Pisa baholash dasturiga tayyorlovning samarali usullari












O’ZBEKISTON RESPUBLIKASI MAKTABGACHA VA MAKTAB TA’LIMI VAZIRLIGI TOSHKENT VILOYATI PEDAGOGIK MAHORAT MARKAZI “ ANIQ VA TABIIY FANLAR METODIKASI” KAFEDRASI Mav zu : Pisa baholash dast uriga t ay y orlov ning samarali usullari Tinglov chi : Doniy orov Sult onali
Reja : • Kirish 1. PISA baholash dasturi va uning mazmuni • 2. PISA testlariga tayyorlov jarayonining metodikasi • 3. PISA baholash dasturida matematik savodxonlikni rivojlantirish usullari • X ulosa Foy dalanilgana adabiy ot lar
Kirish • Bugungi kunda ta’lim sohasida global raqobatbardoshlikni oshirish va sifatli ta’lim tizimini yaratish masalalari dolzarb ahamiyat kasb etmoqda. Shu nuqtai nazardan, PISA (Program for International Student Assessment) baholash dasturi mamlakatlarning ta’lim tizimini baholashda muhim o‘rin tutadi. PISA dasturi o‘quvchilarning o‘z bilimlarini hayotiy vaziyatlarda qo‘llash qobiliyatini, ya’ni funksional savodxonligini aniqlashga qaratilgan. Ushbu dastur har uch yilda bir marotaba o‘tkazilib, ta’lim sifatini xalqaro miqyosda tahlil qilish imkonini beradi.
PISA dast urining maqsadi v a ahamiy at i • PISA baholash dasturi dunyo miqyosida o‘quvchilarning bilim va ko‘nikmalarini baholashning eng yirik va nufuzli tizimlaridan biri hisoblanadi. Ushbu dasturning asosiy maqsadi o‘quvchilarning nazariy bilimlarini amaliyotda qo‘llash qobiliyatlarini aniqlashdir. PISA dasturi faqatgina an’anaviy bilimlarni o‘rgatishga emas, balki hayotiy ko‘nikmalarni rivojlantirishga ham e’tibor qaratadi. Bu dastur har uch yilda bir marta xalqaro miqyosda o‘tkazilib, 15 yoshli o‘quvchilarning funksional savodxonligini baholaydi
PISA dast urining maqsadi v a ahamiy at i • PISA baholash tizimi uchta asosiy yo‘nalishni o‘z ichiga oladi: o‘qish savodxonligi, matematik savodxonlik va tabiiy fanlar savodxonligi. O‘qish savodxonligi o‘quvchining matnni tushunishi, tahlil qilishi va undagi ma’lumotlarni ishlatish qobiliyatini o‘lchaydi. Matematik savodxonlik esa o‘quvchining turli muammolarni matematik tushunchalar yordamida yechish qobiliyatini baholaydi. Tabiiy fanlar savodxonligi o‘quvchining ilmiy bilimlarni hayotiy vaziyatlarda qo‘llash qobiliyatini aniqlaydi.