Dunyo okeani
























Mavzu: Dunyo okeani
ta’limiy maqsad: o’quvchilarning gidrosfera haqida bilim va tasavvurlarini shakllantirishda davom etish, ularga tanish bo`lgan va dars mavzusiga aloqador bilim va tushunchalarni takrorlash, Dunyo okeani va uning qismlariga ta’rif berish, o`quvchilarda geografik xaritalar bilan ishlash hamda obyektlarga tavsif bera olish ko`nikmalarini hosil qilish, mavzuga oid yangi atama va tushunchalar bilan tanishish;Darsning maqsadi: tarbiyaviy maqsad : o ’ quvchilarni darsdan tashqari qo ’ shimcha manbalardan foydalanishga o ’ rqatish , ularda Ona - Tabiat boyliklari va hayot manbayi bo ’ lgan suvni avaylab asrash va muhofaza qilish xislatlarini tarbiyalash ; rivojlantiruvchi maqsad : o ’ quvchilarning mustaqil fikrlash , hozirjavoblik , topqirlik , ziyraklik xususiyatlarini rivojlantirish , ularni o ’ z - o ’ zini boshqarishga yo ’ naltirish .
Dars turi: Yangi bilimlar beruvchi. Dars uslubi: Noan’anaviy. Dars jihozi: Dunyoning tabiiy xaritasi, globus, 5-sinf geografik atlasi, yozuvsiz xarita, tarqatma materiallar, kompyuter, monitor, ko’rgazmali qurollar. Darsning shiori: Hamjihatlik Faollik Ahillik O’ng qo’l qoidasi
D A R S R E J A S I: 1. Tashkiliy qism 5 daqiqa 2. Uy vazifasini so’rash 7 daqiqa 3. Yangi mavzu bayoni (dars taqdimoti) 12 daqiqa 4. Amaliy ish bajarish 3 daqiqa 5. Mavzuni mustahkamlash - -”Raqamlar tilga kirganda” -”To’g’ri joylashtir” o’yini -yozuvsiz xarita bilan ishlash va “Sardorlar bellashuvi” -amaliy ish bajarish 3 daqiqa 3 daqiqa 3 daqiqa 3 daqiqa 6. Darsni yakunlash, baholash 3 daqiqa 7. Uyga vazifa berish 3 daqiqa
Tashkiliy qism: - davomatni aniqlash, o`quvchilarni darsga jalb etish; -“Dunyo yangiliklari” bilan tanishish; -sinf meteorologi tomonidan ob-havo ma`lumotlari bilan tanishish; -sinf o’quvchilarini guruhlarga bo’lish, guruhlarni nomlash va sardorlarni saylash. Guruhlarni nomlash uchun ularga geografik topishmoqlar beriladi va guruhlar nomi topishmoqlar javobiga asosan nomlanadi. Darsning borishi: