logo

Korxonalar marketing faoliyatining axborot jarayonlarini aftomatlashtirish

Yuklangan vaqt:

12.08.2023

Ko'chirishlar soni:

0

Hajmi:

60.861328125 KB
Mavzu : Korxonalar marketing faoliyatining axborot jarayonlarini aftomatlashtirish
Kirish
1. Axborot tizimlarining maqsad va vazifalari (IP)
2. Tasniflash.
3. Tanlov, talablar, kiritish samaradorligini baholash
3.1. Tanlov muammolari.
3.2. Buning talablari.
3.3. Tuzatish samaradorligini baholash
4. Sanoat korxonasini sanoat korxonasini joriy qilish
Xulosa
Adabiyotlar ro'yxati Kirish
Bugungi   kunda   kompaniyaning   uzoq   raqobatbardosh   ustunlik   va   kompaniyaning
investitsion jozibadorligi o'sishining asosiy omili biznes boshqaruv strategiyalariga
aylanmoqda. Samarali boshqaruv pul yoki moddiy qiymatlar sifatida bir xil manba.
Aynan   mana   shu   ko'rsatkich   har   doim   o'zgaruvchan   bozor   sharoitlariga   dinamik
ravishda javob berishga, "Botans Temirliklar" ni nazorat qilish, "Botanslenecks" ni
tezda   aniqlash   va   vaqtni   eng   zarur   bo'lgan   joylarni   tezda   aniqlash   uchun   yordam
beradi.
Rossiya korxonalari G'arbiy ishlab chiqaruvchilar bilan raqobatlasha olmaydi, biz
texnologiya   bo'lmagan   texnologiyalar   emasligi   va   rus   mahsulotlarining   sifati
xorijiy   analoglardan   ancha   pastligini   eshitmayapmiz.   Muammo   shundaki,
rossiyalik   menejerlar   menejmentda   kamida   ikkita   muammoga   duch   kelishni
boshladilar:
Masalan,   korxona   faoliyatini   tahlil   qilish   va   rejalashtirishda   ilgari   ishlatiladigan
ko'rsatkichlar   va   protseduralar   (masalan,   ishlab   chiqarilgan   mahsulotlar   hajmi)
muvaffaqiyatli raqobatlashishga imkon bermaydi;
Ilk   raqobatchilarning   paydo   bo'lishi   nafaqat   odatiy   super   profilni   tayyorlashning
oldini olishni boshlaydi, ammo ba'zida uni nolga kamaytiradi.
Zamonaviy   sharoitda   samarali   menejment   moliyaviy,   material,   inson   va   boshqa
resurslar   bilan   bir   qatorda   tashkilotning   qimmatli   manbai.   Binobarin,   boshqaruv
samaradorligini   oshirish   kompaniyaning   faoliyatini   takomillashtirish   sohalaridan
biridir.   Bandlikning   samaradorligini   oshirishning   eng   aniq   usuli   -   bu.   Ammo,
aytaylik,   aytaylik,   qat'iy   ravishda   rasmiylashtirilgan   ishlab   chiqarish   jarayoni
bunday oqlangan hudud uchun unchalik ravshan emas.
Axborot tizimlarini rivojlantirish (IP) nafaqat biznesning dastlabki to'plamini, balki
biznes jarayonlarini va boshqa joylashtirish xususiyatlarini optimallashtirish, balki
tahliliy   ravishda   ishlov   berish   qobiliyatini   ta'minlash   uchun   biznesning   ishlab chiqarish qismiga intilishi kerak. Mahsulot xususiyatlari, texnologiyalar, manbalar
va boshqalar.
Hech   kimga   sir   emas,   ko'pincha   avtomatlashtirishga   yondashuv   quyidagicha:   bu
hamma   narsani   avtomatlashtirish   kerak,   shuning   uchun   biz   katta
integratsiyalashgan tizimni va modul uchun modul to'la amalga oshiramiz. Ammo
keyin olingan effekt kutilgan va puldan juda uzoqqa cho'zilganligi aylanadi. Ba'zan
faqat   bir   nechta   ixtisoslashgan   va   arzon   dasturlarni   amalga   oshirish   va   ularni
integratsiya   platformasi   asosida   yoki   ErP  tizimining  funktsional   imkoniyatlaridan
foydalanish   kerak   bo'lgan   joyda   amalga   oshirish   kerak.   Ushbu   savollarning
barchasi   dizayn   sahnasida   hal   qilinishi   mumkin,   i.e.,   Xarajatlarni   kutilayotgan
effekt   bilan   taqqoslash   avtomatlashtirish   vositalarini   tanlashda.   Bunday   holda,
"Ko'proq funktsiyalar, yaxshiroq" tamoyilga rioya qilish bunga loyiq emas. "May"
tizimi   qanchalik   qimmat   bo'lsa,   u   barcha   funktsional   imkoniyatlaridan
foydalanmasligi kerak va u o'zi uchun to'lanmaydi.
Hozirda   korporativ   axborot   tizimlarini   (KIS)   joriy   etish   jadalidir.   Jurnallar
sahifalarida   siz   Internet   tarmog'ida   siz   yahudiylarning   boshqa   yoki   boshqa
mushtlari  va boshqa  materiallarni  ko'rishingiz mumkin. Shu bilan birga, tarqalish
narxlarda, ish davrida va xizmatlarda juda katta. Bundan tashqari, turli xil biznesni
boshqarish mafkuralari MRP, MRP2, ERP va boshqalar.
Eng   qiyin   narsa   -   bu   barcha   birliklarning   so'rovlariga   javob   beradigan   yagona
tizimni   yaratish.   Har   bir   bo'linmalar   o'z   ishining   xususiyatlari   ostida   o'ziga   xos
dasturiga ega bo'lishi mumkin. Axborot tizimi ularni bitta ma'lumotlar bazasi bilan
ishlaydigan yagona integral dastur doirasida birlashtirishi mumkin, shunda barcha
bo'limlar barcha bo'limlar ma'lumot almashishi va bir-biri bilan muloqot qilishlari
mumkin.   Agar   kompaniyalar   tizimni   to'g'ri   o'rnatishi   mumkin   bo'lsa,   bunday
integratsiyalashgan yondashuv juda katta daromad keltiradi.
1. Axborot tizimlarining maqsad va vazifalari Kompaniya   yagona   organizmdir   va   uni   takomillashtirish   engil   muvaffaqiyatga
erishish   yoki   eng   yomon   ko'rsatkichlarning   pasayishiga   olib   kelishi   mumkin.
Moliyaviy   kafedralar   rahbarlari   va   ayniqsa   menejerlari   butun   korxonaning   keng
qamrovli   echimlarini   amalga   oshirish   zarur.   Va   operatsion   vazifaning   ishini
boshqarish boshqaruv jarayoni bilan yanada murakkabroqdir.
Korxonani   boshqarishni   soddalashtirish   uchun,   avvalo,   moliyaviy   jihatdan,
rejalashtirish, boshqaruv va tahlil funktsiyalarini o'z ichiga olgan samarali axborot
tizimiga ega bo'lish kerak. Axborot tizimini joriy etishga nima yordam beradi:
Korxonaning   etkazib   berish   zanjiridagi   xarajatlarini   kamaytirish   (xaridlar
bo'yicha),
Aylanma tezligini oshirish,
Ortiqcha bozorlarni minimal darajaga kamaytirish,
Mahsulot turlarini oshirish va asorat,
Mahsulot sifatini oshirish,
·   Mijozlarga   xizmat   ko'rsatishning   umumiy   sifatini   o'z   vaqtida   to'ldirish   va
takomillashtirish.
