SketchUp-Dan obektlarni yaratish
Mavzu:SketchUp-Dan obektlarni yaratish Reja: 1. 3ds max 2008 yilda ob'ektlar 2. Parametrik va tahrir qilinadigan ob'ektlar 3.Kompozit ob'ektlar 4. Shakl ob'ektlari 5. Bezier mesh ob'ektlari
Kichkina g'ishtlardan qurilgan ulkan bino singari, 3ds Max qurilish bloklari sifatida ibtidoiy elementlardan (parametrik ob'ektlar) foydalangan holda ko'p qirrali sahnalarni yaratishga imkon beradi. Har qanday ishni boshlash uchun standart parametrik ob'ektlardan foydalanishingiz mumkin. Yaratilgandan so'ng siz ularga modifikatorlarni qo'llashingiz, qo'shma ob'ektlarni qurishingiz, kesishingiz, pastki ob'ekt darajasida tahrirlashingiz va boshqa ko'plab operatsiyalarni bajarishingiz mumkin. Eslatma Kitobga biriktirilgan DVDda joylashgan "2-dars. 3ds Max 2008 da qanday ishlash kerak" video darsligidan 3ds Max 2008 da ishlash tamoyillari bilan tanishishingiz mumkin. 3ds Max-dagi ob'ektlar - bu sahnaga kiritilishi mumkin bo'lgan har qanday geometriya, egri chiziqlar, kameralar, qurilish ob'ektlari, hajmli deformatsiyalar, tizimlar va chiroqlar. Eslatma Kitob bilan birga kelgan DVD diskdagi "Tutorial 3. Types of 3ds Max Objects" video darsida siz 3ds Max 2008 da qanday turdagi ob'ektlar mavjudligini ko'rishingiz mumkin. Har qanday ob'ektni yaratish va o'zgartirish jarayoni odatda bir xil: ob'ekt menyu yordamida yaratiladi Yaratmoq (Yaratish), yorliqlar Yaratmoq Buyruqlar paneli yoki asboblar paneli tugmalarini (yaratish), keyin uni o'zgartirish uchun asbobni tanlang. 3ds max 2008 yilda ob'ektlar Ob'ektga yo'naltirilgan modellashtirish
3ds Max 2008 ob'ektga yo'naltirilgan dastur bo'lib, ya'ni dasturda yaratilgan hamma narsa ob'ektlardir. Sahnadagi geometriya, kameralar va chiroqlar ob'ektlardir. Ob'ektlarga shuningdek modifikatorlar, kontrollerlar, bitmaplar va moddiy ta'riflar kiradi. Simli ramkalar, splinelar va modifikatorlar kabi ko'plab ob'ektlar sub-ob'ekt darajasida boshqarilishi mumkin. Ob'ektga yo'naltirilgan xatti-harakatlar amalda nimani anglatadi? Keling, oddiy misolni ko'rib chiqaylik. Faraz qilaylik, siz mantiqiy ayirish amalidan foydalanib, murakkab ob'ektni qurishingiz kerak. Ob'ektni tanlab, tugmani bosgandan so'ng Operand B ni tanlang (B operandini ko'rsating) Dastur mantiqiy amalni bajarish uchun qaysi sahna ob'ektlari to'g'ri kelishini avtomatik ravishda aniqlaydi. Ayirma amalini davom ettirish uchun faqat dasturning joriy holati asosida aniqlangan yaroqli ob'ektlarni tanlash va qo'llash mumkin. Xuddi shu narsa ob'ektlarga modifikatorlarni qo'llash uchun ham amal qiladi. Faqat tanlangan ob'ektga qo'llanilishi mumkin bo'lgan modifikatorlar mavjud bo'ladi, qolganlari nofaol yoki yashirin bo'ladi. Shunday qilib, dastur foydalanuvchining xato qilishiga yo'l qo'ymaydi, buning natijasida hosildorlik oshadi va vaqt tejaladi. Bu ob'ektga yo'naltirilgan xatti-harakatlar. Parametrik va tahrir qilinadigan ob'ektlar 3ds Max 2008-dagi barcha geometrik ob'ektlarni taxminan ikki toifaga bo'lish mumkin: parametrik va tahrirlanadigan. 3ds Max-dagi aksariyat ob'ektlar parametrik, ya'ni uning shakli tavsifi emas, balki sozlamalar yoki parametrlar to'plami bilan belgilanadigan ob'ektlardir. Oddiy qilib aytganda, bunday ob'ektlarni parametrlar yordamida boshqarish mumkin (aylang Parametrlar (Tanlovlar) buyruqlar panelida). Parametr qiymatlarini o'zgartirish ob'ektning geometriyasini o'zgartiradi. Ushbu yondashuv ob'ektlarning o'lchami va shaklini moslashuvchan boshqarish imkonini beradi.
