logo

Boshlang’ich ta’limda o’qituvchilarni innovatsion faoliyatga yondashuvini shakllantirish

Загружено в:

12.08.2023

Скачано:

0

Размер:

360.0537109375 KB
Boshlang’ich ta’limda o’qituvchilarni innovatsion faoliyatga yondashuvini
shakllantirish  
MUNDARIJA
Kirish……………………………………………………………………..
Asosiy qism……………………………………………………………….
Birinchi bob. Pedagogik innovatsiya………………………………………
1.1. Innovatsion ta'lim muassasalari……………………………………….
1.2 Pedagogika bo'yicha zamonaviy innovatsion texnologiyalar………….
1.3   Interfaol texnologiyalar   o'rganish………………………………………
Ikkinchi bob: Muammoni innovatsion pedagogik texnologiyalarga amali yondashuvlar
2.1 Kasb ta'limi bo'yicha innovatsion tendentsiyalar………………………………..
2.2 Kasbiy ta'limning jahon tajribasi innovatsiyalari……………………………..
2.3 Rossiyada kasb-hunar ta'limi yangiliklari………………………………………
Xulosa…………………………………………………………………………………
Adabiyotlar ro’yhati …………………………………………………………………. Reja:
Kirish
Asosiy qism
Birinchi bob. Pedagogik innovatsiya
1.1. Innovatsion ta'lim muassasalari
1.2 Pedagogika bo'yicha zamonaviy innovatsion texnologiyalar
1.3   Interfaol texnologiyalar   o'rganish
Ikkinchi bob: Muammoni innovatsion pedagogik texnologiyalarga amaliy 
yondashuvlar
2.1 Kasb ta'limi bo'yicha innovatsion tendentsiyalar
2.2 Kasbiy ta'limning jahon tajribasi innovatsiyalari
2.3 Rossiyada kasb-hunar ta'limi yangiliklari
Xulosa
Adabiyotlar ro’yhati. Kirish
Rivojlanish har qanday inson faoliyatining ajralmas qismidir. To'plash tajribasi, 
usullarini takomillashtirish, harakatlar usullarini takomillashtirish, ularning aqliy 
qobiliyatlarini kengaytirish, doimiy rivojlanayotgan odam bor.
Xuddi shu jarayon har qanday inson faoliyatiga, shu jumladan pedagogik tarzda 
qo'llaniladi. Uning rivojlanishining turli bosqichlarida jamiyat tobora yangi 
standartlarga erishdi, mehnatga qo'yiladigan talablar.  Bu ta'lim tizimini rivojlantirishni 
talab qildi.
Bunday rivojlanish vositalaridan biri innovatsion texnologiyalar, i.e. Bular 
progressning samarali natijalarini ta'minlab, asosan, o'qituvchilar va talabalar o'rtasidagi
o'zaro munosabatlar usullari, natijada yangi usullar, o'zaro ta'sir usullari.   pedagogik 
faoliyat .
Muammo   innovatsion texnologiyalar   Iqtidorli olimlar va o'qituvchilar jalb qilinmoqda 
va davom etmoqda. Ular orasida V.I. Andreev, I. P. Podlavy, professor, pedagogik 
fanlar doktori K.K. Kolin, pedagogik fanlar doktori V.V Shapkin, V.D. Simonenko, 
V.A. Saturenin va boshqalar. Ularning barchasi rivojlanishga bebaho hissa 
qo'shdi   innovatsion jarayonlar   Rossiyada.
O'qish ob'ekti beriladi   muddatli qog'oz   Ta'limni yaxlit sifatida o'qitish 
jarayoni   pedagogik tizim Tadqiqot mavzusi, tadqiqot ob'ektining ajralmas qismi sifatida 
innovatsion pedagogik texnologiyalardir.
Xuddi shu kursning maqsadi turlarni aniqlash, qiyinchiliklar, innovatsion 
texnologiyalarni joriy etish usullari, shuningdek ularning o'ziga xosligi kiradi   Rossiya 
Federatsiyasi .
1. Bo'lim: bob:   Nazariy yondashuvlar   Innovatsion pedagogik texnologiyalar 
muammosiga 1.1 Pedagogik innovatsiya
1.1.1 Aslining mohiyati, tasnifi va yo'nalishlari   pedagogik innovatsiyalar
Avans progressi kabi ilmiy innovatsiyalar inson bilimlarining barcha sohalarini 
qamrab oladi. Ijtimoiy-iqtisodiy, tashkiliy va boshqaruv, texnik va texnologik 
yangiliklar mavjud. Ijtimoiy innovatsiya turlaridan biri pedagogik innovatsiya 
hisoblanadi.
Pedagogik innovatsiyalar pedagogika sohasidagi innovatsiya, maqsadli progressiv 
o'zgarishdir, bunga hissa qo'shadi   o'quv muhiti   Barqaror elementlar (innovatsiyalar), 
o'ziga xos komponentlar va umuman eng o'quv tizimi xususiyatlarini yaxshilash.
Pedagogik innovatsiyalar ta'lim tizimining o'z mablag'lari (intensiv rivojlanish yo'llari)
hisobidan va qo'shimcha mablag'larni (investitsiyalar) jalb qilish (investitsiyalar) - yangi
mablag'lar, uskunalar, kapital qo'yilmalar va boshqa investitsiyalar va boshqalarni jalb 
qilish orqali amalga oshirilishi mumkin. (Rivojlanishning keng yo'l ).
Pedagogik tizimlarning intensiv va keng ko'lamli yo'llarini ulash turli xil, ko'p 
bosqichli pedagogik quyi tizimlar va ularning tarkibiy qismlari bilan qurilgan 
"kompleks innovatsiyalar" deb ataladi. Integratsiyalangan innovatsiyalar, qoida 
tariqasida, puxta "tashqi" tadbirlar, ammo nutq ehtiyojlari va tizimni bilishidan ongli 
o'zgarishlar. "Tor" joylarni qo'llab-quvvatlash   yangi texnologiyalar , Pedagogik 
tizimning umumiy samaradorligini oshirish mumkin.
Pedagogika sohasida innovatsion o'zgarishlarning asosiy yo'nalishlari va ob'ektlari 
quyidagilardan iborat:
Ta'limni rivojlantirish bo'yicha tushunchalar va strategiyalarni ishlab chiqish va   ta'lim 
muassasalari ;
Ta'limni yangilash; O'quv va ta'limning yangi texnologiyalarini o'zgartirish va 
rivojlantirish;
Ta'lim muassasalarini boshqarish va umuman ta'lim tizimini takomillashtirish;
O'qishni takomillashtirish   pedagogik kadrlar   va o'z malakalarini oshirish; O'quv jarayonining yangi modellarini loyihalash;
Talabalarning psixologik, ekologik xavfsizligini ta'minlash, o'qitish texnologiyalari 
salomatligini rivojlantirish;
O'quv va ta'limning muvaffaqiyati, o'quv jarayonini va talabalarni rivojlantirishni 
kuzatishni ta'minlash;
Darsliklarni rivojlantirish I.   darsliklar   yangi avlod va boshqalar.
Innovatsiya turli darajadagi amalga oshirilishi mumkin. Eng yuqori daraja butun 
pedagogik tizimga ta'sir ko'rsatadigan yangiliklarni o'z ichiga oladi.
Ilmiy asosda progressiv innovatsiyalar kelib chiqadi va amaliyotni ilgari surishga hissa
qo'shadi. Ichida   pedagogika fanlari   Hukumat va muhim yo'nalish - innovatsiyalar 
nazariyasi va innovatsion jarayonlar nazariyasi bor edi. Ta'lim sohasidagi islohotlar - bu
ta'lim muassasalarini va ularning boshqaruv tizimlarini faoliyat ko'rsatish, rivojlantirish 
va o'z-o'zini rivojlantirishga yo'naltirilgan innovatsiyalar tizimidir.
1.1.2 Innovatsion jarayonlarning texnologiyalari va sharoitlari
Pedagogik innovatsiyalar ma'lum bir algoritmga muvofiq amalga oshiriladi. P.I. 
Yamoq pedagogik innovatsiyalarni ishlab chiqish va amalga oshirishning o'nta 
bosqichini taqsimlaydi:
1. Islohot olib boriladigan pedagogik tizimning mezonlari apparatlari va pedagogik 
tizimi hisoblagichini ishlab chiqish. Ushbu bosqichda siz innovatsiyalarga ehtiyojni 
aniqlashingiz kerak.
2. Maxsus asboblar yordamida uni isloh qilish zarurligini aniqlash uchun pedagogik 
tizim sifatini har tomonlama tekshirish va baholash.
Tekshiruv pedagogik tizimning barcha tarkibiy qismlariga bo'ysunishi kerak. Natijada, 
eskirgan, samarasiz, irratsional kabi isloh qilish kerakki, uni aniq belgilab qo'yish kerak.
3. O'tkazib yuboriladigan va innovatsiyalarni modellashtirish uchun foydalaniladigan 
pedagogik echimlar namunalarini qidiradi. Ilg'or pedagogik texnologiyalar bankini tahlil qilish asosida yangi pedagogik tuzilmalarni yaratishingiz mumkin bo'lgan materialni 
topish kerak.
4. Tegishli ijodiy qarorni o'z ichiga olgan ilmiy ishlanmalarni har tomonlama tahlil 
qilish   pedagogik muammolar   (Internetdan ma'lumot foydali bo'lishi mumkin).
5. Pedagogik tizimning innovatsion modelini to'liq yoki uning shaxsiy qismlari sifatida
loyihalash. Innovatsiya loyihasi an'anaviy variantlardan farq qiladigan o'ziga xos 
xususiyatlar bilan yaratilgan.
6. Islohotlarning asosiy integratsiyasi. Ushbu bosqichda vazifalarni shaxsiylashtirish, 
muammolarni hal qilish uchun javobgarlikni aniqlash, boshqarish shakllarini belgilash 
kerak.
7. Mehnat o'zgarishi qonunchiligining amaliy ijro etilishini ishlab chiqish. Innovatsiya 
amaliyotida joriy etishdan oldin, uning amaliy ahamiyatini va samaradorligini aniq 
hisoblash kerak.
8. Innovatsiyalarni joriy etish uchun algoritmni yaratish. Pedagogika sohasida shunga 
o'xshash umumiy algoritmlar ishlab chiqilgan. Ular bunday harakatlarga ega bo'lish, 
yangilanish va ilm ma'lumotlarini tahlil qilish, tajriba dasturini ishlab chiqish, zarur 
tuzatishlar, yakuniy boshqarish vositalarini monitoring qilish amaliyotini tahlil qilish.
9. Yangi tushunchalarning professional lug'ati bilan tanishish yoki avvalgilarni qayta 
ko'rib chiqish   kasbiy lug'at . Terminologiyani ishlab chiqayotganda, u dialektik mantiq, 
aks ettirish nazariyasi va boshqalari amalda amalga oshiriladi.
