logo

Tarbiyasi og’ir talabalar bilan ishlash

Загружено в:

28.11.2024

Скачано:

0

Размер:

1061.1494140625 KB
MAVZU: 
TARBIYA SI OG’IR 
TALABALAR 
BILAN ISHLASH.    Tarbiya jarayoni mohiyati va uning jamiyat 
taraqqiyotidagi o‘rni.
Tarbiya  qoidalari .
O‘quvchilarda ilmiy dunyoqarash va 
taffakurni shakillantirishda allomalarimiz 
fikrlari .Reja:      Kirish:  O’zbekiston  Respublikasida  ta’lim  tizimini  yanada  rivojlantirish  bo‘yicha 
ko‘plab  ishlar  amalga  oshirilmoqda.  2020  yil  23-sentabrda  ,,Ta’lim  to‘g‘risida’’gi 
qonun  qabul  qilindi.  Yoshlar  tarbiyasida  ayrim  bo‘shliqlar  vujudga  kelayotganini 
fikrlash  doirasi  past,  bilimi  zaif,  yosh  bo‘lib  jinoyatga  qo‘l  urushi,  o‘qishga 
qiziqmaydigan,  tarbiyasi  og‘ir  bolalar  borligi  tashvishlidir.  Bolaning  maktab 
vaqtida  ta’lim  olishida  o‘qituvchi,  pedagog  xodimlar  ya’ni  sinf  rahbarlar  va 
boshlang‘ich  sinf  o‘qituvchilarini  xizmati  kattadir.  Prezidentimiz  Shavkat 
Mirziyoyev  aytganidek  ,,Bizni  hamisha  o‘ylantirib  keladigan  yana  bir  muhim 
masala  –  bu  yoshlarimizning  odob-axloqi,  yurish-turishi,  bir  so‘z  bilan  aytganda, 
dunyoqarashi  bilan  bog‘liq.  Bugun  zamon  shiddat  bilan  o‘zgaryapti.  Bu 
o‘zgarishlarni  hammadan  ham  ko‘proq  his  etadigan  kim-  yoshlar.  Mayli,  yoshlar 
o‘z  davrining  talablari  bilan  uyg‘un  bo‘lsin.  Lekin  ayni  paytda  o‘zligini  ham 
unutmasin.Biz  kimmiz,  qanday  ulug‘  zotlarning  avlodimiz,  degan  da’vat  ularning 
qalbida  doimo  aks-sado  berib,  o‘zligigasodiq  qolishga  undab  tursin.  Bunga 
nimaning  hisobidan  erishamiz.  Tarbiya,  tarbiya  va  faqat  tarbiya  hisobidan’’. 
Prezidentimiz  ham  yoshlar  tarbiyasiga  alohida  e’tibor  qaratadi.  Insonni  tarbiya 
voyaga yetkazadi va kamol toptiradi.     Tarbiya ?    Tarbiya  — shaxsda muayyan 
jismoniy, ruhiy, axloqiy, 
ma naviy sifatlarni ʼ
shakllantirishga qaratilgan 
amaliy pedagogik jarayon; 
Tarbiya- insonning 
jamiyatda yashashi 
uchun zarur bo lgan 	
ʻ
xususiyatlarga ega 
bo lishini ta minlash 	
ʻ ʼ
yo lida ko riladigan 
ʻ ʻ
chora tadbirlar 
yigindisi. Tarbiya insonning insonligini 
ta minlaydigan eng qadimiy va 	
ʼ
abadiy qadriyatdir.   TARBIYA JARAYONI MOHIYATI VA UNING 
JAMIYAT TARAQQIYOTIDAGI O‘RNI .

Tor ma’nodagi 
tarbiya deganda 
pedagogik jarayon 
sharoitida ta’lim 
maqsadini amalga 
oshirish uchun pedagog 
va tarbiyalanuvchilarning 
maxsus tashkil etilgan 
faoliyati tushuniladi.

