logo

O'quv markaz faoliyatini baholash uchun dasturiy ilova yaratish

Yuklangan vaqt:

19.11.2024

Ko'chirishlar soni:

0

Hajmi:

1544.67578125 KB
"O'quv markaz" faoliyatini baholash uchun dasturiy ilova yaratish
MUNDARIJA
Kirish ................................................................................................................ 3
I.Nazariy qism ................................................................................................... 4
1.1.Vizual dasturlash haqida asosiy tushunchalar. ............................................ 4
1.2Vizual muhit komponentlari ........................................................................ 6
1.3.Ma’lumotlarni formada tasvirlash va kiritish komponentalari. LABEL 
KOMPONENTASI ............................................................................................... 8
II.Asosiy qism .................................................................................................. 11
2.1.Visual studioda forma yaratish va visual ko’rinishni xosil qilish ................ 11
2.2.O’quv markazda o’tiladigan kurslar ro’yhatini shakllantirish va ularni 
vizuallashtirish ................................................................................................ 14
2.3.Kerakli kurs tanlangandan so’ng uni ro’yhatdan o’tkazish ........................ 17
2.4.Dizayn qismini mukammallashtirish ......................................................... 18
Xulosa ............................................................................................................. 19
Foydalanilgan adabiyotlar: ............................................................................. 21
Kirish ................................................................................................................ 3
I  Nazariy qism ................................................................................................... 4
1.1.  Vizual dasturlash haqida asosiy tushunchalar. ............................................. 4
1.2.  Vizual muhit komponentlari ....................................................................... 6
1.3.  Ma’lumotlarni formada tasvirlash va kiritish komponentalari. LABEL 
KOMPONENTASI ............................................................................................... 8
II   Asosiy qism ................................................................................................. 11
2.1  Visual studioda forma yaratish va visual ko’rinishni xosil qilish ................... 11
2.2  O’quv markazda o’tiladigan kurslar ro’yhatini shakllantirish va ularni 
vizuallashtirish ................................................................................................ 14
2.3  Kerakli kurs tanlangandan so’ng uni ro’yhatdan o’tkazish ........................... 17
2.4  Dizayn qismini mukammallashtirish ........................................................... 18
Xulosa ............................................................................................................. 20
Foydalanilgan adabiyotlar: ............................................................................. 21
1 2 Kirish
Tizimli   dastur   shu   bilan   birga,   kompyuter   va   unga   tegishli   periferiyalardan
foydalanishga  imkon beradi. Tizimli  dasturlarga oydalanuvchining ma’lumotlarga
ishlov berish tizimining ishlash tamoyillari bo’yicha keyingi texnik belgilarga ega
bo’lishini   talab   qilmasdan,   masalani   kiritish   va   chiqarish   boshqaruvini
tayyorlaydigan operatsion tizimlarini o’z ichiga oladi.
Professional   va   kundalik   masalalar   qo’yilishini   hal   qilish   uchun   iqtisodiy,
texnik   va   ilmiy   sohadan   amaliy   dasturlar   foydalaniladi   yoki   ishlab   chiqiladi.
Foydalanuvchilar va qo’llanish miqdoriga ko’ra soni va ushbu  amaliy dasturlarni
yana bo’laklarga bo’lib chiqish mumkin.
Standart   dasturiy   ta’minot   quyidagicha   ko’rinishda   deyarli   har   qanday
masala qo’yilishi uchun amal qiladi , masalan:  
 Matnga ishlov berish (masalan , MS Word)  
 Elektron jadvallar bilan ishlash (masalan , MS Excel) 
 Ma’lumotlar bazalari (masalan, MS Access, Oracle)  
 Grafiklar (masalan, Visio, CorelDraw)  