10. Pedagogik innovatsiyani soxtaovlar tomonidan himoya qilish. Shu bilan birga, 
innovatsiyalarni bajarish va asoslanishi printsipiga rioya qilish kerak. Tarix shuni 
ko'rsatadiki, ular ba'zida juda katta kuchlarni, moddiy resurslarga, ijtimoiy va 
intellektual kuchlarni keraksiz va hatto zararli o'zgarishlarga sarflashadi. Buning 
ahamiyatsiz bo'lishi mumkin emas, shuning uchun soxta pedagogik innovatsiyalarga 
ruxsat berilmaydi. Faqat taqlid qilgan yolg'on aytganlar kabi   innovatsion 
faoliyat Quyidagi misollar keltirilishi mumkin: o'quv muassasalari belgilarining rasmiy 
o'zgarishi; Qadimgi yangi yangi yangi; Har qanday o'qituvchi-innovatorning ijodiy  usulini o'zining ijodiy qayta ishlashisiz va boshqa o'qituvchisining ijodiy usulini 
o'zgartirish.
Biroq innovatsion jarayonlar uchun haqiqiy to'siqlar mavjud. Ichida va. Andreev 
ulardan quyidagilarni ajratadi:
O'qituvchilarning muayyan qismini konservatizm (ta'lim muassasalari va o'quv 
muassasalari ma'muriyatining konservatizmi ayniqsa xavfli);
Ko'rdan keyin: "Bizda yaxshi narsa bor";
Pedagog innovatsiyalarini saqlash va rag'batlantirish uchun zarur pedagogik kadrlar va
moliyaviy resurslarning yo'qligi, ayniqsa o'qituvchilar uchun tajribachilar uchun;
Zemskova Nadejda Aleksandrovna
Ta'limda innovatsion texnologiyalar turlari
Innovatsion texnologiyalar turlari
Yaqinda   ta'lim   tobora ko'proq bolalar bilan ishlashda qo'llanilmoqda   innovatsion 
texnologiyalar. Bugungi kunda o'qituvchi oldida yangi vazifalar kelib, ulardan 
foydalanishlari bilan yangi imkoniyatlar ochilmoqda.
Innovatsion   Faoliyat - bu pedagogik faoliyatning o'ziga xos turi. -   Innovatsiya   yangi 
usullar, shakllar, mablag'larni belgilang,   texnologiyalarPedagogik amaliyotda 
foydalanilgan, uning qobiliyatini rivojlantirish uchun bolaning identifikatori bo'yicha 
foydalaniladi.
Innovatsion texnologiyalar   - Bu uslublar, usullar, o'rganish texnikasi, o'quv 
jamg'armalari dinamik o'zgarishlar tufayli ijobiy natijalarga erishishga 
qaratilgan   shaxsiy rivojlanish   Baby B.   zamonaviy sharoitlar . Zamonaviy 
foydalanish   ta'lim texnologiyalari   Moslashuvchanlikni ta'minlaydi   o'quv 
jarayoniTalabalarning kognitiv qiziqishini oshiradi, ijodiy faoliyatni oshiradi.
Quyidagilarni ajratish   innovatsion   ta'lim texnologiyalari   : Sog'liqni saqlash   texnologiyalarAsosiy maqsad ongli bolaning sog'lig'i va hayoti, 
sog'liqni saqlash va uni himoya qilish, saqlash va saqlash qobiliyatini rivojlantirish, 
bilimlarni to'plash.
Ish shakllari: gimnastika (ertalabki gimnastika, barmoq va dinamik gimnastika); 
Jismoniy tarbiya mashg'ulotlari; Sport bayramlari; Sinflar orasidagi 
fizkulultminmintki,   dinamik pauza ; Yurish.
Loyiha faoliyati: O'qituvchi bilan birga talabalar tomonidan amalga oshiriladigan 
muammoviy faoliyatni yaratish. Loyiha bo'yicha ish paytida talabalar o'zlarining 
shaxsiy boyligiga aylanadilar va butun dunyodagi dunyodagi dunyo bilim tizimida 
qat'iy belgilangan. Loyihaning asosiy maqsadi - bepul rivojlanish   ijodkor 
shaxs bolalarning tadqiqot faoliyatining rivojlanish va maqsadlari bilan belgilanadi.
Loyihalar farq qiladi: ishtirokchilar soni bo'yicha   (Shaxsiy, juftlangan, guruh, frontal); 
Davomiyligi bo'yicha   (qisqa muddatli, o'rta, o'rtacha davomiylik, uzoq muddatli); 
Ustuvor usul bo'yicha   (Tadqiqot, ijodiy, axborot, o'yinlar); Mavzular 
bo'yicha   (Vatanligi, ekologik, ijtimoiy).
Axborot va aloqa   texnologiyalar   Ko'pincha ishlatiladi. Bolalar kompyuter 
ko'nikmalarini sotib olishga jalb qilinadi. O'qish va matematika, xotira rivojlanishi va 
bolalarning mantig'ini qiziqtirishi mumkin   "Fanlar". Kompyuter klassik kasbdan bir 
qator muhim afzalliklarga ega. Animatsiya rasmlari ekranda yonib-o'chib, bola jalb 
qiladi, diqqatni jamlashga imkon beradi. Kompyuter dasturlarining yordami bilan turli 
xil hayotiy vaziyatlarni modellashtirish mumkin bo'ladi. Bola qobiliyatiga qarab, dastur 
aniqlanishi, ya'ni uning individual rivojlanishiga e'tibor qaratilishi mumkin. Bunday 
holda, kompyuterdan foydalanish   texnologiya   ayniqsa bo'ladi   muvofiqBu juda jozibali 
shaklda ma'lumot beradi, ammo uni nafaqat xotirani tezlashtiradi, balki uni mazmunli 
va uzoq muddatli qiladi.
Darslar misollari: Kasb-vizualizatsiya - taqdimot taqdimot bilan ta'minlanadi; 
Taqdimot shaklida amaliy faoliyat, ixtisoslashtirilgan dasturiy ta'minotdan foydalangan 
holda loyiha yoki ilmiy-tadqiqot ishlari taqdimotining taqdimoti. O'qituvchilarning vazifalari: Vaqtlar bilan davom eting, yangi dunyoda bolaga 
aylaning   texnologiya, kompyuter dasturlarini tanlash, shaxsiyatining axborot madaniyati
asoslarini shakllantirish, o'qituvchilarning professional darajasini oshirish va ota-
onalarning vakolatlarini oshirish bo'yicha ustoz.
Kognitn-tadqiqot ishlariAsosiy maqsad eksperimental faoliyatni shakllantirishdir, 
ularning faol ishtirokchisi talaba. Tajriba davomida talabalarning bevosita ishtiroki unga
uning jarayon va natijalarini shaxsan o'zi ko'rishga imkon beradi. Ushbu tashkilot 
bilan   texnologiya   Ta'limni tadqiq qilish yoki o'tkazish mumkin bo'lgan muammolarni 
hal qilish yoki o'tkazish mumkin bo'lgan muammo vazifasini taklif etadi.
Usullar va reklama   ushbu faoliyatning Mami tashkilotlari: suhbatlar; kuzatuvlar; 
modellashtirish; Natija natijalari.
Shaxsiy yo'naltirilgan   texnologiyalar texnologiyalardirTa'lim tizimining ta'lim tizimini 
taqsimlash, mojarolar, rivojlanish xavfsiz sharoitlarini ta'minlaydigan ta'lim tizimini 
joriy etish. Shaxsni tuzishni ta'minlaydi   ta'lim dasturlari   har bir aniq o'rganishning 
ehtiyojlari va imkoniyatlariga mos keladi. Buning maqsadi   texnologiyalar   - Bola va 
o'qituvchi o'rtasida gumanizm bilan hamkorlik qilish, shuningdek talabalar xodimlarini 
rivojlantirish uchun shart-sharoitlarni ta'minlash.
O'yin   texnologiyaO'yin o'rganishga yordam beradi. Amaliyot shuni ko'rsatadiki, 
ishlatilishi mumkin   o'yin holatlari , FAOLIY MA'LUMOTNING KO'RIShNI KO'RING.
Bunday darslarda ijodkorlik va erkin tanlov elementlari mavjud. Guruhda ishlash 
qobiliyati rivojlanadi. Maqsadga erishish har birining shaxsiy harakatlariga bog'liq. Shu 
bilan birga, o'yinlarda ko'plab kognitiv, o'quv funktsiyalari mavjud.
Ariza   innovatsion pedagogik texnologiyalar hissa qo'shadi:
- o'qituvchilarning malakasini oshirish;
- ariza   pedagogik tajriba   va uning tizimlashtirish;
- sifatni yaxshilash   ta'lim;
- ta'lim va tarbiyaviy sifatni takomillashtirish; - kompyuterdan foydalanish   texnologiya   o'rganish maqsadlarida o'qish.
Mavzu bo'yicha nashrlar:
Innovatsion texnologiyalardan foydalangan holda, "FMP" UDA "milliygacha 
tarbiyalanmalarining intellektual rivojlanishi Ta'limga innovatsion texnologiyalarni 
joriy etish   jarayonni o'tkazish   - yangi sifatga erishish uchun muhim shart   maktabgacha 
ta'lim   jarayonda.
Down (tajribadan) innovatsion texnologiyalardan foydalanish "Down Innovatsion 
texnologiyalardan foydalanish" (tajribadan) zamonaviy sharoitda bolaning salomatligini
saqlash va mustahkamlash muammosi.
Logotip o'qituvchisining axloq tuzatish ishlarida innovatsion texnologiyalardan 
foydalanish -1 - qanday tarqalishiga qarshi turar ekanligimizning nima demak, haqiqat 
qoladi: Kompyuter bizning kundalik hayotimizga kiradi.
Maktabgacha tarbiyachilar nutqini rivojlantirishda innovatsion va ta'lim 
texnologiyalaridan foydalanish Maktabgacha ta'limning federal davlat ta'lim standarti 
(GEJ): "   nutqni rivojlantirish   Egalik qilishni o'z ichiga oladi.
Maktabgacha bolalarning jismoniy rivojlanishida innovatsion texnologiyalardan 
foydalanish Daraxtda, shuningdek, shamollar, yomg'ir, sovuq havo bilan tetiklik va 
tiyishning chastotasi, aks holda u osonlikcha zaif va xiralashgan. Xuddi shunday.
Mavzu bo'yicha munitsipal boshlang'ich sinfdagi nutqi:
"Ta'limda innovatsion texnologiyalar"
Sertifikatlangan taqdirda pedagog ishchi ishchining kasbiy faoliyati to'g'risida   umumiy
ta'lim tashkilotlari   "O'quv muhiti va ta'lim xizmatlarini rivojlantirish" bo'limida 
"Innovatsion texnologiyalardan foydalanish, shu jumladan raqamli ta'lim resurslaridan 
foydalanish" 2.3.   o'quv va ta'lim   Jarayon. Va men siz uchun tayyorlagan ma'lumot siz 
uchun foydali bo'lishi mumkin. Pedagogik texnologiyalar haqida ozgina eslaymiz.
