Neyrografik mashqlarning ong, ong osti va jismoniy holatga ta`siri
![MAVZU: Neyrografik mashqlarning ong, ong osti
va jismoniy holatga ta`siri](/data/documents/4a945c2d-b27e-458a-8402-0e175a2ee745/page_1.png)
![* Diqqat sezgi
* Nutq idrok
* Faoliyat xotira
* tafakkur
* xayol
* tasavvur Bilish sohasi: Bilish jarayonlari:](/data/documents/4a945c2d-b27e-458a-8402-0e175a2ee745/page_2.png)
![Antiqa hayvonot
bog‘i . ( Amaliy mashg’ulot)
Ko‘z oldingizda qator
mavjudotlar turibdi.
Ularni eslab qolish
uchun bir daqiqa
vaqtingiz bor. Bir
daqiqadan so‘ng
rasmdan nigohingizni
uzing va...
… har bir jonivorning nomini
alifbo tartibida yozib
chiqing.](/data/documents/4a945c2d-b27e-458a-8402-0e175a2ee745/page_3.png)
![* Sanalar va voqealar
* Maqsad: o‘quvchilarning diqqati va xotirasini o‘stirish
* Quyida odamlarning ismlari va ular bilan bog‘liq sana hamda
voqealar yozilgan. Bu ro‘yxatni uch marta o‘qib chiqing.
So‘ngra esa ro‘yxatga qaramasdan eslab qolganlaringizni
yozib chiqing.
* Vitya va Floraning to‘yi 1976 yil 17 iyulda bo‘lgan.
* Larisa 1987 yil 12 mayda tug‘ilgan.
* Yulya nomzodlik dissertatsiyasini 2013 yil 21 iyunda
yoqlagan.
* Mer 2015 yil 25 fevralda tantanali tadbir o‘tkazishni
rejalashtirgan. (Amaliy mashg’ulot)](/data/documents/4a945c2d-b27e-458a-8402-0e175a2ee745/page_4.png)
![* O`quvchilardagi fanlarga nisbatan qiziqishlarini aniqlashga
yo‘naltirilgan metodika
* Maktabda o‘qitiladigan fanlar orasidan senga eng
*
* A. Yoqadigan
_____________________________________________
*
* B.Yoqmaydigan
_____________________________________________
* larini tanla
I bo‘lim
Ushbu fanga sening munosabatingni bildiruvchi sabablarni belgila.
Ye tishmayotganlarini yozib to‘ldir.](/data/documents/4a945c2d-b27e-458a-8402-0e175a2ee745/page_5.png)
![• 1. Qiziqarli fan .
• 2.O‘qituvchining dars o‘tish usuli yoqadi .
• 3. Bu fanni h amma bilishi lozim .
• 4.Bu fan kelajakdagi kasbim uchun zarur .
• 5. Bu fan oson o‘zlashtiriladi .
• 6. Bu foydali fan hisoblanadi .
• 7. Do‘stlarimga ham yoqadi .
• 8.Ota onam uni kerakli fan deb hisoblaydilar .
• 9.Bu fan o‘qituvchisi bilan munosabatlarim yaxshi.
• 10.Bu fan o‘qituvchisi qiziqarli tushuntiradi . Bu fan menga yoqadi, chunki:](/data/documents/4a945c2d-b27e-458a-8402-0e175a2ee745/page_6.png)
![• 1.Bu fan menga umuman qiziq emas .
• 2.O‘qituvchining dars o‘tish uslubi yoqmaydi.
• 3.Bu fanni hamma bilishi shart emas.
• 4.Bu fan kelajakdagi kasbim uchun kerak emas.
• 5. Fanni o‘zlashtirish qiyin .
• 6. Do‘stlarimga bu fan yoqmaydi .
• 7.Ota onam bu fanni kerakli deb hisoblashmaydi.
• 8.O‘qituvchim bilan munosabatlarim yaxshi emas.