 Nashriy   tizimlar   (Desktop   Publishing)   (mas   .   Adobe   Pagemaker   ,
QuarkXPress) 
 Loyihalash (masalan , MS Project)
3 I.Nazariy qism
1.1.Vizual dasturlash haqida asosiy tushunchalar.
Microsoft   Visual   Studio   –   Microsoft   mahsuloti   bo’lib,   dasturiy   ta’minot
yaratish   uchun   integrallashgan   muhitni   va   boshqa   instrumentlar   qatorini   taqdim
etadi.   Ushbu   mahsulot   konsolli   ilovalar,   grafik   intefeys   bilan   ishlovchi   ilovalar
yaratish imkoniyatini beradi, Windows Forms texnologiyasi qo’llagan holda web-
saytlar,  web-ilovalar,  web-xizmatlar,  turli  xil  platformalar  kodlarini   boshqaruvchi
Windows,   Windows   Mobile,   Windows   CE,   .NET   Framework,   Xbox,   Windows
Phone, .NET Compact Framework va Silverlightlarni qo’llaydi.
Komponentlari.  Visual Studio quyidagi bitta yoki bir qancha komponentlarni
qo’llaydi:  
 Visual Basic .NET  – u Visual Basic asosida paydo bo’lgan  
 Visual C++  
 Visual C#  
 Visual F#  (Bu Visual Studio 2010 dan boshlab ishlatiladi)
BIRINCHI LOYIHANI YARATISH 
Visual   Studio   2013   muhitida   C++   tili   yordamida   Windows   formalarni
yaratish   haqida   suhbatlashamiz.   Avvalo   shuni   aytishimiz   kerakki,   VS   2012
muhitida mavjud bo’lgan Windows Forms ilovasi yangi muhitdan olib tashlangan.
Yangi   muhitda   bu   ilova   C#   tili   tarkibiga   kiritilgan,   lekin   biz   bu   ishni   C++   bilan
bajarishimiz   kerak.   Ro’yxatda   Windows   Forms   yo’q   bo’lsada,   biz   buni   qanday
yaratishni o’rganamiz.
4 Birinchi loyihani ishga  tushirish:
Файл → Создать → Проект
Пустой проект CLR punkti
Имя   –   qismiga   loyiha   nomi   yoziladi   (masalan   „Loyiha_nomi“);
Расположение   –   qismiga   loyihamiz   saqlanadigan   manzil   ko’rsatiladi.   (Обзор
tugmasi   yordamida)     Решение   –   qismiga,   agar   yangi   loyiha   yaratmoqchi
5 bo’lsangiz   Создать   новое   решение,   agar   eski   loyihangizga   loyiha   qo’shmoqchi
bo’lsangiz   (Добавить   в   решение),   agar   oldin   yaratilgan   loyihaning   xossalarini
saqlagan holda undan nusxa olmoqchi bo’lsangiz (Создать в новом экземпляре)
punktlaridan   birini   tanlashingiz   kerak   bo’ladi.   Biz   (Создать   новое   решение)   ni
tanlaymiz.     (Имя   решение)   –qismiga   esa   loyihangizning   barcha   fayllari
saqlanadigana   asosiy   katalog   nomini   kiritiladi   (Biz   Asosiy   katalog   deb   nom
beraylik.)  OK tugmasini bosamiz.
1.2Vizual muhit komponentlari
Ushbu komponenta komponentalarning “ Стандартные ” bo’limida joylashgan.   Bu
komponentada   formada   sichqoncha   tugmasi   yordamida   bosiladigan   “tugma”
vazifasini bajaradi. Button komponentasi bir qancha xossalarga ega.
Ma’lumotlarga ishlov berish komponentasi. button komponentasi .
Bu   yerdagi   ko’plab   xossalar   bilan   biz   “Formaning   xossalari”   mavzusida
allaqachon tanishib ulgurdik. 
Bizga tanish bo’lmagan xossalardan ba’zilarini ko’rib chiqamiz: 
Anchor  – komponentaning pozitsiyani mustahkamlashni aniqlaydi. Agar siz
formada shu ko’rinishida shakllantirgan bo’lsangiz, ilovadan foydalanish rejimida
foydalanuvchi   formaning   o’lchamlarini   o’zgartirganda,   komponenta   ham   sizning
formangizda   o’z   pozitsiyasini   o’zgartirgan   holda   paydo   bo’ladi.   Anchor   xossasi
o’zaro AutoSize ta’sirida yuzaga keladi.
AutoEllipsis  – komponentaning o’lchami kichik bo’lib, unga yozilgan matn
esa  uzun  bo’lsa,  u  oxirida  ko’p nuqta  shaklida  komponenta  ustida  paydo bo’ladi.
Mana shu holatlarda (ilovadan foydalanish rejimida) komponenta nomining to’liq
ko’rinishi   haqidagi   ma’lumotni   foydalanuvchi   yetkazish   uchun   ushbu   xossa
6 qo’llaniladi.   Agar   uning   true   va   AutoSize   xossasining   qiymati   false   bo’lsa,   bu
haqida xabar yetkazish mumkin. Buni quyidagi rasmda to’liqroq ko’rish mumkin.
DialogResult  – modal rejimida ochilgan formani yopishni ta’minlash uchun
xizmat   qiladi.   Uning   qiymatlari   berilgan   ro’yxatdan   tanlanadi   (q.   1-bo’lim,
“Formaning metodlari”) 
Dock   – komponentani formaning turli tomonlari bo’yicha, yoki butun sathi
bo’yicha   burchak   yoki   markaz   tarafiga   joylashtirish.   Agar   bunda   boshqa
