JISMONIY TARBIYA NAZARIYASINING YETAKCHI TUSHUNCHALARI
MAVZU: “JISMONIY TARBIYA NAZARIYASINING YETAKCHI TUSHUNCHALARI”
REJA: 1. JISMONIY MADANIYAT NAZARIYASI VA METODIKASI FANINING ASOSIY TUSHUNCHALARI 2. JISMONIY MADANIYAT NAZARIYASI VA METODIKASI FANINING MAQSADI VA VAZIFALARI. 3. JISMONIY MADANIYAT NAZARIYASI VA METODIKASI FANI ILMIY VA AMALIY FAN SIFATIDA 4. JISMONIY MADANIYAT NAZARIYASI FANINING MAZMUNI VA TUZILISHI. XULOSA.
JISMONIY MASHQLAR, JISMONIY TARBIYA TAMOYILLARI TO’G’RISIDAGI TUSHUNCHALAR MUVOFIQ BOBLARDA KO’RIB CHIQILADI. JISMONIY MADANIYAT NAZARIYASI VA METODIKASI FANINING TUSHUNCHALARINI KO’PCHILIGI “JISMONIY” SO’ZI BILAN BOSHLANADI. ODATDA AMALGA OSHIRILADIGAN HAR QANDAY HARAKAT FAOLIYATI, BAJARILADIGAN ISH, JISMIMIZ, VUJUDIMIZNING MA’LUM A’ZOLARI, TANIMIZ BO’LAKLARINING MAKON (FAZO)DAGI JOYI, O’RNINI ALMASHINUVI ORQALI SODIR BO’LADI VA BU “JISMONIY” SO’ZI BILAN IFODALANADI.
Jismoniy rivojlanish – bu sog’lomlashtiruvchi jarayon bo’lib, inson organizmining vazifalari va shakllari o’zgarishining asta-sekin qaror topishidir. Rivojlanishning o’sib borishida uchta fazani ajratish mumkin: - rivojlanish darajasining ko’tarilishi, - nisbatan barqarorligi va - inson jismoniy imkoniyatlarining asta-sekin pasayishi.
Harakatga o’rgatish (o’qitish) - o’zining asosiy mazmuniga ko’ra jismoniy bilim (ta’lim) berishni, ya’ni insonni o’z harakatlarini ratsional boshqarishni bilishini, tahlil qilishiga oid nazariy bilimlarga ega qilishni va shu yo’l bilan egallangan bilimlariga asoslanib, hayotiy-zaruriy harakat malakalari va ko’nikmalari zahirasini boyitishni hamda ularga oid nazariy bilimlarga ega qilishni nazarda tutadi (P.F.Lesgaft).