• 9. O‘qituvchi fanini qiziqarli qilib tushuntirmaydi.
• 10.Fan bo‘yicha bilimlar oliy ta’limga kirishda muhim
hisoblanmaydi . II. Bu fan menga yoqmaydi, chunki:](/data/documents/4a945c2d-b27e-458a-8402-0e175a2ee745/page_7.png)
![• 1. Bu mening burchim.
• 2. Savodimni oshirishni istayman.
• 3.Jamiyatga foydasi tegadigan fuqaro bo‘lishni istayman.
• 4.Chuqur bilim sohibi bo‘lishni istayman.
• 5.H amma kabi o‘qiyman.
• 6. Ota onam majburlaydi.
• 7. Y a xshi baho olish yoqadi.
• 8. O‘qituvchim maqtashini istayman.
• 9.Aqliy bilim doiramni kengaytirish uchun.
• 10. O‘qishni istayman. III bo‘lim
Nima maqsadda o‘qiyapsan? Shu savolga to‘g‘ri keladigan
javoblarini belgila yetishmayotganlarini to‘ldirib qo‘y.](/data/documents/4a945c2d-b27e-458a-8402-0e175a2ee745/page_8.png)
![* Birinchi bo‘lim o‘quvchilarga yoqadigan
fanlarni aniqlash uchun,
* ikkinchi bo‘lim ularga yoqma y digan,
* uchinchi bo‘lim o‘quvchi nima uchun
o‘qiyotganini, qanday motivlari borligini
(dunyoqarash, ommaviy, amaliy, shaxsiy va
boshqalar) aniqlash uchun yo‘naltirilgan,
* bu javoblar asosida alohida fanlarga va
umumiy ta’lim jarayoniga nisbatan
o‘quvchining munosabati aniqlanadi. Natijalarni qayta ishlash.](/data/documents/4a945c2d-b27e-458a-8402-0e175a2ee745/page_9.png)
![*
Amaliy mashg’ulot: Ayiqchaning o‘rnini top
Maqsad: o‘quvchilarning diqqati va
tafakkurini o‘stirish
Ishning borishi: Stol ustiga ayiqchaning
uxlashi, badantarbiya mashqlarining
bajarishi, yuvinishi, o‘qishi, o‘ynashi,
nonushta qilishi tasvirlangan rasmlar
aralashtirib qo’yiladi. O‘quvchilar shularni
tartib bilan joylashtirishi kerak bo’ladi.](/data/documents/4a945c2d-b27e-458a-8402-0e175a2ee745/page_10.png)
![Amaliy mashg’ulot: «Ajoyib xaltacha»
Maqsad: o‘quvchilarning sezgi, idrokini
o‘stirish.
Ishning borishi: Trener xaltachaga turli
sabzavotlarni soladi, ya’ni sabzi, piyoz,
kartoshka, sholg‘om, turp, karam , rediska
va boshqalar. O‘quvchilarning ko‘zlari
bog‘lanadi, qo‘llari bilan esa paypaslab
sabzavotlar nomini aytishlari kerak
bo’ladi.](/data/documents/4a945c2d-b27e-458a-8402-0e175a2ee745/page_11.png)
![* Amaliy mashg’ulot: Bu nimaning rasmi edi
Maqsad: diqqat va idrokni rivojlantirish
Jihoz: 2ta mushuk va 2ta itning rasmi qirqib, 4
bo‘lakdan qilingan rasmlari
Ishning borishi: Ikki bola stolda ro‘para bo‘lib o‘tiradi,
o‘rtada qirqilgan rasm bo‘laklari aralash qilib qo‘yiladi.
Bolalarning har biriga alohida mushuk va itning rasmini
tiklash so‘raladi. Kim rasmni birinchi bo‘lib tiklasa g‘olib
hisoblanadi.](/data/documents/4a945c2d-b27e-458a-8402-0e175a2ee745/page_12.png)
![Amaliy mashg’ulot: Kim birinchi bajaradi?
