logo

GEOGRAFIYA FANINI O‘QITISHDA O‘QUVCHILARNING AMALIY KO‘NIKMALARINI RIVOJLANTIRISHNING ZAMONAVIY YECHIMLARI

Yuklangan vaqt:

15.08.2023

Ko'chirishlar soni:

0

Hajmi:

17437.5 KB
i9 presentation to Joe Smith1       i9 presentation to Joe Smith2 O‘quv  dast uri nima v a uni 
t ak omillasht irish nima uchun 
zarur?
Oʻquv  dast uri  — taʼlim tizimidagi 
har bir oʻquv fanining mazmuni 
va oʻtilish tartibini, oʻquvchilar 
tomonidan oʻzlashtirilishi lozim 
boʻlgan bilim ,  koʻnikma , malaka 
va kompetensiya lar hajmini 
belgilab beradigan rasmiy 
pedagogik hujjat.       i9 presentation to Joe Smith3Geografi y a fanidan t ak omillashgan o‘quv  
dast urining 
afzallik lari quy idagilarda namoy on bo‘ladi:       i9 presentation to Joe Smith4 2018-yil 29-oktabrdagi 266-sonli buyru q  
2017 - yil 18 - avgustdagi 43, 65 qo‘shma qaror
2020 - yil  10- apreldagi  102 -sonli buyruq20 20 -20 21   O‘QUV YILIDA UMUMIY O‘RTA TA’LIMDA GEOGRAFIYA 
FANIDAN QANDAY  O‘QUV  DASTURLARIDAN  FOYDALANILADI?  
6-7-
sinflar    2017- yil  3 -iyundagi  190- sonli buyruq  
10-sinf 8-9-
sinflar 
5-sinf           i9 presentation to Joe Smith5 2015 -Y I L  
2020 -Y I L  
•
104  bet •
112  bet  5-SINF  “GEOGRAFIYA” DARSLIGI      i9 presentation to Joe Smith6 20 20 -202 1  O‘QUV YILI UCHUN NASHR ETILGAN
5 -SINF DARSLIGINING AMALDAGI DARSLIKDAN FARQI NIMADA?
Darslikning yangi nashrini tayyorlashda asosiy e'tibor 
o'quvchilarni  PISA , STEA M  singari  x alqaro baholash 
tadqiqotlariga bosqichma-bosqich tayyorlab borishga hamda 
darsliklarimizni  x alqaro standartlarga moslashtirishga qaratildi.       i9 presentation to Joe Smith7Masalan:      i9 presentation to Joe Smith8 DARSLI KDA FAN LARARO  ( BIOLOGIYA ,  FIZI KA , 
MATEMATI KA ,  KIMYO )  IN TEGRATSIYA      i9 presentation to Joe Smith9“ Shamol”  mav zusida fi zik a fani bilan int egrat siy a      i9 presentation to Joe Smith10 Fanlararo int egrat siy a      i9 presentation to Joe Smith11“ A t mosferaning t uzilishi”  mav zusida k imy o fani bilan int egrat siy a      i9 presentation to Joe Smith12“ Tabiat  zonalari”  mav zusida biologiy a fani bilan int egrat siy a
R asmdagi 
b) va c) 
holatlarda 
tasvirlangan 
cho‘llar   bir-
biridan 
nimasi bilan 
farq qiladi?      i9 presentation to Joe Smith13 5-SINF  “GEOGRAFIYA” DARSLIGI      i9 presentation to Joe Smith14       5-SIN F “ GEOGRAFIYA”  DARSLIGI
Darslikning “15- §. Yer 
po‘stining harakatlari” 
mavzusida o‘quvchiga zilzila 
vaqtida o‘zini tutish qoidalari 
tushuntirilgan va topshiriq 
berilgan.
Topshiriq:
R asmlarni yaxshilab kuzating. 
Zilzila paytida Aziza  qaysi 
holatda joylashsa  x avfsizroq 
deb o'ylaysiz? Nima uchun?Umumiy  o‘rta  ta’limda   fanlar  tarkibiga  integra t siyalashgan  “ Hay ot   faoliy at i 
xav fsizligi” ,  “ Tejamk orlik   saboqlari”   singari  kurslar ning   tushunchalari  ushbu 
darslik mavzulari g a singdirib yoritildi .       i9 presentation to Joe Smith15 DA RSLI KDA  17 TA  MAV ZUGA  QR-KOD BELGI LA RI  
O‘RN ATI LGA N 21 - mav zu :  
At mosferaning t ark ibi5-SINF  “GEOGRAFIYA” DARSLIGI       i9 presentation to Joe Smith16 QR-KODDAN  FOYDALANISH
SKANER QR-KOD 
DASTURINI OCHIB, 
DARSLIKDA TANLAGAN 
MAVZU YONIDAGI QR-
KOD BELGISIGA 
TELEFONNI TO‘G‘RI 
TUTING  DASTUR AVTOMATIK 
RAVISH ISHGA TUSHIB, 
MAVZU BO‘YICHA 
QAYSI HAVOLAGA 
KIRISHINGIZ HAQIDAGI 
