Oʻzbek tili va adabiyotini oʻqitish metodikasi
Mavzu : Koʻrish darajasi past oʻquvchilar bilan ishlash metodikasi Oʻzbek tili va adabiyotini oʻqitish metodikasi
Koʻrish sezgisi Koʻrish sezgisi koʻzning koʻrish darajasi har bir inson uchun muhim hisoblanadi . Ayniqsa oʻquvchilar ta'lim oluvchilar uchun ahamiyati katta. Chunki umumiy dars vaqtlarida bundan juda koʻp foydalaniladi .
. K oʻr ish qobiliyati zaiflashgan bolalar satrlarni yaxshi ajrata olmaydilar. Shartli oʻ xshash narsa, harflarni bir-biri bilan adashtirib yuboradilar, natijada oʻ qish va yozishda kop xatolarga yol qoyadilar. Raqamlarni bir-biridan ajrata olmaslik oqibatida hisoblashda va matematik masalalarni hal etishda qiynaladilar. Ular doskaga yozilganlarni jadval, sxema va boshqa tasvirlarni yaxshi kormaydilar. K oʻ rish bilan bogliq ishni bajarish vaqtida tez charchab qoladilar. Not oʻgʻr i muhit, noqulay sharoit bolani korish qobiliyati keskin pasayib borishiga olib kelishi mumkin.
Tarbiyachi va oʻ qituvchilar k oʻ rish qobiliyati zaif bolalarni oʻz vaqtida oftamolog huzuriga maslahatga yuborishlari kerak. Oftamolog bolani tekshirib kerak bolsa unga korreksiya qiladigan k oʻz oynak taqib yurishini tavsiya etadi va bola qayerda talim olishi kerakligini aniqlaydi. K oʻzoyna k taqib yurishi kerak bolgan bolalarga bo gʻ cha va maktab sharoitida to gʻ ri sanitariya-gigiyena sharoitlari yaratilishi zarur. Bolaning ish oʻr ni t oʻgʻ ri va yetarli darajada yoritilishi lozim. Bola doska, jadval, kartada chizilgan tasvirlar va boshqa oʻq uv materiallarini qanchalik aniq k oʻr ayotganiga etibor beriladi. Anomal refraksiyani bolalar k oʻ zi tez charchab qolishini hisobga olib, dars vaqtida ularga oʻqis h turlarini mumkin qadar oʻzgar tirib turish, k oʻ z qadash bilan bogliq bolgan ishlar topshiriqlar hajmini gʻo yat jiddiy nazorat qilib borish zarur.
Bunday oʻquvchilar bilan koʻproq individual ishlash kerakligini hisobga olib quyidagi oʻyin va mashqlarni tavsiya etish mumkin: