantiqiy   ayirish
amalidan   foydalanib,   murakkab   ob'ektni   qurishingiz   kerak.   Ob'ektni   tanlab,
tugmani  bosgandan  so'ng   Operand B ni  tanlang (B operandini  ko'rsating)  Dastur
mantiqiy   amalni   bajarish   uchun   qaysi   sahna   ob'ektlari   to'g'ri   kelishini   avtomatik
ravishda   aniqlaydi.   Ayirma   amalini   davom   ettirish   uchun   faqat   dasturning   joriy
holati asosida aniqlangan yaroqli ob'ektlarni tanlash va qo'llash mumkin.
Xuddi shu narsa ob'ektlarga modifikatorlarni qo'llash uchun ham amal qiladi. Faqat
tanlangan   ob'ektga   qo'llanilishi   mumkin   bo'lgan   modifikatorlar   mavjud   bo'ladi,
qolganlari   nofaol   yoki   yashirin   bo'ladi.   Shunday   qilib,   dastur   foydalanuvchining
xato qilishiga yo'l qo'ymaydi, buning natijasida hosildorlik oshadi va vaqt tejaladi.
Bu ob'ektga yo'naltirilgan xatti-harakatlar.
Parametrik va tahrir qilinadigan ob'ektlar
3ds   Max   2008-dagi   barcha   geometrik   ob'ektlarni   taxminan   ikki   toifaga   bo'lish
mumkin: parametrik va tahrirlanadigan.
3ds Max-dagi aksariyat ob'ektlar parametrik, ya'ni uning shakli tavsifi emas, balki
sozlamalar yoki parametrlar to'plami bilan belgilanadigan ob'ektlardir. Oddiy qilib
aytganda,   bunday   ob'ektlarni   parametrlar   yordamida   boshqarish   mumkin
(aylang   Parametrlar (Tanlovlar)   buyruqlar   panelida).   Parametr   qiymatlarini
o'zgartirish ob'ektning geometriyasini o'zgartiradi. Ushbu yondashuv ob'ektlarning
o'lchami va shaklini moslashuvchan boshqarish imkonini beradi. Masalan,   ob'ektni   olaylik   Sfera (Shar).   Parametrik   sfera   radius   parametrlarini   va
segmentlar   sonini   saqlaydi   va   proyeksiya   oynalarida   parametrlarning   joriy
qiymatidan kelib chiqqan holda sfera tasvirini ko'rsatadi (2.1-rasm).
Guruch. 2.1.   Parametrik sfera (chapda) va uning parametrlari (o'ngda)
Sferaning parametrik ta'rifi radius va segmentlar soni bo'yicha yoziladi va istalgan
vaqtda o'zgartirilishi va hatto jonlantirilishi mumkin.
3ds   Max-dagi   parametrlar   menyu   yordamida   tuzilishi   mumkin   bo'lgan   barcha
ob'ektlardir   Yaratmoq (Yaratish).   Ular   muhim   modellashtirish   va   animatsiya
sozlamalariga   ega,   shuning   uchun   umuman   parametrik   ob'ekt   ta'riflarini   iloji
boricha   uzoqroq   saqlash   kerak.   Biroq,   ob'ektlarning   parametrik   xususiyatlarini
saqlash   kompyuterning   katta   resurslarini   sarflaydi   va   ob'ektlar   bilan   ishlashni
sekinlashtiradi,   chunki   barcha   parametrlar,   sozlamalar   va   modifikatorlar
kompyuter   xotirasida   saqlanadi.   Shunday   qilib,   ishlayotganda,   qoidaga   rioya
qiling:   agar   siz   kelajakda   ob'ektning   parametrik   xususiyatlarini   ishlatmoqchi
bo'lmasangiz,   uni   o'zgartiring.   Tahrirlanadigan   tarmoq (O'zgartirish   mumkin
bo'lgan sirt).