Kisa   to'plash,   saqlash,   uzatish   va   axborotni   qayta   ishlash   uchun   texnologik
funktsiyalarni   amalga   oshiradi.   U   muayyan   iqtisodiy   ob'ektda   qabul   qilingan
boshqaruv   faoliyatining   usullari   va   tarkibi   bilan   belgilanadigan   qoidalarda
buklanadigan,   shakllangan   va   boshqariladi,   bunda   unga   qaragan   maqsad   va
vazifalarni bajaradi.
Korxonalarni avtomatlashtirishning asosiy vazifalari quyidagilardan iborat:
Tashkilot qarorlarini tuzish uchun qulay bo'lgan shaklda tashkilot va tashqi muhit
faoliyati   to'g'risidagi   ma'lumotlarni   yig'ish,   qayta   ishlash,   tahlil   qilish,   saqlash   va
taqdim etish; Korxonaning   maqsadli   faoliyatini   tashkil   etuvchi   biznes   operatsiyalarini
(texnologik operatsiyalarni) avtomatlashtirish;
Asosiy faoliyatni amalga oshirishni ta'minlaydigan jarayonlarni avtomatlashtirish.
2. Axborot tizimlarining tasnifi
Bu   tizim   va   IP   quyi   tizimlarining   quyidagi   tasnifini   ishlatish   taklif   etiladi.
Korxonada ishlab chiqarish jarayonlarini ta'minlash darajasiga qarab, Kisning o'zi
yoki uning tarkibiy qismi (quyi tizim) turli xil sinflarga etkazilishi mumkin:
Sinf:   Texnologik   ob'ektlar   va   /   yoki   jarayonlarning   tizimlari   tizimlari   (kichik
tizimlar).
Sinf:   Korxonaning   ishlab   chiqarish   faoliyatini   tayyorlash   va   hisobga   olishning
tizimlari (quyi tizimlar).
Classi:   tizimlar   (quyi   tizimlar)   Korxonaning   ishlab   chiqarish   faoliyatini
rejalashtirish va tahlil qilish.
Jarayonni   boshqarish   vazifalarini   echishga   qaratilgan   birinchi   sinf   asosan   ombor,
buxgalteriya   hisobi   yoki   moddiy   buxgalteriya   hisobini   yoritadi.   Ularning   tashqi
ko'rinishi   bir   tomondan   materiallar   (xom   ashyo,   tayyor   mahsulotlar,   tovarlar)
buxgalteriya  hisobi,  korxonani  boshqarish  uchun  turli   muammolarning  va boshqa
tomondan   turli   muammolarning   abadiy   manbai   hisoblanadi   (korxonada   katta)
hajmi)   eng   ko'p   vaqt   talab   qiladigan   mintaqalardan   biri   doimiy   e'tiborni   talab
qiladi.   Bunday   tizimning   asosiy   "faoliyati"   materiallarning   buxgalteriya   hisobi
hisoblanadi.
Ushbu tizimlar odatda quyidagi xususiyatlar bilan tavsiflanadi:
Bajarilgan funktsiyalarni etarli darajada yuqori darajada avtomatlashtirish;
Boshqaruv ob'ektining hozirgi holatini boshqarishning aniq funktsiyasi mavjudligi;
Fikr-mulohazalarni boshqarishning mavjudligi; · Bunday tizimni boshqarish va boshqarish ob'ektlari:
o texnologik uskunalar;
ey sensorlar;
o ijro etuvchi asboblar va mexanizmlar.
Axborotni   qayta   ishlashning   kichik   vaqt   oralig'i   (I.E.,   nazorat   ob'ektining   hozirgi
holati to'g'risida ma'lumot oralig'i va uni boshqarish nazorati berish orasidagi vaqt
oralig'i);
Nazorat   ob'ektlari   va   boshqaruv   tizimining   jadal   o'zgaruvchanligi   (kichik)
o'rtasidagi vaqtinchalik (ahamiyatsiz) qaramlik (ahamiyatsiz).
Sinf sifatida klassik misollar sifatida ko'rib chiqish mumkin:
DCS - boshqaruv boshqaruv tizimlari (tarqatilgan boshqaruv tizimlari);
Paket nazorati - ketma-ket boshqarish tizimlari;
ACS TP - avtomatlashtirilgan texnologik boshqarish tizimlari.
Moddiy   buxgalteriya   hisobini   takomillashtirishning   navbatdagi   bosqichi   ishlab
chiqarish   yoki   materialni   rejalashtirish   tizimlari   bilan   belgilanadi   (tashkilotning
tashkilot faoliyatiga qarab) resurslar, ular B sinfiga hisoblanadi.
Ushbu tizimlar standartga kiritilgan va ikkita standart (MRP - ishlab chiqarish va
MRP   ishlab   chiqarish   talablarini   rejalashtirish),   G'arbda   juda   keng   tarqalgan   va
uzoq   vaqt   davomida   korxonalar,   birinchi   navbatda   ishlab   chiqarish   sanoatida   va
muvaffaqiyatli   ishlatilgan.   MRP   standart   tizimlarining   asosini   tashkil   etuvchi
asosiy printsiplar o'z ichiga oladi
§ o'zaro bog'liq buyruqlar oqimi sifatida ishlab chiqarish tavsifi;
§ Buyurtmalarni bajarishda resurs chegarasini hisobga olish; § ishlab chiqarish tsikllari va aktsiyalarini minimallashtirish;
Sotish   va   ishlab   chiqarish   bo'yicha   buyurtmalar   asosida   etkazib   berish   va   ishlab
chiqarish buyurtmalarining shakllanishi.
Albatta,   MRP   funktsiyalari   mavjud:   texnologik   ishlov   berish   tsikl,   asbob-
uskunalarni  yuklash  va boshqalar. Shuni ta'kidlash  kerakki, MRP Standard Tizim
kompaniyaning   moddiy   resurslarini   boshqarish   kabi   buxgalteriya   hisobi   unchalik
ko'p emas.
B sinfining klassik namunalarini ko'rib chiqish mumkin:
MES - ijro etik tizimlari (ishlab chiqarish boshqaruv tizimlari);
Mrp - moddiy restavratsiyalarni rejalashtirish (moddiy rejalashtirish tizimlari);
MRP   II   -   ishlab   chiqarish   resurslarini   rejalashtirish   (resurslarni   rejalashtirish
tizimlari);
CRP - C resurslarini rejalashtirish (ishlab chiqarish quvvatini rejalashtirish tizimi);
SAPR - ASOSIY DIZAI (avtomatlashtirilgan dizayn tizimlari - CAPR);
CAM   -   AKSni   hisoblash   (avtomatlashtirilgan   ishlab   chiqarishning
avtomatlashtirilgan tizimlari);
CAE   -   Ajiziy   muhandislik   (avtomatlashtirilgan   muhandislik   dizayn   tizimlari   -
CAD);
PDM - Mahsulotlarni boshqarish (ma'lumotlarni boshqarish tizimlari);
SRM   -   mijozlararo   munosabatlarni   boshqarish   (mijozlararo   munosabatlarni
boshqarish tizimlari).
Va barcha turdagi buxgalteriya tizimlari va boshqalar. Bunday  tizimlarning  paydo  bo'lishining  sabablaridan   biri  korxonaning  texnologik
bo'linmasi darajasida individual boshqaruv vazifalarni taqsimlash zarur.