Maqsad: o‘quvchilarning irodasini
tarbiyalash
Jihoz: Ikki shishacha, 48 ta toshcha yoki
tugmacha kerak bo‘ladi, rangi bir xil bo‘lsin.
Ishning borishi: Ikkita bolani yuzma-yuz
qilib stulga o‘tqaziladi. Har qaysisiga
shishacha va 24 ta toshcha beriladi. Boshqa
bolalar kuzatib turadi. Toshchalarni bittalab
shishachaga solish lozim bo’ladi. Kim
birinchi bajarsa g‘olib hisoblanadi.](/data/documents/4a945c2d-b27e-458a-8402-0e175a2ee745/page_13.png)
![Amaliy mashg’ulot: Sokinmisiz, bo’ronmisiz? (xarakterdagi
ayrim jihatlarni o’rganish metodikasi)
Hayotimiz davomida goh his-tuyg’ularimizni yashirib, goho esa
ularni jilovlay olmay qolamiz. Ba’zi holatlarda esa o’zingizni taniy
olmaydigan holatlar ham bo’ladi. Xo’sh, siz qiyin vaziyatlarda
o’zingizni qo’lga ola bilasizmi? Buni aniqlamoqchi bo’lsangiz
quyidagi test savollariga javob bering.
Javoblar varianti: a-hech qachon, b-ba’zan, s-tez-tez, d-hamma
vaqt
1. Ishtahangiz bo’g’ilgan paytlar bo’ladimi?
2. Ob-havoning o’zgarishi sizga ta’sir qiladimi?
3. Uxlab qolishingiz qiyinmi?
4. Biror kishini kutayotganingizda, u kechiksa asabiylashasizmi?
5. O’tirganda stolni chertib, oyog’ingizni o’ynatib o’tirasizmi?
6. Parhezga rioya qilasizmi?
7. Shovqindan asabingiz buziladimi?
8. Ishga, uchrashuvga kechikib keladigan odatingiz bormi?
9. Atrofingizdagilarning e’tibori sizni hayajonga soladimi?
10. Odamlar siz bilan qo’pol muomalada bo’ladimi?](/data/documents/4a945c2d-b27e-458a-8402-0e175a2ee745/page_14.png)
![“ A” javoblar ko’p bo’lsa: siz savollarga javob berishda biroz
adashgansiz yo bo’lmasa haqiqatan ham juda xotirjamsiz. Harholda
sizni xafa qilish juda qiyin. Ortiqcha havotirlanib, asabingizni
buzavermaysiz. Bu o’zingiz uchun yaxshi bo’lsa-da, ammo
atrofdagilaringiz bunday fel-atvoringizdan jahllanishlari ham
mumkinligini o’ylab ko’ring.
“ B” javoblari ko’p bo’lsa: siz yetarli darajada xotirjam
insonsiz. Faqat jiddiy noxushliklargina sizning jahlingizni chiqaradi.
Mayday-chuyda gaplarga esa nazaringizni ham solmaysiz.](/data/documents/4a945c2d-b27e-458a-8402-0e175a2ee745/page_15.png)
![“ S” javoblari ko’p bo’lsa: ba’zan siz mayda-chuyda hodisalarni
ham yuragingizga yaqin olib, har qanday tanqidga ham xafa
bo’laverasiz. Asabiylikdan qutulish uchun ruhshunoslar tavsiya
etgan ba’zi muolajalarni bajarishga harakat qilib ko’ring.
“ D” javoblari ko’p bo’lsa: sizni xafa qilib, yig’latishdan
osonroq ish yo’q. balki juda charchagandirsiz. Ammo nima bo’lgan
taqdirda ham o’zingizni ozroq qo’lga olishingiz lozim. Aks holda,
o’zingizni har tomonlama toliqtirib qo’yasiz.](/data/documents/4a945c2d-b27e-458a-8402-0e175a2ee745/page_16.png)
![* Psixogeometrik test; «Kimsiz: kvadrat, aylana,
turtburchak, uchburchak, zig-zag?»
