O'yinli o’qitish texnologiyalari
Mavzu: O'y inli o’qit ish t e xnologiy alari
Reja: 1.O’y inning bola faoliy at i sifat idagi mohiy at i v a o’ziga xosligi. 2.O’y inning mak t abgacha t a’lim muassasasi pedagogik jaray onidagi o’rni 3. Ijodiy o’y in t urlari 4. Qoidali o’y inlar.
O’y in faoliy at i shu q adar un i v ersial, shu q adar k o‘ p q irrali v a q udrat li faoliy at dirk i, barcha y oshdagi bolalar o‘ y in faoliy at i da ak t iv harak at qiladilar. O‘y in fak at t ashk i muxit dagi narsa v a xodisalarni bilish v osit asi bulibgina k olmay balk i, k udrat li t arbiy a v osit asi x amdir. Et ak chi faoliy at shunday faoliy at k i, bu faoliy at t ufay li bolaning psix ik jihat dan o‘ sishida jiddiy o‘ zgarishlar y uz beradi. Bosh q acha q ilib ay t ganda, mana shunday asosiy faoliy at jaray onida bolaning barcha psix ik proses s lari anchagina o‘ sadi.
O‘y in faoliy at ida bola harak at ining riv ojlanishi o‘y in mazmuniga k o‘proq bog‘liqdir. CHunk i bolaning xat t i-hark at i qanchalik ihcham v a umumlashgan bo‘lsa, u k at t alarning faoliy at i mazmunini ak s et t irishdan shunchalik y iroqlashadi. Binobarin, u odamlarning narsalarga v a bir-biriga munosabat ini amalda bajarishga o‘t adi v a shuning uchun narsalar bilan harak at qilishda k at t alarning ijt im oiy munosabat larini t o‘g‘ri ifodalashga int iladi.
“ Bolalar o’yini ko’p asrlik tarixiga ega”- deb yozgan edi. K.D.Ushinskiy “ Insonni o’zi tomonidan ishlab chiqilgan qudratli tarbiyaviy vosita shuning uchun xam unda inson tabiatining haqiyqiy extiyoji ifodalangan ” biroq, K.D.Ushinskiy o’yinning paydo bo’lishini inson hayotining biror bir tarixiy davri bilan bog’lamaydi.