Maktabdagi eng muhim hodisa, eng foydali mavzu, talaba uchun eng jonlilik misolidir. Biz ishda hayotingizning eng yaxshi qismini o'tkazamiz.Ish juda oson va bu har doim 
juda muhim maktab ekanligini bilish uchun qanday ishlashni o'rganish kerak. 
A.K.Gostiev
Innovatsiyalar - (Lotin innovatsiyalaridan - yangilikni o'zgartirish, yangilash, 
foydalanish va tarqatish faoliyati, tizimni amalga oshirish uchun yangi elementlarni bir 
davlatdan boshqasiga etkazadigan yangi elementlar. (Zamonaviy lug'at   xorijiy tillar )
Innovatsion texnologiyalar   - Ushbu ishlab chiqarish (ixtiro) komponentlarni 
shakllantirish tizimi uchun yangi.
Ta'limda innovatsion texnologiyalar   - Bu sifat jihatidan boshqa printsiplar, vositalarni, 
usullar va texnologiyalar asosida qurilgan o'quv jarayonini tashkil etish va ta'lim 
effektlariga quyidagilar bilan tavsiflashga imkon beradi:
Maksimal bilimlarni o'zlashtirish;
Maksimal ijodiy faoliyat;
Amaliy ko'nikmalar va ko'nikmalarning keng spektri.
Innovatsion texnologiyalarning maqsadi   mustaqil ravishda qurish va o'quv va ma'rifiy 
faoliyatini mustaqil ravishda tuzish va o'zgartirishlari mumkin bo'lgan kelajak bo'yicha 
mutaxassisning faol, ijodiy shaxsining shakllanishi
Biz zamonaviy jamiyatda juda muhim ko'nikmalarni rivojlantirishimiz kerak:
uning harakatlarining rejasini rivojlantirish va unga ergashish qobiliyati;
o'z vazifalarini hal qilish uchun zarur resurslarni topish qobiliyati (shu jumladan 
axborotni);
o'z ishining natijasini - samarali, oqilona, \u200b\u200bsamarali deb da'vo qilish 
qobiliyati;
vazifadan qat'i nazar, har qanday vaziyatda kompyuterdan foydalanish qobiliyati;
notanish sohada harakat qilish qobiliyati. Innovatsion texnologiyalar:
- o'quv ishlarini rag'batlantirish darajasining bajarilishi.
- shakllanish   yuqori daraja   Talabalarni doimiy ravishda asoratlar bilan kiritish asosida 
rivojlantirish.
- o'qituvchining faol qo'llab-quvvatlashida.
- Doimiy takrorlash, o'qituvchi bilan birgalikda ijodlarni tizimlashtirish.
- Rol, har bir talabaga individual munosabat orqali o'qitishga ijobiy munosabatni 
yaratadigan rolning o'rni.
- fikrlarning kognitiv sxemasini yaratish.
- o'z-o'zini hurmat qilish
- differentsial yondashuv.
Nazariy materialni bilish. Muvaffaqiyatli o'rganish.
- muammoli vaziyatni yaratish.
- Iqtidorli bolalar bilan ishlang.
Ta'lim bo'yicha ta'lim;
Muammolarni o'rganish;
Ko'p bosqichli o'qitish;
Jamoaviy ta'lim tizimi;
Texnologiyalar muammolari;
O'qishning ilmiy-tadqiqot usullari;
Ta'limni loyihalash usullari;
Modulni o'rganish texnologiyalari;
Ma'ruza va tijoriy o'quv tizimi;
Hamkorlikda trening (jamoa, guruh ishi);
Axborot-kommunikatsiya texnologiyalari; Isitish texnologiyasi.
Pedagogik ishchilarning malakasini oshirish
Siz darsning barcha bosqichlarida ta'lim texnologiyalaridan foydalanish uchun slayp 
variantlarida ko'rasiz va ularni qanday usullar va biz bilan tanishtiramiz.
Shunday qilib, biz barcha darsning har bir bosqichida pedagogik texnologiyalardan, 
shu jumladan innovatsion.
Men shuningdek raqamli ta'lim resurslari haqida ozgina aytmoqchiman
Raqamli ta'lim manbalarielektron qurilmalarni ko'paytirish uchun o'quv materiallarini 
o'qitish materiallari.
Raqamli ta'lim manbalari- dasturiy ta'minot, axborot, texnik va tashkiliy yordam, 
mashinada o'qiladigan media va / yoki tarmoqqa joylashtirilgan elektron nashrlarning 
mablag'larining kombinatsiyasi.
Tsor quyidagilarga murojaat qiladi:
Raqamli fotosurat
Video iboralar
Statik va dinamik modellar
Ovoz yozish
Ramziy narsalar va biznes grafikasi,
Matnli hujjatlar
Tashkilot uchun zarur bo'lgan taqdimotlar va boshqa o'quv materiallari   o'quv jarayoni .
Fzor Manzil (Ta'lim axborot resurslari federal markazi) Internetda:
Raqamli ta'lim resurslarining yagona to'plami
Ta'lim sifatini nazorat qilish Ta'lim sifati bevosita bog'liq bo'lib, innovatsion yo'nalishlardan foydalanish bilan 
bog'liq.
Talabalar uchun   Yaxshi ta'lim sifati asosan:
maktab oxirida barcha mavzularda yaxshi bilim bilan talaba universitetga hech qanday 
muammosiz kirishi mumkin;
kelajakda karerda muvaffaqiyat qozonish imkoniyatlari bilan hayotda maqsadga 
erishish;
qo'shimcha bilimlar, o'qish, ob'ektlarni tushunish;
barcha mavzularda chuqur bardoshli bilimlar bilan.
Ota-onalar uchun
maktab bitiruvchilariga hayotda o'z o'rnini topishga imkon beradigan bilim, ko'nikma 
va ko'nikmalarni sotib olish bilan uning atrofidagi odamlarga hurmat ko'rsatish;
ob'ektlarni bilish, maktab kamerasi bilan, o'qituvchilar professionalligi bilan;
talabalar mahorati bilan hayotda erishilgan bilimlarni qo'llash; O'qituvchining 
bolalarga o'z mavzuni jalb qilish qobiliyati bilan.
O'qituvchilar uchun   Yaxshi ta'lim bilan bog'liq sifat:
universitetda maktab o'quvchilarini, chuqur ochish qobiliyati bilan   qiziqarli 
savollar   fan, talabani nafaqat aqliy, balki ma'naviy jihatdan tayyorlash;
talaba mustaqil fikrlash, mustaqil tahlil qilish va ishlash qobiliyati bilan;
maktab o'quvchilarining individual xususiyatlarini, bolalarning individual 
xususiyatlarini, bolalar ehtiyojlari va ehtiyojlarini hisobga olgan holda;
kasbiy pozitsiyani va o'qituvchidan qoniqish bilan, u o'z maqsadlarini aniq taqdim 
etganda, ularga qanday erishishni va tinch-osoyishta qulaylikni his etadi.
Zamonaviy o'qituvchining muvaffaqiyati:
Muammoatik nazorat aniq shaxsiy maqsadlar
- muammolarni hal qilish uchun
-Sal o'sishi
- innovatsion ijodkorlik qobiliyatlari va qobiliyati.
Ilova.
"Ta'lim" ustuvor yo'nalishida innovatsion hududlar yoki zamonaviy ta'lim 
texnologiyalari quyidagilardan iborat:
ta'lim bo'yicha ta'lim;
Ta'lim bo'yicha ta'lim, ta'lim nazariyasi va amaliyotida yo'nalish bo'lib, ularning 
potentsial imkoniyatlaridan foydalangan holda talabalarning jismoniy, kognitiv va 
axloqiy qobiliyatlarini rivojlantirishga qaratilgan yo'nalish hisoblanadi. Ta'lim bo'yicha 
ta'lim nazariyasining poydevori XX asrning 30-yillarida L. Vygotskiy tomonidan 
yotqizilgan.
50-yillarning oxiriga kelib, Vygotskiy gipotezasi Zankov tomonidan yaratilgan ikki 
jamoani ishlab chiqdi va elektronomik. An'anaviyligi asosida   boshlang'ich 
o'rganish   Xavfsiz qilmaydi   aqliy rivojlanish   Bolalar, kesilgan tamoyillarga asoslangan 
yangi didaktik tizimni ishlab chiqdi:
1) yuqori qiyinchiliklarni o'rganish;
2) nazariy bilimlarning etakchi roli;
3) materialni yuqori sur'at qilish;
4) o'quv jarayonining maktab o'quvchilarining xabardorligi;
5) barcha talabalarni rivojlantirish bo'yicha tizimli ishlar.
muammolarni o'rganish;
Sxema   muammolarni o'rganish U protseduralar ketma-ketligi sifatida ifodalanadi, shu 
jumladan: o'qituvchi o'qitish muammosini belgilab, talabalar uchun muammoli 
vaziyatni yaratadi; Muammoni qabul qilish, qabul qilish va ruxsat berish, ular yangi  bilimlarni olishning umumiy usullarini o'zlashtirishda amalga oshiradigan 
muammolardan kelib chiqadi; Ushbu usullarni o'ziga xos vazifalarni hal qilish uchun 
qo'llang.
Muammo holati - bu bilim, ko'nikmalar, munosabatlar va talab o'rtasidagi qarama-
qarshilik bilan ajralib turadigan kognitiv vazifa.
Muammolarni o'rganishning afzalliklari:
1. Talabalarning yuqori mustaqillik;
2. Talabaning kognitiv qiziqishi yoki shaxsiy motivatsiyasini shakllantirish.
ko'p bosqichli o'qitish;
Shaxsga yo'naltirilgan texnologiyalar har bir talabaning individual xususiyatlarini 
hisobga olishni o'z ichiga oladi, I.E. Har bir talabani o'rganishda, uning o'ziga xos 
bilimlari, ko'nikmalari va ko'nikmalarini, balki ularni o'rganish darajasini belgilaydigan,
balki talabalarga o'zlarining o'quv faoliyatini rag'batlantiradigan, talabalarga ta'lim 
ta'sirini o'zgartirish. Har bir talabaga o'z qobiliyatlarini rivojlantirish uchun imkoniyat 
yaratishni ta'minlash uchun ko'p bosqichli o'rganish zarur.
jamoaviy ta'lim tizimi;
V.K-ni o'rganishning jamoaviy usuli g'oyasi. Pyaxenko.
KSRning didaktik asoslari hamkorlikdir. Ish bug 'almashish juftligida tashkil etiladi, 
bu bizga o'zaro ta'lim va o'zaro nazoratni ta'minlashga imkon beradi.
