Amir Temur va Temuriylar davlati dars ish


61- umumta`lim maktabining tarix fani o`qituvchisi Baxrinov Diyorbekning 8-sinflarda O’zbekiston tarixi fanidan 43-44& “Amir Temur va Temuriylar davlati” Mavzusi yuzasidan ochiq dars ishlanmasi ___________________________ ___________________________ Sinfi: 8 28-31nafar o’quvchiga mo’jjallangan. Dars turi ; yangi tushuncha , bilimlarni shakllantiruvchi. Darsda foydalaniladigan metod: H ikoya - suhbat usuli ,”Test usuli , ”B.B.B metodi” usullari. Darsning maqsadi: Ta’limiy maqsad:o’quvchilarni Amir Temur shaxsiyati bilan tanishtirish. Tarbiyaviy maqsad : Xalqimizning naqadar katta ma`naviy boyliklari ilm yo`lidagi say harakatlari yutuqlari hududimizdagi i hozirgi davr bilan bog’lay olish ko’nikmasini hosil qilish. Rivojlantiruvc hi maqsad : O’quvchilarni Davlatchilik tarixi va bugungi kundagi holatlar ishiga bog’lagan holda ilm izlanuvchanlik ruhida tarbiyalash. Dars jihozlari: 1. “O’zbekiston tarixi” darsligi . 76-94- sahifa lar, 10-11-& 2. O’zbekiston xaritasi 3. Darsni mustahkamlash uchun yozilgan savollar matni,tarixiy shaxslar suratlari, o’quv film,kompyuter,mavzuga oid ko’rgazmalar,doska,daftar. Muhim tushunchalar va atamalar:Arkon,Vazirlik,Movorounnahr va Xuroson I. Tashkiliy qism : 1.Sinfda o’quvchilarni darsga jalb qilib, ishchi muhitni yaratish. 2.Dunyoda va O’zbekistonda yuz bergan muhim yangiliklar va xabarlar bilan tanishtirish. II. O’tilgan mavzuni mustahkamlash: guruh ishi: I guruh 1.Arkon nima ekanligi eslang? 2.Mo’g’ullarning bosqini tasir etgan jihatlarini sanab bering? II guruh 1.Amir Temur davrida Movarounnahrdagi ijobiy o`zgarishlar 2.Temur va Temuriylar davlat boshqaruv tizimini yodga oling! III. Darsning mazmuni:
IV DARS MAZMUNINI RO’YOBGA CHIQARISH USTIDA ISHLASH: 1.Amir Temur 2.Mirzo Ulug’bek V. O’RGANILGAN MAVZUNI MUSTAHKAMLASH : “B.B.B. metodi topshirig’i” BILAMAN.Amir Temur va shaxsiyati haqida bilaman. BILIB OLDIM. Temuriylar davlati va boshqaruv tizimi haqida bilib oldim. BILISHNI XOHLAYMAN. Boshqaruv va devonlar tizimi haqida ko’proq bilishni xoxlayman. Qiqacha qilib aytilganda ushbu metod yuzasidan jadval asosida shakillantirligan holatda o’qituvchi tomonidan berilgan savvollarga izoh va mavzu yuzasidan
o’zlarining bilim ko’nikmalari va mavzu yuzasidan bilishni xohlagan ma’lumotlari aytib o’tilib javob beriladi. VI. DARS YaKUNLARINI CHIQARISH : O’qituvchi o’quvchilar bajargan yozma va og’zaki javoblar uchun qo’yilgan baholarni e’lon qiladi va yuzaga kelgan savollarga javob qaytaradi. VII. UYGA VAZIFA: 1.Mavzuga oid eng muhum ma’lumotlarni daftarga yozish 2. Akbar Zamonovning o’zbekiston tarixi kitobidan “Amir Temur va Temuriylar boshqaruvi haqida” o’rganib kelish. 3.Mavzu yuzasidan xarita bilan ishlash. Foydalanilgan adabiyotlar ro’yxati: 1. Abdurahmonov A. Ulug’bek Va Uning Rasadxonasi. T. 1996 Y. 2. Amir Temur Va Temuriylar Davrida Madaniyat Va San’at. T. 1996 Y. 3. Amir Temur Va Ulug’bek Zamondoshlari Xotirasida. 4. Ahmedov B. Temur. T. 1995 Y. 5. Ahmedov B. Ulug’bek. T. 1994 Y. 6. Ibn Arabshoh. Amir Temur Tarixi. T. 1992 Y. 7. Ibodov J. Matvievskaya. Ulug’bek Shogirdi –Ali Kushchi. T. 1994 Y. 8. Qayumov A. Alisher Navoiy. T.1991 Y.