Tahrirlanadigan   ob'ektlar   pastki   ob'ektlar   (cho'qqilar,   qirralar,   yuzlar,
ko'pburchaklar)   yoki   funktsiyalar   yordamida   o'zgartiriladi.   Tahrirlanadigan
ob'ektlarga   quyidagilar   kiradi:   Tahrirlanadigan   splayn (tahrirlanadigan
spline),   Tahrirlanadigan   tarmoq (O'zgartirish   mumkin   bo'lgan
sirt),   Tahrirlanadigan   poli (O'zgartirish   mumkin   bo'lgan   ko'pburchak
sirt),   Tahrirlanadigan patch (Tahrirlanadigan yamoq yuzasi) va   NURBS (NURBS
yuzasi).   Modifikatorlar   stekidagi   tahrirlanadigan   ob'ektlar   kalit   so'zni   o'z   ichiga
oladi   Tahrirlash   mumkin (Tahrirlash   mumkin).   Istisno   NURBS   ob'ektlari   bo'lib,
ular chaqiriladi   NURBS sirtlari (NURBS sirtlari). Parametrik   bo'lmagan   ob'ektga   o'zgartirilgandan   keyin   bir   xil   sfera   misol
bo'ladi   Tahrirlanadigan tarmoq (O'zgartirish mumkin bo'lgan sirt) (2.2-rasm).
Guruch.   2.2.   Tahrirlanadigan   sfera   (chapda)   va   uning   sozlamalari   ro yxatiʻ
(o ngda)	
ʻ
Parametrik bo'lmagan shar uchlar va yuzlar to'plamidan iborat. Transformatsiyadan
keyin   segmentlar   soni   va   radius   haqidagi   ma'lumotlar   saqlanmaydi.   Agar   siz
sharning radiusini o'zgartirishingiz kerak bo'lsa, unda siz masshtabni qo'llashingiz
yoki yangi shar yaratishingiz kerak. Tahrirlanadigan   ob'ektlar   boshqa   turdagi   ob'ektlarni   aylantirish   orqali   olinadi.
Parametrik   ob'ektni   boshqa   turga   o'zgartirgandan   so'ng   (masalan,
to   Tahrirlanadigan tarmoq (O'zgartirish mumkin bo'lgan sirt)) barcha parametrik
xususiyatlarini   yo'qotadi   va   parametrlarni   belgilash   orqali   o'zgartirib   bo'lmaydi.
Shu   bilan   birga,   tahrirlangan   ob'ekt   parametrik   ob'ektga   kirish   imkoni   bo'lmagan
xususiyatlarga ega bo'ladi - sub'ekt darajasida tahrirlash qobiliyati.
Kompozit ob'ektlar
Tabdan   foydalanish   Yaratmoq (Yaratish)   buyruq   satri   yangi   parametrik   obyekt
yaratish   uchun   ikki   yoki   undan   ortiq   obyektlarni   birlashtira   olasiz   Murakkab
ob'ekt (Qo'shma   ob'ekt).   Murakkab   ob'ekt   tarkibidagi   ob'ektlarning   parametrlari
ham   o'zgartirilishi   va   o'zgartirilishi   mumkin.   Murakkab   ob'ekt   parametrik
ob'ektning bir turi bo'lib, uning parametrlari birlashtiriladigan ob'ektlarni va ularni
birlashtirishning tavsifini o'z ichiga oladi.
Masalan,   shardan   silindrni   ayirishning   mantiqiy   amalini   ko'rib   chiqaylik   (2.3-
rasm). Guruch. 2.3.   Murakkab ob'ekt   (chapda)   va uning parametrlari   (o'ngda)
Ko'pgina   3D   modellashtirish   dasturlarida   bu   operatsiya   mantiqiy   yechim   bo'lgan
aniq   simli   ramkaga   olib   keladi.   Agar   silindrning   o'rnini   yoki   shar   radiusini
o'zgartirish   zarurati   tug'ilsa,   u   holda   yangi   shar   va   silindrni   yaratish   va   yana
mantiqiy amalni bajarish kerak bo'ladi.