Tajriba shuni ko'rsatadiki, jamoaviy ta'lim shakli bunday o'qishni anglatadi, ularda 
barcha ishtirokchilar bir-birlari bilan juft bo'lib ishlaydilar va bug 'o'zgarishi vaqti-vaqti 
bilan o'zgaradi. Natijada, jamoaning har bir a'zosi har birida navbat bilan ishlaydi, 
ba'zilari esa alohida ishlashi mumkin. Kollektiv o'zaro ta'lim texnologiyalari mustaqillik
va kommunikatsion ko'nikmalarni samarali rivojlantirishga imkon beradi.
texnologiyalar muammolari; Pedagogik vazifa ostida haqiqatni bilish va o'zgartirish zarurati bilan bog'liq bo'lgan 
maqsadga muvofiq mazmunli pedagogik vaziyatni tushunish kerak. Bu ta'lim 
maqsadida va pedagogik vaziyatda erishish uchun shartlar, shuningdek, kasbiy 
harakatlarni bajarish va ularni qatl qilish zarurligi to'g'risida xabardorlik natijasidir. Har 
qanday pedagogik holat muammoli. O'qituvchi tomonidan tayinlangan va unga qilingan 
vazifa sifatida taqdim etiladi, kelajakda uning faoliyati natijasida pedagogik jarayonning
o'ziga xos vazifalari tizimiga aylantiriladi.
o'qishning ilmiy-tadqiqot usullari;
O'quv jarayoni - bu o'qituvchilar va talabaning o'zaro bog'liq faoliyati. O'qish usuli 
tabiiy ravishda bog'liq bo'lgan faoliyat amalga oshiriladigan usul sifatida ko'rib 
chiqiladi.
Ma'lumki, talaba rivojlanishi uchun muammolarni hal qilish uchun mustaqil faoliyatga 
kiritilishi ma'lum. Aynan shu vazifa - bu muhurik o'qitish usullari ishlab chiqilgan. 
Binobarin, Heurist usullar - o'quv mashg'ulotlarining usullari. Talabaning bunday usul 
sharoitida etakchi faoliyatini qidirish kerak. Talaba mustaqil izlash faoliyatining hajmi 
va qobiliyati har xil bo'lishi mumkin va shuning uchun Heurgist usullar quyidagilarga 
bo'linadi:
1) muammoni taqdim etish;
2) qisman qidirish usullari;
3) tadqiqot usullari.
ta'limni loyihalash usullari;
Loyihalar usuli talabalarning kognitiv, ijodiy ko'nikmalarini rivojlantirishga, mustaqil 
ravishda o'z bilimlarini, navigatsiya qobiliyatlarini rivojlantirishga asoslangan   axborot 
maydoni , Tanqidiy fikrlashni rivojlantirish.
Loyihaning usuli pedagogika sohasida yangi hodisa emas. U mahalliy didaktikada 
(ayniqsa 20-30 yil ichida) va xorijiylarda ishlatilgan. Yaqinda ushbu usul dunyoning 
ko'plab mamlakatlarida yaqin e'tiborni to'laydi. Dastlab muammolar usuli deb atalgan  va amerikalik faylasuf va o'qituvchilar J. Pyuti tomonidan, shuningdek, v.kilpatrikning 
talabasi bilan bog'lanishdi. J.Deeie talabaning tegishli faoliyati orqali, uning ushbu 
bilimiga bo'lgan qiziqishi bilan bog'liq bo'lgan talaba orqali treningni taklif qilishni 
taklif qildi.
Loyihaning usuli har doim o'quvchilarning mustaqil faoliyatiga yo'naltirilgan - 
talabalarga ma'lum bir vaqt uchun o'qiyotgan shaxslar, juftlik, guruhga qaratilgan. 
Ushbu yondashuvlar birgalikda o'quv uslubi bilan birgalikda birlashtiriladi.
Loyihaning usuli har doim qandaydir muammoni hal qilish, bir tomondan, turli xil 
usullardan, boshqa usullardan foydalanishni nazarda tutadi   turli xil joylar   Fan, 
texnologiyalar, texnologiyalar, ijodiy mintaqalar.
modulni o'rganish texnologiyalari;
talaba o'zini o'rganish kerak, va o'qituvchi o'z ta'limotini boshqarish uchun shart: 
Holati, ta'lim keyingi asosiy g'oyasi asoslangan, nazorat, rag'batlantirish uchun tashkil 
qilish, muvofiqlashtirish, maslahatlashing.
Modulli ta'limning mohiyati shundaki, talaba mutlaqo mustaqil
(yoki ma'lum bir yordam dozasi bilan) ma'lum bir o'quv va ma'rifiy maqsadlarga 
erishadi.
modul bilan ishlash jarayonidagi tadbirlar. Modul - bu maqsadli funktsional tugundir, 
ular birlashtirilgan: ularni yuqori darajadagi yaxlitlik tizimiga o'rganish va 
texnologiyasi.
ma'ruza va tijoriy o'quv tizimi;
Ma'ruza - seminar hisoblash texnologiyasi - bu o'quvchilarning o'qishi va rivojlanishi 
jarayonida o'quvchilar o'quvchilarining mustaqil ishlashini ta'minlash uchun maqbul 
shakllar, usullar va vositalar kiradi. Shunday qilib, ma'ruza, seminar, birlikdagi ofset va 
munosabatlar o'quv va rivojlanish vazifalarini amalga oshiradi. Ushbu texnologiyani 
ishlatish katta bloklarni o'rganish darajasida tez sur'at, yuqori sifatli,   ta'lim materiallari .  Ma'ruza-seminar tizimi sizga o'quv jarayonida katta hajmni kiritishga imkon 
beradi.   mustaqil ish   turli manbalar bilan.
o'yin o'yinlarida foydalanish
(rol, biznes va ta'lim o'yinlarining boshqa turlari);
hamkorlikda trening (jamoa, guruh ishi);
axborot-kommunikatsiya texnologiyalari;
isitish texnologiyasi.
UDC 37.0 Bbk 74 b- 51
Berdirova Sivet Dovletbievna, Chet tillari kafedrasi, Iqtisodiyot fakulteti, Iqtisodiyot 
fakulteti va Maykop davlat texnologik universiteti yurisining katta o'qituvchisi, Tel .: 
89184268382.
Ta'limda innovatsion texnologiyalar
(ko'rib chiqilgan)
Biz ta'lim tizimida innovatsion texnologiyalar haqida gapirayotgan maqolamiz. O'quv 
jarayonida innovatsiya o'rnidir, muallifning innovatsion texnologiyalar ta'rifi beriladi.
Kalit so'zlar: Innovatsiya, o'rganish texnologiyalari, o'quv jarayoni, axborot 
kommunikatsion texnologiyalari, o'quv jarayonini takomillashtirish.
Berdirova Siviet Davletlievna, Iqtisodiyot andjurisprudentsiya fakultetining katta 
assistenti, Maikop davlat texnologik universiteti, tel. 89184268382.
Ta'limda innovatsion texnologiyalar
Ta'lim tizimida innovatsion texnologiyalar haqida aytilgan. O'quv jarayonidagi 
innovatsiyalarning roli belgilanadi va innovatsion texnologiyalar ta'rifi beriladi. Kalit so'zlar: Innovatsiyalar, o'qitish texnologiyalari, o'quv jarayoni, axborot 
kommunikative Texnologiyalar, o'quv jarayonini takomillashtirish
Xususiyat   zamonaviy jamiyat   Jinkotizm va modernizatsiya, shuning uchun barcha 
sohalarda barqaror rivojlanish uchun innovatsiya talab etiladi. Bu ishlab chiqarish, 
iqtisodiyot va boshqalarga tegishli. Yana bir chalkashliklar jamiyat evolyutsiyasi 
jarayonida ta'limning asosiy roli bilan isbotlandi. Ta'lim sohasidagi innovatsiyalar 
yangilanishlarning asosi bo'lishi kerak   rossiya jamiyati . Zamonaviy rivojlanish 
tendentsiyalari va Boloniya jarayoni ta'lim tizimida axborot texnologiyalarining etakchi 
roliga qaratilgan. Karnegi instituti tarkibidagi asosiy texnologik inqilob to'g'risida 
tuproqning tuproq prognozlari bilan taqdim etilgan   oliy ma'lumot   Elektronika va 
axborot kommunikatsion tizimlarining rivojlanishi munosabati bilan.
Ijtimoiy jarayonlarni tushunish bizga jamiyatni modernizatsiya qilish madaniyat, fan 
va ta'lim innovatsiyalariga hissa qo'shishini xulosaga olib keladi. Hamma markaziga 
cho'zilgan   ilmiy mintaqalar   Inson omili ta'lim tizimini modernizatsiya qilish talabi, 
uning ob'ekti o'ziga xos xususiyatga ega. Mavjud an'analar jamiyatning talablariga 
javob bermaydigan innovatsiya talab qilinadi. Ta'lim jarayoniga kelsak, bu bilim 
markazlariga alohida e'tibor qaratmoqda. Hozirgi bosqichda bilimlarning 
raqobatbardoshligi tufayli yangi bilim olish bo'yicha vakolatlar o'rganish strategik 
vazifasiga aylanadi. Va uning shakllanishi o'quv texnologiyalarini modernizatsiya 
qilishda mumkin.
Xarakterli an'anaviy tizim, zamonaviylik sharoitida treningga nisbatan o'qitilgan 
pozitsiyaning quyi pozitsiyasi endi ishlamaydi. Agar an'anaviy texnologiyada 
o'qituvchida faqat o'qituvchilik funktsiyasi topshirilgan bo'lsa, unda hozirda o'qituvchi 
bilan teng aloqalarni oshiradi. Turli xil raqobatchilar ko'rinishi sabablari: OAV va
boshqa ommaviy axborot vositalari ma'lumotlari. Vazifa yangi bilimlarni ishlab 
chiqarishni birgalikda izlashdir. O'quv jarayonining ikkala koronuniy qismidir. Yig'ilgan o'tmish tajribasi yanada muhim ahamiyatga ega emas, xususiyatlarning 
vakolatlari, kutilmagan holatlarda mustaqil qaror qabul qilish ko'nikmalari ko'proq 
aksiologik mohiyatga ega.
Zamonaviy ta'lim tizimida o'qituvchi mashg'ulotlarga qaraganda yana bir bor 
konsulting mavjud. U yangi bilimlarni qidirish va ishlab chiqarish yo'llarini va yangi bu 
o'qituvchilar va talaba uchun birgalikda qidirish mavzusi.
Maqolaning maqsadi innovatsion texnologiyalar kontseptsiyasini aniqlashtirish va 
zamonaviy o'quv jarayonida o'z o'rnini tushunish, bu boradagi vazifalarni bajarish 
uchun.
O'quv texnologiyalari muddati 70GG da mamlakatimizda paydo bo'ldi. Keyin u yo'q 
qilindi va faqat zamonaviy modernizatsiya qilingan jamiyatda u yana innovatsiyalar 
tufayli dolzarblikni qo'lga kiritdi.
Innovatsiya va innovatsion texnologiyalarning ko'plab ta'riflari mavjud.
Innovatsiyalar (Latvp-ING-dan, axlat) innovatsiya yoki innovatsiya degan ma'noni 
anglatadi.
"O'quv texnologiyasi - bu o'quv maqsadlarini hisobga olgan holda, o'quv jarayonini 
qurish, amalga oshirish va baholash qonunlari bilan bog'liq bilimlarning maydoni. 