Ushbu holatda 
pedagoglarning tarbiyaviy 
faoliyati  tarbiyaviy ish 
deb ataladi. 
Keng ma’noda 
tarbiya  shaxsga 
jamiyatning ta’sir 
etishi, ijtimoiy 
hodisa sifatida 
qaraladi. Mazkur 
holatda tarbiya 
ijtimoiylashtirish 
bilan 
uyg‘unlashadi.  TARBIYANING 
MAQSADI – 
HAR TOMONLAMA 
BARKAMOL SHAXSNI 
SHAKLLANTIRISH.
Tarbiya mazmuni - deganda, 
qo‘yilgan maqsad va vazifalar 
bilan bog‘liqlikda ta’lim 
oluvchilarning egallashi lozim 
bo‘lgan bilim, malaka, 
e’tiqod, shaxs sifati va 
xarakteri, xulq-atvor tizimi 
tushuniladi.    TARBIYANING UMUMIY VAZIFALARI:

Jamiyat a’zolarining maqsadga 
yo‘naltirilgan rivojlanishi hamda 
ularning qator ehtiyojlarini qondirish 
uchun shart-sharoit yaratish;

Jamiyat rivoji uchun zarur bo‘lgan 
ijtimoiy madaniyatga mos etarlicha 
hajmdagi  “inson kapitali” ni 
tayyorlash;

Madaniyatlarni uzatib turish orqali 
ijtimoiy hayotning barqarorligini 
ta’minlash;

Ma’lum jins yoshi va ijtimoiy-kasbiy 
guruhlarning qiziqishlarini hisobga 
olgan holda ijtimoiy munosabatlar 
doirasida jamiyat a’zolarining 
harakatini tartibga solish.  
Ijtimoiy muhitning ob’ektiv va sub’ektiv omillariga bog‘liqligi;

Tarbiyaning shaxsning rivojlanishi bilan birligi va o‘zaro bog‘liqligi;

Faoliyat va munosabatni e’tirof etish shaxsning ijtimoiy qimmatli 
fazilatlarini shakllantirishning negizi va asosiy manbai;

Tarbiyalanuvchilarning o‘zaro tarbiyaviy ta’siri, o‘zaro 
munosabatlari hamda faol faoliyati o‘rtasidagi bog‘lanish;

Tarbiya va o‘zini-o‘zi tarbiyalashning intensivligi (jadalligi);

Tarbiyalanuvchining “ichki olami”ga ta’sir etishning intensivligi;

Tarbiyalanuvchilarda verbal va sensomotor jarayonlarning 
rivojlanish darajasi va pedagogik ta’sirni hisobga olish. Tarbiya  qoidalari .
Bu bir tomondan, ijtimoiy hodisa sifatida tarbiyaning xususiyatlari, ikkinchi 
tomondan, shaxsning rivojlanishi bilan bog‘liq bo‘lgan barqaror aloqalar.
Tarbiya jarayonining quyidagi qonuniyatlari mavjud:

MAVZU: TARBIYA SI OG’IR TALABALAR BILAN ISHLASH.

Tarbiya jarayoni mohiyati va uning jamiyat taraqqiyotidagi o‘rni. Tarbiya qoidalari . O‘quvchilarda ilmiy dunyoqarash va taffakurni shakillantirishda allomalarimiz fikrlari .Reja:

Kirish: O’zbekiston Respublikasida ta’lim tizimini yanada rivojlantirish bo‘yicha ko‘plab ishlar amalga oshirilmoqda. 2020 yil 23-sentabrda ,,Ta’lim to‘g‘risida’’gi qonun qabul qilindi. Yoshlar tarbiyasida ayrim bo‘shliqlar vujudga kelayotganini fikrlash doirasi past, bilimi zaif, yosh bo‘lib jinoyatga qo‘l urushi, o‘qishga qiziqmaydigan, tarbiyasi og‘ir bolalar borligi tashvishlidir. Bolaning maktab vaqtida ta’lim olishida o‘qituvchi, pedagog xodimlar ya’ni sinf rahbarlar va boshlang‘ich sinf o‘qituvchilarini xizmati kattadir. Prezidentimiz Shavkat Mirziyoyev aytganidek ,,Bizni hamisha o‘ylantirib keladigan yana bir muhim masala – bu yoshlarimizning odob-axloqi, yurish-turishi, bir so‘z bilan aytganda, dunyoqarashi bilan bog‘liq. Bugun zamon shiddat bilan o‘zgaryapti. Bu o‘zgarishlarni hammadan ham ko‘proq his etadigan kim- yoshlar. Mayli, yoshlar o‘z davrining talablari bilan uyg‘un bo‘lsin. Lekin ayni paytda o‘zligini ham unutmasin.Biz kimmiz, qanday ulug‘ zotlarning avlodimiz, degan da’vat ularning qalbida doimo aks-sado berib, o‘zligigasodiq qolishga undab tursin. Bunga nimaning hisobidan erishamiz. Tarbiya, tarbiya va faqat tarbiya hisobidan’’. Prezidentimiz ham yoshlar tarbiyasiga alohida e’tibor qaratadi. Insonni tarbiya voyaga yetkazadi va kamol toptiradi.

Tarbiya ?