3ds   Max-da   silindr   va   shar   parametrik   kompozit   mantiqiy   ob'ektning   bir   qismi
sifatida  saqlanadi.   Siz  hali   ham   sfera  va  silindr   parametrlariga  va  ularning  nisbiy
pozitsiyalariga kirishingiz va jonlantirishingiz mumkin.
Shakl ob'ektlari 3ds   Max-da   shakl   ob'ektlari   boshqa   murakkabroq   ob'ektlarni,   shuningdek,
animatsiya yo'llarini qurish uchun manba geometriyasi sifatida yaratilgan.
Proyeksiya oynalarida cho'qqilarni qurish orqali bajariladigan chiziqlardan tashqari
barcha   boshqa   shakllar   parametrik   ob'ektlardir.   Shakllarni   yaratish   usuliga   qarab
ikki   xil   shakl   mavjud:   radius   va   to'rtburchakni   belgilash   orqali.   Istisnolar   yoy   va
matndir.
Shakl   ob'ektini   yaratish   uchun   yorliqga   o'ting   Yaratmoq (Yaratish)   buyruq   satri,
toifani   tanlang   Shakllar (Formalar)   va   kerakli   shakl   nomi   ko'rsatilgan   tugmani
bosing. Shundan so'ng siz  istalgan ko'rish oynasiga  o'tishingiz va sichqonchaning
chap   tugmachasini   bosish   orqali   sichqonchani   diagonal   ravishda   siljitishingiz
mumkin.   Diagonal   parametrlarni   belgilaydi   Uzunlik (Uzunlik)
va   Kengligi (kenglik)   to'rtburchak   yoki   ellips   yoki   u   mavjud   bo'lgan
parametrlaridagi ob'ektlar uchun radius tomonidan ishlatiladi.
Bunday   ob'ektga   misol   bo'ladi   NGon (Poligon)   radiusi   50   va   tomonlar   soni   6   ga
teng (2.4-rasm). Guruch.   2.4.   NGon   shakli   ob'ekti   (ko'pburchak)   (chapda)   va   uning
parametrlari   (o'ngda)
Matn   siz   yaratishingiz   mumkin   bo'lgan   eng   oddiy   shakldir.   Har   qanday   ko'rish
oynasida bosish kifoya va matn joriy tekislikka joylashtiriladi.
Ko'pburchakli ob'ektlar
Ko'pburchakli   ob'ektlar   -   bu   ob'ektlarning   sirtini   tashkil   etuvchi   ko'pburchaklar
to'riga   asoslangan   ob'ektlar.   Ular   ob'ektlarga   o'xshaydi   Tahrirlanadigan
tarmoq (Tahrirlanadigan  sirt),  lekin noyob  imkoniyatlarga  ega.  Bu  ob'ektlar  faqat
sifatida   mavjud   Tahrirlanadigan   poli (O'zgartirish   mumkin   bo'lgan   ko'pburchak
sirt).   Sahnadagi   har   qanday   geometrik   ob'ektlarni   aylantirish   orqali   ularga aylantirilishi   mumkin   Tahrirlanadigan   poli (O'zgartirish   mumkin   bo'lgan
ko'pburchak   sirt),   shuningdek   modifikatorni   qo'llashdan   keyin   Poly-ni
tahrirlash (Ko'pburchaklarni   tahrirlash)   yoki   Poly   Select (Ko'pburchaklarni
tanlash).
Ko'pburchakli   ob'ektga   misol   sifatida   parallelepipeddan   sharni   ayirishning
mantiqiy   operatsiyasi   yordamida   olingan   o'zgartirilgan   ob'ektni   keltirish   mumkin
(2.5-rasm).
