Korxonalar marketing faoliyatining axborot jarayonlarini aftomatlashtirish
![Mavzu : Korxonalar marketing faoliyatining axborot jarayonlarini aftomatlashtirish
Kirish
1. Axborot tizimlarining maqsad va vazifalari (IP)
2. Tasniflash.
3. Tanlov, talablar, kiritish samaradorligini baholash
3.1. Tanlov muammolari.
3.2. Buning talablari.
3.3. Tuzatish samaradorligini baholash
4. Sanoat korxonasini sanoat korxonasini joriy qilish
Xulosa
Adabiyotlar ro'yxati](/data/documents/6441dbf3-f097-48b2-b506-6c69c992b09e/page_1.png)
![Kirish
Bugungi kunda kompaniyaning uzoq raqobatbardosh ustunlik va kompaniyaning
investitsion jozibadorligi o'sishining asosiy omili biznes boshqaruv strategiyalariga
aylanmoqda. Samarali boshqaruv pul yoki moddiy qiymatlar sifatida bir xil manba.
Aynan mana shu ko'rsatkich har doim o'zgaruvchan bozor sharoitlariga dinamik
ravishda javob berishga, "Botans Temirliklar" ni nazorat qilish, "Botanslenecks" ni
tezda aniqlash va vaqtni eng zarur bo'lgan joylarni tezda aniqlash uchun yordam
beradi.
Rossiya korxonalari G'arbiy ishlab chiqaruvchilar bilan raqobatlasha olmaydi, biz
texnologiya bo'lmagan texnologiyalar emasligi va rus mahsulotlarining sifati
xorijiy analoglardan ancha pastligini eshitmayapmiz. Muammo shundaki,
rossiyalik menejerlar menejmentda kamida ikkita muammoga duch kelishni
boshladilar:
Masalan, korxona faoliyatini tahlil qilish va rejalashtirishda ilgari ishlatiladigan
ko'rsatkichlar va protseduralar (masalan, ishlab chiqarilgan mahsulotlar hajmi)
muvaffaqiyatli raqobatlashishga imkon bermaydi;
Ilk raqobatchilarning paydo bo'lishi nafaqat odatiy super profilni tayyorlashning
oldini olishni boshlaydi, ammo ba'zida uni nolga kamaytiradi.
Zamonaviy sharoitda samarali menejment moliyaviy, material, inson va boshqa
resurslar bilan bir qatorda tashkilotning qimmatli manbai. Binobarin, boshqaruv
samaradorligini oshirish kompaniyaning faoliyatini takomillashtirish sohalaridan
biridir. Bandlikning samaradorligini oshirishning eng aniq usuli - bu. Ammo,
aytaylik, aytaylik, qat'iy ravishda rasmiylashtirilgan ishlab chiqarish jarayoni
bunday oqlangan hudud uchun unchalik ravshan emas.
Axborot tizimlarini rivojlantirish (IP) nafaqat biznesning dastlabki to'plamini, balki
biznes jarayonlarini va boshqa joylashtirish xususiyatlarini optimallashtirish, balki
tahliliy ravishda ishlov berish qobiliyatini ta'minlash uchun biznesning ishlab](/data/documents/6441dbf3-f097-48b2-b506-6c69c992b09e/page_2.png)
![chiqarish qismiga intilishi kerak. Mahsulot xususiyatlari, texnologiyalar, manbalar
va boshqalar.
Hech kimga sir emas, ko'pincha avtomatlashtirishga yondashuv quyidagicha: bu
hamma narsani avtomatlashtirish kerak, shuning uchun biz katta
integratsiyalashgan tizimni va modul uchun modul to'la amalga oshiramiz. Ammo
keyin olingan effekt kutilgan va puldan juda uzoqqa cho'zilganligi aylanadi. Ba'zan
faqat bir nechta ixtisoslashgan va arzon dasturlarni amalga oshirish va ularni
integratsiya platformasi asosida yoki ErP tizimining funktsional imkoniyatlaridan
foydalanish kerak bo'lgan joyda amalga oshirish kerak. Ushbu savollarning
barchasi dizayn sahnasida hal qilinishi mumkin, i.e., Xarajatlarni kutilayotgan
effekt bilan taqqoslash avtomatlashtirish vositalarini tanlashda. Bunday holda,
"Ko'proq funktsiyalar, yaxshiroq" tamoyilga rioya qilish bunga loyiq emas. "May"
tizimi qanchalik qimmat bo'lsa, u barcha funktsional imkoniyatlaridan
foydalanmasligi kerak va u o'zi uchun to'lanmaydi.
Hozirda korporativ axborot tizimlarini (KIS) joriy etish jadalidir. Jurnallar
sahifalarida siz Internet tarmog'ida siz yahudiylarning boshqa yoki boshqa
mushtlari va boshqa materiallarni ko'rishingiz mumkin. Shu bilan birga, tarqalish
narxlarda, ish davrida va xizmatlarda juda katta. Bundan tashqari, turli xil biznesni
boshqarish mafkuralari MRP, MRP2, ERP va boshqalar.
Eng qiyin narsa - bu barcha birliklarning so'rovlariga javob beradigan yagona
tizimni yaratish. Har bir bo'linmalar o'z ishining xususiyatlari ostida o'ziga xos
dasturiga ega bo'lishi mumkin. Axborot tizimi ularni bitta ma'lumotlar bazasi bilan
ishlaydigan yagona integral dastur doirasida birlashtirishi mumkin, shunda barcha
bo'limlar barcha bo'limlar ma'lumot almashishi va bir-biri bilan muloqot qilishlari
mumkin. Agar kompaniyalar tizimni to'g'ri o'rnatishi mumkin bo'lsa, bunday
integratsiyalashgan yondashuv juda katta daromad keltiradi.
1. Axborot tizimlarining maqsad va vazifalari](/data/documents/6441dbf3-f097-48b2-b506-6c69c992b09e/page_3.png)
![Kompaniya yagona organizmdir va uni takomillashtirish engil muvaffaqiyatga
erishish yoki eng yomon ko'rsatkichlarning pasayishiga olib kelishi mumkin.
Moliyaviy kafedralar rahbarlari va ayniqsa menejerlari butun korxonaning keng
qamrovli echimlarini amalga oshirish zarur. Va operatsion vazifaning ishini
boshqarish boshqaruv jarayoni bilan yanada murakkabroqdir.
Korxonani boshqarishni soddalashtirish uchun, avvalo, moliyaviy jihatdan,
rejalashtirish, boshqaruv va tahlil funktsiyalarini o'z ichiga olgan samarali axborot
tizimiga ega bo'lish kerak. Axborot tizimini joriy etishga nima yordam beradi:
Korxonaning etkazib berish zanjiridagi xarajatlarini kamaytirish (xaridlar
bo'yicha),
Aylanma tezligini oshirish,
Ortiqcha bozorlarni minimal darajaga kamaytirish,
Mahsulot turlarini oshirish va asorat,
Mahsulot sifatini oshirish,
· Mijozlarga xizmat ko'rsatishning umumiy sifatini o'z vaqtida to'ldirish va
takomillashtirish.
Kisa to'plash, saqlash, uzatish va axborotni qayta ishlash uchun texnologik
funktsiyalarni amalga oshiradi. U muayyan iqtisodiy ob'ektda qabul qilingan
boshqaruv faoliyatining usullari va tarkibi bilan belgilanadigan qoidalarda
buklanadigan, shakllangan va boshqariladi, bunda unga qaragan maqsad va
vazifalarni bajaradi.
Korxonalarni avtomatlashtirishning asosiy vazifalari quyidagilardan iborat:
Tashkilot qarorlarini tuzish uchun qulay bo'lgan shaklda tashkilot va tashqi muhit
faoliyati to'g'risidagi ma'lumotlarni yig'ish, qayta ishlash, tahlil qilish, saqlash va
taqdim etish;](/data/documents/6441dbf3-f097-48b2-b506-6c69c992b09e/page_4.png)
![Korxonaning maqsadli faoliyatini tashkil etuvchi biznes operatsiyalarini
(texnologik operatsiyalarni) avtomatlashtirish;
Asosiy faoliyatni amalga oshirishni ta'minlaydigan jarayonlarni avtomatlashtirish.
2. Axborot tizimlarining tasnifi
Bu tizim va IP quyi tizimlarining quyidagi tasnifini ishlatish taklif etiladi.
Korxonada ishlab chiqarish jarayonlarini ta'minlash darajasiga qarab, Kisning o'zi
yoki uning tarkibiy qismi (quyi tizim) turli xil sinflarga etkazilishi mumkin:
Sinf: Texnologik ob'ektlar va / yoki jarayonlarning tizimlari tizimlari (kichik
tizimlar).
Sinf: Korxonaning ishlab chiqarish faoliyatini tayyorlash va hisobga olishning
tizimlari (quyi tizimlar).
Classi: tizimlar (quyi tizimlar) Korxonaning ishlab chiqarish faoliyatini
rejalashtirish va tahlil qilish.
Jarayonni boshqarish vazifalarini echishga qaratilgan birinchi sinf asosan ombor,
buxgalteriya hisobi yoki moddiy buxgalteriya hisobini yoritadi. Ularning tashqi
ko'rinishi bir tomondan materiallar (xom ashyo, tayyor mahsulotlar, tovarlar)
buxgalteriya hisobi, korxonani boshqarish uchun turli muammolarning va boshqa
tomondan turli muammolarning abadiy manbai hisoblanadi (korxonada katta)
hajmi) eng ko'p vaqt talab qiladigan mintaqalardan biri doimiy e'tiborni talab
qiladi. Bunday tizimning asosiy "faoliyati" materiallarning buxgalteriya hisobi
hisoblanadi.
Ushbu tizimlar odatda quyidagi xususiyatlar bilan tavsiflanadi:
Bajarilgan funktsiyalarni etarli darajada yuqori darajada avtomatlashtirish;
Boshqaruv ob'ektining hozirgi holatini boshqarishning aniq funktsiyasi mavjudligi;
Fikr-mulohazalarni boshqarishning mavjudligi;](/data/documents/6441dbf3-f097-48b2-b506-6c69c992b09e/page_5.png)
![· Bunday tizimni boshqarish va boshqarish ob'ektlari:
o texnologik uskunalar;
ey sensorlar;
o ijro etuvchi asboblar va mexanizmlar.
Axborotni qayta ishlashning kichik vaqt oralig'i (I.E., nazorat ob'ektining hozirgi
holati to'g'risida ma'lumot oralig'i va uni boshqarish nazorati berish orasidagi vaqt
oralig'i);
Nazorat ob'ektlari va boshqaruv tizimining jadal o'zgaruvchanligi (kichik)
o'rtasidagi vaqtinchalik (ahamiyatsiz) qaramlik (ahamiyatsiz).
Sinf sifatida klassik misollar sifatida ko'rib chiqish mumkin:
DCS - boshqaruv boshqaruv tizimlari (tarqatilgan boshqaruv tizimlari);
Paket nazorati - ketma-ket boshqarish tizimlari;
ACS TP - avtomatlashtirilgan texnologik boshqarish tizimlari.
Moddiy buxgalteriya hisobini takomillashtirishning navbatdagi bosqichi ishlab
chiqarish yoki materialni rejalashtirish tizimlari bilan belgilanadi (tashkilotning
tashkilot faoliyatiga qarab) resurslar, ular B sinfiga hisoblanadi.
Ushbu tizimlar standartga kiritilgan va ikkita standart (MRP - ishlab chiqarish va
MRP ishlab chiqarish talablarini rejalashtirish), G'arbda juda keng tarqalgan va
uzoq vaqt davomida korxonalar, birinchi navbatda ishlab chiqarish sanoatida va
muvaffaqiyatli ishlatilgan. MRP standart tizimlarining asosini tashkil etuvchi
asosiy printsiplar o'z ichiga oladi
§ o'zaro bog'liq buyruqlar oqimi sifatida ishlab chiqarish tavsifi;
§ Buyurtmalarni bajarishda resurs chegarasini hisobga olish;](/data/documents/6441dbf3-f097-48b2-b506-6c69c992b09e/page_6.png)
![§ ishlab chiqarish tsikllari va aktsiyalarini minimallashtirish;
Sotish va ishlab chiqarish bo'yicha buyurtmalar asosida etkazib berish va ishlab
chiqarish buyurtmalarining shakllanishi.
Albatta, MRP funktsiyalari mavjud: texnologik ishlov berish tsikl, asbob-
uskunalarni yuklash va boshqalar. Shuni ta'kidlash kerakki, MRP Standard Tizim
kompaniyaning moddiy resurslarini boshqarish kabi buxgalteriya hisobi unchalik
ko'p emas.
B sinfining klassik namunalarini ko'rib chiqish mumkin:
MES - ijro etik tizimlari (ishlab chiqarish boshqaruv tizimlari);
Mrp - moddiy restavratsiyalarni rejalashtirish (moddiy rejalashtirish tizimlari);
MRP II - ishlab chiqarish resurslarini rejalashtirish (resurslarni rejalashtirish
tizimlari);
CRP - C resurslarini rejalashtirish (ishlab chiqarish quvvatini rejalashtirish tizimi);
SAPR - ASOSIY DIZAI (avtomatlashtirilgan dizayn tizimlari - CAPR);
CAM - AKSni hisoblash (avtomatlashtirilgan ishlab chiqarishning
avtomatlashtirilgan tizimlari);
CAE - Ajiziy muhandislik (avtomatlashtirilgan muhandislik dizayn tizimlari -
CAD);
PDM - Mahsulotlarni boshqarish (ma'lumotlarni boshqarish tizimlari);
SRM - mijozlararo munosabatlarni boshqarish (mijozlararo munosabatlarni
boshqarish tizimlari).
Va barcha turdagi buxgalteriya tizimlari va boshqalar.](/data/documents/6441dbf3-f097-48b2-b506-6c69c992b09e/page_7.png)
![Bunday tizimlarning paydo bo'lishining sabablaridan biri korxonaning texnologik
bo'linmasi darajasida individual boshqaruv vazifalarni taqsimlash zarur.
