3-sinfda “Do‘stlik yo‘lagi” rivoyatini yangi texnologiyalar asosida o‘qitish metodikasi.pptx
3 - SINFDA “ DO‘STLIK YO‘LAGI ” RIVOYATINI YANGI TEXNOLOGIYALAR ASOSIDA O‘QITISH METODIKASI
• KIRISH • Ulkan bunyodkorlik ishlari , islohotlar , Respublikamizda amalga oshirilayotgan xayrli ishlar xalq ta’limida ham tub burilishlarni yuzaga keltirdi . Ta’lim tizimimizda ko‘plab o‘zgarishlar , yangilanishlar ro‘y bermoqda . Yoshlar ta’lim -tarbiyasini takomillashtirish , ularning mazmunini , uzluksizligini ta’minlab beradigan yangi hujjatlar , pedagogik texnologiyalar , amaliyot uslublari bilan boyib bermoqda . Yurtboshimiz ham ko‘plab ma’ruzalarida hamda yoshlar bilan uchrashuvlarda har tomonlama yetuk , barkamol yoshlarni tarbiyalash , bu borada amalga oshirilayotgan ishlar , oldimizda turgan vazifalar haqida ta’kidlab gapiradilar . Zero, Vatanimiz kelajagi yoshlar qo‘lida . Shunday ekan , barkamol , o‘z fikri va keng dunyoqarashga ega , fikrlarini erkin bayon qila oladigan yoshlarni tarbiyalash masalasi hamisha dolzarbdir .
• 1. ERTAK MATNLARI USTIDA ISHLASHNING NAZARIY ASOSLARI . • Boshlang‘ich sinflar “O‘qish kitobi”da turli janrdagi ko‘plab badiiy va ilmiy -ommabop maqolalar , shuningdek , ertak va rivoyatlar , she’riy matnlar berilgan . Ma’lumki , badiiy asarda hayot obrazlar orqali aks ettiriladi . Uning markazida inson , uning tabiat va jamiyatga munosabati turadi . Badiiy asarda borliqni , voqelikni obrazlar vositasida tasvirlash , ob’ektiv mazmun va sub’ektiv bahoni aniq materialda berish haqidagi qoidalar metodika uchun katta nazariy -amaliy ahamiyatga ega . Asar ustida ishlash muallifning asarida tasvirlangan voqealarga munosabatini ifodalab berishdan tashqari , o‘qituvchi voqelikni obrazlar orqali tasvirlashning o‘ziga xos xususiyatlarini asta tushuna boshlaydi . Yana ham ahamiyatlisi shundaki , har qanday badiiy asarda aniq tarixiy voqelar tasvirlanadi . Asardagi voqealarga tarixiy yondashilganda asarga haqqoniy baho berish mumkin bo‘ladi .
Sinfda hamda sinfdan tashqari o‘qish mashg‘ulotlarida rivoyat va ertak matnlarini tahlil qilish .
• Yana ham ahamiyatli tomoni , yozuvchining hayoti va qarashlari bilan o‘quvchilarning yoshlariga mos ravishda tanishtirish maqsadga muvofiq bo‘ladi . Shularni hisobga olgan holda , badiiy asarni tahlil qilishda o‘quvchilarni asarning g‘oyaviy yo‘nalishini tushunishga o‘rgatish masalasi ham muhimdir . • Asarda qatnashuvchi shaxslarga baho berishda o‘quvchilar o‘z shaxsiy tushunchalaridan foydalanadilar . Qahramonning boshqa fazilatlarini baholash uchun ularda so‘z boyligi , tajriba yetishmaydi . O‘qituvchining vazifasi o‘quvchilar payqay olmagan sifatlarni ko‘rsatish va o‘quvchilar nutqiga kiritishdir .