komponentalar   ham   mavjud   bo’lsa,   u   holda   bu   komponentalar   uning   ustiga
joylashib   qoladi.   Bu   xossaning   qiymatini   tanlash   uchun,   komponenta   belgilanib,
ro’yxatdagi to’g’ri to’rtburchaklardan biri tanlanadi. Agar (none) qiymati tanlansa,
komponenta   qanday   joylashtirilgan   bo’lsa,   shu   holatda   qoladi.   Uning   qiymatlari
natijalarini ko’rishimiz mumkin.
FlatAppearance   –   bu   xossadan   foydalanish   uchun,   FlatStyle   xossasining
qiymatini Flat deb belgilash kerak. Bu xossa o’zining bir qancha ichki xossalar ega
bo’lib, ularning barchasini tugmani bezash uchun ranglar bilan ishlashni anglatadi.
Ular quyidagilar: 
BorderColor – komponentaning chegara rangini aniqlaydi 
BorderSize – komponentaning chegarasi qalinligini aniqlaydi 
MouseDownBackColor   -   komponentaning   sichqoncha   kursori   bosilmagan
holati 
MouseOverBackColor – komponentaning sichqoncha kursori bosilgan holati
ImageAlign   –   joylashtirilgan   rasmning   tugmachaning   qaysi   tarafida
joylashishi   aniqlash   uchun   ishlatiladi.   Keltirilgan   qiymatlar   ro’yxatida   bir   qancha
to’g’ri   to’rtburchak   shakllari   bo’lib,   ular   birini   tanlash   orqali   rasmning   o’rnini
aniqlash mumkin.
Ma’lumotlarga ishlov berish komponentasi. button komponentasi
Ulardan   ko’pchiligi   forma   hodisalari   bilan   analogik   hisoblanadi.   Ulardan
ba’zilarini ko’rib chiqamiz:
Click – Sichqoncha tugmasining bosilish hodisasi
7 Enter   –   tugmaning   kiritish   fokusini   olish,   ya’ni   uni   aktivlashtirish   (uni
bosish
mumkin)
MouseHover – Tugmacha ustida joylashgan sichqoncha kursori holati.
Shuning uchun bu hodisa tugma xossalarini o’zgartiradi. (Ushbu tugmaning
ustiga sichqoncha kursori turganligini bildiradi).
MouseLeave – sichqoncha kursori olinganda yuz beradi.
1.3.Ma’lumotlarni formada tasvirlash va kiritish komponentalari. LABEL 
KOMPONENTASI
Label   (Nishon)   komponentasi   ham   Стандартные   элементы   управления
bo’limida   joylashgan.   Bu   komponenta   o’zining   maydonida   matnlar   va   tasvirlar
joylashtirish   imkoniyatini   beradi,   bu   matnni   ilovadan   foydalanish   rejimida
o’zgartirib bo’lmaydi.
8 TEXTBOX XOSSALARI
Ulardan ba’zilarini ko’rib chiqaylik: 
AcceptsReturn   –   <Enter>   tugmasini   bosilishi   natijasida   kopsatrli   rejimda
komponentada   yangi   satrli   qator   hosil   qilish   (true   qiymatini   qabul   qilgan   holda)
yoki formada jimlik bo’yicha tugmani aktivlashtirish (false) vazifasini bajaradi. 
Agar   ushbu   xossa   false   (jimlik   bo’yicha)   qiymatini   qabul   qilsa,   ko’psatrli
rejimda kiritishni tashkil qilish uchun <Ctrl>+<Enter> klavishlar kombinatsiyadan
foydalanishi kerak. 
Agar   forma   uchun   tugmacha   ahamiyatsiz   bo’lsa,   AcceptsReturn
xossasining   qiymatidan   qat’i   nazar,   <Enter>   klavishasi   bosilishi   har   doim   yangi
satrli qator qo’shishni bildiradi. 
Tugmachada   jimlik   bo’yicha   Свойства   oynasida   ko’rsatilmagan
AcceptButton   xossasi o’rnatilgan bo’ladi. Bu xossa tugmacha avtomatik ravishda
<Enter>   tugmasining   ishlashini   ta’minlaydi.   Jimlik   bo’yicha   bu   xossa   mavjud
bo’ladi. Agar bu xossa aniqlanmasa, yuqoridagi qoida amal qiladi:  AcceptsReturn
xossasining   qiymatidan   qat’I   nazar,   <Enter>   klavishasi   bosilishi   har   doim   yangi
satrli qator qo’shishni bildiradi.
AcceptsTab   –   Yuqoridagi   mavzularda   keltirib   o’tilgan   TabIndex   xossasini
eslang. Bunda biz tugmasini bosganimizda birin-ketin komponentalar navbati bilan
9 faollashardi.   Agar   komponentaning   ushbu   xossasiga   False   qiymatini   bersak,
tugmasi   bosilganda   ushbu   jarayon   bajariladi.   Aks   holda   true   qiymatini   qabul
qilganda   ushbu   tugma   bosilganda,   xuddi   matn   muharrirlarida   bo’lgani   kabi   bir
nechta belgili joy tashlaydi (tabulyatsiya vazifasini bajaradi). 
AutoCompleteCustomSource   –   ushbu   komponentaning   vazifasiga
to’xtalishdan   avval   bir   misolni   keltiraylik.   Aytaylik,   siz   Brouzerlardan   birining
manzil qatorida biror saytning manzilini yozmoqchisiz, masalan, ziyonet.uz. Agar
siz   ushbu   saytga   oldin   ham   tashrif   buyurgan   bo’lsangiz   ‘z’   harfini   yozishingiz