Eng mashhur yangi turdagi axborot tizimlarining eng mashhur korxona resurslarini
rejalashtirish tizimi hisoblanadi. Bular S. sinf tizimlari
APICK lug'ati (Amerika mahsulotlari va inventarizatsiya qilish jamiyati jamiyati),
"ERP tizimi" atamasi (korxona resurslarini rejalashtirish - korxona resurslarini
boshqarish) ikki qiymatda ishlatilishi mumkin. Birinchidan, bu mijoz
buyurtmalarini bajarish jarayonida sotish, ishlab chiqarish, sotib olish va
buxgalteriya hisobini amalga oshirish uchun zarur bo'lgan korxonaning barcha
resurslarini aniqlash va rejalashtirish uchun axborot tizimidir. Ikkinchidan
(umumiy kontekstda), bu sotuvlar, ishlab chiqarish va buxgalteriya hisobini
amalga oshirish uchun zarur bo'lgan korxonalarning barcha mablag'larini samarali
rejalashtirish va boshqarish metodologiyasi, bu mahsulotni ishlab chiqarish
sohalarida xaridlar, ishlab chiqarish va buxgalteriya hisobini amalga oshirish
uchun zarurdir. Xizmatlarni tarqatish va tarqatish va taqdim etish.
Erp tizimi nafaqat bozorni buxgalteriya hisobi va materiallarni boshqarish, balki
ushbu tizim tomonidan to'liq ta'minlangan materiallarni qamrab oladi, ammo
korxonaning boshqa barcha resurslariga, birinchi navbatda naqd pulni qo'shadi.
Ya'ni, ERP tizimlari korxonaning barcha sohalariga bevosita bog'liq bo'lgan barcha
sohalarni qamrab olishi kerak. Avvalo, ishlab chiqarish korxonalari mavjud. Ushbu
standart tizimlari moliyaviy va boshqaruv funktsiyalarini amalga oshirishni qo'llab-
quvvatlaydi.
Ushbu sinfning tizimlari (quyi tizimlari) tomonidan hal qilingan vazifalar doirasida
quyidagilarni o'z ichiga olishingiz mumkin:
B sinflarining sinflaridan olingan ma'lumotlar va ma'lumotlar asosida korxona
faoliyatini tahlil qilish;
· Korxonalarni rejalashtirish;](/data/documents/6441dbf3-f097-48b2-b506-6c69c992b09e/page_8.png)
![· Korxonaning global parametrlarini tartibga solish;
· Korxonaning resurslarini rejalashtirish va taqsimlash;
Ishlab chiqarish vazifalari va ularning bajarilishini nazorat qilish.
Menejerlar (xodimlar) bilan o'zaro munosabatlar mavjudligi, ularga qarama-qarshi
vazifalarni bajarishda;
Axborotni qayta ishlashning o'zaro bog'liqligi.
Sinf c tizimining klassik nomlari ko'rib chiqilishi mumkin:
Energet - Enterprise - Korxona resurslarini rejalashtirish (korxona resurslarini
rejalashtirish);
Irp - aqlli resurslarni rejalashtirish (aqlli rejalashtirish tizimlari);
3. Tribut, talablar, baholashning baholash tizimini amalga oshirish
3.1. Axborot tizimini tanlashda muammolar
Korxonada axborot tizimlarini joriy etish ehtiyojlariga duch kelgan, menejment
tanlash muammosi bo'lib chiqadi. O'zingizni rivojlantiring yoki sotib oling va biror
narsani sotib olsangiz.
Zamonaviy boshqaruv tizimining o'zini o'zi rivojlantirish ehtimolini ob'ektiv
baholash, biz nol deb aytishimiz mumkin. Rossiya korxonalarida ishlab chiqilgan
yoki ishlab chiqilgan narsa, kechagi korxonalarni boshqarish xodimlarining
navbatdagi qarashlarining aksidir va doimiy ishlov berishni talab qiladi. Va bu
ACS bo'limlarining aybi emas, bu ob'ektiv jarayon.
Agar kompaniya tayyor tizimlarni boshqarishga qaror qilsa - rossiyalik ishlab
chiqaruvchilar yoki g'arb ishlab chiqaruvchilarining echimlarini tanlash tizimi
bilan ishlashi kerak.
Bizning ishlab chiqaruvchilarimizning barcha munosib ma'nosi bilan, agar ular
korxonalarni boshqarish tizimini ishlab chiqa olishsa, bu hali tez orada bunday](/data/documents/6441dbf3-f097-48b2-b506-6c69c992b09e/page_9.png)
![emas, deyish mumkin. Zamonaviy zamonaviy boshqaruv tizimlarining rivojlanish
tarixi 20-25 yil va minglab ish joylari mavjud. Ammo tizimning har bir o'rnatilishi
nafaqat yangi o'zgarishlar uchun pul, balki birinchi navbatda mijozlarga
ehtiyojlarga javobdir.
Rossiyadagi o'zgarishlar hali ham to'liq taniqli tizimlardan juda uzoq. Sovetxoring
buxgalterlarining ish joylarini avtomatlashtirishdan o'sish, ular bu izlarni olib
boradilar. Buxgalteriya hisobini avtomatlashtirish funktsiyalarini hal qilgandan
so'ng, ular faqat ishlab chiqarish yo'nalishi bo'yicha harakat qilishga harakat
qilishadi va bu buxgalteriya hisobi bilan taqqoslanadigan vazifa.
Menimcha, turli formatdagi sanoat korxonalari G'arb tizimlariga yo'naltirilishi
kerak. Va keyin keyingi savol tug'iladi, bunga javob berishingiz kerak - G'arb
tizimini tanlash kerakmi?
Rossiya foydalanuvchisi uchun bunday tizimlarni tanlash cheklangan. G'arb
firmasi shunchalik ko'p emas Rossiya bozoriga kirdi. Darhaqiqat, bular keng
qamrovli dasturiy ta'minot va xizmatlarni taklif etadigan korxonalarning giganti,
iqtisodiyotning turli sohalaridagi korxonalarning ehtiyojlarini qondirishga harakat
qilmoqdalar.
Bundan tashqari, turli xil tizimlar turli sohalar va o'lchamlari uchun mo'ljallangan.
SAP, Oracle yoki CA-Aciece singari ba'zi yirik biznesning korporativ biznes
bozoriga (ilgari manman / x) korporativ biznes bozoriga, sanoat korxonalari yoki
kompaniyalar bozoriga yo'naltiriladi. 2007 yilda Rossiya bozorida korxonani
kompleks avtomatlashtirish uchun Locsonning boshqa ERP-II tizimi ko'rsatiladi
(bu haqda batafsil tavsiflanadi). Varete orasida, korxona rahbariyati xato natijasida
xato natijasida to'g'ri tanlov qilish kerak, bunga mos bo'lmagan tizimni ushlab
turmang.
Tizim tanlash mezonlari:
1. Funktsional xususiyatlar](/data/documents/6441dbf3-f097-48b2-b506-6c69c992b09e/page_10.png)
![2. Mulkchilikning umumiy qiymati.
3. Tasalimli ishlab chiqarish
4. Rivojlanish istiqbollari.
5. Texnik xususiyatlar.
6. Xavf minimallashtirish.
3.2. Axborot tizimining talablari
Har qanday boshqa vositalar singari axborot tizimi o'z xususiyatlari va talablari
bo'lishi kerak, muvofiq uning funksionalligi va samaradorligini aniqlash mumkin.