Eng mashhur yangi turdagi axborot tizimlarining eng mashhur korxona resurslarini
rejalashtirish tizimi hisoblanadi. Bular S. sinf tizimlari
APICK lug'ati (Amerika mahsulotlari va inventarizatsiya qilish jamiyati jamiyati),
"ERP   tizimi"   atamasi   (korxona   resurslarini   rejalashtirish   -   korxona   resurslarini
boshqarish)   ikki   qiymatda   ishlatilishi   mumkin.   Birinchidan,   bu   mijoz
buyurtmalarini   bajarish   jarayonida   sotish,   ishlab   chiqarish,   sotib   olish   va
buxgalteriya   hisobini   amalga   oshirish   uchun   zarur   bo'lgan   korxonaning   barcha
resurslarini   aniqlash   va   rejalashtirish   uchun   axborot   tizimidir.   Ikkinchidan
(umumiy   kontekstda),   bu   sotuvlar,   ishlab   chiqarish   va   buxgalteriya   hisobini
amalga oshirish uchun zarur bo'lgan korxonalarning barcha mablag'larini samarali
rejalashtirish   va   boshqarish   metodologiyasi,   bu   mahsulotni   ishlab   chiqarish
sohalarida   xaridlar,   ishlab   chiqarish   va   buxgalteriya   hisobini   amalga   oshirish
uchun zarurdir. Xizmatlarni tarqatish va tarqatish va taqdim etish.
Erp   tizimi   nafaqat   bozorni   buxgalteriya   hisobi   va   materiallarni   boshqarish,   balki
ushbu   tizim   tomonidan   to'liq   ta'minlangan   materiallarni   qamrab   oladi,   ammo
korxonaning   boshqa   barcha   resurslariga,   birinchi   navbatda   naqd   pulni   qo'shadi.
Ya'ni, ERP tizimlari korxonaning barcha sohalariga bevosita bog'liq bo'lgan barcha
sohalarni qamrab olishi kerak. Avvalo, ishlab chiqarish korxonalari mavjud. Ushbu
standart tizimlari moliyaviy va boshqaruv funktsiyalarini amalga oshirishni qo'llab-
quvvatlaydi.
Ushbu sinfning tizimlari (quyi tizimlari) tomonidan hal qilingan vazifalar doirasida
quyidagilarni o'z ichiga olishingiz mumkin:
B   sinflarining   sinflaridan   olingan   ma'lumotlar   va   ma'lumotlar   asosida   korxona
faoliyatini tahlil qilish;
· Korxonalarni rejalashtirish; · Korxonaning global parametrlarini tartibga solish;
· Korxonaning resurslarini rejalashtirish va taqsimlash;
Ishlab chiqarish vazifalari va ularning bajarilishini nazorat qilish.
Menejerlar (xodimlar) bilan o'zaro munosabatlar mavjudligi, ularga qarama-qarshi
vazifalarni bajarishda;
Axborotni qayta ishlashning o'zaro bog'liqligi.
Sinf c tizimining klassik nomlari ko'rib chiqilishi mumkin:
Energet   -   Enterprise   -   Korxona   resurslarini   rejalashtirish   (korxona   resurslarini
rejalashtirish);
Irp - aqlli resurslarni rejalashtirish (aqlli rejalashtirish tizimlari);
3. Tribut, talablar, baholashning baholash tizimini amalga oshirish
3.1. Axborot tizimini tanlashda muammolar
Korxonada   axborot   tizimlarini   joriy   etish   ehtiyojlariga   duch   kelgan,   menejment
tanlash muammosi bo'lib chiqadi. O'zingizni rivojlantiring yoki sotib oling va biror
narsani sotib olsangiz.
Zamonaviy   boshqaruv   tizimining   o'zini   o'zi   rivojlantirish   ehtimolini   ob'ektiv
baholash, biz nol deb aytishimiz mumkin. Rossiya korxonalarida ishlab chiqilgan
yoki   ishlab   chiqilgan   narsa,   kechagi   korxonalarni   boshqarish   xodimlarining
navbatdagi   qarashlarining   aksidir   va   doimiy   ishlov   berishni   talab   qiladi.   Va   bu
ACS bo'limlarining aybi emas, bu ob'ektiv jarayon.
Agar   kompaniya   tayyor   tizimlarni   boshqarishga   qaror   qilsa   -   rossiyalik   ishlab
chiqaruvchilar   yoki   g'arb   ishlab   chiqaruvchilarining   echimlarini   tanlash   tizimi
bilan ishlashi kerak.
Bizning   ishlab   chiqaruvchilarimizning   barcha   munosib   ma'nosi   bilan,   agar   ular
korxonalarni   boshqarish   tizimini   ishlab   chiqa   olishsa,   bu   hali   tez   orada   bunday emas, deyish mumkin. Zamonaviy zamonaviy boshqaruv tizimlarining rivojlanish
tarixi 20-25 yil va minglab ish joylari mavjud. Ammo tizimning har bir o'rnatilishi
nafaqat   yangi   o'zgarishlar   uchun   pul,   balki   birinchi   navbatda   mijozlarga
ehtiyojlarga javobdir.
Rossiyadagi o'zgarishlar hali ham to'liq taniqli tizimlardan juda uzoq. Sovetxoring
buxgalterlarining   ish   joylarini   avtomatlashtirishdan   o'sish,   ular   bu   izlarni   olib
boradilar.   Buxgalteriya   hisobini   avtomatlashtirish   funktsiyalarini   hal   qilgandan
so'ng,   ular   faqat   ishlab   chiqarish   yo'nalishi   bo'yicha   harakat   qilishga   harakat
qilishadi va bu buxgalteriya hisobi bilan taqqoslanadigan vazifa.
Menimcha,   turli   formatdagi   sanoat   korxonalari   G'arb   tizimlariga   yo'naltirilishi
kerak.   Va   keyin   keyingi   savol   tug'iladi,   bunga   javob   berishingiz   kerak   -   G'arb
tizimini tanlash kerakmi?
Rossiya   foydalanuvchisi   uchun   bunday   tizimlarni   tanlash   cheklangan.   G'arb
firmasi   shunchalik   ko'p   emas   Rossiya   bozoriga   kirdi.   Darhaqiqat,   bular   keng
qamrovli   dasturiy   ta'minot   va   xizmatlarni   taklif   etadigan   korxonalarning   giganti,
iqtisodiyotning turli  sohalaridagi   korxonalarning  ehtiyojlarini   qondirishga  harakat
qilmoqdalar.
Bundan tashqari, turli xil tizimlar turli sohalar va o'lchamlari uchun mo'ljallangan.
SAP,   Oracle   yoki   CA-Aciece   singari   ba'zi   yirik   biznesning   korporativ   biznes
bozoriga  (ilgari  manman /  x)  korporativ biznes  bozoriga, sanoat  korxonalari  yoki
kompaniyalar   bozoriga   yo'naltiriladi.   2007   yilda   Rossiya   bozorida   korxonani
kompleks   avtomatlashtirish   uchun   Locsonning   boshqa   ERP-II   tizimi   ko'rsatiladi
(bu haqda batafsil tavsiflanadi). Varete orasida, korxona rahbariyati xato natijasida
xato   natijasida   to'g'ri   tanlov   qilish   kerak,   bunga   mos   bo'lmagan   tizimni   ushlab
turmang.
Tizim tanlash mezonlari:
1. Funktsional xususiyatlar 2. Mulkchilikning umumiy qiymati.
3. Tasalimli ishlab chiqarish
4. Rivojlanish istiqbollari.
5. Texnik xususiyatlar.
6. Xavf minimallashtirish.
3.2. Axborot tizimining talablari
Har   qanday   boshqa   vositalar   singari   axborot   tizimi   o'z   xususiyatlari   va   talablari
bo'lishi kerak, muvofiq uning funksionalligi va samaradorligini aniqlash mumkin.
