Bagshops database editing of informants
Bagshops database editing of informants
Reja: 1. Savdo markazi ma'lumotlar bazasini tahlil qilish. 2. Savdo markazi ma'lumotlar bazasini infologik loyihalash. 3. Savdo markazi ma'lumotlar bazasini datalogik loyihalash. 4. Savdo markazi ma'lumotlar bazasini Access ilovasida ishlab chiqish. 5. Savdo markazi ma'lumotlar bazasini fizik loyihalash.
Ma'lumotlar bazasini loyihalash bosqichlari Ma'lumotlar bazasini loyihalash axborotlarni abstraktsiyalashning bir darajasidan boshqasi ga o'tish, ya'ni predmet soha ( PS ) axborot strukturasining tabiiy til ( yozma ) tavsifidan mua y yan model terminlarida formallashtirilgan tavsifiga ketma - ket o ' tish hisoblanadi . Ma ' lumotlar bazasini loyihalash jarayonining quyidagi bosqichlarini ajratish mumkin : 1) predmet sohani tizimli tahlil qilish ; 2) infologik loyihalash; 3) ma'lumotlar bazasi boshqarish tizimini (MBBT) tanlash; 4) mantiqiy loyihalash; 5) fizik loyihalash. Har bir bosqichlarni batafsil ko'rib chiqamiz.
1. Predmet sohani tizimli tahlil qilish Bu bosqichda quyidagilar amalga oshirilishi lozim: – ma’lumotlar bazasi va avtomatlashtirilgan tizimni ishlab chiqishning dolzarbligini asoslash; – predmet soha va asosiy cheklovlarni batafsil tavsiflash; - ushbu predmet soha asosiy obyektlari, ularning xossalari va o‘zaro aloqalarini aniqlash; – tizimdan foydalanuvchilar ko‘lami va ularning axborotga bo‘lgan ehtiyojlarini aniqlash; - tizimning hujjat almashinuvini tadqiq etish; - avtomatlashtirilgan muhitda hal qilinadigan vazifalar ko‘lamini aniqlash va hokazo. Masalan, “ Bagshops ” ma’lumotlar bazasini ishlab chiqish talab etilgan bo‘lsin. Tizim tahlil quyidagicha bo'lishi mumkin:
Yangi ma'lumotlar bazasini yaratish: Microsoft Access-ni oching va yangi ma'lumotlar bazasini yaratish uchun "Bo'sh ma'lumotlar bazasi" ni tanlang. Ma'lumotlar bazasiga "BagShopDB" kabi nom bering va uni saqlash uchun joyni tanlang. Jadvallarni yaratish: Keyingi qadam ma'lumotlaringizni saqlash uchun jadvallarni yaratishdir. Xalta do'koni uchun siz mahsulotlar, mijozlar, buyurtmalar va xodimlar uchun jadvallar yaratishni xohlashingiz mumkin. Har bir jadvalda tegishli ma'lumotlarni saqlash uchun tegishli maydonlar bo'lishi kerak, masalan, mahsulot nomi, mahsulot turi, narxi, zaxirasi, mijoz nomi, manzili, telefon raqami, buyurtma sanasi, xodimning ismi va boshqalar. Aloqalarni o'rnatish: Jadvallarni yaratganingizdan so'ng, ular o'rtasida munosabatlarni o'rnatishingiz kerak bo'ladi.