logo

TADBIRKORLIKDA MARKETING VA UNING MOHIYATI

Yuklangan vaqt:

10.08.2023

Ko'chirishlar soni:

0

Hajmi:

3253.8212890625 KB
•
   
•
MAVZU:  TADBIRKORLIKDA 
MARKETING VA UNING MOHIYATI
         RE JA
•
1. MARKETING HAQIDA UMUMIY MA’LUMOT
•
2.   MARKETINGNING MAQSADLARI
•
3.MARKETING FUNKSIYALARI Marketing nima? Asosiy tushunchalar. Marketingni  asosi  nimada?  Marketingni  jumbog'i  shundaki,  u 
insoniyatning  eng  qadimiy  faoliyatlaridan  biri  bo'lishiga  qaramasdan,  eng 
yosh biznes-fan hisoblanadi.
Marketingni  bir  qancha  tariflari  bo'lib,  deyarli  har  bir  marketing 
haqidagi kitob mualliflari martketingga o'zlarini ta'riflarini berishadi.
Marketing  -  sotuvchi  va  haridor  o'rtasidagi  tovar,  mahsulot  yoki 
xizmatlar  almashinuvi  natijasida  kompaniyaning  qiymati  oshish  jarayoniga 
aytiladi.
Foydali  almashinuv  natijasida  sotib  oluvchi  biron  mahsulot,  tovar  yoki 
xizmatga ehtiyojini qondiradi, sotuvchi esa o'zining foydasini ko'radi. Marketingning maqsad va vazifalari
Marketingning maqsadi - yangi 
mijozlarni mahsulot, tovar yoki 
xizmat uchun jalb qilish, ularga 
yuqori iste'mol sifatini taklif 
qilib, eski mijozlarni saqlab 
qolgan holda, ularning tinimsiz 
o'zgarib turuvchi ehtiyojlarini 
qondirishdan iborat. Marketingning asosiy vazifasi - har 
bir bozorning ehtiyojlari va 
zaruratlarini aniqlash, ular orasidan 
o'z kompaniyalari boshqa 
raqobatchilardan ko'ra yuqori 
darajali xizmat ko'rsata 
oladiganlarini tanlashdan iborat. Bu 
kompaniyaga yuqori sifatli 
mahsulotlar ishlab chiqarish va 
shuning natijasida 
iste'molchilarning ehtiyojlarini 
qondirish bilan kompaniyaning 
umumiy foydasini oshirishdir. Marketing bu nafaqat falsafa, fikrlash tarzi va iqtisodiy tafakkur 
yo'nalishi, ammo ayrim firma, kompaniya, tarmoq va butun iqtisodiyot 
bo'yicha amaliyot faoliyati hamdir. AQSH va boshqa xorijiy davlatlar 
iqtisodiy adabiyotlarida marketing ta'rifini ko'p turlari mavjuddir. Eng 
keng tarqalgan marketing ta'rifi, u Amerika marketing assotsiatsiyasi 
tomonidan berilgan bo'lib, uning mazmuni quyidagichadir, ya'ni 
«Marketing - shunday jarayondan iboratki, uning yordamida o`ylangan 
g'oya rejalashtiriladi va amalga oshiriladi, narxlar tashkil etiladi, 
g'oyalar, tovarlar va xizmat ko'rsatishlar harakati va sotishni, ayrim 
shaxslar va tashkilotlarni maqsadlari ayirboshlash yordamida 
qondiriladi». Marketing asosida bozorni har taraflama o'rganish 
yo'nalishlarining asosiylaridan quyidagilarni ko'rsatib 
o'tish zarur:
•  talabni o'rganish;
•  bozor tarkibini aniqlash;
•  tovarni o'rganish;
•  raqobat sharoitlarini tadqiq qilish;
•  sotish shakli va uslublarini tahlil etish. Marketing quyidagilarni o'rgatadi:
•  bozorni o'rganishni;
•  uni taqsimlashni;
•  tovarini joylashtirishni;
•  marketing siyosatini olib borishni;
•  tovar siyosatini;
•  narx siyosatini;
•  taqsimot siyosatini;
•  siljitish (yo'naltirish) siyosatini;
•  yuksalish, qo'shimcha xizmatlarini (Plus) - (bunga marka, 
sotishdan keyingi xizmat, kafolat va texnik yordam, yetkazib berish, 
assortiment, shaxsiy iste'mol va boshqalarni kiritish mumkin).   Mutaxassislar marketingning 8 ta asosiy vazifasini 
ko rsatib o tadilar:ʻ ʻ
1. rejalashtirish va mahsulotni yaratish;
2. mahsulotning navi va standartlarini belgilash;
3. mahsulot xaridi va uni guruhlashtirish;
4. sotish;
5. omborga joylash;
6. transport xizmati;
7. marketing faoliyatini moliyalash;
8. xatarlar va bozorga oid axborotlar to plash.	
ʻ

• • MAVZU: TADBIRKORLIKDA MARKETING VA UNING MOHIYATI

RE JA • 1. MARKETING HAQIDA UMUMIY MA’LUMOT • 2. MARKETINGNING MAQSADLARI • 3.MARKETING FUNKSIYALARI

Marketing nima? Asosiy tushunchalar.

Marketingni asosi nimada? Marketingni jumbog'i shundaki, u insoniyatning eng qadimiy faoliyatlaridan biri bo'lishiga qaramasdan, eng yosh biznes-fan hisoblanadi. Marketingni bir qancha tariflari bo'lib, deyarli har bir marketing haqidagi kitob mualliflari martketingga o'zlarini ta'riflarini berishadi. Marketing - sotuvchi va haridor o'rtasidagi tovar, mahsulot yoki xizmatlar almashinuvi natijasida kompaniyaning qiymati oshish jarayoniga aytiladi. Foydali almashinuv natijasida sotib oluvchi biron mahsulot, tovar yoki xizmatga ehtiyojini qondiradi, sotuvchi esa o'zining foydasini ko'radi.

Marketingning maqsad va vazifalari Marketingning maqsadi - yangi mijozlarni mahsulot, tovar yoki xizmat uchun jalb qilish, ularga yuqori iste'mol sifatini taklif qilib, eski mijozlarni saqlab qolgan holda, ularning tinimsiz o'zgarib turuvchi ehtiyojlarini qondirishdan iborat. Marketingning asosiy vazifasi - har bir bozorning ehtiyojlari va zaruratlarini aniqlash, ular orasidan o'z kompaniyalari boshqa raqobatchilardan ko'ra yuqori darajali xizmat ko'rsata oladiganlarini tanlashdan iborat. Bu kompaniyaga yuqori sifatli mahsulotlar ishlab chiqarish va shuning natijasida iste'molchilarning ehtiyojlarini qondirish bilan kompaniyaning umumiy foydasini oshirishdir.