Albatta, har bir ma'lum korxona uchun axborot tizimiga qo'yiladigan talablar
boshqacha bo'ladi, chunki har bir tashkilotning o'ziga xos xususiyatlari hisobga
olinishi kerak. Shunga qaramay, barcha "iste'molchilarga" keng tarqalgan tizim
uchun bir nechta asosiy talablar bo'ladi:
1. Axborot tizimini mahalliylashtirish. Chet el kompaniyalari axborot tizimlarining
eng yirik axborot tizimlarining eng yirik ishlab chiquvchilari bo'lganligi sababli,
tizim Rossiya kompaniyalaridan foydalanishga moslashtirilishi kerak. Bundan
tashqari, bu mahalliylashtirishni anglatadi (Rossiya qonunlari va hisob-kitob
tizimlarining o'ziga xos xususiyatlarini) va lingvistik (yordam tizimi va rus tilidagi
hujjatlar).
2. Tizim turli xil toifadagi foydalanuvchilar, ko'p darajadagi ma'lumotlar himoya
qilish tizimi va boshqalarga kirish talab qilinadigan ishonchli ma'lumotlarni
himoya qilishni ta'minlashi kerak.
3. Murakkab tashkiliy tuzilmasi bo'lgan yirik korxona uchun tizimni amalga
oshirishda, komissiyaning barcha tarkibiy bo'linmalari ma'lumotlardan bahramand
bo'lishini ta'minlash uchun masofaviy kirishning amalga oshirilishi kerak. Tizim
yagona markazlashtirilgan ma'lumotlar bazasida ishlash qobiliyatini ta'minlashi
kerak](/data/documents/6441dbf3-f097-48b2-b506-6c69c992b09e/page_11.png)
![4. Tashqi va ichki omillarning ta'siri tufayli (biznes yo'nalishi, qonunchilikdagi
o'zgarishlar, qonun hujjatlarida o'zgarishi va boshqalar), tizim moslashishi kerak.
Rossiyaga nisbatan qo'llanilishi mumkin, bu sifat tizimi jiddiy ravishda ko'rib
chiqilishi kerak, chunki biz mamlakatimizdagi qonun va qoidalardagi qonunchilik
va qoidalar barqaror iqtisodiy bo'lgan mamlakatlarga qaraganda bir necha baravar
ko'p.
5. Korxona darajasida ma'lumotni birlashtirish imkoniyati (filiallar, filiallar va
boshqalar), individual vazifalar darajasida, vaqt davomida.
Ushbu talablar asosiy, ammo korxona uchun korporativ axborot tizimini
tanlashning yagona mezonlaridan uzoqdir.
3.3. Axborot tizimini joriy etish samaradorligini baholash
KISni joriy etish samaradorligini baholash masalasi juda muhim masala, chunki
har qanday asosiy xarajatlar bu oqlanishni talab qiladi, ayniqsa tashkilot
rahbarlaridan.
Nazariy jihatdan, "shunday" vaziyatning baholash (masalan, »vaziyatning
baholashini (masalan,» baholashni o'z ichiga olgan to'liq loyihani amalga oshirish
mumkin. "Izlanishlar" o'zgarishlarini aniqlash va o'zgarishlar natijalarini aniqlash
mumkin keyingi moliyaviy baholash. Bunday loyiha investitsiyalarning ideal
asoslari bo'lar edi, ammo bu juda uzoq va qimmat.
Bundan tashqari, bunday loyiha juda malakali axborot tizimlari mutaxassislarini
amalga oshirish samaradorligini baholash uchun juda yuqori malakali axborot
tizimlari mutaxassislarini talab qiladi, shuning uchun ushbu loyiha deyarli hech
qanday yordamisiz deyarli imkonsizdir.
15-25% unumdorlikni oshiradi
Ombor zaxiralarida 10-20% qisqartirish
25-50% buyruqlar vaqtini kamaytirish](/data/documents/6441dbf3-f097-48b2-b506-6c69c992b09e/page_12.png)
![4. ERP.- Sanoat korxonasining biznesni boshqarish jarayonlari tizimi
Sanoat korxonalari uchun zamonaviy boshqaruv axborot tizimi korxonaning
barcha biznes jarayonlarini boshqarish uchun maksimal funktsiyalar kompleksini
birlashtirishi kerak: marketing va savdo-sotiqni boshqarish, mahsulotni boshqarish,
moliya aylanishi, mahsulotni loyihalash va xizmat ko'rsatishga yo'naltirish.
Yuqorida tavsiflanganidek, bunday funktsional imkoniyatlar ERP SFram-
darmonning ERP-ni o'z ichiga oladi va sanoat korxonasini ta'minlay oladi:
· Moliyaviy menejment.
Ishlab chiqarishni rejalashtirish va boshqarish.
· Aksiyalarni joylashtirish va tarqatishni boshqarish.
Amalni boshqarish va marketing.
· Taqyorni boshqarish.
· Loyihalar boshqaruvi.
· Xizmatni boshqarish.
· Mahsulot sifatini ta'minlash tartib-qoidalarini boshqarish.
Korxonada mahsulotni tartibda ishlab chiqayotganligi sababli, omborga ishlab
chiqaradigan, o'rta hududda, o'rta hudud yoki keng ko'lamli ishlab chiqarishni
amalga oshirayotganidan qat'i nazar, iste'molga yo'naltirilgan strategiya amalga
oshirilishi kerak.
Tizim ishlab chiqarish jarayonini (diskret va jarayonni) boshqarishi va protsedura
rejalashtirish bosqichidan, tayyor mahsulotni iste'molchiga etkazib berishdan oldin
uni rejalashtirish bosqichidan boshlab uning parametrlarini doimiy ravishda
boshqarishi kerak. Zamonaviy sharoitda korxona ularga ehtiyoj sezadigan har bir
kishiga moliyaviy va iqtisodiy operatsiyani ro'yxatdan o'tkazgandan so'ng, tizimga
kiritilgan ma'lumotlar: korxona menejeridagi seminarda ro'yxatdan o'tganlar:](/data/documents/6441dbf3-f097-48b2-b506-6c69c992b09e/page_13.png)
![Tizim xarajatlar menejmenti metodologiyasi va narx markazlarini amalga oshirishi
kerak. Ushbu uslub mahsulot narxini rejalashtirish, rejalashtirilgan standartlarni
tasdiqlash, ularning standartlarini o'z vaqtida qabul qilish va tahlil qilishning
standartlari standartlari bo'yicha ularni belgilash va monitoringini talab qiladi.
Tizim moliyaviy va boshqaruv hisobi ma'lumotlarining birligini ta'minlashi kerak.
Bunday funktsiyalar lusas m3 erp tizimini o'z ichiga oladi. Wingson M3 qarorlari
majmuasi korxonalarga unumdorlikni oshirish, xarajatlarni kamaytirish va
mijozlarga xizmat ko'rsatishni yaxshilashga imkon beradi.
Global hamkorlik:
Dunyo miqyosidagi kompaniyalar bilan strategik sheriklik tufayli qonunlar dunyo
talablariga javob beradigan echimlarni taklif etadi.
5.4. LIBSON asosida sanoat echimlari M.3
Ixtisoslashtirilgan echimlar, so'zlarning muayyan sohalar uchun maxsus ishlab
chiqarish, oziq-ovqat va gaz-gaz, texnik xizmat ko'rsatish, uskuna ishlab chiqarish,
jihozlar va texnik xizmat ko'rsatish, logistika, moliya, telekommunikatsiya. Tizim
ichki resurslarga ega bo'lgan qattiq raqobatda ishlashi kerak bo'lgan murakkab
ta'minot zanjiri bo'lgan korxonalarning o'ziga xos ehtiyojlaridan iborat.