Maqsad: test o`z-o`zini tahlil qilish malakalarini mustahkamlaydi va
o`zini tarbiyalashga yordam beradi.
Ushbu test shaxsga aloqador bir qancha muhim xarakterologik
sifatlarni aniqlashga imkon beradi.
Tavsiya etilgan geometrik figuralardan qaysi biri Sizga yaqinligini
belgilang va unga «1» raqami qo‘ying. Qolganlarni ham yoqishiga
qarab, 5 gacha baholab chiqing.](/data/documents/4a945c2d-b27e-458a-8402-0e175a2ee745/page_17.png)
![* Endi Sizga xos bo‘lgan psixologik
xususiyatlar va fazilatlarni bilib oling.
* Kvadrat. X ayotiy qadriyatlari: tartib, ish, an’analar.
* Asosiy psixologik xususiyatlari: Ijobiylari - tartiblilik, intizom,
o‘z vaqtida ishlarni bajaradigan, ozoda-pokiza, qonunga
buysunuvchi, mehnatsevar, chidamli, tirishqoq, qat’iyatli,
qarorlari qat’iy, so`zining ustida turadigan, halol, oqil, aql bilan
ish ko`radigan, bosiq, tejamkor, pishiq.
* Salbiylari- ko`ngliga har xil fikrlar keladigan, bir yoqlama, o`ta
talabchan, mayda-chuydaga ham e’tibor beradigan, jiddiy,
chidamli, qaysar, yangilikdan cho`chiydigan, fantaziyasi
kambag`al, pismiqroq.](/data/documents/4a945c2d-b27e-458a-8402-0e175a2ee745/page_18.png)
![Uchburchak. Asosiy qadriyatlari: hokimiyat, liderlik,
amal, mavqe, g`alaba, manfaat.
Asosiy psixologik sifatlari: Ijobiylari — yashxi lider,
o`ziga mas’uliyatlarni oladigan, har narsada asosiy,
mohiyatni ko`ruvchi, kuchini safarbar qila oladigan,
g`alabaga erisha oladigan, o`ziga ishonchli, qat’iyatli,
tavakkalchi, g`ayratli, to`g`risuz, hissiyotlari boy, aqlli.
Salbiylari- egotsentrik, egoist, nazorat qilishni yaxshi
ko`radigan, o`zgacha fikrlarga toqatsiz, ishga o`ta
beriluvchanlik, har narsadan manfaat qidiradigan,
qaysar, beshavqat, toqatsiz, qo`pol, rahmsiz, achchig`i
tez, zaharxanda.](/data/documents/4a945c2d-b27e-458a-8402-0e175a2ee745/page_19.png)
![Aylana. Asosiy qadriyatlar: insonlarga xizmat
qilish, oila baxti va manfaati, bolalar, muloqot.
Asosiy psixologik xususiyatlari:
Ijobiylari — muloqotga
ehtiyoj,kirishuvchanlik, hammabop, mehribon,
gamxo`r, sadoqatli, kuchli ijtimoiy intuitsiyaga
ega, empatiya hissi kuchli, bag`ri keng, qo`li
ochiq, hissiyotlarga beriluvchan, bosiq, yuvosh,
kechirimli, janjaldan yiroq yuruvchi.
Salbiylari: o`zgalar fikriga tobelik, betartib,
o`ta yumshoq, talabchan emas, qati’yatsiz,
narsalarni ayamaydigan, laqma, ko`ngli bo`sh.](/data/documents/4a945c2d-b27e-458a-8402-0e175a2ee745/page_20.png)
![To`rtburchak. Asosiy qadriyatlari: o`zgarish, dinamika,
azart.
Asosiy psixologik xususiyatlari:
Ijobiylari — intiluvchan, yangilikni qidiradigan,
qiziquvchan, yaxshi ta’lim oladigan, ziyrak,
sezgir, ishonuvchan, empatiya xos, samimiy,
dadil.