Guruch. 2.5.   Tahrirlanadigan Polyobyekt   (chapda)   va uning sozlamalari Tanlovni
ishga tushirish   (o'ngda) Ko'pburchakli   ob'ektlar   tahrirlanadigan   sirtlarga   qaraganda   ko'proq   resurs   talab
qiladi   va   kam   quvvatli   kompyuterlarda   kompyuter   tezligini   sekinlashtirishi
mumkin. Sahnani optimallashtirishning bir necha oddiy usullari mavjud.
Iloji   boricha   soddalashtirilgan   ob'ektlarni   modellashtirish   Tahrirlanadigan
tarmoq (O'zgartirish mumkin bo'lgan sirt).
Ob'ektlarning   murakkab   va   katta   hajmli   yuzlarini   qurishda,   buyruqni   bajarish
orqali   vaqti-vaqti   bilan   modifikatorlar   stekini   yo'q   qilish   maqsadga
muvofiqdir.   Yiqilish (Yiqilish).
Buyruqni   qo'llash   orqali   NURMS   bo'limi (NURMS   bo'limi),   ko'rish   oynalarida
ko'rsatish   uchun   zarur   bo'lgan   minimal   bo'linmalar   sonidan   foydalaning   va
ko'rsatish   uchun   etarli.   Agar   kerak   bo'lsa,   ko'rish   oynalaridagi   bo'linishlarni
ko'rsatishni butunlay o'chirib qo'ying.
Ob'ektni   qurgandan   so'ng,   uni   aylantiring   Tahrirlanadigan   tarmoq (O'zgartirish
mumkin bo'lgan sirt).
Bezier mesh ob'ektlari
Yamoq   panjaralari (Yamoq   meshlari)   -   Bezier   manipulyatorlari   yordamida
boshqariladigan splaynlar asosidagi to'rtburchak (kamroq uchburchak) bo'laklardan
(yamoqlardan) iborat Bezier sirtlari (2.6-rasm). Guruch.   2.6.   Bezier   tilimlari   bilan   qurilgan   chumoli   modeli   (chapda) ,   va   uning
sozlamalarining Tanlash chiqishi   (o'ngda)
Menyu   Yaratmoq (Yaratish)   ikkita   parametrik   Bezier   tilim   ob'ektini   o'z   ichiga
oladi,   lekin   ko'pchilik   ob'ektlarni   aylantirish   orqali   yaratiladi.   Tahrirlanadigan
patch (O'zgartirish mumkin bo'lgan yamoq yuzasi).
Bezier   tilimlari   yordamida   modellashtirish   ob'ektlarni   yaratishning   boshqa
usullariga nisbatan quyidagi afzalliklarga ega:
Fragmentlar   orasidagi   bo'g'inlarni   avtomatik   tekislash,   bunda   bir   bo'lakdan
ikkinchisiga silliq o'tish olinadi; Bezier manipulyatorlari yordamida fragmentlarni boshqarish;
Bezier   fragmentlarining   topologiyasini   (zichligini)   boshqarish   imkoniyati,   bu   esa
arzon narxlarda tekislangan modelni olish imkonini beradi;
Yakuniy model - bu jonlantirish oson bo'lgan mutlaqo uzluksiz simli ramka.
Biroq, ushbu modellashtirishning ba'zi kamchiliklari ham bor:
Bo'g'inlarni   avtomatik   tekislash,   sirtning   sinishi   (masalan,   tirnoq)   taqlid   qilish
zarur bo'lganda, afzallikdan kamchilikka aylanadi;
Bezier   tilimlari   juda   katta,   shuning   uchun   kichik   elementlar   yoki   ob'ekt   detallari
bilan ishlash noqulay.