Rasmda Lourson M3 asosida sanoat echimlari tasvirlangan:
Lipsson MH echimlari majmuasi ma'lum bir sohaning o'ziga xos xususiyatlarini
hisobga olishga, korxonaning ishi amalga oshiriladigan sohaning o'ziga xos
xususiyatlarini hisobga olishga imkon beradi. Sog'liqni saqlash vazirligining
kompleks tarmoq qarori, ma'lum bir kompaniya biznesini qurish va qo'llab-
quvvatlashning o'ziga xos xususiyatlariga moslashtiriladi. Bu har bir mijozga
individual yondoshishni ta'minlaydigan va tizimni uning ehtiyojlariga nisbatan
tizimni sozlashga imkon beradi.
Yuqorida aytilganlardan so'ng, l3 ning echimi SAP, Oracle, akapta kabi tizimlarga
munosib alternativa ekanligini xulosa qilish mumkin.](/data/documents/6441dbf3-f097-48b2-b506-6c69c992b09e/page_14.png)
![Biznes jarayonlarini qo'llab-quvvatlovchi axborot texnologiyalari. Aris
Instrumental tizimi.
Biznes jarayonlarini boshqarish bo'yicha axborot texnologiyalari asoslari
Axborot tizimlari turi ERP. 90-yillarda paydo bo'ldi. Ular geografik tarzda
taqsimlangan bo'linmalar bilan bir kompleks ma'lumotlarni birlashtirgan va
boshqaruvni butun tashkilotni to'liq qamrab olgan va xodimlarni ushbu axborot
tizimlarining mantiqiy va talablariga bo'ysunishga imkon berdi.
Tizimlarni rivojlantirishning eng kuchli vositalari yo'nalishning bir qismi sifatida
yaratildi ularning dizaynini avtomatlashtirish . So'nggi yigirma yil ichida bu
yo'nalish yaratish va ulardan foydalanish bo'yicha amalga oshirildi Case-
tizimlari (Kompyuterga yordam beradigan dasturiy ta'minot / tizim muhandisligi).
Bular tizim tahlilchilari, ishlab chiquvchilar va dasturchilarining anjomlarini ishlab
chiqish, kompleks dasturiy ta'minotni rivojlantirish va qo'llab-quvvatlash uchun
vositalardir. Ushbu vositalar tarkibi amaldagi usullar va vositalar va u bilan hal
qilingan vazifalar ro'yxati bilan belgilanadi. Uning xaridorlari ma'lumotni qayta
ishlash markazlari, dasturiy ta'minotni ishlab chiqish va loyihalash tashkilotlarini
takomillashtirish bilan shug'ullanadigan va konsalting firmalari. Ushbu tizimlar
umumiy rasmidan boshlanadigan takomillashtirilgan yoki prognoz qilingan
tashkilotning qat'iy va vizual tavsifini ta'minlaydi. Hozirgi kunda ular tarkibiy
tizimni tahlil qilish usullaridan foydalangan holda, ular biznesni tahlil qilish va
tashkilotlarning dizayni uchun foydalaniladi.
Ish tizimlarining arxitekturasi metodologiya, model, notani, vositalar
kiradi. Metodologiya tashkilot faoliyatini va tuzilishini o'rganish uchun
modellardan foydalanishning asosiy printsiplari va usullarini belgilaydi. Uning
tarkibida echimlar, bosqichma-ketlik, ishlarning bosqichlari va ketma-ketligini,
taqsimot va usullarning maqsadi (tizimning tavsifi va loyihalarini ishlab chiqarish
usullari) belgilarini o'z ichiga oladi. Model - Bu tashkilotning tuzilishini, tizimning
elementlarining xususiyatlarini, tizimning xususiyatlari va ular o'rtasidagi
munosabatlarning xususiyatlarini etarlicha tavsiflovchi belgilar (grafikalar, rasmiy
va tabiiy tillar) to'plamidir. Bildirmaslik - ma'lum bir modelda qabul qilingan belgi](/data/documents/6441dbf3-f097-48b2-b506-6c69c992b09e/page_15.png)
![tizimi. Mablag ' - Uslubiy (apparat va dasturiy ta'minot) Metodoghni, shu jumladan
ular uchun qabul qilingan qurilish modellarini amalga oshiradi. Interfaol rejimda
modellar va loyihalarni yaratishda foydalanuvchilar va loyihalarni yaratishda,
butlovchilarga muvofiqlikni va boshqalarni tekshirishni qo'llab-quvvatlaydi.
Modellarni namoyish qilish jarayoni, funktsional va tashkiliy tuzilmalar,
funktsiyalarni bajarish uchun zarur bo'lgan ma'lumotlar va ular funktsiyalar paytida
yuzaga keladigan materiallar va axborot oqimlari o'rtasida bo'lgan ma'lumotlar
stantsiyalari va ular o'rtasidagi munosabatlar.
Tashkilotlar modellashtirish va takomillashtirish bo'yicha eng rivojlangan va
amaldagi nazariyalar:
- IDS tizimi Scheer AG (Germaniya);
- Blafüzion modellashtirish Suite, xususan, allfily jarayoni modeler (ilgari Brin)
Kompyuter do'stlari.
Tizim metodologiyasi va asboblarKit Aris. . U bilan biznesning faoliyat uslubiga
o'tish va biznes jarayonlarini qayta ko'rib chiqishni amalga oshirish uchun
korxonalarning raqobatbardoshligini oshirish mumkin. U asosiy qayta
tirnashayotgan biznes va ishlab chiqarish va boshqaruv jarayonlarida va tashqi
holatni va uning imkoniyatlarini hisobga olgan holda radikal va tez o'zgarishda.
Ammo siz bunday yo'lning xavfini qadrlashingiz kerak.
Tizim Aris. boshqa metodologiyalardan tubdan farq bo'lgan tashkilotlar
faoliyatining deyarli barcha jihatlarini modellashtirish tamoyillarini belgilaydi. Bu
yagona tizimli yondashuv doirasida birlashtirilgan turli xil usullarni anglatadi, bu
esa, saqlanadigan turli xil modellarning o'zaro bog'liqligi va o'zaro bog'liq bo'lgan
turli xil modellar to'plamida turli xil tarmoqlar to'plamida tavsiflashni ta'minlaydi
bitta omborda. Rejalashtirish uslubini bartaraf etish uchun Aris. modellar sonini
o'ziga xos vakillik turlari bilan cheklaydi, ularning har birida yaxshilangan](/data/documents/6441dbf3-f097-48b2-b506-6c69c992b09e/page_16.png)
![tizimning bir yoki boshqa tomonini aks ettiruvchi modellar yaratiladi. Bu jadvallar
kabi modellashtirish usullaridan foydalanishi mumkin. Ermm. Universal
tili Umr Modellashtirish tili, usullari OMT. (Ob'ekt modellashtirish
texnikasi), BSC. (Muvozanatli schorecard) va boshqalar. Ushbu yondashuvning
afzalligi shundaki, tashkilotning har bir jihatini tashkillashtirish orqali uni boshqa
jihatlari bilan aloqa qilish orqali chalg'itmaslik mumkin, shunda siz quyi tizimlar
orasidagi mavjud bo'lgan barcha aloqalarni aks ettirishingiz mumkin. va ularning
elementlari.