Albatta,   har   bir   ma'lum   korxona   uchun   axborot   tizimiga   qo'yiladigan   talablar
boshqacha   bo'ladi,   chunki   har   bir   tashkilotning   o'ziga   xos   xususiyatlari   hisobga
olinishi   kerak.   Shunga   qaramay,   barcha   "iste'molchilarga"   keng   tarqalgan   tizim
uchun bir nechta asosiy talablar bo'ladi:
1. Axborot tizimini mahalliylashtirish. Chet el kompaniyalari axborot tizimlarining
eng   yirik   axborot   tizimlarining   eng   yirik   ishlab   chiquvchilari   bo'lganligi   sababli,
tizim   Rossiya   kompaniyalaridan   foydalanishga   moslashtirilishi   kerak.   Bundan
tashqari,   bu   mahalliylashtirishni   anglatadi   (Rossiya   qonunlari   va   hisob-kitob
tizimlarining o'ziga xos xususiyatlarini) va lingvistik (yordam tizimi va rus tilidagi
hujjatlar).
2.   Tizim   turli   xil   toifadagi   foydalanuvchilar,   ko'p   darajadagi   ma'lumotlar   himoya
qilish   tizimi   va   boshqalarga   kirish   talab   qilinadigan   ishonchli   ma'lumotlarni
himoya qilishni ta'minlashi kerak.
3.   Murakkab   tashkiliy   tuzilmasi   bo'lgan   yirik   korxona   uchun   tizimni   amalga
oshirishda, komissiyaning barcha tarkibiy bo'linmalari ma'lumotlardan bahramand
bo'lishini   ta'minlash   uchun   masofaviy   kirishning   amalga   oshirilishi   kerak.   Tizim
yagona   markazlashtirilgan   ma'lumotlar   bazasida   ishlash   qobiliyatini   ta'minlashi
kerak 4.   Tashqi   va   ichki   omillarning   ta'siri   tufayli   (biznes   yo'nalishi,   qonunchilikdagi
o'zgarishlar,   qonun   hujjatlarida   o'zgarishi   va   boshqalar),   tizim   moslashishi   kerak.
Rossiyaga   nisbatan   qo'llanilishi   mumkin,   bu   sifat   tizimi   jiddiy   ravishda   ko'rib
chiqilishi kerak, chunki biz mamlakatimizdagi qonun va qoidalardagi qonunchilik
va qoidalar barqaror iqtisodiy bo'lgan mamlakatlarga qaraganda bir necha baravar
ko'p.
5.   Korxona   darajasida   ma'lumotni   birlashtirish   imkoniyati   (filiallar,   filiallar   va
boshqalar), individual vazifalar darajasida, vaqt davomida.
Ushbu   talablar   asosiy,   ammo   korxona   uchun   korporativ   axborot   tizimini
tanlashning yagona mezonlaridan uzoqdir.
3.3. Axborot tizimini joriy etish samaradorligini baholash
KISni   joriy   etish   samaradorligini   baholash   masalasi   juda   muhim   masala,   chunki
har   qanday   asosiy   xarajatlar   bu   oqlanishni   talab   qiladi,   ayniqsa   tashkilot
rahbarlaridan.
Nazariy   jihatdan,   "shunday"   vaziyatning   baholash   (masalan,   »vaziyatning
baholashini (masalan,» baholashni o'z ichiga olgan to'liq loyihani amalga oshirish
mumkin.  "Izlanishlar"   o'zgarishlarini   aniqlash   va  o'zgarishlar   natijalarini   aniqlash
mumkin   keyingi   moliyaviy   baholash.   Bunday   loyiha   investitsiyalarning   ideal
asoslari bo'lar edi, ammo bu juda uzoq va qimmat.
Bundan   tashqari,   bunday   loyiha   juda   malakali   axborot   tizimlari   mutaxassislarini
amalga   oshirish   samaradorligini   baholash   uchun   juda   yuqori   malakali   axborot
tizimlari   mutaxassislarini   talab   qiladi,   shuning   uchun   ushbu   loyiha   deyarli   hech
qanday yordamisiz deyarli imkonsizdir.
15-25% unumdorlikni oshiradi
Ombor zaxiralarida 10-20% qisqartirish
25-50% buyruqlar vaqtini kamaytirish 4. ERP.- Sanoat korxonasining biznesni boshqarish jarayonlari tizimi
Sanoat   korxonalari   uchun   zamonaviy   boshqaruv   axborot   tizimi   korxonaning
barcha   biznes   jarayonlarini   boshqarish   uchun   maksimal   funktsiyalar   kompleksini
birlashtirishi kerak: marketing va savdo-sotiqni boshqarish, mahsulotni boshqarish,
moliya   aylanishi,   mahsulotni   loyihalash   va   xizmat   ko'rsatishga   yo'naltirish.
Yuqorida   tavsiflanganidek,   bunday   funktsional   imkoniyatlar   ERP   SFram-
darmonning ERP-ni o'z ichiga oladi va sanoat korxonasini ta'minlay oladi:
· Moliyaviy menejment.
Ishlab chiqarishni rejalashtirish va boshqarish.
· Aksiyalarni joylashtirish va tarqatishni boshqarish.
Amalni boshqarish va marketing.
· Taqyorni boshqarish.
· Loyihalar boshqaruvi.
· Xizmatni boshqarish.
· Mahsulot sifatini ta'minlash tartib-qoidalarini boshqarish.
Korxonada   mahsulotni   tartibda   ishlab   chiqayotganligi   sababli,   omborga   ishlab
chiqaradigan,   o'rta   hududda,   o'rta   hudud   yoki   keng   ko'lamli   ishlab   chiqarishni
amalga   oshirayotganidan   qat'i   nazar,   iste'molga   yo'naltirilgan   strategiya   amalga
oshirilishi kerak.
Tizim ishlab chiqarish jarayonini (diskret va jarayonni) boshqarishi va protsedura
rejalashtirish bosqichidan, tayyor mahsulotni iste'molchiga etkazib berishdan oldin
uni   rejalashtirish   bosqichidan   boshlab   uning   parametrlarini   doimiy   ravishda
boshqarishi  kerak.  Zamonaviy  sharoitda  korxona  ularga  ehtiyoj   sezadigan   har   bir
kishiga moliyaviy va iqtisodiy operatsiyani ro'yxatdan o'tkazgandan so'ng, tizimga
kiritilgan ma'lumotlar: korxona menejeridagi seminarda ro'yxatdan o'tganlar: Tizim xarajatlar menejmenti metodologiyasi va narx markazlarini amalga oshirishi
kerak.   Ushbu   uslub   mahsulot   narxini   rejalashtirish,   rejalashtirilgan   standartlarni
tasdiqlash,   ularning   standartlarini   o'z   vaqtida   qabul   qilish   va   tahlil   qilishning
standartlari   standartlari   bo'yicha   ularni   belgilash   va   monitoringini   talab   qiladi.
Tizim moliyaviy va boshqaruv hisobi ma'lumotlarining birligini ta'minlashi kerak.
Bunday funktsiyalar lusas m3 erp tizimini o'z ichiga oladi. Wingson M3 qarorlari
majmuasi   korxonalarga   unumdorlikni   oshirish,   xarajatlarni   kamaytirish   va
mijozlarga xizmat ko'rsatishni yaxshilashga imkon beradi.
Global hamkorlik:
Dunyo miqyosidagi kompaniyalar bilan strategik sheriklik tufayli qonunlar dunyo
talablariga javob beradigan echimlarni taklif etadi.
5.4.   LIBSON asosida sanoat echimlari   M.3
Ixtisoslashtirilgan   echimlar,   so'zlarning   muayyan   sohalar   uchun   maxsus   ishlab
chiqarish, oziq-ovqat va gaz-gaz, texnik xizmat ko'rsatish, uskuna ishlab chiqarish,
jihozlar va texnik xizmat ko'rsatish, logistika, moliya, telekommunikatsiya. Tizim
ichki   resurslarga   ega   bo'lgan   qattiq   raqobatda   ishlashi   kerak   bo'lgan   murakkab
ta'minot zanjiri bo'lgan korxonalarning o'ziga xos ehtiyojlaridan iborat.