Uning asoslari - bu insoniy va moddiy resurslardan foydalangan holda odamlarning 
o'quv jarayonlarini o'rganish natijalari. O'qitish texnologiyasining maqsadi - o'quv 
jarayonining samaradorligini oshirishdir.
"O'qitish texnologiyasi tushunilishi kerak   kompozit bir qismi   Doimiy va 
integratsiyalashgan faoliyat, uning maqsadi talabalar va o'qituvchilarning qo'shma 
faoliyati samaradorligini oshirish, bunda muhim joy texnik vositalarga tegishli, i.e. 
Texnologiya bir nechta mexanik aksessuarlarga kamaytirilmaydi, bu ma'lumotni 
uzatishning zamonaviy vositalariga asoslangan o'rganish tizimini yaratish bo'yicha 
ratsional tushunchani o'zida ... ". "Ta'limni optimallashtirishni ta'minlaydigan retsept tizimini aniqlash bilan bog'liq 
bilimlar maydoni."
"Ilmiy bilimlar sohasi, uning maqsadi, bu to'g'ri buxgalteriya hisobi va uning yo'nalishi
ta'sirida barcha mumkin bo'lgan omillarni tanlashda maksimal samaradorlik va barcha 
mumkin bo'lgan omillarni tanlashda amaliy o'rganish. Maksimal samaraga erishish 
zamonaviy texnik fikr, nazariya va axborot va gumanitar fanlar yutuqlaridan 
foydalanishni o'z ichiga oladi.
Amerikalik olimlarga o'quv qo'llanmalari hisobga olingan: "O'quv jarayoni uchun 
foydali bo'lishi mumkin bo'lgan muloqot vositalarini inqilobsizlikni inqilobsizlikni 
inqilob bilan o'zgartirish natijasida bunday an'anaviy o'rganish vositalari, talaba yoki 
doska."
Yuqoridagi ta'riflarga asoslanib, quyidagicha xulosa qilish mumkin:
1. Innovatsion texnologiyalar ta'limni yaxshilashi kerak
2. Ular o'zgargan ta'lim muhitini hisobga olishlari kerak
texnik vositalar tomonidan muhim joy egallaydi.
3. Barchaga erishish uchun innovatsion texnologiyalardan foydalanish kerak
ilmiy mintaqalar
4. Innovatsion texnologiyalar o'qituvchilar va stajyor tomonidan yangi bilimlarni 
birgalikda qidirish texnikasini o'z ichiga oladi
5. Innovatsion texnologiyalarda, Triader nisbati aniqlanishi kerak: o'qituvchi - talaba - 
AKT.
Yuqoridagilarni umumlashtirish, innovatsion texnologiyalar ilmiy bilim sohasi sifatida
belgilanishi mumkin va   pedagogik amaliyot Talabalarning asosiy holatini tartibga 
soluvchi axborot-kommunikatsiya texnologiyalaridan foydalangan holda o'quv 
jarayonini takomillashtirishning yangi usullarini o'rganish va amaliyotni o'rganish, bu 
haqda koordera nisbati: o'qituvchi - talaba - AKTni tartibga solish. Innovatsion texnologiyalarning birinchi tushunchasi ta'lim muassasalarining 
zamonaviy texnik vositalari va kompyuter tizimlari tarmog'i bilan to'ldirilishini 
anglatadi. Ammo amaliyot shuni ko'rsatadiki, AKTning oddiy mavjudligi o'quv 
jarayonini samarali rivojlantirishni yaxshilamaydi. Bu erda ham inson omili ustunlik 
qiladi. Biz tizimlarni qanday boshqarish kerakligini biladigan odamlar kerak. Ta'lim 
sohasida innovatsion texnologiyalar asosi iqtisodiy o'sish manbai sifatida inson omili 
bo'lishi kerak. Ko'p madaniyatli jamiyat sharoitida shaxsning moslashuvchan 
xususiyatlarini rivojlantirish ta'lim strategik vazifasiga aylanadi. Iqtisodiyot to'garaklari 
endi hal qiluvchi omil emas. Yana bir nozik omil - bir kishi qizamiq innovatsiya va 
jamiyatni modernizatsiya qilish bo'ladi. Zamonaviy ta'limning o'zgargan konteksti 
shundaki, u polikulyalallik bilan birlashgan sharoitida ishlamoqda. Shunga asoslanib, 
innovatsion tendentsiyalar zamonaviy ta'lim madaniyat tarqalishiga qaratilgan, shuning 
uchun innovatsion rivojlanishning ijtimoiy-madaniy yo'nalishi muhim ahamiyatga ega. 
Odam - bu maxluq
dialogik (hoo dialogisi), so'ngra innovatsion texnologiyalar ta'lim tizimidagi muloqotni
tartibga soladi.
Zamonaviy jamiyat ko'p ma'lumotli ma'lumot bilan ajralib turadi va alohida shaxsdan 
zavqlanishi mumkinligi, delimi (Robert Kivaki) birligi. AKT tufayli aloqa va aloqaning 
zichligi va geografiyasi oshadi. Shu asosda zamonaviy sharoitda kommunikativ 
vakolatlar aksiologik mohiyatga ega.
Ta'lim tizimini innovatsion rivojlantirish kurslari munosabatlar o'zgarishini targ'ib 
qilish uchun o'quv jarayonining ijodi va ijodini rag'batlantirishi kerak: o'qituvchi 
o'qitiladi. Mavjud bilimlarni amalda amalga oshirish endi jamoat qiymatini (olingan 
bilimlar ishlab chiqarishda ariza), mavjud komplekslarga ("Kompleergänzung" bilan 
yanada qimmatbaho qo'shimchalarni taqdim etadi. Bu erda siz yangi sharoitlarga 
nisbatan taniqli echim usullaridan foydalanishingiz kerak.
Xumboldt tomonidan keltirilgan universitetning vazifasi zamonaviy sharoitda, 
o'qituvchilar va talaba qo'shma ilmiy izlanish olib borganda, zamonaviy sharoitlarda 
olib borilayotgan o'quv va ilmiy jarayonning bir tomida sinovdan o'tkaziladi. Innovatsiya qiyinchiliklari
M. Karpenkoga ko'ra, barchasiga kirishni ta'minlash   axborot texnologiyalari   Keling, 
zamonaviy ta'limni yangilaylik. Innovatsion texnologiyalar amaliyotini amalga oshirish 
o'quv yurtlarini texnik vositalar bilan to'ldirishni o'z ichiga olgan bo'lsa-da, 
o'qituvchining tegishli malakaisiz befoyda hisoblanadi. Ta'lim muassasalarini 
kompyuter bilan jihozlash va hukumatning real qadamlarini qo'ygan holda, ta'lim 
tizimini modernizatsiya qilish va modernizatsiya qilish vazifasini to'liq hal 
qilmasligidan dalolat beradi.
Innovatsion texnologiyasi:
1. nusxa ko'chirish   chet ellik tajriba   va uning Rossiya ta'lim muhitida ekstrapürsatsiya,
2. O'tmishning ta'lim tizimlarini zamonaviy muhitga o'tkazish.
3. O'zgargan muhit asosida mutlaqo yangi yaratish.
Innovatsiyalarni baholashning qiyinchiliklari kutilayotgan effektning haddan tashqari 
uzoqligi, bizda real ta'sirni aniqlash uchun uzoq muddatli kuzatuvlar kerak.
Ta'limda innovatsion texnologiyalarni baholash mezonlari to'g'risida etarli darajada 
muhokamadir. Innovatsion texnologiyalar ilmiy qidiruv samarasidir. Iqtisodiy 
innovatsiyalarni baholashning mezoni foyda va pedagogik innovatsion texnologiyalar 
"Hayot sifatini yaxshilashi" kerak. Qisqa muddatli kuzatuvlar, ekspert baholash va 
testlar innovatsiyalarning oqibatlarini qat'iy ravishda baholashga imkon bermaydi.
Agar tegishli mezonlar, innovatsiyalar, innovatsion texnologiyalarning o'quv muhitiga 
kiritish, axborot kommunikatsion texnologiyalari aniqlanadigan inson o'rtasidagi o'ziga 
xos ko'prikni taqdim etadi va atrof-muhitning atrof-muhit sharoitini belgilaydi.
Sinergistik paradigma bo'yicha ta'lim ochiq, bu innovatsiyalar mavjud an'anaviy 
tizimni to'ldiradi. Ta'lim, modernizatsiya qilingan texnologiyalarni kognitsiyasi 
amaliyotini sintez qilish va an'anaviy modelni amalga oshirish hali innovatsion emas. 
Buning sababi shundaki, an'anadagi boshpana inqiroz davrlarini qidirmoqda. Ta'lim zamonaviy jamiyatning faolligi va unda tez o'zgarishi munosabati bilan 
ijodkorlik va ilmiy ishlab chiqarish qobiliyatiga butun yangi, ijodkorlik va ilmiy ishlab 
chiqarishga ochiqlik qilishi kerak. Hayot davomida o'rganishga tayyorlik haqida 
kutilmagan vaziyatlarga moslashish xususiyatini ta'minlaydi.
Imperial innovatsion texnologiyalar ta'lim fanining o'zgargan holatiga urg'u berish 
bilan umuman jamiyatni modernizatsiya qilishni ta'minlashi kerak. Ta'lim tizimi 
innovatsiyalar uchun ochiq bo'lishi kerak, chunki ular kompaniyani modernizatsiya 
qilish va yangilash manbai bo'lgan yangi bilimlar tug'ilishida.
Tahlil   zamonaviy davlat   Ta'lim sizga istiqbolli rivojlanish uchun vazifalarni bajarishga
imkon beradi. Ergashmoq
Pedagogik tadqiqotlar natijalarini ta'lim amaliyotiga intensiv ravishda joriy etish,
Kognitiv amaliyotdan modernizatsiya qilishning xulq-atvor modeliga borish
aloqa: talaba o'qituvchisi,   talaba talabasi   Sotsiokal ravishda
vakolat
AKTning muloqotlari tizimida AKT o'rnini aniqlang.
Innovatsion rivojlanish asosida ta'lim "strategik talablarga begona javob berish" ni 
beradi.
Adabiyotlar:
1. Ta'lim mutafakkirlari / Ed. Mursi yopildi. Istiqbollar. 1993 yil.
2. Yanushkevich F. Oliy ta'lim tizimida o'qitish texnologiyasi. M.:   o'rta maktab , 1986. 
133V.
3. Pialget J. Intellektsiyaning psixologiyasi // Sevimli psixologik asarlar. M.: 
Xalqaro   pedagogika akademiyasi , 1994 yil P. 51-226.
4. Karpenko M. Ta'limning yangi paradigmasi. XXI asr // Oliy. Rossiyada ta'lim. 2007 
yil. № 4. 93-98. 5. Ta'limda K. E. Innovatsiyalarni qo'llab-quvvatlash: badiiy ravishda ishonchsizlik. 
2007 yil. 32C.