bilanoq   pastda   ziyonet.uz   va   boshqa   ‘z’   harfi   bilan   boshlanuvchi   saytlar   ketma-
ketligi hosil bo’ladi. Xo’sh, bu qanday sodir bo’ladi? Aynan mana shu xossa, shu
savolga   javob   beradi   Bu   xossaga   qiymatlar   berishdan   avval,   AutoCompleteMode
va AutoCompleteSource xossalariga qiymat berish lozim. Ulardan birinchisi taklif
turini   aniqlasa,   ikkinchisi   qiymat   turini   aniqlaydi.   Qiymat   turlari:   URL   adreslari,
fayl nomlari, komandalar, kompyuterdagi manzillar. Shuni aytib o’tish kerakki, bu
faqat bir qatorli ma’lumotlar uchun o’rinlidir.
AutoCompleteCustomSource xossasining ishlashi
10 II.Asosiy qism
2.1.Visual studioda forma yaratish va visual ko’rinishni xosil qilish
Birinchi navbatda windows form yaratib olamiz:
2- qadam:
11 3-qadam:
4-qadam:
12 Endi loyiha uchun form yaratish va uni ishga tushirishni ko’rib o’tamiz:
13 2.2.O’quv markazda o’tiladigan kurslar ro’yhatini shakllantirish va ularni 
vizuallashtirish
Bunda label, listview, textbox, button kompanentalaridan foydalandim. 
Dastlab kurs turlarini label orqali chiqardim
Keyin kurs nomlari va narhlarini ko’rsatish uchun listviewdan foydalandim.
14 Dasturni ishlatgandagi xolat:
15 Jadvallarda ma’lumotlarni chiqarish:
listView1->View = View::Details;
listView1->GridLines = true;
listView1->FullRowSelect = true;
listView1->Columns->Add("level name ", 120);
listView1->Columns->Add("Price", 120);
listView2->View = View::Details;
listView2->GridLines = true;
listView2->FullRowSelect = true;
listView2->Columns->Add("Kurs nomi", 120);
listView2->Columns->Add("Narhi", 120);
// Add items to listView1
ListViewItem^ item1 = gcnew ListViewItem(gcnew array<String^> { "A1 level", "280.000 so'm"});
ListViewItem^ item2 = gcnew ListViewItem(gcnew array<String^> { "A2 level", "320.000 so'm"});
ListViewItem^ item3 = gcnew ListViewItem(gcnew array<String^> { "B1 level", "400.000 so'm"});
ListViewItem^ item4 = gcnew ListViewItem(gcnew array<String^> { "B2 level", "520.000 so'm"});
ListViewItem^ item5 = gcnew ListViewItem(gcnew array<String^> { "Intensive", "800.000 so'm"});
ListViewItem^ item6 = gcnew ListViewItem(gcnew array<String^> { "Frontend", "500.000 so'm"});
ListViewItem^ item7 = gcnew ListViewItem(gcnew array<String^> { "Backend", "700.000 so'm"});
listView1->Items->Add(item1);
listView1->Items->Add(item2);
listView1->Items->Add(item3);
listView1->Items->Add(item4);
listView1->Items->Add(item5);
listView2->Items->Add(item6);
listView2->Items->Add(item7);
16 Va boshqa kerakli tugmalarni qo’shdim:
2.3.Kerakli kurs tanlangandan so’ng uni ro’yhatdan o’tkazish
17 Kurs tanlanib tugma bosilsa:
2.4.Dizayn qismini mukammallashtirish
18 Xulosa
"O'quv markaz" faoliyatini baholash uchun dasturiy ilova yaratishda birinchi 
navbatda o’quv markazlar faoliyati o’rganildi va qanday kurslar o’tilishi, narhlar, 
ishlash tizimlari haqida tushuncha hosil qilindi. Bunda birinchi kelgan mijoz 
tomonidan qanday qulayliklar yaratish tog’risida tushuncha hosil qilindi. Bunda 
turli kompanentlar va turli yangi tushunchalarni ishlatdim va yangi ko’nikmalarga 
ega bo’ldim. Listviewga qanday yaratish unga qanday element qo’shish qanday 
jadval  hosil qilish haqida tushunchaga ega bo’ldim. CheckListBoxda tanlangan 
elementlarni tahlil qilish, qayta ishlashlar ko’rildi.
19 Qisqa qilib aytilganda bu ilovada birinchi foydalanuvchi foydalanganda 
o’quv markaz haqida tanishadi, ma’lumotga ega bo’ladi va keyin kurs tanlaydi va 
ro’yhatdan o’tadi yoki chiqib ketadi yoki kursni o’zgartirishi ham mumkin.
20 Foydalanilgan adabiyotlar:
1. https://learn.microsoft.com/en-us/cpp/dotnet/dotnet-programming-with-   
cpp-cli-visual-cpp?view=msvc-170
2. https://developercommunity.visualstudio.com/t/Visual-Studio-2022-   
started-using-CCLI/10526781?sort=newest
3. https://blogs.embarcadero.com/a-complete-guide-to-programming-in-c-
visual-programming/
4. C++ Cheat Sheet, Syntax Table & Chart, Complete Reference Guide by 
Examples: C++ Programming Syntax Book, Cover all Basic C++ 
Syntaxes, Quick Study Workbook. (Peggy Carson (Author), Ray Yao 
(Author))
5. Program Design Including Data Structures (MindTap Course List) 008 
Edition, Kindle Edition (D. S. Malik)
21