Rasmda Lourson M3 asosida sanoat echimlari tasvirlangan:
Lipsson   MH   echimlari   majmuasi   ma'lum   bir   sohaning   o'ziga   xos   xususiyatlarini
hisobga   olishga,   korxonaning   ishi   amalga   oshiriladigan   sohaning   o'ziga   xos
xususiyatlarini   hisobga   olishga   imkon   beradi.   Sog'liqni   saqlash   vazirligining
kompleks   tarmoq   qarori,   ma'lum   bir   kompaniya   biznesini   qurish   va   qo'llab-
quvvatlashning   o'ziga   xos   xususiyatlariga   moslashtiriladi.   Bu   har   bir   mijozga
individual   yondoshishni   ta'minlaydigan   va   tizimni   uning   ehtiyojlariga   nisbatan
tizimni sozlashga imkon beradi.
Yuqorida aytilganlardan so'ng, l3 ning echimi SAP, Oracle, akapta kabi tizimlarga
munosib alternativa ekanligini xulosa qilish mumkin. Biznes   jarayonlarini   qo'llab-quvvatlovchi   axborot   texnologiyalari.   Aris
Instrumental tizimi.
Biznes jarayonlarini boshqarish bo'yicha axborot texnologiyalari asoslari
Axborot   tizimlari   turi   ERP. 90-yillarda   paydo   bo'ldi.   Ular   geografik   tarzda
taqsimlangan   bo'linmalar   bilan   bir   kompleks   ma'lumotlarni   birlashtirgan   va
boshqaruvni   butun   tashkilotni   to'liq   qamrab   olgan   va   xodimlarni   ushbu   axborot
tizimlarining mantiqiy va talablariga bo'ysunishga imkon berdi.
Tizimlarni   rivojlantirishning   eng   kuchli   vositalari   yo'nalishning   bir   qismi   sifatida
yaratildi   ularning   dizaynini   avtomatlashtirish .   So'nggi   yigirma   yil   ichida   bu
yo'nalish   yaratish   va   ulardan   foydalanish   bo'yicha   amalga   oshirildi   Case-
tizimlari (Kompyuterga yordam beradigan dasturiy ta'minot / tizim muhandisligi).
Bular tizim tahlilchilari, ishlab chiquvchilar va dasturchilarining anjomlarini ishlab
chiqish,   kompleks   dasturiy   ta'minotni   rivojlantirish   va   qo'llab-quvvatlash   uchun
vositalardir.   Ushbu   vositalar   tarkibi   amaldagi   usullar   va   vositalar   va   u   bilan   hal
qilingan   vazifalar   ro'yxati   bilan   belgilanadi.   Uning   xaridorlari   ma'lumotni   qayta
ishlash   markazlari,   dasturiy   ta'minotni   ishlab   chiqish   va   loyihalash   tashkilotlarini
takomillashtirish   bilan   shug'ullanadigan   va   konsalting   firmalari.   Ushbu   tizimlar
umumiy   rasmidan   boshlanadigan   takomillashtirilgan   yoki   prognoz   qilingan
tashkilotning   qat'iy   va   vizual   tavsifini   ta'minlaydi.   Hozirgi   kunda   ular   tarkibiy
tizimni   tahlil   qilish   usullaridan   foydalangan   holda,   ular   biznesni   tahlil   qilish   va
tashkilotlarning dizayni uchun foydalaniladi.
Ish   tizimlarining   arxitekturasi   metodologiya,   model,   notani,   vositalar
kiradi.   Metodologiya tashkilot   faoliyatini   va   tuzilishini   o'rganish   uchun
modellardan   foydalanishning   asosiy   printsiplari   va   usullarini   belgilaydi.   Uning
tarkibida   echimlar,   bosqichma-ketlik,   ishlarning   bosqichlari   va   ketma-ketligini,
taqsimot va usullarning maqsadi (tizimning tavsifi va loyihalarini ishlab chiqarish
usullari) belgilarini o'z ichiga oladi.   Model - Bu tashkilotning tuzilishini, tizimning
elementlarining   xususiyatlarini,   tizimning   xususiyatlari   va   ular   o'rtasidagi
munosabatlarning xususiyatlarini etarlicha tavsiflovchi belgilar (grafikalar, rasmiy
va tabiiy tillar) to'plamidir.   Bildirmaslik - ma'lum bir modelda qabul qilingan belgi tizimi.   Mablag ' - Uslubiy (apparat va dasturiy ta'minot) Metodoghni, shu jumladan
ular   uchun   qabul   qilingan   qurilish   modellarini   amalga   oshiradi.   Interfaol   rejimda
modellar   va   loyihalarni   yaratishda   foydalanuvchilar   va   loyihalarni   yaratishda,
butlovchilarga muvofiqlikni va boshqalarni tekshirishni qo'llab-quvvatlaydi.
Modellarni   namoyish   qilish   jarayoni,   funktsional   va   tashkiliy   tuzilmalar,
funktsiyalarni bajarish uchun zarur bo'lgan ma'lumotlar va ular funktsiyalar paytida
yuzaga   keladigan   materiallar   va   axborot   oqimlari   o'rtasida   bo'lgan   ma'lumotlar
stantsiyalari va ular o'rtasidagi munosabatlar.
Tashkilotlar   modellashtirish   va   takomillashtirish   bo'yicha   eng   rivojlangan   va
amaldagi nazariyalar:
- IDS tizimi Scheer AG (Germaniya);
-   Blafüzion   modellashtirish   Suite,   xususan,   allfily   jarayoni   modeler   (ilgari   Brin)
Kompyuter do'stlari.
Tizim   metodologiyasi   va   asboblarKit   Aris. .   U   bilan   biznesning   faoliyat   uslubiga
o'tish   va   biznes   jarayonlarini   qayta   ko'rib   chiqishni   amalga   oshirish   uchun
korxonalarning   raqobatbardoshligini   oshirish   mumkin.   U   asosiy   qayta
tirnashayotgan   biznes   va   ishlab   chiqarish   va   boshqaruv   jarayonlarida   va   tashqi
holatni   va   uning   imkoniyatlarini   hisobga   olgan   holda   radikal   va   tez   o'zgarishda.
Ammo siz bunday yo'lning xavfini qadrlashingiz kerak.
Tizim   Aris. boshqa   metodologiyalardan   tubdan   farq   bo'lgan   tashkilotlar
faoliyatining deyarli barcha jihatlarini modellashtirish tamoyillarini belgilaydi. Bu
yagona tizimli  yondashuv doirasida  birlashtirilgan turli  xil  usullarni  anglatadi,  bu
esa, saqlanadigan turli xil modellarning o'zaro bog'liqligi va o'zaro bog'liq bo'lgan
turli  xil modellar to'plamida turli  xil  tarmoqlar  to'plamida tavsiflashni  ta'minlaydi
bitta   omborda.   Rejalashtirish   uslubini   bartaraf   etish   uchun   Aris. modellar   sonini
o'ziga   xos   vakillik   turlari   bilan   cheklaydi,   ularning   har   birida   yaxshilangan tizimning bir yoki boshqa tomonini aks ettiruvchi modellar yaratiladi. Bu jadvallar
kabi   modellashtirish   usullaridan   foydalanishi   mumkin.   Ermm. Universal
tili   Umr Modellashtirish   tili,   usullari   OMT. (Ob'ekt   modellashtirish
texnikasi),   BSC. (Muvozanatli   schorecard)   va   boshqalar.   Ushbu   yondashuvning
afzalligi shundaki, tashkilotning har bir jihatini tashkillashtirish orqali uni boshqa
jihatlari  bilan  aloqa   qilish   orqali  chalg'itmaslik  mumkin,  shunda   siz  quyi  tizimlar
orasidagi   mavjud bo'lgan  barcha aloqalarni   aks  ettirishingiz  mumkin.  va ularning
elementlari.