MA’LUMOT KO‘RINADI       AMALDAGI DA RSLIKDA GI 
MA VZULA R SON I QA Y TA  N ASHR ETILGA N  
DA RSLIKDA GI MA V ZULAR SONI FA RQI,  %  HIDOBIDA
NA ZA RIY   AMALIY J A MI NA ZA RIY   A MALIY J AMI NA ZA RIY   AMA LIY J A MI
32 2 34 24 10 34 -24 % + 24 % 48 %5-SINF  “GEOGRAFIYA” DARSLIGI
CHIQARIB 
TA SHLA NLGA N 
MAV ZULA R SONI Y AN GI 
KIRITILGA N 
MAV ZULA R SONI SINFDA N-SIN FGA       
        KO ‘CHIRILGA N 
MA VZULAR SON I TA KOMILLA SHTIRILG
AN  MA VZULA R SONI DA RSLIKDA GI UMUMIY  
O‘ZGA RISH,
%  HISOBIDA
2 12 2 4 67 T/R
Y AN GI  KIRITILGAN  MA VZULAR N OMI MAV ZUGA  
AJ RA TILGA N 
SOA T HA J MI SHUNDAN
NAZARIY AMALIY
1 GEOGRAFIK KASHFIYOTLAR VA HOZIRGI ZAMON 
GEOGRAFIYASI 1 1  
2 JOY BALANDLIGI 1 1  
3 AMALIY MASHG‘ULOT 1   1
4 GEOGRAFIK KOORDINATALAR 1 1  
5 AMALIY MASHG‘ULOT 1   1
6 UMUMLASHTIRUVCHI TAKRORLASH 1   1
7 AMALIY MASHG‘ULOT 1   1
8 SHAMOL 1 1  
9 AMALIY MASHG‘ULOT 1   1
10 TABIAT ZONALARI 1 1  
11 UMUMLASHTIRUVCHI TAKRORLASH 1   1
12 INSON VA TABIAT 1   1
  J A MI: 12 5 75-SINF  “GEOGRAFIYA” DARSLIGI                                 i9 presentation to Joe Smith19 VARIATIV O‘QUV RE J A  YO‘N ALISHLARI
« TARIX   VA 
ARX EOLOGIY A»  « GEOGRAFIY A 
VA  
GEOLOGIY A»                                            i9 presentation to Joe Smith20GEOGRAFIYA VA   GEOLOGIYA  YO‘NA LI SHI DA  
V ariat iv  o ‘ quv  
reja da 
“ Geografi y a”  
fani  10-11-
sinfl arda 
haft asiga 
6 soat dan Amaldagi  o ‘ quv  
reja da 
“ Geografi y a”  fani 
10-sinfda 
haft asiga 
1 soat dan, 11-
sinfda mav jud 
emas                                             i9 presentation to Joe Smith21 TARIX   VA  ARX EOLOGIYA  YO‘NA LI SHI DA  
V ariat iv  o ‘ quv  
reja da 
“ Geografi y a”  
fani  10-sinfda 
haft asiga 
6 soat danAmaldagi  o ‘ quv  
reja da 
“ Geografi y a”  
fani 10-sinfda 
haft asiga 
1 soat dan                                             i9 presentation to Joe Smith22 VA RI ATI V O'QUV RE J A LA MI TA J RI BA-SI N OVDAN  O' TKA ZI SHN IN G 
ASOSI Y  MAQSA DI
O'quv jarayonini 
kompetensiyaviy  yondashuv 
asosida tashkil etish
O'quv  jaray onini t ashk i l 
et ishda  o'quv chi ni ng 
manfaat l arini  inobat ga 
olish
O'quv chilarda 
zamonav i y  k asb  egalari 
bo'l ishlari uchun t egishli 
k o'nik ma v a bilimlarni 
shak llant irish Maml ak at imizda 
masofav iy  mehnat  
sohalarini 
ri v ojl ant i rishga 
k o'mak lashish
Ol iy  t a'lim  muassasalariga 
k irish imt i honlari mav jud 
fanlarni chuqur 
o'rganishlariga sharoit l ar 
y arat i sh      i9 presentation to Joe Smith23 Yer  yuzida  internetdan 
foydalanishning   yangi 
bosqichi boshlandi
MASOFADAN O‘QITISH 
ELEKTRON KUTUBXONALAR  
TELEMEDITSINA 
TELEMETROLOGIYA 
ELEKTRON TADBIRKORLIK 
ELEKTRON MAGAZINLAR   MASOFAVIY 
TA’LIM       i9 presentation to Joe Smith24 o‘quvchiga qulay sharoit va muhitda ta’lim 
olish, mustaqil dars qilish vaqti va 
yo‘nalishini tanlash imkonini beradiMASOFAVIY TA’LIMNING AFZALLIKLARI        i9 presentation to Joe Smith25 MASOFAVIY TA’LIM-TARBIYA 
JARAYONINING ZAMONAVIY 
TALABLARI o‘z ustida mustaqil ishlash orqali kompetentlikni 
oshirishning eskicha yondashuvidan yangi, 
innovatsion yechimlariga o‘tish;
 
o‘qituvchi o‘zining elektron kutubxonasini 
shakllantirishi, ya'ni raqamli axborot ta’lim 
resruslarini to‘plash, saqlash, yangilash va 
o‘quvchilariga etkazishga o‘rganish;
 