Salbiylari: Qat’iyatsiz, qarorlari mavhum, ish va
so`z birligi yo‘q, ishonuvchan, emotsional
beqaror, sodda, o`ziga bahosi past, lanj,
unutuvchan, kechirimli.](/data/documents/4a945c2d-b27e-458a-8402-0e175a2ee745/page_21.png)
![Zigzag. Asosiy qadriyatlari: erkinlik, ijod,
o`zgarish.
Asosiy psixologik xususiyatlari:
Ijobiylari — yangilik, ijodga intilish, bilishga
chanqoqlik,g`alayonchi,xayolparast,optimist,
kelajakka intilgan,ruhi tetik, tashabbuskor, aqlli.
Salbiylari: tartibsizlik, o`zgaruvchanlik,
individualizm, ishonchsiz, qonunlarni buzuvchi,
realistik qarashning yo‘qligi, subutsiz, o`zini
namoyishkorona ko`rsatadigan, zahar, kesatib
gapiradigan.](/data/documents/4a945c2d-b27e-458a-8402-0e175a2ee745/page_22.png)
![* Tavsiya etiladi gan adabiyotlar
1. Nishonova Z.T., Alimova G.K. Bolalar psixologiyasi va
psixodiagnostikasi T.: TDPU 2017 – 264 b.
2. G‘oziyev E. Ontogenez psixologiyasi Nazariy-
eksperimental tahlil T.: Noshir 2010. – 356 b.
3. Do‘stmuhamedova Sh.A., Nishonova Z.T.va boshqalar
Yosh davrlari va pedagogik psixologiya T.: Fan va
texnologiyalar 2013 – 343 b.
4. Internet sayti : www. z iyonet.uz](/data/documents/4a945c2d-b27e-458a-8402-0e175a2ee745/page_23.png)
![* E’TIBORINGIZ UCHUN RAHMAT!!!](/data/documents/4a945c2d-b27e-458a-8402-0e175a2ee745/page_24.png)
MAVZU: Neyrografik mashqlarning ong, ong osti va jismoniy holatga ta`siri
* Diqqat sezgi * Nutq idrok * Faoliyat xotira * tafakkur * xayol * tasavvur Bilish sohasi: Bilish jarayonlari:
Antiqa hayvonot bog‘i . ( Amaliy mashg’ulot) Ko‘z oldingizda qator mavjudotlar turibdi. Ularni eslab qolish uchun bir daqiqa vaqtingiz bor. Bir daqiqadan so‘ng rasmdan nigohingizni uzing va... … har bir jonivorning nomini alifbo tartibida yozib chiqing.
* Sanalar va voqealar * Maqsad: o‘quvchilarning diqqati va xotirasini o‘stirish * Quyida odamlarning ismlari va ular bilan bog‘liq sana hamda voqealar yozilgan. Bu ro‘yxatni uch marta o‘qib chiqing. So‘ngra esa ro‘yxatga qaramasdan eslab qolganlaringizni yozib chiqing. * Vitya va Floraning to‘yi 1976 yil 17 iyulda bo‘lgan. * Larisa 1987 yil 12 mayda tug‘ilgan. * Yulya nomzodlik dissertatsiyasini 2013 yil 21 iyunda yoqlagan. * Mer 2015 yil 25 fevralda tantanali tadbir o‘tkazishni rejalashtirgan. (Amaliy mashg’ulot)
* O`quvchilardagi fanlarga nisbatan qiziqishlarini aniqlashga yo‘naltirilgan metodika * Maktabda o‘qitiladigan fanlar orasidan senga eng * * A. Yoqadigan _____________________________________________ * * B.Yoqmaydigan _____________________________________________ * larini tanla I bo‘lim Ushbu fanga sening munosabatingni bildiruvchi sabablarni belgila. Ye tishmayotganlarini yozib to‘ldir.