Jarayonlar   dinamikasi   Tadbirning   xabarlar   oqimlarini   boshqarish   modellarida
ifodalanadi.   Boshqaruv   modellari   barcha   tarkibiy   havolalarni   ko'rsatadi   va
jarayonni   aks   ettiruvchi   oqim   oqimini   tasvirlaydi.   Tizimda   Aris. bu   notizatsiyani
ishlatadi   eEPC. ma'lum bir semantik tavsif qoidalariga binoan qurilgan.
Tizimni qo'llash natijalari   Aris. quyidagilar:
- jarayonlar, tizim tuzilmalari, funktsiyalar, mahsulotlar va xizmatlar, menejment;
- jarayonlar ijrosini monitoring qilish natijalari;
- biznes tizimlari va uni takomillashtirish loyihalari;
- axborot tizimlari loyihasi;
- tashkilotning bilim bazasi va kadrlar sinovi natijalari;
- maqsad va muvozanatli ko'rsatkichlar, nazorat natijalari;
- jarayonlar va mavzularning xodimi.
Tizim   Aris. bu yirik kompaniyaning faoliyatining turli nuqtai nazaridan jarayonlar,
hujjat   tuzilishi,   tashkiliy   tuzilmasi   va   boshqalarning   turli   nuqtai   nazaridan,
kompaniyaning   biznes   tizimini   doimiy   ravishda   takomillashtirish   bilan
integratsiyalashgan tavsifi.
Tizim   BPWIN. tizimning   funktsional   imkoniyatlarini   tavsiflash   va   mantiqiy
ma'lumotlar   modellarini   yaratishda   avtomatlashtirish   tizimini   rivojlantirish
afzalroq. Tizimdan farqli o'laroq   Aris. Shuningdek, u sizga jismoniy ma'lumotlar modellarini
yaratishga imkon beradi. Bundan tashqari, u bir martalik loyihalarning boshqaruv
va   boshqaruv   nuqtai   nazaridan   biznes   jarayonlarini   tavsiflash   bo'yicha   muhim
loyihalar   mavjud.   Uning   hajmi   kichik   va   o'rta   korxonalar   uchun   2-3   oy
davomiyligi bilan kichik loyihalardir.
Masalan,   notarial   ish   jarayonlarida   o'z   aksini   topgan   deb
hisoblang   eEPC. va   Idef. jarayonni   boshqarish   va   boshqarish   bo'yicha   boshqarish
va mulohaza. Doirasida   eEPC. vakolatni bajarishni tartibga soluvchi faqat kiruvchi
hujjatlar   ko'rsatilib,   ularning   vaqtni   bajarish   tartibi   (voqealarni   boshlashga)   va
modeldagi   funktsiyalarga   (boshqarish)   ta'siri   aks   ettirilmaydi.   Menejmentga
ta'sirini modellashtirish bo'yicha aniq kelishuvlar bo'lmaganda, bu savollarga javob
bermaydigan modellarni yaratishga olib kelishi mumkin va natijada real boshqaruv
jarayonlari   modeldan   tashqarida   sezilarli   darajada   qolishi   mumkin.   Agar   siz
funktsiyalarning   bajarilishini   belgilaydigan   barcha   shart-sharoit   va   cheklovlarni
aks ettirishga  harakat  qilsangiz,  unda ko'p  sonli  tadbirlar  va kiruvchi  ma'lumotlar
talab   qilinadi,   bu   model   kompleks   va   kam   idrok   qiladi.   Boshqaruv   jarayonining
etarlicha   tavsifi   uchun   siz   ushbu   jarayonning   tartibini   tartibga   soluvchi   model
hujjatlari (ma'lumotlar) da aks ettirilishi kerak.
Ushbu   kamchiliklar   notizor   emas   Idef0. Ammo   bu   jarayonni   bajarish   mantig'i
belgilaridan   foydalanishni   ta'minlamaydi.   Ammo   tashkilotning   bitta   xodimi
bajarilgan   tartibning   tavsifi   quyidagicha   tavsiflanishi
mumkin   eEPC. dan   Idef0. yoki   IDEF3.
Tizimda   Aris. modernning   alohida   ob'ektlari   bilan   ishlash   uchun   ko'proq
imkoniyatlar, ammo ko'p sonli sozlamalar tufayli modelni yaratish bo'yicha ishlar
"Modellashtirish   shartnomasi"   deb   nomlangan   murakkab,   ko'p   o'lchovli   hujjatlar
bilan   tartibga   solinishi   kerak.   Ularning   rivojlanishi   qiyin   va   malakali
mutaxassislarni va ancha vaqtdan beri (1-3 oy).
Bundan farqli ravishda tizim   BPWIN. foydalanish  juda oson va u diagrammalarni
yaratish orqali qat'iy tartibga solinadi, ammo bitta jadvaldagi ob'ektlar cheklangan. Biznes jarayonlarini modellashtirish loyihasining muvaffaqiyati tavsiflanishi kerak
bo'lgan   narsani   tushunish   va   haqiqiy   tizimning   aks   ettirishning   qaysi   jihatlarini
tushunishiga   bog'liq.   Agar   model   muammolarni   ta'kidlash   va   tahlil   qilish   uchun
yaratilgan bo'lsa, unda sizga eng murakkab, muammoli hududlarning to'liq tavsifi
kerak   va   barcha   jarayonlarning   umumiy   tavsifi   emas.   Ammo,   boshqa   tomondan,
faqat   uning   boshqaruv   tizimi   mavjud   bo'lgan   tashkilotni   samarali   boshqarish
mumkin. Uning yaratilishida qiyinchiliklar kelib chiqishi, tashkilotning etakchi va
xodimlardan,   boshqa   tomondan,   tahlilchilarda   bir   nechta   g'oyalarning   bir   nechta
fikrlari bilan bog'liq. Bu turli imkoniyatlarning xilma-xilligini va asbob tizimining
tavsifini   (Tizimlar)   vositalari   tomonidan   asbobning   tavsifi   bilan   amalga   oshiradi.
Tashkilot uchun mulklarning xilma-xilligi o'rganilganidek tavsiflanadi, chunki men
Sankt-Peterburgga   e'tibor   berdim.   Asboblarning   cheklangan   xususiyatlari   bu
xilma-xillikni   bostiradi.   Bunday   tizimlarda   Aris. Ularning   ko'p   qirraligini   oshirish
uchun   tizimning   dizaynga   uslubiy   filtrlarini   sozlash   mumkin.   Ularning   etarli
tanlovi dizaynerning professionalligi darajasiga bog'liq. Instrumental cheklovlarga
qo'shimcha ravishda xalqaro, milliy va korporativ standartlar tomonidan "filtrlash"
diversifikatsiya qilinishi.
NVMni   minimal   darajada   kamaytiradigan   eng   katta   tashkiliy   omil   -   bu   S.P
uslubidir   Nikandorov   tizimlarning   kontseptual   dizayni.   Ushbu   uslubda   tashkilot
turli   xil   qarorlarni   qabul   qilish   jarayonlari   tomonidan   referat   qurilmalari   shaklida
turli xil qarorlarni qabul qilish jarayoni bilan taqlid qiluvchi aksessuar  jarayonlari
tizimi   sifatida   taqdim   etiladi.   Tashkilot   modellashtirish   dinamikada   tashkiliy   aks
ettirishni   modellashtirish   hisoblanadi.   Refeksiya   konturi   -   bu   ilmiy
boshqaruvlarning   turli   xil   tushunchalarining   yadrosi.   Bunday   "metabotard"   ga
rioya qilish g'oyasi turli xil filtr sifatida asboblarkitga qo'yiladigan talablarni ilgari
suradi.