6. Axmetova D., Gurerier L. Universitet o'qituvchisi va innovatsion texnologiyalar // 
yuqoriroq. Rossiyada ta'lim. 2001. Yo'q. 138-145 bet.
7. ABASOV Z. Innovatsiyalar Ta'lim va Syergetiks // Alma-Ora. 2007 yil. № 4. 3-7.
Ta'lim sohasidagi yangiliklar - ilg'or pedagogik tajriba amaliyotiga joriy etish bilan 
bog'liq. O'quv jarayoni   zamonaviy fan   Etakchi o'rin bilim, ko'nikma, ko'nikmalarni, 
shaxsni shakllantirishda, fuqaroligini shakllantirishda, fuqaroligini shakllantirishga 
qaratilgan. Vaqt o'tishi bilan o'zgarishlar, o'quv, ta'lim, rivojlanishga bo'lgan 
munosabatning o'zgarishi.
TA'LIMDA INNOVATSIYALARNING AHAMIYATI
Ta'limda innovatsion texnologiyalar mashg'ulotni tartibga solishga imkon beradi, uni 
to'g'ri yo'nalishga yuboring. Odamlar har doim hamma harakatsiz va yangi narsalarni 
aniqlaydilar, ular har qanday o'zgarishlarga mantiqiy qarashdi. Ommaviy hayotda, 
odatdagi turmush tarziga ta'sir qiladigan ommaviy ongda mavjud bo'lgan stereotiplar 
og'riqli hodisalarga olib keladi, ta'limning barcha turlarini yangilashni oldini oladi. 
Odamlarni innovatsion qabul qilishni istamaslik sababi   zamonaviy ta'lim   U hayotga 
qulaylik, xavfsizlik, o'zini tasdiqlash uchun yotadi. Hamma ham nazariya, imtihonlarni 
o'tkazish, ularning ongini o'zgartirish, shaxsiy vaqt va vositalarni sarflash uchun hamma
ham tayyor emas. Yangilanish jarayoni boshlangandan so'ng, uni faqat maxsus 
texnikalar yordamida to'xtatishingiz mumkin. INNOVATSIYALARNI JORIY ETISH USULLARI
Forstralizatsiya ishlayotgan o'zgarishlarning samaradorligini tekshirishning eng keng 
tarqalgan usullari quyidagilar hisoblanadi:
Hujjatlarni aniqlash usuli. Ta'lim tizimidagi innovatsiyalarni baholash uchun o'quv 
jarayoniga innovatsiyalarni hajmini oshirish imkoniyati taxmin qilinmoqda. Alohida 
maktab tanlangan, universitet, DU, tajriba bo'yicha tajriba o'tkazilmoqda.
Ob-toqqa kirish usuli. Bu alohida yangi innovatsion elementni kiritishni anglatadi.
"Abadiy tajriba" uzoq vaqt oralig'ida olingan natijalarni baholashni anglatadi.
Parallel ravishda qayta ishlash eski va yangi o'quv jarayonining ixtisosligini o'z ichiga 
oladi, bunday sintezning samaradorligini tahlil qilish. INNOVATSIYALARNI JORIY ETISH MUAMMOLARI
Turli sabablarga ko'ra "tormozizatsiya" ni shakllantirishda innovatsion texnologiyalar.
Ijod to'siq. Eski dasturlarda ishlashga odatlangan o'qituvchilar biron bir narsani 
o'zgartirishni, o'rganishni, rivojlanishni istashmaydi. Ular barcha yangiliklarni o'quv 
tizimidagi bayoni bilan shug'ullanishadi.
Murakkablik. Fitness tufayli, boshqa oq qarsakning ko'ziga qo'rqish, kulgili 
o'qituvchilar g'ayrioddiy pedagogik echimlar qilishdan bosh tortganday tuyuladi.
Shaxsiy tashvish. Xavfsizlik, qobiliyatlar, kuchlar tufayli, o'z qadr-qimmatini kam 
baholash, ularning hukmlarini oxirgi imkon qadar so'nggi imkoniyatlarga qadar ko'p 
o'qituvchilarni ochiqchasiga etkazishdan qo'rqish.
To'g'ri fikrlash. Eski qattiqlashadiganlar o'zlarining fikrlarini faqat qayta ko'rib 
chiqishga majbur emas deb hisoblashadi.  Ular yangi bilim, ko'nikmalarni olishni  istamaydilar, zamonaviy ou-da yangi tendentsiyalar bilan salbiy munosabatda 
bo'lishadi.
BID'ATNI QANDAY QABUL QILISH KERAK
Innovatsion xatti-harakatlar moslashishni anglatmaydi, bu o'z shaxsiyligini, o'zini o'zi 
rivojlantirishni anglatadi.  O'qituvchi innovatsion ta'lim uyg'un shaxsni tarbiyalashning 
bir usuli ekanligini tushunishi kerak. U uchun "tayyor naqshlar" mos kelmaydi, bu 
sizning intellektual darajangizni doimiy ravishda oshirish juda muhimdir. 
"Komplekslar" dan xalos bo'lgan o'qituvchi, psixologik to'siqlar innovatsion o'zgarishlar
bo'yicha to'laqonli ishtirokchi bo'lishga tayyor.
TEXNOLOGIYALARNI O'RGANISH
Bu o'quv muassasasi tomonidan belgilangan maqsadlarni amalga oshirish bo'yicha 
qo'llanma. Bu ilmiy bilimlarning didaktik foydalanish, o'qituvchilar sonining empirik  innovatsiyalaridan foydalangan holda o'qituvchilar va o'quvchilarning empirik 
innovatsiyalaridan foydalanib, o'quvchilar va talabalar motivatsiyasini oshirishga 
qaratilgan tizimli kategoriya.  Ta'lim muassasasiga qarab, ta'limdagi turli xil 
yondashuvlar qo'llaniladi.
UNIVERSITETLARDAGI YANGILIKLAR
Oliy ta'limdagi innovatsiya bir nechta tarkibiy qismlardan iborat tizimni anglatadi:
maqsadlarni o'rganish;
ta'lim mazmuni;
motivatsiya va o'qitish vositalari;
jarayon qatnashchilari (talabalar, o'qituvchilar);
faoliyat natijalari.
Texnologiyalar bir-biri bilan bog'liq ikkita tarkibiy qismni anglatadi:
Talaba faoliyatini tashkil etish (talaba). O'quv jarayonini boshqarish.
O'quv texnologiyalarini tahlil qilishda zamonaviy elektron vositalar (AKT) dan 
foydalanishni ajratish juda muhimdir. An'anaviy ta'lim haddan tashqari yukni o'z ichiga 
oladi   akademik fanlar   Ortiqcha ma'lumotlar. Innovatsion ta'lim bilan o'quv va o'quv 
jarayoni o'qituvchilar o'qituvchi rolini (ustozik) rolini bajaradi. Klassik variantdan 
tashqari, talaba tanlashi mumkin   masofaviy ta'lim , Vaqt, mablag 'tejash. O'quv variantga
nisbatan o'quvchilarning holati o'zgaradi, ular an'anaviy bo'lmagan bilim turlarini 
tanlaydilar. Ustuvorlik   innovatsion ta'lim   Analitik fikrlash, o'zini o'zi rivojlantirish, 
o'zini o'zi takomillashtirishni o'zlashtirish. Eng yuqori darajadagi innovatsiyalarning 
samaradorligini baholash uchun quyidagi bloklar hisobga olinadi: o'quv-uslubiy, 
tashkiliy, tashkiliy va texnik. Mutaxassislar innovatsion dasturlarni baholay oladigan ish
- mutaxassislar bilan shug'ullanadilar.
Innovatsiyalarning o'quv jarayoniga kirishni taqiqlovchi omillar qatorida etakchi 
o'rinlarni egallaydi:
kompyuter texnikasi va elektron ta'lim muassasalarining elektron uskunalari bilan 
jihozlar etarli emas (ba'zi universitetlarda barqaror Internet yo'q, elektron imtiyozlar 
etarli emas,   uslubiy tavsiyalar   amaliy va laboratoriya ishlarini bajarish;
aKT professor-o'qituvchilarida etarli bo'lmagan malaka;
innovatsion texnologiyalarning o'quv jarayonida foydalanish uchun o'quv muassasasi 
rahbarligini bekor qilish.
Bunday muammolarni, o'qituvchilar, seminarlar, video konferentsiyalar, veb-
konferentsiyalar, veb-konferentsiyalar, Internetiy kabinarlar, ko'p tarmoqli kabinetlar, 
zamonaviy kompyuter texnologiyalaridan foydalanish bo'yicha o'quv ishlari qayta 
o'qitilishi kerak. Oliy ta'lim tizimiga innovatsion tizimni joriy etishning maqbul 
vagonlari global va mahalliy dunyo tarmoqlaridan foydalangan holda masofaviy 
o'qitishdir. Rossiya Federatsiyasida bunday o'qish usuli "mikroblar" holatida   evropa 
mamlakatlari   U allaqachon hamma joyda qo'llanilgan. Ko'pgina aholiga yirik 
shaharlardan uzoqda joylashgan, bu o'rtacha yoki oliy ma'lumotga diplom olishning  yagona usuli. Kirish imtihonlarini masofadan boshqarishdan tashqari, Skype orqali siz 
o'qituvchilar bilan aloqa qilishingiz, ma'ruzalarni tinglashingiz, seminarlarda ishtirok 
etishingiz mumkin.
Ta'lim sohasidagi yangiliklar, biz faqat "fanni ommaga etkazish", balki global 
iqtisodiy inqirozga nisbatan tegishli bo'lgan ta'lim olishning moddiy xarajatlarini 
kamaytiradi.
MAKTABGACHA TA'LIMDA INNOVATSIYALAR
Maktabgacha ta'limda innovatsiyalar eski ta'lim standartlarini modernizatsiya qilish, 
ikkinchi avlod gefini joriy etishga asoslangan. Zamonaviy o'qituvchi o'z-o'zini himoya 
qilish, rivojlanayotganligini, ta'limni tarbiyalash va rivojlantirish imkoniyatlarini 
qidirishga harakat qilmoqda. O'qituvchi faol fuqarolik holatiga ega bo'lishi, qoldiqlarni 
o'z shogirdlaridan tarbiyalash. Maktabgacha ta'lim uchun innovatsiyalar nima uchun 
kerak bo'ldi. Avvalo, ular ota-onalarning talablarini to'liq qondirishda yordam berishadi. Innovatsiyalarsiz, maktabgacha ta'lim muassasalari boshqa shunga o'xshash muassasalar
bilan raqobatlashish qiyin.