Jarayonlar dinamikasi Tadbirning xabarlar oqimlarini boshqarish modellarida
ifodalanadi. Boshqaruv modellari barcha tarkibiy havolalarni ko'rsatadi va
jarayonni aks ettiruvchi oqim oqimini tasvirlaydi. Tizimda Aris. bu notizatsiyani
ishlatadi eEPC. ma'lum bir semantik tavsif qoidalariga binoan qurilgan.
Tizimni qo'llash natijalari Aris. quyidagilar:
- jarayonlar, tizim tuzilmalari, funktsiyalar, mahsulotlar va xizmatlar, menejment;
- jarayonlar ijrosini monitoring qilish natijalari;
- biznes tizimlari va uni takomillashtirish loyihalari;
- axborot tizimlari loyihasi;
- tashkilotning bilim bazasi va kadrlar sinovi natijalari;
- maqsad va muvozanatli ko'rsatkichlar, nazorat natijalari;
- jarayonlar va mavzularning xodimi.
Tizim Aris. bu yirik kompaniyaning faoliyatining turli nuqtai nazaridan jarayonlar,
hujjat tuzilishi, tashkiliy tuzilmasi va boshqalarning turli nuqtai nazaridan,
kompaniyaning biznes tizimini doimiy ravishda takomillashtirish bilan
integratsiyalashgan tavsifi.
Tizim BPWIN. tizimning funktsional imkoniyatlarini tavsiflash va mantiqiy
ma'lumotlar modellarini yaratishda avtomatlashtirish tizimini rivojlantirish
afzalroq.](/data/documents/6441dbf3-f097-48b2-b506-6c69c992b09e/page_17.png)
![Tizimdan farqli o'laroq Aris. Shuningdek, u sizga jismoniy ma'lumotlar modellarini
yaratishga imkon beradi. Bundan tashqari, u bir martalik loyihalarning boshqaruv
va boshqaruv nuqtai nazaridan biznes jarayonlarini tavsiflash bo'yicha muhim
loyihalar mavjud. Uning hajmi kichik va o'rta korxonalar uchun 2-3 oy
davomiyligi bilan kichik loyihalardir.
Masalan, notarial ish jarayonlarida o'z aksini topgan deb
hisoblang eEPC. va Idef. jarayonni boshqarish va boshqarish bo'yicha boshqarish
va mulohaza. Doirasida eEPC. vakolatni bajarishni tartibga soluvchi faqat kiruvchi
hujjatlar ko'rsatilib, ularning vaqtni bajarish tartibi (voqealarni boshlashga) va
modeldagi funktsiyalarga (boshqarish) ta'siri aks ettirilmaydi. Menejmentga
ta'sirini modellashtirish bo'yicha aniq kelishuvlar bo'lmaganda, bu savollarga javob
bermaydigan modellarni yaratishga olib kelishi mumkin va natijada real boshqaruv
jarayonlari modeldan tashqarida sezilarli darajada qolishi mumkin. Agar siz
funktsiyalarning bajarilishini belgilaydigan barcha shart-sharoit va cheklovlarni
aks ettirishga harakat qilsangiz, unda ko'p sonli tadbirlar va kiruvchi ma'lumotlar
talab qilinadi, bu model kompleks va kam idrok qiladi. Boshqaruv jarayonining
etarlicha tavsifi uchun siz ushbu jarayonning tartibini tartibga soluvchi model
hujjatlari (ma'lumotlar) da aks ettirilishi kerak.
Ushbu kamchiliklar notizor emas Idef0. Ammo bu jarayonni bajarish mantig'i
belgilaridan foydalanishni ta'minlamaydi. Ammo tashkilotning bitta xodimi
bajarilgan tartibning tavsifi quyidagicha tavsiflanishi
mumkin eEPC. dan Idef0. yoki IDEF3.
Tizimda Aris. modernning alohida ob'ektlari bilan ishlash uchun ko'proq
imkoniyatlar, ammo ko'p sonli sozlamalar tufayli modelni yaratish bo'yicha ishlar
"Modellashtirish shartnomasi" deb nomlangan murakkab, ko'p o'lchovli hujjatlar
bilan tartibga solinishi kerak. Ularning rivojlanishi qiyin va malakali
mutaxassislarni va ancha vaqtdan beri (1-3 oy).
Bundan farqli ravishda tizim BPWIN. foydalanish juda oson va u diagrammalarni
yaratish orqali qat'iy tartibga solinadi, ammo bitta jadvaldagi ob'ektlar cheklangan.](/data/documents/6441dbf3-f097-48b2-b506-6c69c992b09e/page_18.png)
![Biznes jarayonlarini modellashtirish loyihasining muvaffaqiyati tavsiflanishi kerak
bo'lgan narsani tushunish va haqiqiy tizimning aks ettirishning qaysi jihatlarini
tushunishiga bog'liq. Agar model muammolarni ta'kidlash va tahlil qilish uchun
yaratilgan bo'lsa, unda sizga eng murakkab, muammoli hududlarning to'liq tavsifi
kerak va barcha jarayonlarning umumiy tavsifi emas. Ammo, boshqa tomondan,
faqat uning boshqaruv tizimi mavjud bo'lgan tashkilotni samarali boshqarish
mumkin. Uning yaratilishida qiyinchiliklar kelib chiqishi, tashkilotning etakchi va
xodimlardan, boshqa tomondan, tahlilchilarda bir nechta g'oyalarning bir nechta
fikrlari bilan bog'liq. Bu turli imkoniyatlarning xilma-xilligini va asbob tizimining
tavsifini (Tizimlar) vositalari tomonidan asbobning tavsifi bilan amalga oshiradi.
Tashkilot uchun mulklarning xilma-xilligi o'rganilganidek tavsiflanadi, chunki men
Sankt-Peterburgga e'tibor berdim. Asboblarning cheklangan xususiyatlari bu
xilma-xillikni bostiradi. Bunday tizimlarda Aris. Ularning ko'p qirraligini oshirish
uchun tizimning dizaynga uslubiy filtrlarini sozlash mumkin. Ularning etarli
tanlovi dizaynerning professionalligi darajasiga bog'liq. Instrumental cheklovlarga
qo'shimcha ravishda xalqaro, milliy va korporativ standartlar tomonidan "filtrlash"
diversifikatsiya qilinishi.
NVMni minimal darajada kamaytiradigan eng katta tashkiliy omil - bu S.P
uslubidir Nikandorov tizimlarning kontseptual dizayni. Ushbu uslubda tashkilot
turli xil qarorlarni qabul qilish jarayonlari tomonidan referat qurilmalari shaklida
turli xil qarorlarni qabul qilish jarayoni bilan taqlid qiluvchi aksessuar jarayonlari
tizimi sifatida taqdim etiladi. Tashkilot modellashtirish dinamikada tashkiliy aks
ettirishni modellashtirish hisoblanadi. Refeksiya konturi - bu ilmiy
boshqaruvlarning turli xil tushunchalarining yadrosi. Bunday "metabotard" ga
rioya qilish g'oyasi turli xil filtr sifatida asboblarkitga qo'yiladigan talablarni ilgari
suradi.