Ichida   tab.2.4. tovarlarning   to'liq   bo'lmagan   ro'yxati   keltirilgan.   birlashma axborot
tizimlari   va   individual   dasturiy   mahsulotlar.   Ushbu   mahsulotlar   geografik   tarzda
taqsimlangan birliklari bo'lgan tashkilotlar uchun real vaqt rejimida ishlashga qayta
ishlashni ta'minlaydi. Yangi   bosqich   axborot   texnologiyalari O'z-o'zini   tartibga   solish   jarayonlarini
ta'minlash, jarayonning barcha qismlarida teng sifatli xodimlarni talab qiladi. Ular
amalga   oshirilishidan   oldin,   birlashtirilgan   axborot   tizimlari   talablariga   muvofiq
biznes   tizimini   -   yagona   ma'lumotlar   bazasini   yaratish,   moliyaviy   hisobotlar,
jarayonlarni   amalga   oshirish   shakli   va   boshqalarni   o'zgartirish   kerak.   Tanlangan
axborot   tizimi   tashkilotning   rivojlanishining   imkoniyatlarini   cheklashi
mumkinligini   yodda   tutish   kerak.   Bundan   tashqari,   bu   biznes   jarayonining   zarur
prototipi   bo'lmasligi   mumkin.   Shu   sababli,   tanlangan   axborot   tizimining   talablari
bo'yicha  mos   keladigan  yondashuv   standart   biznes   jarayonlaridan  foydalanadigan
firmalarga   nisbatan   kichik   byudjetga   ega   va   yangi   tizimni   joriy   etishni
tezlashtirishni   istashga   imkon   beradigan   firmalarga   qaratilgan.   Ilg'or   tashkilotlar
uchun, biznes tizimini dastlabki tahlil qilish va takomillashtirishda tegishli axborot
tizimini qidirish yoki ishlab chiqish yoki ishlab chiqish yoki ishlab chiqish paytida
bir martalik tashkilotlar qo'llaniladi.
Xulosa Gartner   tahlilchilariga   ko'ra,   2012   yilga   qadar   aksariyat   kompaniyalar   biznes
jarayonlarini boshqarish tajribasiga ega bo'lib, ularni yaxshilash yo'liga tushadi.
Jarayonni   boshqarish   uchun   o'tish   bosqichma-bosqich,   BPM   tizimlaridan
foydalanib kichik protseduralar va yordamchi jarayonlarni avtomatlashtirish orqali
amalga   oshirishi   mumkin,   shuning   uchun   BPM   tizimini   tanlash,   uni   o'zgartirish
nuqtai   nazaridan   yondashuvning   strategik   afzalliklarini   tushunish   kerak.
Kompaniya   boshqaruv   tizimi.   Shuni   ta'kidlash   kerakki,   jarayon   yondashuvi   va
BPM   tizimlari   xizmatga   yo'naltirilgan   arxitektura   (xizmatga   yo'naltirilgan
arxitektura) kabi zamonaviy yondashuvlarni qo'llaydi.
Biroq,   Rossiyada   BMTMlarni   joriy   etishning   asosiy   to'siq   bu   jarayonni
boshqarishning   barcha   afzalliklari   haqida   tushunmayapti.   Funktsional   boshqaruv
sxemasini   sodiqligi   ko'pincha   biznes   jarayonlarini   to'liq   avtomatlashtirish   va
jarayonlarni   boshqarishni   amalga   oshirishga   imkon   bermaydi.   Shu   bilan   birga,
ko'plab   Rossiya   sanoatida   raqobatning   o'sishi   sizga   biznes   jarayonlarini
takomillashtirish vazifalari BPM tizimlariga yanada ko'proq qiziqish uyg'otadigan
shoshilinch ehtiyojga ega bo'lishiga umid qilamiz.
Adabiyot
Basharov,   E.P.   Integratsiyalashgan   korporativ   axborot   tizimlari   /   E.P.
Basharov, A.I. Sovuq. - m.: Moliya va statistika, 2005. - 288 bet. Winston, U.L. Microsoft Excel ma'lumotlarini tahlil qilish va qurilish biznes
modellari / ul. Winston. - m .: Ruscha nashr, 2005. - 576 p.
Graburov, V.A. Menejerlar uchun axborot texnologiyalari / V.A. Graburov.
- m .: Moliya va statistika, 2005. - 512 bet.
Gedranovich   Ab,   Davydenko   va   boshqalar,   tonkovich   I.n.,   Firus   T.P.
Korporativ   axborot   tizimlari:   Laboratoriya   sexi   /   AB   Gedranovich   va
boshqalar. Davydenko, I.N. Tonkovich va boshqalar. Firus - MN: Miu, 2010
yil.
Duby,   A.G.   Iqtisodchilar   va   menejerlar   uchun   Excel   /   A.G.   Duby   [va
boshqalar]. - SPB .: Butrus, 2004 yil.
Zaxxxenko,   N.I.   MS   Excel   /   N.I-da   biznes   statistikasi   va   prognozi.
Zaxxxxenko. - m.: Ed. 2004 yil. - 208s.
Kotsyubinskiy,   A.O.   Misollardagi   menejer   va   iqtisodchi   uchun   Excel.
Kotsuubyubinskiy, S.V. Groshaev. - m.: 2004 yil. - 304c.
Sottin,   N.B..   Loyihalarni   boshqarish   vositalari:   Loyiha   mutaxassisi   va
Microsoft loyihasi / NB Sottin. - SPB: Bhev-Peterburg, 2009. - 160C.
Provalov,   V.S.   Axborot   menejmenti   texnologiyalari:   qo'llanma   /   jild.
Muvaffaqiyatsizliklar. - m.: Ed. Flint, 2008. - 376 p.