"O'quv markaz" faoliyatini baholash uchun dasturiy ilova yaratish MUNDARIJA Kirish ................................................................................................................ 3 I.Nazariy qism ................................................................................................... 4 1.1.Vizual dasturlash haqida asosiy tushunchalar. ............................................ 4 1.2Vizual muhit komponentlari ........................................................................ 6 1.3.Ma’lumotlarni formada tasvirlash va kiritish komponentalari. LABEL KOMPONENTASI ............................................................................................... 8 II.Asosiy qism .................................................................................................. 11 2.1.Visual studioda forma yaratish va visual ko’rinishni xosil qilish ................ 11 2.2.O’quv markazda o’tiladigan kurslar ro’yhatini shakllantirish va ularni vizuallashtirish ................................................................................................ 14 2.3.Kerakli kurs tanlangandan so’ng uni ro’yhatdan o’tkazish ........................ 17 2.4.Dizayn qismini mukammallashtirish ......................................................... 18 Xulosa ............................................................................................................. 19 Foydalanilgan adabiyotlar: ............................................................................. 21 Kirish ................................................................................................................ 3 I Nazariy qism ................................................................................................... 4 1.1. Vizual dasturlash haqida asosiy tushunchalar. ............................................. 4 1.2. Vizual muhit komponentlari ....................................................................... 6 1.3. Ma’lumotlarni formada tasvirlash va kiritish komponentalari. LABEL KOMPONENTASI ............................................................................................... 8 II Asosiy qism ................................................................................................. 11 2.1 Visual studioda forma yaratish va visual ko’rinishni xosil qilish ................... 11 2.2 O’quv markazda o’tiladigan kurslar ro’yhatini shakllantirish va ularni vizuallashtirish ................................................................................................ 14 2.3 Kerakli kurs tanlangandan so’ng uni ro’yhatdan o’tkazish ........................... 17 2.4 Dizayn qismini mukammallashtirish ........................................................... 18 Xulosa ............................................................................................................. 20 Foydalanilgan adabiyotlar: ............................................................................. 21 1