Ichida tab.2.4. tovarlarning to'liq bo'lmagan ro'yxati keltirilgan. birlashma axborot
tizimlari va individual dasturiy mahsulotlar. Ushbu mahsulotlar geografik tarzda
taqsimlangan birliklari bo'lgan tashkilotlar uchun real vaqt rejimida ishlashga qayta
ishlashni ta'minlaydi.](/data/documents/6441dbf3-f097-48b2-b506-6c69c992b09e/page_19.png)
![Yangi bosqich axborot texnologiyalari O'z-o'zini tartibga solish jarayonlarini
ta'minlash, jarayonning barcha qismlarida teng sifatli xodimlarni talab qiladi. Ular
amalga oshirilishidan oldin, birlashtirilgan axborot tizimlari talablariga muvofiq
biznes tizimini - yagona ma'lumotlar bazasini yaratish, moliyaviy hisobotlar,
jarayonlarni amalga oshirish shakli va boshqalarni o'zgartirish kerak. Tanlangan
axborot tizimi tashkilotning rivojlanishining imkoniyatlarini cheklashi
mumkinligini yodda tutish kerak. Bundan tashqari, bu biznes jarayonining zarur
prototipi bo'lmasligi mumkin. Shu sababli, tanlangan axborot tizimining talablari
bo'yicha mos keladigan yondashuv standart biznes jarayonlaridan foydalanadigan
firmalarga nisbatan kichik byudjetga ega va yangi tizimni joriy etishni
tezlashtirishni istashga imkon beradigan firmalarga qaratilgan. Ilg'or tashkilotlar
uchun, biznes tizimini dastlabki tahlil qilish va takomillashtirishda tegishli axborot
tizimini qidirish yoki ishlab chiqish yoki ishlab chiqish yoki ishlab chiqish paytida
bir martalik tashkilotlar qo'llaniladi.
Xulosa](/data/documents/6441dbf3-f097-48b2-b506-6c69c992b09e/page_20.png)
![Gartner tahlilchilariga ko'ra, 2012 yilga qadar aksariyat kompaniyalar biznes
jarayonlarini boshqarish tajribasiga ega bo'lib, ularni yaxshilash yo'liga tushadi.
Jarayonni boshqarish uchun o'tish bosqichma-bosqich, BPM tizimlaridan
foydalanib kichik protseduralar va yordamchi jarayonlarni avtomatlashtirish orqali
amalga oshirishi mumkin, shuning uchun BPM tizimini tanlash, uni o'zgartirish
nuqtai nazaridan yondashuvning strategik afzalliklarini tushunish kerak.
Kompaniya boshqaruv tizimi. Shuni ta'kidlash kerakki, jarayon yondashuvi va
BPM tizimlari xizmatga yo'naltirilgan arxitektura (xizmatga yo'naltirilgan
arxitektura) kabi zamonaviy yondashuvlarni qo'llaydi.
Biroq, Rossiyada BMTMlarni joriy etishning asosiy to'siq bu jarayonni
boshqarishning barcha afzalliklari haqida tushunmayapti. Funktsional boshqaruv
sxemasini sodiqligi ko'pincha biznes jarayonlarini to'liq avtomatlashtirish va
jarayonlarni boshqarishni amalga oshirishga imkon bermaydi. Shu bilan birga,
ko'plab Rossiya sanoatida raqobatning o'sishi sizga biznes jarayonlarini
takomillashtirish vazifalari BPM tizimlariga yanada ko'proq qiziqish uyg'otadigan
shoshilinch ehtiyojga ega bo'lishiga umid qilamiz.
Adabiyot
Basharov, E.P. Integratsiyalashgan korporativ axborot tizimlari / E.P.
Basharov, A.I. Sovuq. - m.: Moliya va statistika, 2005. - 288 bet.](/data/documents/6441dbf3-f097-48b2-b506-6c69c992b09e/page_21.png)
![Winston, U.L. Microsoft Excel ma'lumotlarini tahlil qilish va qurilish biznes
modellari / ul. Winston. - m .: Ruscha nashr, 2005. - 576 p.
Graburov, V.A. Menejerlar uchun axborot texnologiyalari / V.A. Graburov.
- m .: Moliya va statistika, 2005. - 512 bet.
Gedranovich Ab, Davydenko va boshqalar, tonkovich I.n., Firus T.P.
Korporativ axborot tizimlari: Laboratoriya sexi / AB Gedranovich va
boshqalar. Davydenko, I.N. Tonkovich va boshqalar. Firus - MN: Miu, 2010
yil.
Duby, A.G. Iqtisodchilar va menejerlar uchun Excel / A.G. Duby [va
boshqalar]. - SPB .: Butrus, 2004 yil.
Zaxxxenko, N.I. MS Excel / N.I-da biznes statistikasi va prognozi.
Zaxxxxenko. - m.: Ed. 2004 yil. - 208s.
Kotsyubinskiy, A.O. Misollardagi menejer va iqtisodchi uchun Excel.
Kotsuubyubinskiy, S.V. Groshaev. - m.: 2004 yil. - 304c.
Sottin, N.B.. Loyihalarni boshqarish vositalari: Loyiha mutaxassisi va
Microsoft loyihasi / NB Sottin. - SPB: Bhev-Peterburg, 2009. - 160C.
Provalov, V.S. Axborot menejmenti texnologiyalari: qo'llanma / jild.
Muvaffaqiyatsizliklar. - m.: Ed. Flint, 2008. - 376 p.](/data/documents/6441dbf3-f097-48b2-b506-6c69c992b09e/page_22.png)
Mavzu : Korxonalar marketing faoliyatining axborot jarayonlarini aftomatlashtirish Kirish 1. Axborot tizimlarining maqsad va vazifalari (IP) 2. Tasniflash. 3. Tanlov, talablar, kiritish samaradorligini baholash 3.1. Tanlov muammolari. 3.2. Buning talablari. 3.3. Tuzatish samaradorligini baholash 4. Sanoat korxonasini sanoat korxonasini joriy qilish Xulosa Adabiyotlar ro'yxati
Kirish Bugungi kunda kompaniyaning uzoq raqobatbardosh ustunlik va kompaniyaning investitsion jozibadorligi o'sishining asosiy omili biznes boshqaruv strategiyalariga aylanmoqda. Samarali boshqaruv pul yoki moddiy qiymatlar sifatida bir xil manba. Aynan mana shu ko'rsatkich har doim o'zgaruvchan bozor sharoitlariga dinamik ravishda javob berishga, "Botans Temirliklar" ni nazorat qilish, "Botanslenecks" ni tezda aniqlash va vaqtni eng zarur bo'lgan joylarni tezda aniqlash uchun yordam beradi. Rossiya korxonalari G'arbiy ishlab chiqaruvchilar bilan raqobatlasha olmaydi, biz texnologiya bo'lmagan texnologiyalar emasligi va rus mahsulotlarining sifati xorijiy analoglardan ancha pastligini eshitmayapmiz. Muammo shundaki, rossiyalik menejerlar menejmentda kamida ikkita muammoga duch kelishni boshladilar: Masalan, korxona faoliyatini tahlil qilish va rejalashtirishda ilgari ishlatiladigan ko'rsatkichlar va protseduralar (masalan, ishlab chiqarilgan mahsulotlar hajmi) muvaffaqiyatli raqobatlashishga imkon bermaydi; Ilk raqobatchilarning paydo bo'lishi nafaqat odatiy super profilni tayyorlashning oldini olishni boshlaydi, ammo ba'zida uni nolga kamaytiradi. Zamonaviy sharoitda samarali menejment moliyaviy, material, inson va boshqa resurslar bilan bir qatorda tashkilotning qimmatli manbai. Binobarin, boshqaruv samaradorligini oshirish kompaniyaning faoliyatini takomillashtirish sohalaridan biridir. Bandlikning samaradorligini oshirishning eng aniq usuli - bu. Ammo, aytaylik, aytaylik, qat'iy ravishda rasmiylashtirilgan ishlab chiqarish jarayoni bunday oqlangan hudud uchun unchalik ravshan emas. Axborot tizimlarini rivojlantirish (IP) nafaqat biznesning dastlabki to'plamini, balki biznes jarayonlarini va boshqa joylashtirish xususiyatlarini optimallashtirish, balki tahliliy ravishda ishlov berish qobiliyatini ta'minlash uchun biznesning ishlab