Masalan, ob'ektni olaylik Sfera (Shar). Parametrik sfera radius parametrlarini va segmentlar sonini saqlaydi va proyeksiya oynalarida parametrlarning joriy qiymatidan kelib chiqqan holda sfera tasvirini ko'rsatadi (2.1-rasm). Guruch. 2.1. Parametrik sfera (chapda) va uning parametrlari (o'ngda) Sferaning parametrik ta'rifi radius va segmentlar soni bo'yicha yoziladi va istalgan vaqtda o'zgartirilishi va hatto jonlantirilishi mumkin. 3ds Max-dagi parametrlar menyu yordamida tuzilishi mumkin bo'lgan barcha ob'ektlardir Yaratmoq (Yaratish). Ular muhim modellashtirish va animatsiya sozlamalariga ega, shuning uchun umuman parametrik ob'ekt ta'riflarini iloji boricha uzoqroq saqlash kerak. Biroq, ob'ektlarning parametrik xususiyatlarini saqlash kompyuterning katta resurslarini sarflaydi va ob'ektlar bilan ishlashni sekinlashtiradi, chunki barcha parametrlar, sozlamalar va modifikatorlar kompyuter xotirasida saqlanadi. Shunday qilib, ishlayotganda, qoidaga rioya qiling: agar siz kelajakda ob'ektning parametrik xususiyatlarini ishlatmoqchi bo'lmasangiz, uni o'zgartiring. Tahrirlanadigan tarmoq (O'zgartirish mumkin bo'lgan sirt). Tahrirlanadigan ob'ektlar pastki ob'ektlar (cho'qqilar, qirralar, yuzlar, ko'pburchaklar) yoki funktsiyalar yordamida o'zgartiriladi. Tahrirlanadigan ob'ektlarga quyidagilar kiradi: Tahrirlanadigan splayn (tahrirlanadigan spline), Tahrirlanadigan tarmoq (O'zgartirish mumkin bo'lgan sirt), Tahrirlanadigan poli (O'zgartirish mumkin bo'lgan ko'pburchak sirt), Tahrirlanadigan patch (Tahrirlanadigan yamoq yuzasi) va NURBS (NURBS yuzasi). Modifikatorlar stekidagi tahrirlanadigan ob'ektlar kalit so'zni o'z ichiga oladi Tahrirlash mumkin (Tahrirlash mumkin). Istisno NURBS ob'ektlari bo'lib, ular chaqiriladi NURBS sirtlari (NURBS sirtlari).
Parametrik bo'lmagan ob'ektga o'zgartirilgandan keyin bir xil sfera misol bo'ladi Tahrirlanadigan tarmoq (O'zgartirish mumkin bo'lgan sirt) (2.2-rasm). Guruch. 2.2. Tahrirlanadigan sfera (chapda) va uning sozlamalari ro yxatiʻ (o ngda) ʻ Parametrik bo'lmagan shar uchlar va yuzlar to'plamidan iborat. Transformatsiyadan keyin segmentlar soni va radius haqidagi ma'lumotlar saqlanmaydi. Agar siz sharning radiusini o'zgartirishingiz kerak bo'lsa, unda siz masshtabni qo'llashingiz yoki yangi shar yaratishingiz kerak.