Mavzu:SketchUp-Dan obektlarni yaratish Reja: 1. 3ds max 2008 yilda ob'ektlar 2. Parametrik va tahrir qilinadigan ob'ektlar 3.Kompozit ob'ektlar 4. Shakl ob'ektlari 5. Bezier mesh ob'ektlari

Kichkina g'ishtlardan qurilgan ulkan bino singari, 3ds Max qurilish bloklari sifatida ibtidoiy elementlardan (parametrik ob'ektlar) foydalangan holda ko'p qirrali sahnalarni yaratishga imkon beradi. Har qanday ishni boshlash uchun standart parametrik ob'ektlardan foydalanishingiz mumkin. Yaratilgandan so'ng siz ularga modifikatorlarni qo'llashingiz, qo'shma ob'ektlarni qurishingiz, kesishingiz, pastki ob'ekt darajasida tahrirlashingiz va boshqa ko'plab operatsiyalarni bajarishingiz mumkin. Eslatma Kitobga biriktirilgan DVDda joylashgan "2-dars. 3ds Max 2008 da qanday ishlash kerak" video darsligidan 3ds Max 2008 da ishlash tamoyillari bilan tanishishingiz mumkin. 3ds Max-dagi ob'ektlar - bu sahnaga kiritilishi mumkin bo'lgan har qanday geometriya, egri chiziqlar, kameralar, qurilish ob'ektlari, hajmli deformatsiyalar, tizimlar va chiroqlar. Eslatma Kitob bilan birga kelgan DVD diskdagi "Tutorial 3. Types of 3ds Max Objects" video darsida siz 3ds Max 2008 da qanday turdagi ob'ektlar mavjudligini ko'rishingiz mumkin. Har qanday ob'ektni yaratish va o'zgartirish jarayoni odatda bir xil: ob'ekt menyu yordamida yaratiladi Yaratmoq (Yaratish), yorliqlar Yaratmoq Buyruqlar paneli yoki asboblar paneli tugmalarini (yaratish), keyin uni o'zgartirish uchun asbobni tanlang. 3ds max 2008 yilda ob'ektlar Ob'ektga yo'naltirilgan modellashtirish

3ds Max 2008 ob'ektga yo'naltirilgan dastur bo'lib, ya'ni dasturda yaratilgan hamma narsa ob'ektlardir. Sahnadagi geometriya, kameralar va chiroqlar ob'ektlardir. Ob'ektlarga shuningdek modifikatorlar, kontrollerlar, bitmaplar va moddiy ta'riflar kiradi. Simli ramkalar, splinelar va modifikatorlar kabi ko'plab ob'ektlar sub-ob'ekt darajasida boshqarilishi mumkin. Ob'ektga yo'naltirilgan xatti-harakatlar amalda nimani anglatadi? Keling, oddiy misolni ko'rib chiqaylik. Faraz qilaylik, siz mantiqiy ayirish amalidan foydalanib, murakkab ob'ektni qurishingiz kerak. Ob'ektni tanlab, tugmani bosgandan so'ng Operand B ni tanlang (B operandini ko'rsating) Dastur mantiqiy amalni bajarish uchun qaysi sahna ob'ektlari to'g'ri kelishini avtomatik ravishda aniqlaydi. Ayirma amalini davom ettirish uchun faqat dasturning joriy holati asosida aniqlangan yaroqli ob'ektlarni tanlash va qo'llash mumkin. Xuddi shu narsa ob'ektlarga modifikatorlarni qo'llash uchun ham amal qiladi. Faqat tanlangan ob'ektga qo'llanilishi mumkin bo'lgan modifikatorlar mavjud bo'ladi, qolganlari nofaol yoki yashirin bo'ladi. Shunday qilib, dastur foydalanuvchining xato qilishiga yo'l qo'ymaydi, buning natijasida hosildorlik oshadi va vaqt tejaladi. Bu ob'ektga yo'naltirilgan xatti-harakatlar. Parametrik va tahrir qilinadigan ob'ektlar 3ds Max 2008-dagi barcha geometrik ob'ektlarni taxminan ikki toifaga bo'lish mumkin: parametrik va tahrirlanadigan. 3ds Max-dagi aksariyat ob'ektlar parametrik, ya'ni uning shakli tavsifi emas, balki sozlamalar yoki parametrlar to'plami bilan belgilanadigan ob'ektlardir. Oddiy qilib aytganda, bunday ob'ektlarni parametrlar yordamida boshqarish mumkin (aylang Parametrlar (Tanlovlar) buyruqlar panelida). Parametr qiymatlarini o'zgartirish ob'ektning geometriyasini o'zgartiradi. Ushbu yondashuv ob'ektlarning o'lchami va shaklini moslashuvchan boshqarish imkonini beradi.