Mavzu : Korxonalar marketing faoliyatining axborot jarayonlarini aftomatlashtirish Kirish 1. Axborot tizimlarining maqsad va vazifalari (IP) 2. Tasniflash. 3. Tanlov, talablar, kiritish samaradorligini baholash 3.1. Tanlov muammolari. 3.2. Buning talablari. 3.3. Tuzatish samaradorligini baholash 4. Sanoat korxonasini sanoat korxonasini joriy qilish Xulosa Adabiyotlar ro'yxati

Kirish Bugungi kunda kompaniyaning uzoq raqobatbardosh ustunlik va kompaniyaning investitsion jozibadorligi o'sishining asosiy omili biznes boshqaruv strategiyalariga aylanmoqda. Samarali boshqaruv pul yoki moddiy qiymatlar sifatida bir xil manba. Aynan mana shu ko'rsatkich har doim o'zgaruvchan bozor sharoitlariga dinamik ravishda javob berishga, "Botans Temirliklar" ni nazorat qilish, "Botanslenecks" ni tezda aniqlash va vaqtni eng zarur bo'lgan joylarni tezda aniqlash uchun yordam beradi. Rossiya korxonalari G'arbiy ishlab chiqaruvchilar bilan raqobatlasha olmaydi, biz texnologiya bo'lmagan texnologiyalar emasligi va rus mahsulotlarining sifati xorijiy analoglardan ancha pastligini eshitmayapmiz. Muammo shundaki, rossiyalik menejerlar menejmentda kamida ikkita muammoga duch kelishni boshladilar: Masalan, korxona faoliyatini tahlil qilish va rejalashtirishda ilgari ishlatiladigan ko'rsatkichlar va protseduralar (masalan, ishlab chiqarilgan mahsulotlar hajmi) muvaffaqiyatli raqobatlashishga imkon bermaydi; Ilk raqobatchilarning paydo bo'lishi nafaqat odatiy super profilni tayyorlashning oldini olishni boshlaydi, ammo ba'zida uni nolga kamaytiradi. Zamonaviy sharoitda samarali menejment moliyaviy, material, inson va boshqa resurslar bilan bir qatorda tashkilotning qimmatli manbai. Binobarin, boshqaruv samaradorligini oshirish kompaniyaning faoliyatini takomillashtirish sohalaridan biridir. Bandlikning samaradorligini oshirishning eng aniq usuli - bu. Ammo, aytaylik, aytaylik, qat'iy ravishda rasmiylashtirilgan ishlab chiqarish jarayoni bunday oqlangan hudud uchun unchalik ravshan emas. Axborot tizimlarini rivojlantirish (IP) nafaqat biznesning dastlabki to'plamini, balki biznes jarayonlarini va boshqa joylashtirish xususiyatlarini optimallashtirish, balki tahliliy ravishda ishlov berish qobiliyatini ta'minlash uchun biznesning ishlab

chiqarish qismiga intilishi kerak. Mahsulot xususiyatlari, texnologiyalar, manbalar va boshqalar. Hech kimga sir emas, ko'pincha avtomatlashtirishga yondashuv quyidagicha: bu hamma narsani avtomatlashtirish kerak, shuning uchun biz katta integratsiyalashgan tizimni va modul uchun modul to'la amalga oshiramiz. Ammo keyin olingan effekt kutilgan va puldan juda uzoqqa cho'zilganligi aylanadi. Ba'zan faqat bir nechta ixtisoslashgan va arzon dasturlarni amalga oshirish va ularni integratsiya platformasi asosida yoki ErP tizimining funktsional imkoniyatlaridan foydalanish kerak bo'lgan joyda amalga oshirish kerak. Ushbu savollarning barchasi dizayn sahnasida hal qilinishi mumkin, i.e., Xarajatlarni kutilayotgan effekt bilan taqqoslash avtomatlashtirish vositalarini tanlashda. Bunday holda, "Ko'proq funktsiyalar, yaxshiroq" tamoyilga rioya qilish bunga loyiq emas. "May" tizimi qanchalik qimmat bo'lsa, u barcha funktsional imkoniyatlaridan foydalanmasligi kerak va u o'zi uchun to'lanmaydi. Hozirda korporativ axborot tizimlarini (KIS) joriy etish jadalidir. Jurnallar sahifalarida siz Internet tarmog'ida siz yahudiylarning boshqa yoki boshqa mushtlari va boshqa materiallarni ko'rishingiz mumkin. Shu bilan birga, tarqalish narxlarda, ish davrida va xizmatlarda juda katta. Bundan tashqari, turli xil biznesni boshqarish mafkuralari MRP, MRP2, ERP va boshqalar. Eng qiyin narsa - bu barcha birliklarning so'rovlariga javob beradigan yagona tizimni yaratish. Har bir bo'linmalar o'z ishining xususiyatlari ostida o'ziga xos dasturiga ega bo'lishi mumkin. Axborot tizimi ularni bitta ma'lumotlar bazasi bilan ishlaydigan yagona integral dastur doirasida birlashtirishi mumkin, shunda barcha bo'limlar barcha bo'limlar ma'lumot almashishi va bir-biri bilan muloqot qilishlari mumkin. Agar kompaniyalar tizimni to'g'ri o'rnatishi mumkin bo'lsa, bunday integratsiyalashgan yondashuv juda katta daromad keltiradi. 1. Axborot tizimlarining maqsad va vazifalari

Kompaniya yagona organizmdir va uni takomillashtirish engil muvaffaqiyatga erishish yoki eng yomon ko'rsatkichlarning pasayishiga olib kelishi mumkin. Moliyaviy kafedralar rahbarlari va ayniqsa menejerlari butun korxonaning keng qamrovli echimlarini amalga oshirish zarur. Va operatsion vazifaning ishini boshqarish boshqaruv jarayoni bilan yanada murakkabroqdir. Korxonani boshqarishni soddalashtirish uchun, avvalo, moliyaviy jihatdan, rejalashtirish, boshqaruv va tahlil funktsiyalarini o'z ichiga olgan samarali axborot tizimiga ega bo'lish kerak. Axborot tizimini joriy etishga nima yordam beradi: Korxonaning etkazib berish zanjiridagi xarajatlarini kamaytirish (xaridlar bo'yicha), Aylanma tezligini oshirish, Ortiqcha bozorlarni minimal darajaga kamaytirish, Mahsulot turlarini oshirish va asorat, Mahsulot sifatini oshirish, · Mijozlarga xizmat ko'rsatishning umumiy sifatini o'z vaqtida to'ldirish va takomillashtirish. Kisa to'plash, saqlash, uzatish va axborotni qayta ishlash uchun texnologik funktsiyalarni amalga oshiradi. U muayyan iqtisodiy ob'ektda qabul qilingan boshqaruv faoliyatining usullari va tarkibi bilan belgilanadigan qoidalarda buklanadigan, shakllangan va boshqariladi, bunda unga qaragan maqsad va vazifalarni bajaradi. Korxonalarni avtomatlashtirishning asosiy vazifalari quyidagilardan iborat: Tashkilot qarorlarini tuzish uchun qulay bo'lgan shaklda tashkilot va tashqi muhit faoliyati to'g'risidagi ma'lumotlarni yig'ish, qayta ishlash, tahlil qilish, saqlash va taqdim etish;

Korxonaning maqsadli faoliyatini tashkil etuvchi biznes operatsiyalarini (texnologik operatsiyalarni) avtomatlashtirish; Asosiy faoliyatni amalga oshirishni ta'minlaydigan jarayonlarni avtomatlashtirish. 2. Axborot tizimlarining tasnifi Bu tizim va IP quyi tizimlarining quyidagi tasnifini ishlatish taklif etiladi. Korxonada ishlab chiqarish jarayonlarini ta'minlash darajasiga qarab, Kisning o'zi yoki uning tarkibiy qismi (quyi tizim) turli xil sinflarga etkazilishi mumkin: Sinf: Texnologik ob'ektlar va / yoki jarayonlarning tizimlari tizimlari (kichik tizimlar). Sinf: Korxonaning ishlab chiqarish faoliyatini tayyorlash va hisobga olishning tizimlari (quyi tizimlar). Classi: tizimlar (quyi tizimlar) Korxonaning ishlab chiqarish faoliyatini rejalashtirish va tahlil qilish. Jarayonni boshqarish vazifalarini echishga qaratilgan birinchi sinf asosan ombor, buxgalteriya hisobi yoki moddiy buxgalteriya hisobini yoritadi. Ularning tashqi ko'rinishi bir tomondan materiallar (xom ashyo, tayyor mahsulotlar, tovarlar) buxgalteriya hisobi, korxonani boshqarish uchun turli muammolarning va boshqa tomondan turli muammolarning abadiy manbai hisoblanadi (korxonada katta) hajmi) eng ko'p vaqt talab qiladigan mintaqalardan biri doimiy e'tiborni talab qiladi. Bunday tizimning asosiy "faoliyati" materiallarning buxgalteriya hisobi hisoblanadi. Ushbu tizimlar odatda quyidagi xususiyatlar bilan tavsiflanadi: Bajarilgan funktsiyalarni etarli darajada yuqori darajada avtomatlashtirish; Boshqaruv ob'ektining hozirgi holatini boshqarishning aniq funktsiyasi mavjudligi; Fikr-mulohazalarni boshqarishning mavjudligi;