Rahbarning bolalar bog'chalarini aniqlash uchun ta'limda maxsus innovatsiyalar 
tanlovi ishlab chiqilgan. "Eng yaxshi" yuqori sarlavha g'olibi   bolalar bog'chasi "Munosib
munosib mukofot - maktabgacha muassasa, ota-onalar va chaqaloqlarni hurmat qilish va
sevish uchun ulkan tanlov oladi. Yangi o'quv dasturlarini joriy etish bilan bir qatorda, 
boshqa sohalarda ham yangiliklar: ota-onalar bilan ishlash, kadrlar, boshqaruv 
faoliyatida. Maktabgacha maktabgacha bo'lgan muassasalar muvaffaqiyatsiz ishlashi 
bilan, bolalar uchun uyg'un bo'lgan shaxsning rivojlanishini ta'minlaydi. Ta'lim 
sohasidagi innovatsion texnologiyalarni ifodalovchi texnologiyalar qatorida, misollar 
quyidagicha berilishi mumkin:
loyihaning faoliyati;
shaxsiy yo'naltirilgan ta'lim;
isitish texnologiyasi;
ilmiy-tadqiqot ishlari;
axborot va kommunikativ o'quv;
o'yin texnikasi.
SOG'LOMLASHTIRISH TEXNOLOGIYALARINING XUSUSIYATLARI
Ular maktabgacha yoshdagi bolalarni sog'lom turmush tarzi, bolalarning jismoniy 
holatini kuchaytirishga yo'naltirishga qaratilgan. Atrof-muhitning asosiy ahvoli, ushbu 
innovatsion texnologiyalarni kiritish   maktabgacha ta'lim   tegishli. Texnikani amalga 
oshirish maktabgacha tarbiya bilan bog'liq maqsadlarga bog'liq.
Asosiy vazifa bolalarning jismoniy sog'lig'ini saqlashdir. Bu sog'liqni saqlash 
monitoringi, ovqatlanishni tahlil qilish, ou-da sog'liqni saqlash vositasini shakllantirish.
Maktabgacha tarbiyachilar sog'lig'ini nafas olish, ortopediya, barmoq gimnastika, 
cho'zish, qattiqlash, huta yoga tanishtirish orqali takomillashtirish. Oddiy bolalar bilan ishlashdan tashqari, rivojlanishda cheklovlar bo'lgan bolalarning 
rivojlanishi ta'lim sohasida zamonaviy yangiliklarni ta'minlaydi. Maxsus bolalar uchun 
loyihalar misollari: "Charshanba", "Inklyuziv ta'lim". Tong, o'qituvchilar chaqaloqlar, 
san'at terapiyasi, bolalarning to'liq rivojlanishini ta'minlash, sinflarda ranglar, ajoyib va \
u200b\u200bsan'at terapiyasidan foydalanadilar.
LOYIHA FAOLIYATI Yangi ta'lim standartlariga muvofiq, o'qituvchilar va o'qituvchilar o'quvchilar bilan 
birgalikda ishtirok etishlari shart   loyiha faoliyati . Maktabgacha tarbiya muassasalari 
uchun bunday tadbirlar o'qituvchi bilan amalga oshiriladi. Uning maqsadi muayyan 
muammoni hal qilish, ishning dastlabki bosqichida belgilangan savollarga javob 
topishga aylanadi. Bir necha turdagi loyihalar bo'limi quyidagilar:
shaxsiy, old, guruh, juftlangan (ishtirokchilar soniga qarab);
o'yin, ijodiy, axborot, tadqiqot (usul bo'yicha);
uzoq muddatli, qisqa muddatli (davomiylik bo'yicha);
madaniy qadriyatlar, jamiyat, oilaviy tabiat (mavzuga qarab).
Davomida   loyiha ishi   Bolalar o'z-o'zidan, jamoada ishlash ko'nikmalarini olishadi.
TADQIQOT
Ta'limda innovatsiyalarni tahlil qilish, misollar tadqiqotda topish mumkin. Ularning 
yordami bilan bola muammoning dolzarbligini aniqlashni, eksperimentning texnikasini 
aniqlashni, tajriba o'tkazish usullarini aniqlab, ushbu sohada keyingi izlanishlar 
istiqbollarini aniqlash uchun, amaliy xulosalar berish, mantiqiy xulosalar chiqarish, 
mantiqiy xulosalar berish, mantiqiy xulosalar berish, bu sohada qo'shimcha tadqiqotlar 
istiqbollarini aniqlash. O'qish uchun zarur bo'lgan asosiy usul va usullar orasida: tajriba,
suhbatlar, modellashtirish holatlari, didaktik ravishda o'ynaydi. Hozirgi kunda 
boshlang'ich tadqiqotchilarga, olimlarni qo'llab-quvvatlagan holda oliy kuchaydi   ta'lim 
muassasalari   RF musobaqalari va konferentsiyalari: "Ilm-fanning birinchi bosqichlari", 
"Men tadqiqotchiman." Bolalar tajriba bo'yicha tajribalarni ommaviy ravishda himoya 
qilish, ilmiy munozarani saqlash bo'yicha birinchi tajribalarini olishadi.
AKT
Kasb-hunar ta'limi davrida bunday yangiliklar ilmiy taraqqiyot davrida zarur va 
talabga ega bo'ldi. Kompyuter maktabgacha ta'lim muassasalarida, maktablar, 
kollejlarda odatiy hodisaga aylandi. Turli xil qiziqarli dasturlar matematikadagi 
yigitlarga qiziqish uyg'otishga va "Sehr va o'zgarishlar" dunyosiga kiritilgan mantiq va  xotirani rivojlantiradi. Kichkintoyni qiziqtirgan monitorni yoqadigan animatsion 
suratlar, diqqatni jamlash. Zamonaviy kompyuter dasturlari o'qituvchilarga turli xil 
hayotiy vaziyatlarni taqlid qilish, ularni hal qilish yo'llarini qidirish uchun o'qishga 
imkon beradi. Bolaning individual qobiliyatini hisobga olgan holda, siz dasturni ma'lum
bir bola ostidagi dasturni moslashtirishingiz mumkin, uning shaxsiy o'sishi kuzatiladi. 
AKT texnologiyalaridan foydalanish bilan bog'liq muammolar orasida etakchi pozitsiya 
kompyuterdan o'quv mashg'ulotlarida haddan tashqari foydalanish mavjud.
SHAXSIY YO'NALTIRILGAN RIVOJLANISH USULI
Ushbu innovatsion texnologiya maktabgacha yoshdagi shaxsning individualligini 
shakllantirish uchun sharoit yaratishni o'z ichiga oladi. Amalga oshirish uchun   bu 
yondashuv   Sinflar va o'yinlar, hissiy xonalar uchun burchaklar yarating. Ular 
ishlaydigan maxsus dasturlar mavjud   maktabgacha ta'lim muassasalari : "Kamalak", 
"Bolalik", "o'smirlikdagi bolalikdan."
O'YIN TEXNIKASI
Ular zamonaviy maktabgacha ta'lim uchun haqiqiy asosdir. GEFni bolaning shaxsiyati 
bo'yicha hisobga olgan holda. Turli xil hayotiy vaziyatlarga ega bo'lgan bolalarni bilish 
uchun zarar. O'yinlar bo'yicha ko'plab funktsiyalar mavjud: o'quv, kognitiv, 
rivojlanmoqda. Innovatsion o'yin mashqlari quyidagilarni ko'rib chiqadi:
maktabgacha tarbiyachilarga ba'zi ob'ektlarning ayrim belgilarini ajratishga yordam 
beradigan o'yinlar, ularni o'zaro taqqoslash;
tanish xususiyatlarga ob'ektlarni umumlashtirish;
mashqlar, unda bolalar haqiqatni badiiy adabiyotdan ajratishni o'rganadilar
INKLYUZIV TA'LIM
Innovatsiyalar tufayli amalga oshirilgan   so'nggi yillar   O'quv jarayonida sog'liqni 
saqlash muammolari bo'lgan bolalar to'liq tayyorgarlik ko'rish imkoniyati mavjud. 
Rossiya Federatsiyasi Ta'lim vazirligi tomonidan ishlab chiqilgan, milliy loyiha 
tasdiqlandi, unda inklyuziv ta'limning barcha nuanslari mavjud. Davlat zamonaviy  kompyuter uskunalarini nafaqat yigitlarni, balki ularning ustozlarini ham jihozlash 
haqida qayg'urdi. Skype yordamida o'qituvchim uzoq darslarni o'tkazadi, uy vazifasini 
tekshiradi. Shunga o'xshash o'quv tanlovi psixologik nuqtai nazardan muhimdir. Bola 
nafaqat ota-onalar, balki o'qituvchilarga ham kerakligini tushunadi. Mushuklari bilan 
bog'liq muammolar bo'lgan bolalar,   nutq apparati Oddiy o'quv yurtlariga kim qatnasha 
olmaydi, individual dasturlarda repetitorlar bilan mashg'ulotlar olib boriladi.
XULOSA
Ta'lim muassasalariga joriy qilingan pedagogik yangiliklar   zamonaviy Rossiya Ijtimoiy
buyurtmani amalga oshirishga yordam berish: maktab o'quvchilarida o'qitish uchun 
talabalarga vatanparvarlik, fuqarolik javobgarligi, sevgi hissi   tubji Xalq an'analariga 
hurmat. Axborot va kommunikatsion texnologiyalar bolalar bog'chalari, maktablar, 
akademiyalar, universitetlar bilan tanishdi. Ta'lim muassasalariga ta'sir ko'rsatgan 
so'nggi yangiliklar qatorida:   davlat imtihonlari   Onlayn, yuborish   tekshiruv 
ishlari   oldindan skanerlash orqali. Albatta, rus tilida ta'lim ko'plab hal qilinmagan 
muammolarga duch keladi, bu innovatsiyalarga yordam beradi. FOYDALANILGAN ADABIYOTLAR
1.           O’zbekiston Respublikasining Konstitutsiyasi.-T.: O’zbekiston, 2003.- 38 b.
2.             O’zbekiston Respublikasining «Ta’lim to’g’risida»gi qonuni. -T.: 1997 .
3.             O’zbekiston Respublikasining Kadrlar tayyorlash milliy dasturi. -T.: 1997.
4.             Barkamol avlod orzusi. -T.: SHarq, 1999.-228 b.
5.             Boshlang’ich ta’lim   Davlat ta’lim standarti.-T.: 2005.
6.           Umumiy   o’rta   ta’limning   Davlat   ta’lim   standarti   va   o’quv   dasturi,   Boshlang’ich
ta’lim, // Ta’lim taraqqiyoti. – T .: SHaraflik.   1999. 1- maxsus son.
7.           Milliy   istiqlol   g’oyasi:   asosiy   tushuncha   va   tamoyillar   –     T.   :YAngi   asr   avlodi,
2001,184 b.
8.           Karimov I. A. O’zbekiston XXI asr bo’sag’asida: xavfsizlikka tahdid, barqarorlik
shartlari va taraqqiyot kafolotlari.    -T.: O’zbekiston, 1997.-328 b.
9.           Karimov I. A. O’zbekiston XX1 asrga intilmoqda.      -T.: O’zbekiston, 1999.- 73b.
10.   Karimov I.A Ma’naviy yuksalish yo’lida. T. :O’zbekiston, 1998.- 78 b.
11.   Karimov I. A. Bizdan ozod va obod vatan kolsin.-T.: SHarq.- 234 b.
12.   Adizov   B.R.Boshlang’ich     ta’limni     ijodiy     tashkil     etishning     nazariy  
asoslari.-   Toshkent: Fan, 1997.-182-b.