Masalan, ob'ektni olaylik Sfera (Shar). Parametrik sfera radius parametrlarini va segmentlar sonini saqlaydi va proyeksiya oynalarida parametrlarning joriy qiymatidan kelib chiqqan holda sfera tasvirini ko'rsatadi (2.1-rasm). Guruch. 2.1. Parametrik sfera (chapda) va uning parametrlari (o'ngda) Sferaning parametrik ta'rifi radius va segmentlar soni bo'yicha yoziladi va istalgan vaqtda o'zgartirilishi va hatto jonlantirilishi mumkin. 3ds Max-dagi parametrlar menyu yordamida tuzilishi mumkin bo'lgan barcha ob'ektlardir Yaratmoq (Yaratish). Ular muhim modellashtirish va animatsiya sozlamalariga ega, shuning uchun umuman parametrik ob'ekt ta'riflarini iloji boricha uzoqroq saqlash kerak. Biroq, ob'ektlarning parametrik xususiyatlarini saqlash kompyuterning katta resurslarini sarflaydi va ob'ektlar bilan ishlashni sekinlashtiradi, chunki barcha parametrlar, sozlamalar va modifikatorlar kompyuter xotirasida saqlanadi. Shunday qilib, ishlayotganda, qoidaga rioya qiling: agar siz kelajakda ob'ektning parametrik xususiyatlarini ishlatmoqchi bo'lmasangiz, uni o'zgartiring. Tahrirlanadigan tarmoq (O'zgartirish mumkin bo'lgan sirt). Tahrirlanadigan ob'ektlar pastki ob'ektlar (cho'qqilar, qirralar, yuzlar, ko'pburchaklar) yoki funktsiyalar yordamida o'zgartiriladi. Tahrirlanadigan ob'ektlarga quyidagilar kiradi: Tahrirlanadigan splayn (tahrirlanadigan spline), Tahrirlanadigan tarmoq (O'zgartirish mumkin bo'lgan sirt), Tahrirlanadigan poli (O'zgartirish mumkin bo'lgan ko'pburchak sirt), Tahrirlanadigan patch (Tahrirlanadigan yamoq yuzasi) va NURBS (NURBS yuzasi). Modifikatorlar stekidagi tahrirlanadigan ob'ektlar kalit so'zni o'z ichiga oladi Tahrirlash mumkin (Tahrirlash mumkin). Istisno NURBS ob'ektlari bo'lib, ular chaqiriladi NURBS sirtlari (NURBS sirtlari).

Parametrik bo'lmagan ob'ektga o'zgartirilgandan keyin bir xil sfera misol bo'ladi Tahrirlanadigan tarmoq (O'zgartirish mumkin bo'lgan sirt) (2.2-rasm). Guruch. 2.2. Tahrirlanadigan sfera (chapda) va uning sozlamalari ro yxatiʻ (o ngda) ʻ Parametrik bo'lmagan shar uchlar va yuzlar to'plamidan iborat. Transformatsiyadan keyin segmentlar soni va radius haqidagi ma'lumotlar saqlanmaydi. Agar siz sharning radiusini o'zgartirishingiz kerak bo'lsa, unda siz masshtabni qo'llashingiz yoki yangi shar yaratishingiz kerak.