7-SINF O‘QUVCHILARIDA JALOLIDDIN MANGUBERDINING VATANPARVARLIK XISLATLARINI YORITISHDA TARIXIY METODLARNING O‘RNI
“ 7-SINF O‘QUVCHILARIDA JALOLIDDIN MANGUBERDINING VATANPARVARLIK XISLATLARINI YORITISHDA TARIXIY METODLARNING O‘RNI ”
M U N D A R I J A: KIRISH I. BOB. JALOLIDDIN MANGUBERDI XORAZMSHOHLAR DAVLATI VATANPARVAR SARKARDASI I.1. Tarixiy manba va adabiyotlarda Jaloliddin Manguberdi siymosi tavsifi I.2. Jaloliddin Manguberdining vatanimiz tarixida tutgan o‘rni II BOB. JALOLIDDIN MANGUBERDINING O‘ZBEK DAVLATCHILIGIDA TUTGAN O‘RNI 2.1 . Tarix darslarida Jaloliddin Manguberdi qo‘shini va harbiy kuchining o‘qitilishi 2.2. Jaloliddin Manguberdining davlatchilik tadbirlari III. BOB. JALOLIDDIN MANGUBERDI SHAXSI VA QAHRAMONLIK SIFATLARI ORQALI TARIX DARSLARIDA O‘QUVCHILARDA VATANPARVARLIK SIFATLARINI RIVOJLANTIRISH 3.1. Turli xil metodlardan foydalangan holda Jaloliddin Manguberdi shaxsini yorqinroq tavsiflash. 3.2. Zamonaviy interfaol metodlarning mavzuni o‘rganishdagi avzalliklari va medatologik tahlili XULOSA FOYDALANILGAN MANBALAR VA ADABIYOTLAR
Tadqiqotdan ko‘zlangan asosiy maqsad maxsus adabiyotlar va ilmiy va tarixiy dalillar vositasida XX asrning 20-30 yillarida O‘zbekiston ta’lim tizimi xususan, mahalliy aholi savodsizligini tugatishga qaratilgan sovet davlati tadbirlarini xolisona o‘rganish va uning mohiyatini ochib berish, uning salbiy oqibatlarini ko‘rsatib berishdan iboratTadqiqotning maqsadi
MUAMMONING O‘RGA NILG ANLIK DAR AJASI Bugungi kunga qadar nafaqat sovet hokimiyatining XX asrning 20-30 yillaridagi savodsizlikni tugatish tadbirlari balki, mazkur yillarda amalga oshrilgan tarixiy jarayonlar ko‘pgina mahalliy tarixchilar tomonidan tadqiq qilingan. Tadqiqotchi-olimlar S.Rajabov, M.Ochilov, R.Sharafutdinova, K.Samiboyev, F.Oripov, N.Inoyatov, M.Ergashev, S.Xabirova, R.A’zamova, F.Sharipov, E.Qodirov, R.Mavlonova, A.Chorievlar va boshqalar o‘z ishlarida asosan sovet maktablari faoliyatiga to‘xtalib o‘tganlar Milliy maorif va savodsizlikni tugatish masalalalaari boshqa bir guruh tadqiqotchilar tomonidan ham xolisona o‘rganilgan. Jumladan, Z.Kondratenko, J.Yo‘ldoshev, S.Xasanov, I.Tursunov, T.Saidbaev, D.Ismoilova, N.Mahkamova tadqiqotlarida tegishli manbalarni tahlil qilish asosida musulmon maktab va madrasalarining Turkistonda keng tarqalganligi, mustamlakachilik sharoitidagi ularning faoliyati, ulardagi ta’lim-tarbiya jarayoni masalasi aks ettirilgan P.I.Serbov, A.D.Nikiforovlarning o‘zbek tilida chop etilgan “O‘zbekistonda xalq maorifi” nomli asarida sovet maktablari bilan bir qatorda o‘zbek milliy maorif tarixi hamda uning XX asrning 20- yillaridagi holati to‘g‘risida batafsil ma’lumot berilgan
I BOB. Sovet hokimiyatining dastlabki yillarida O‘zbekistonda ta’lim va maorif masalalari Turkiston Xalq Maorif Komissarligining 1918-yil 14- maydagi 145-sonli qarorida endilikda yangi maktablar ochish va bu maktablarga Turkistonda yashovchi me h natkashlarning millati, jinsi, diniy e’tiq o dlaridan qat’iy nazar, o‘qishni xohlovchilarning hammasi qabul qilinishi bayon qilinga n edi. Turkiston Xalq Maorif Komissarligining 14-may qarori asosida viloyat ishchi, dehqon, musulmon deputatlari sovetlari huzurida maxsus maorif komissiyalari tuzildi.