logo

ALISHER NAVOIY HAYOTI VA IJODI. «XAMSA» ASARI»

Загружено в:

16.08.2023

Скачано:

0

Размер:

4936 KB
««
ALISHER NAVOIY HAYOTI VA IJODI.ALISHER NAVOIY HAYOTI VA IJODI.
  
«XAMSA» ASARI«XAMSA» ASARI
» » 
   Alisher NavoiyAlisher Navoiy
(1441-1501)(1441-1501)           
Darsning maqsadi:Darsning maqsadi:
A) A) 
ta`limiy maqsadta`limiy maqsad
 – o`quvchilarga Navoiyning   – o`quvchilarga Navoiyning  
hayot va ijod yo`li haqida muayyan hayot va ijod yo`li haqida muayyan 
ma`lumotlarni berish, «Xamsa» va xamsachilik ma`lumotlarni berish, «Xamsa» va xamsachilik 
an`analari bilan tanishtirish;an`analari bilan tanishtirish;
B) B) 
tarbiyaviy maqsadtarbiyaviy maqsad
 – o`quvchilarni ajdodlar  – o`quvchilarni ajdodlar 
xotirasiga hurmat, buyuk bobolarimiz bilan xotirasiga hurmat, buyuk bobolarimiz bilan 
faxrlanish, ularga munosib bo`lishga intilish faxrlanish, ularga munosib bo`lishga intilish 
tuyg`ularini tarbiyalash, tarbiyalanuvchilarda tuyg`ularini tarbiyalash, tarbiyalanuvchilarda 
millat oldida shaxsiy mas`ullik fazilatlarini millat oldida shaxsiy mas`ullik fazilatlarini 
tarkib toptirish.tarkib toptirish.
D) D) 
rivojlantiruvchi maqsadrivojlantiruvchi maqsad
 – o`quvchilar ongida  – o`quvchilar ongida 
mumtoz adabiyot namunalarini tahlil qila mumtoz adabiyot namunalarini tahlil qila 
olish va ularni o`zaro taqqoslay olish olish va ularni o`zaro taqqoslay olish 
qobiliyatlarini rivojlantirish.qobiliyatlarini rivojlantirish. «Agar bu ulug` zotni avliyo desak, 
avliyolarning avliyosi, mutafakkir desak, 
mutafakkirlarning mutafakkiri, shoir desak, 
shoirlarning sultonidir» .
I.Karimov 
«Yuksak ma`naviyat yengilmas kuch»          Bahlulbek                                   Ali sh er                        Darveshali
                                             Navoiy      
G’iyosiddin Muhammad Husayn va NavoiyHusayn va Navoiy Orazin y opg` och k o` zimdin, sochilur har lahza y osh,Orazin y opg` och k o` zimdin, sochilur har lahza y osh,
Bo` y lak imBo` y lak im
  