 
 
didaktik, metodik va elektron ta’lim resurslardan 
(rasmiy ta’lim portallari va vebsaytlar) foydalanish; 
ota-onalar va hamkasblar bilan ele k tron tarmoqdagi 
hamkorlikni yo‘lga qo‘yish.kompyuter texnikasi, mahalliy tarmoq va 
internetga ulanish va ishlash imkoniyatlarini 
yaratish;                     i9 presentation to Joe Smith26 GEOGRAFIYA   FANIDAN  AMALDAGI  DARSLIKLAR      i9 presentation to Joe Smith27 DARSLIKLAR VA ULARDAGI O‘ZGARISHLAR HAQIDAGI MA’LUMOTLAR 
QUYIDAGI ELEKTRON MANZILLARDAN JOY OLGAN :      i9 presentation to Joe Smith28
masofaviy  ta`lim  elementlarini  mukammal  egallash, 
amalda  qo ‘ llay  olishni    va  masofaviy  ta`lim  talablariga 
mos keladigan ishlanmalar, topshiriqlar bankini yaratish;

ta’lim tizimidagi yangiliklar :  masofaviy ta`limni  o‘quvchilar 
tomonidan  qabul  qilinishi  yuzasidan  qo‘shimcha 
tavsiyalar tayyorlash;

ota-onalar  va  hamkasblar  bilan  elektron  tarmoqdagi 
hamkorlikni  to‘g‘i  yo‘lga qo‘yish ;               YANGI O‘QUV YILIDAGI VAZIFALAR      i9 presentation to Joe Smith29      i9 presentation to Joe Smith30
nazariy bilimlar va amaliy ko‘nikmalarni rivojlantirishga 
qaratilgan amaliy mashg‘ulot darslarini fanlararo 
integratsiyalashgan tarzda mantiqiy fikrlashga undovchi 
topshiriqlar asosida tashkil etish; 

geografiya fanidan yaratilgan videodarslar, o‘quv filmlari, 
     QR -kod resurslaridan oqilona foydalanish;

yosh ijodkor o‘qituvchilar va ijobiy natijalarga erishgan 
tajribali o‘qituvchilar tomonidan onlayn darslar tashkil etish.      i9 presentation to Joe Smith31
oquvchilarning ijodiy izlanishiga, fikrlashga o'rgatadigan 
“Muammoli ta’lim te x nologiyalari” asosida namunaviy 
darslar tashkil etish; (“Geografiya darslarida o‘quv loyiha 
metodi”, “Keys-stadi” metodi) 

oquvchilarni o‘z o‘lkasining tabiati, madaniy yodgorliklari, 
ularni mu h ofaza qilish, madaniy va milliy merosimizni 
o‘rganishlarida ekologik madaniyatni shakllantirish, 
o‘quvchilarni o‘z ustida ishlashga, bo‘sh vaqtlaridan unumli 
foydalanishlariga qaratilgan, joylarda tashkil etilgan  
to‘garaklarga  jalb etish .      i9 presentation to Joe Smith32

i9 presentation to Joe Smith1

i9 presentation to Joe Smith2 O‘quv dast uri nima v a uni t ak omillasht irish nima uchun zarur? Oʻquv dast uri  — taʼlim tizimidagi har bir oʻquv fanining mazmuni va oʻtilish tartibini, oʻquvchilar tomonidan oʻzlashtirilishi lozim boʻlgan bilim , koʻnikma , malaka va kompetensiya lar hajmini belgilab beradigan rasmiy pedagogik hujjat. 

i9 presentation to Joe Smith3Geografi y a fanidan t ak omillashgan o‘quv dast urining afzallik lari quy idagilarda namoy on bo‘ladi:

i9 presentation to Joe Smith4 2018-yil 29-oktabrdagi 266-sonli buyru q 2017 - yil 18 - avgustdagi 43, 65 qo‘shma qaror 2020 - yil 10- apreldagi 102 -sonli buyruq20 20 -20 21 O‘QUV YILIDA UMUMIY O‘RTA TA’LIMDA GEOGRAFIYA FANIDAN QANDAY O‘QUV DASTURLARIDAN FOYDALANILADI? 6-7- sinflar 2017- yil 3 -iyundagi 190- sonli buyruq 10-sinf 8-9- sinflar 5-sinf

i9 presentation to Joe Smith5 2015 -Y I L 2020 -Y I L • 104 bet • 112 bet 5-SINF “GEOGRAFIYA” DARSLIGI