2

Kirish Tizimli dastur shu bilan birga, kompyuter va unga tegishli periferiyalardan foydalanishga imkon beradi. Tizimli dasturlarga oydalanuvchining ma’lumotlarga ishlov berish tizimining ishlash tamoyillari bo’yicha keyingi texnik belgilarga ega bo’lishini talab qilmasdan, masalani kiritish va chiqarish boshqaruvini tayyorlaydigan operatsion tizimlarini o’z ichiga oladi. Professional va kundalik masalalar qo’yilishini hal qilish uchun iqtisodiy, texnik va ilmiy sohadan amaliy dasturlar foydalaniladi yoki ishlab chiqiladi. Foydalanuvchilar va qo’llanish miqdoriga ko’ra soni va ushbu amaliy dasturlarni yana bo’laklarga bo’lib chiqish mumkin. Standart dasturiy ta’minot quyidagicha ko’rinishda deyarli har qanday masala qo’yilishi uchun amal qiladi , masalan:  Matnga ishlov berish (masalan , MS Word)  Elektron jadvallar bilan ishlash (masalan , MS Excel)  Ma’lumotlar bazalari (masalan, MS Access, Oracle)  Grafiklar (masalan, Visio, CorelDraw)  Nashriy tizimlar (Desktop Publishing) (mas . Adobe Pagemaker , QuarkXPress)  Loyihalash (masalan , MS Project) 3

I.Nazariy qism 1.1.Vizual dasturlash haqida asosiy tushunchalar. Microsoft Visual Studio – Microsoft mahsuloti bo’lib, dasturiy ta’minot yaratish uchun integrallashgan muhitni va boshqa instrumentlar qatorini taqdim etadi. Ushbu mahsulot konsolli ilovalar, grafik intefeys bilan ishlovchi ilovalar yaratish imkoniyatini beradi, Windows Forms texnologiyasi qo’llagan holda web- saytlar, web-ilovalar, web-xizmatlar, turli xil platformalar kodlarini boshqaruvchi Windows, Windows Mobile, Windows CE, .NET Framework, Xbox, Windows Phone, .NET Compact Framework va Silverlightlarni qo’llaydi. Komponentlari. Visual Studio quyidagi bitta yoki bir qancha komponentlarni qo’llaydi:  Visual Basic .NET – u Visual Basic asosida paydo bo’lgan  Visual C++  Visual C#  Visual F# (Bu Visual Studio 2010 dan boshlab ishlatiladi) BIRINCHI LOYIHANI YARATISH Visual Studio 2013 muhitida C++ tili yordamida Windows formalarni yaratish haqida suhbatlashamiz. Avvalo shuni aytishimiz kerakki, VS 2012 muhitida mavjud bo’lgan Windows Forms ilovasi yangi muhitdan olib tashlangan. Yangi muhitda bu ilova C# tili tarkibiga kiritilgan, lekin biz bu ishni C++ bilan bajarishimiz kerak. Ro’yxatda Windows Forms yo’q bo’lsada, biz buni qanday yaratishni o’rganamiz. 4

Birinchi loyihani ishga tushirish: Файл → Создать → Проект Пустой проект CLR punkti Имя – qismiga loyiha nomi yoziladi (masalan „Loyiha_nomi“); Расположение – qismiga loyihamiz saqlanadigan manzil ko’rsatiladi. (Обзор tugmasi yordamida) Решение – qismiga, agar yangi loyiha yaratmoqchi 5