chiqarish qismiga intilishi kerak. Mahsulot xususiyatlari, texnologiyalar, manbalar va boshqalar. Hech kimga sir emas, ko'pincha avtomatlashtirishga yondashuv quyidagicha: bu hamma narsani avtomatlashtirish kerak, shuning uchun biz katta integratsiyalashgan tizimni va modul uchun modul to'la amalga oshiramiz. Ammo keyin olingan effekt kutilgan va puldan juda uzoqqa cho'zilganligi aylanadi. Ba'zan faqat bir nechta ixtisoslashgan va arzon dasturlarni amalga oshirish va ularni integratsiya platformasi asosida yoki ErP tizimining funktsional imkoniyatlaridan foydalanish kerak bo'lgan joyda amalga oshirish kerak. Ushbu savollarning barchasi dizayn sahnasida hal qilinishi mumkin, i.e., Xarajatlarni kutilayotgan effekt bilan taqqoslash avtomatlashtirish vositalarini tanlashda. Bunday holda, "Ko'proq funktsiyalar, yaxshiroq" tamoyilga rioya qilish bunga loyiq emas. "May" tizimi qanchalik qimmat bo'lsa, u barcha funktsional imkoniyatlaridan foydalanmasligi kerak va u o'zi uchun to'lanmaydi. Hozirda korporativ axborot tizimlarini (KIS) joriy etish jadalidir. Jurnallar sahifalarida siz Internet tarmog'ida siz yahudiylarning boshqa yoki boshqa mushtlari va boshqa materiallarni ko'rishingiz mumkin. Shu bilan birga, tarqalish narxlarda, ish davrida va xizmatlarda juda katta. Bundan tashqari, turli xil biznesni boshqarish mafkuralari MRP, MRP2, ERP va boshqalar. Eng qiyin narsa - bu barcha birliklarning so'rovlariga javob beradigan yagona tizimni yaratish. Har bir bo'linmalar o'z ishining xususiyatlari ostida o'ziga xos dasturiga ega bo'lishi mumkin. Axborot tizimi ularni bitta ma'lumotlar bazasi bilan ishlaydigan yagona integral dastur doirasida birlashtirishi mumkin, shunda barcha bo'limlar barcha bo'limlar ma'lumot almashishi va bir-biri bilan muloqot qilishlari mumkin. Agar kompaniyalar tizimni to'g'ri o'rnatishi mumkin bo'lsa, bunday integratsiyalashgan yondashuv juda katta daromad keltiradi. 1. Axborot tizimlarining maqsad va vazifalari
Kompaniya yagona organizmdir va uni takomillashtirish engil muvaffaqiyatga erishish yoki eng yomon ko'rsatkichlarning pasayishiga olib kelishi mumkin. Moliyaviy kafedralar rahbarlari va ayniqsa menejerlari butun korxonaning keng qamrovli echimlarini amalga oshirish zarur. Va operatsion vazifaning ishini boshqarish boshqaruv jarayoni bilan yanada murakkabroqdir. Korxonani boshqarishni soddalashtirish uchun, avvalo, moliyaviy jihatdan, rejalashtirish, boshqaruv va tahlil funktsiyalarini o'z ichiga olgan samarali axborot tizimiga ega bo'lish kerak. Axborot tizimini joriy etishga nima yordam beradi: Korxonaning etkazib berish zanjiridagi xarajatlarini kamaytirish (xaridlar bo'yicha), Aylanma tezligini oshirish, Ortiqcha bozorlarni minimal darajaga kamaytirish, Mahsulot turlarini oshirish va asorat, Mahsulot sifatini oshirish, · Mijozlarga xizmat ko'rsatishning umumiy sifatini o'z vaqtida to'ldirish va takomillashtirish. Kisa to'plash, saqlash, uzatish va axborotni qayta ishlash uchun texnologik funktsiyalarni amalga oshiradi. U muayyan iqtisodiy ob'ektda qabul qilingan boshqaruv faoliyatining usullari va tarkibi bilan belgilanadigan qoidalarda buklanadigan, shakllangan va boshqariladi, bunda unga qaragan maqsad va vazifalarni bajaradi. Korxonalarni avtomatlashtirishning asosiy vazifalari quyidagilardan iborat: Tashkilot qarorlarini tuzish uchun qulay bo'lgan shaklda tashkilot va tashqi muhit faoliyati to'g'risidagi ma'lumotlarni yig'ish, qayta ishlash, tahlil qilish, saqlash va taqdim etish;
Korxonaning maqsadli faoliyatini tashkil etuvchi biznes operatsiyalarini (texnologik operatsiyalarni) avtomatlashtirish; Asosiy faoliyatni amalga oshirishni ta'minlaydigan jarayonlarni avtomatlashtirish. 2. Axborot tizimlarining tasnifi Bu tizim va IP quyi tizimlarining quyidagi tasnifini ishlatish taklif etiladi. Korxonada ishlab chiqarish jarayonlarini ta'minlash darajasiga qarab, Kisning o'zi yoki uning tarkibiy qismi (quyi tizim) turli xil sinflarga etkazilishi mumkin: Sinf: Texnologik ob'ektlar va / yoki jarayonlarning tizimlari tizimlari (kichik tizimlar). Sinf: Korxonaning ishlab chiqarish faoliyatini tayyorlash va hisobga olishning tizimlari (quyi tizimlar). Classi: tizimlar (quyi tizimlar) Korxonaning ishlab chiqarish faoliyatini rejalashtirish va tahlil qilish. Jarayonni boshqarish vazifalarini echishga qaratilgan birinchi sinf asosan ombor, buxgalteriya hisobi yoki moddiy buxgalteriya hisobini yoritadi. Ularning tashqi ko'rinishi bir tomondan materiallar (xom ashyo, tayyor mahsulotlar, tovarlar) buxgalteriya hisobi, korxonani boshqarish uchun turli muammolarning va boshqa tomondan turli muammolarning abadiy manbai hisoblanadi (korxonada katta) hajmi) eng ko'p vaqt talab qiladigan mintaqalardan biri doimiy e'tiborni talab qiladi. Bunday tizimning asosiy "faoliyati" materiallarning buxgalteriya hisobi hisoblanadi. Ushbu tizimlar odatda quyidagi xususiyatlar bilan tavsiflanadi: Bajarilgan funktsiyalarni etarli darajada yuqori darajada avtomatlashtirish; Boshqaruv ob'ektining hozirgi holatini boshqarishning aniq funktsiyasi mavjudligi; Fikr-mulohazalarni boshqarishning mavjudligi;