13.   Azizxodjayeva    N.N. Pedagogicheskiye texnologii i pedagogicheskoye masterstvo.-
T. Fan va axborot texnologiyalari, 2006. -167 b.
14.   Bikvayeva N.I., ye.YAngabayeva    Matematika 3-sinf T., 2004 yil, 12-13 b.
15.   Davletshin     M.G.     Zamonaviy       maktab   o’quvchisining     psixologiyasi.   T.,
O’zbekiston    30 bet.
16.   Dik    N. F. Vospitivayem    lichnost . Feniks,    2005    320 st.
17.   Karimova V.M. Sunnatova R. va boshqalar. Mustaqil  fikrlash. Akademik litseylar
va kasb- hunar kollejlari uchun o’quv qo’llanma.-   T.: SHarq, 2000- 112 b.
18.   Karimova V, Nishonova Z. Mustaqil ijodiy fikrlash va shaxsning hissiy, irodaviy va
intellektual hislatlari orasidagi bog’lanish // J. Xalq ta’limi, 2001. № 3-6, 64-69- b.
19.   Kulyutkin   YU.N.   Tvorcheskoy   m ы shleniye   v   professionalnoy   deyatelnosti
uchetelya // Vopros ы  psixologii –M. : 2004 - № 2 – 21 -30.
20.   Munavvarov A. Q. Oila pedagogikasi.-T.: O’qituvchi,1994.- 127 b.
21.   Levitov   N.D.   Sub’ekt. Ob’ekt.   Poznaniye.- M. : Znaniye, 1999.- 47 s.
22.   Lerner I.YA. Uchebn ы y predmet, tema, urok. – M. : MGU. 1995.-   133s.
23.   Mavlonova   R.,   To’rayeva   R.,   Xoliqberdiyev   K.   Pedagogika.   –   T.   :   O’qituvchi,
2002, - 384 b. 63.
24.   Matchonov    S.    Kitob o’qishni    bilasizmi?    -T.:    O’qituvchi    1993-114 bet.
25.   Matchonov   S.,   SHojalilov   A.,   G’ulomova   X.,   Sariyev   SH.,   Dolimov   Z   O’qish
kitobi 4-sinf T., “YAngiyo’l poligrafservis”    156-157 b. 2007 yil.
26.   Ochilov   M.   YAngi   pedagogik   texnologiyalar.   O’quv   qo’llanma.   Qarshi.:   Nasaf,
200. – 80b.

Boshlang’ich ta’limda o’qituvchilarni innovatsion faoliyatga yondashuvini shakllantirish MUNDARIJA Kirish…………………………………………………………………….. Asosiy qism………………………………………………………………. Birinchi bob. Pedagogik innovatsiya……………………………………… 1.1. Innovatsion ta'lim muassasalari………………………………………. 1.2 Pedagogika bo'yicha zamonaviy innovatsion texnologiyalar…………. 1.3 Interfaol texnologiyalar o'rganish……………………………………… Ikkinchi bob: Muammoni innovatsion pedagogik texnologiyalarga amali yondashuvlar 2.1 Kasb ta'limi bo'yicha innovatsion tendentsiyalar……………………………….. 2.2 Kasbiy ta'limning jahon tajribasi innovatsiyalari…………………………….. 2.3 Rossiyada kasb-hunar ta'limi yangiliklari……………………………………… Xulosa………………………………………………………………………………… Adabiyotlar ro’yhati ………………………………………………………………….

Reja: Kirish Asosiy qism Birinchi bob. Pedagogik innovatsiya 1.1. Innovatsion ta'lim muassasalari 1.2 Pedagogika bo'yicha zamonaviy innovatsion texnologiyalar 1.3 Interfaol texnologiyalar o'rganish Ikkinchi bob: Muammoni innovatsion pedagogik texnologiyalarga amaliy yondashuvlar 2.1 Kasb ta'limi bo'yicha innovatsion tendentsiyalar 2.2 Kasbiy ta'limning jahon tajribasi innovatsiyalari 2.3 Rossiyada kasb-hunar ta'limi yangiliklari Xulosa Adabiyotlar ro’yhati.

Kirish Rivojlanish har qanday inson faoliyatining ajralmas qismidir. To'plash tajribasi, usullarini takomillashtirish, harakatlar usullarini takomillashtirish, ularning aqliy qobiliyatlarini kengaytirish, doimiy rivojlanayotgan odam bor. Xuddi shu jarayon har qanday inson faoliyatiga, shu jumladan pedagogik tarzda qo'llaniladi. Uning rivojlanishining turli bosqichlarida jamiyat tobora yangi standartlarga erishdi, mehnatga qo'yiladigan talablar. Bu ta'lim tizimini rivojlantirishni talab qildi. Bunday rivojlanish vositalaridan biri innovatsion texnologiyalar, i.e. Bular progressning samarali natijalarini ta'minlab, asosan, o'qituvchilar va talabalar o'rtasidagi o'zaro munosabatlar usullari, natijada yangi usullar, o'zaro ta'sir usullari. pedagogik faoliyat . Muammo innovatsion texnologiyalar Iqtidorli olimlar va o'qituvchilar jalb qilinmoqda va davom etmoqda. Ular orasida V.I. Andreev, I. P. Podlavy, professor, pedagogik fanlar doktori K.K. Kolin, pedagogik fanlar doktori V.V Shapkin, V.D. Simonenko, V.A. Saturenin va boshqalar. Ularning barchasi rivojlanishga bebaho hissa qo'shdi innovatsion jarayonlar Rossiyada. O'qish ob'ekti beriladi muddatli qog'oz Ta'limni yaxlit sifatida o'qitish jarayoni pedagogik tizim Tadqiqot mavzusi, tadqiqot ob'ektining ajralmas qismi sifatida innovatsion pedagogik texnologiyalardir. Xuddi shu kursning maqsadi turlarni aniqlash, qiyinchiliklar, innovatsion texnologiyalarni joriy etish usullari, shuningdek ularning o'ziga xosligi kiradi Rossiya Federatsiyasi . 1. Bo'lim: bob: Nazariy yondashuvlar Innovatsion pedagogik texnologiyalar muammosiga

1.1 Pedagogik innovatsiya 1.1.1 Aslining mohiyati, tasnifi va yo'nalishlari pedagogik innovatsiyalar Avans progressi kabi ilmiy innovatsiyalar inson bilimlarining barcha sohalarini qamrab oladi. Ijtimoiy-iqtisodiy, tashkiliy va boshqaruv, texnik va texnologik yangiliklar mavjud. Ijtimoiy innovatsiya turlaridan biri pedagogik innovatsiya hisoblanadi. Pedagogik innovatsiyalar pedagogika sohasidagi innovatsiya, maqsadli progressiv o'zgarishdir, bunga hissa qo'shadi o'quv muhiti Barqaror elementlar (innovatsiyalar), o'ziga xos komponentlar va umuman eng o'quv tizimi xususiyatlarini yaxshilash. Pedagogik innovatsiyalar ta'lim tizimining o'z mablag'lari (intensiv rivojlanish yo'llari) hisobidan va qo'shimcha mablag'larni (investitsiyalar) jalb qilish (investitsiyalar) - yangi mablag'lar, uskunalar, kapital qo'yilmalar va boshqa investitsiyalar va boshqalarni jalb qilish orqali amalga oshirilishi mumkin. (Rivojlanishning keng yo'l ). Pedagogik tizimlarning intensiv va keng ko'lamli yo'llarini ulash turli xil, ko'p bosqichli pedagogik quyi tizimlar va ularning tarkibiy qismlari bilan qurilgan "kompleks innovatsiyalar" deb ataladi. Integratsiyalangan innovatsiyalar, qoida tariqasida, puxta "tashqi" tadbirlar, ammo nutq ehtiyojlari va tizimni bilishidan ongli o'zgarishlar. "Tor" joylarni qo'llab-quvvatlash yangi texnologiyalar , Pedagogik tizimning umumiy samaradorligini oshirish mumkin. Pedagogika sohasida innovatsion o'zgarishlarning asosiy yo'nalishlari va ob'ektlari quyidagilardan iborat: Ta'limni rivojlantirish bo'yicha tushunchalar va strategiyalarni ishlab chiqish va ta'lim muassasalari ; Ta'limni yangilash; O'quv va ta'limning yangi texnologiyalarini o'zgartirish va rivojlantirish; Ta'lim muassasalarini boshqarish va umuman ta'lim tizimini takomillashtirish; O'qishni takomillashtirish pedagogik kadrlar va o'z malakalarini oshirish;

O'quv jarayonining yangi modellarini loyihalash; Talabalarning psixologik, ekologik xavfsizligini ta'minlash, o'qitish texnologiyalari salomatligini rivojlantirish; O'quv va ta'limning muvaffaqiyati, o'quv jarayonini va talabalarni rivojlantirishni kuzatishni ta'minlash; Darsliklarni rivojlantirish I. darsliklar yangi avlod va boshqalar. Innovatsiya turli darajadagi amalga oshirilishi mumkin. Eng yuqori daraja butun pedagogik tizimga ta'sir ko'rsatadigan yangiliklarni o'z ichiga oladi. Ilmiy asosda progressiv innovatsiyalar kelib chiqadi va amaliyotni ilgari surishga hissa qo'shadi. Ichida pedagogika fanlari Hukumat va muhim yo'nalish - innovatsiyalar nazariyasi va innovatsion jarayonlar nazariyasi bor edi. Ta'lim sohasidagi islohotlar - bu ta'lim muassasalarini va ularning boshqaruv tizimlarini faoliyat ko'rsatish, rivojlantirish va o'z-o'zini rivojlantirishga yo'naltirilgan innovatsiyalar tizimidir. 1.1.2 Innovatsion jarayonlarning texnologiyalari va sharoitlari Pedagogik innovatsiyalar ma'lum bir algoritmga muvofiq amalga oshiriladi. P.I. Yamoq pedagogik innovatsiyalarni ishlab chiqish va amalga oshirishning o'nta bosqichini taqsimlaydi: 1. Islohot olib boriladigan pedagogik tizimning mezonlari apparatlari va pedagogik tizimi hisoblagichini ishlab chiqish. Ushbu bosqichda siz innovatsiyalarga ehtiyojni aniqlashingiz kerak. 2. Maxsus asboblar yordamida uni isloh qilish zarurligini aniqlash uchun pedagogik tizim sifatini har tomonlama tekshirish va baholash. Tekshiruv pedagogik tizimning barcha tarkibiy qismlariga bo'ysunishi kerak. Natijada, eskirgan, samarasiz, irratsional kabi isloh qilish kerakki, uni aniq belgilab qo'yish kerak. 3. O'tkazib yuboriladigan va innovatsiyalarni modellashtirish uchun foydalaniladigan pedagogik echimlar namunalarini qidiradi. Ilg'or pedagogik texnologiyalar bankini tahlil