pay dopay do
  
bo` lurbo` lur
  
y ulduzy ulduz
, , 
nihonnihon
  
bo` lg` ochbo` lg` och
  
quy oshquy osh     NA VOI Y  
LIRI K MEROSI
« Ilk devon »
(1465-1466) « Badoye’ 
ul-bidoya »
(1472-1476) « Navodir 
un-nihoya »
(1476-1483) « Xazoyin ul-
maoniy »
(1492-1498) « Devoni Foniy »
(1491-1498)
« Navodir 
ush-shabob » « Badoye’ 
ul-vasat » « Favoyid 
ul-kibar »« G’aroyib 
us-sig’ar »                   fard
tuyuq
chiston
mu
ammo
qit’a
soqiy
noma
qasida
mas
naviy tarkib
band tarji’
band musam
man musad
dasmuxam
masmusta
zod  ruboiyg’azal
16 xil janr “ Nasoyim 
ul-muhabbat”
“ Mahbub 
ul-qulqb”
“ Mezon 
ul-avzon”
“” Majolis 
un-nafois “ Mufradot” “ Munshaot” “ Tarixi anbiyo 
va hukamo”“ Vaqfiya”“ Tarixi muluki 
Ajam”
NAVOIYNING 
NASRIY 
ASARLARI Abdurahmon
Jomiy
Alisher 
Navoiy Xuzrav 
DehlaviyNizomiy
  Ganjaviy
Xamsanavis 
shoirlar  NAVOIY 
UNVONLARI
“ Amiri kabir” 
(ulug’ amir) “ Amir ul-muqarrab”
(podshohga eng 
yaqin amir) “ Muqarrabi shohiy”
(shohning eng 
yaqin kishisi) O’zbekiston 
Respublikasi 
Davlat mukofoti
Respublika 
opera 
va balet teatri
Respublika 
milliy bog’i Navoiy viloyati O’zbekiston
  Adabiyot 
muzeyiO’zbekiston
Milliy 
kutubxonasiSamDU
ALI SHER 
N AVOI Y         «Blis» so`rovnomasi«Blis» so`rovnomasi
№№ AsarlarAsarlar
Ijodkorlar Ijodkorlar  «Guli va «Guli va 
Navoiy»Navoiy»
dostonidostoni
   «Zulmat «Zulmat 
ichra nur» ichra nur» 
asariasari
   «Alisher «Alisher 
Navoiy» Navoiy» 
dramasi dramasi  «Ishq ahli» «Ishq ahli» 
romaniromani
   «Hayot «Hayot 
bo`stoni» bo`stoni» 
qissasiqissasi
   «Shukuhli «Shukuhli 
karvon» karvon» 
romani romani 
11 Oybek Oybek 
22 Uyg`un, Izzat Uyg`un, Izzat 
SultonSulton
33
Omon MuxtorOmon Muxtor
  
44 Barot Barot 
BoyqobilovBoyqobilov
  
55
Mirkarim OsimMirkarim Osim
  
66 L.Batt L.Batt  ““
X amsa” dost onlarining nomlanishi bo’y ichaX amsa” dost onlarining nomlanishi bo’y icha
VEN N  DI A GRAMMA SIVEN N  DI A GRAMMA SI
Alisher NavoiyXusrav Dehlaviy   Kataklardagi Navoiy asarlari Kataklardagi Navoiy asarlari 
nomlarini toping.nomlarini toping.
B ?
B ?
F ?
H ?
L ?
L ?
M ?
M ?
M ?
M ?
N ?
N ?

«« ALISHER NAVOIY HAYOTI VA IJODI.ALISHER NAVOIY HAYOTI VA IJODI. «XAMSA» ASARI«XAMSA» ASARI » »

Alisher NavoiyAlisher Navoiy (1441-1501)(1441-1501)

Darsning maqsadi:Darsning maqsadi: A) A) ta`limiy maqsadta`limiy maqsad – o`quvchilarga Navoiyning – o`quvchilarga Navoiyning hayot va ijod yo`li haqida muayyan hayot va ijod yo`li haqida muayyan ma`lumotlarni berish, «Xamsa» va xamsachilik ma`lumotlarni berish, «Xamsa» va xamsachilik an`analari bilan tanishtirish;an`analari bilan tanishtirish; B) B) tarbiyaviy maqsadtarbiyaviy maqsad – o`quvchilarni ajdodlar – o`quvchilarni ajdodlar xotirasiga hurmat, buyuk bobolarimiz bilan xotirasiga hurmat, buyuk bobolarimiz bilan faxrlanish, ularga munosib bo`lishga intilish faxrlanish, ularga munosib bo`lishga intilish tuyg`ularini tarbiyalash, tarbiyalanuvchilarda tuyg`ularini tarbiyalash, tarbiyalanuvchilarda millat oldida shaxsiy mas`ullik fazilatlarini millat oldida shaxsiy mas`ullik fazilatlarini tarkib toptirish.tarkib toptirish. D) D) rivojlantiruvchi maqsadrivojlantiruvchi maqsad – o`quvchilar ongida – o`quvchilar ongida mumtoz adabiyot namunalarini tahlil qila mumtoz adabiyot namunalarini tahlil qila olish va ularni o`zaro taqqoslay olish olish va ularni o`zaro taqqoslay olish qobiliyatlarini rivojlantirish.qobiliyatlarini rivojlantirish.

«Agar bu ulug` zotni avliyo desak, avliyolarning avliyosi, mutafakkir desak, mutafakkirlarning mutafakkiri, shoir desak, shoirlarning sultonidir» . I.Karimov «Yuksak ma`naviyat yengilmas kuch»