logo

Ta’lim tizimi va uni boshqarish asoslari va ta’lim muassasasi rahbarining shaxsiy sifatlari

Yuklangan vaqt:

11.11.2024

Ko'chirishlar soni:

0

Hajmi:

785.9013671875 KB
Ta’lim tizimi va uni boshqarish asoslari va 
ta’lim muassasasi rahbarining shaxsiy sifatlari                                          REJA:
1. Boshqaruv nazariyasining asosiy tushunchalari 
va prinsiplari.
2. Pedagogik tizimini boshqarishning asosiy 
prinsiplari, metod va shakllari.
3. Ta’lim muassasasi ichki boshqaruvi tushunchasi 
va vazifalari.
4. Boshqaruv faoliyatini tashkiliy shakllari. Boshqaruv — bu tizimni shakllantirish va rivojlantirish 
maqsadida uni sifatini ta'minlash, tartibga solish uchun 
ta’sir etishdir. Boshqaruv nazariyasining asosiy tushunchalari va 
prinsiplari. Amerikacha  boshqaruvda — tashabbuskorlik, 
yuqori kasbiy tayyorgarlik, taslikilotchilik, 
ishchanlik;
Yaponcha  boshqaruvda — har bir xodimga 
g'amxo'rlik, ishlab chiqarishning ijtimoiy xavfsizligi, 
shakllanish istagi, ichki go'zallik;
Fransuzcha  boshqaruvda—boshqaruv tizimini 
shakllantirish uchun insoniy madaniyat, yuqori 
darajadagi aloqadorlik madaniyati, milliy, tarixiy.
madaniy an'ana elementlaridan foydalanish. Boshqarishni tizimliligi va yagonaliligi prinsipi.   Pedagogik tizimini boshqarishning asosiy 
prinsiplari, metod va shakllari.
Pedagogik tizimni boshqarishning asosiy prinsiplariga 
quyidagilar kiradi:
- boshqaruvni demaratizatsiyalashtirish va 
insonparvarlashtirish;
- boshqarishni tizimliligi va yagonaliligi;
- boshqarishda markaz va hudud uyg'unligi;
- boshqaruvda yakka boshqaruv va jamoatchilik 
uyg'unligi;
- boshqaruvni ilmiy asoslanganligi;
- boshqarishda ma'lumotlarni to’liqligi va haqqoniyligi Boshqarishda markaz va hudud uyg'unligi prinsipi. Boshqaruvning ilmiy asoslanganligi prinsipi. 
Ushbu prinsip boshqaruv tizimini boshqamv 
fanining so'nggi yutuqlari asosida tashkil etishni 
ifodalaydi. 
Rahbar pedagogik tizim va jamiyat 
rivojlanishining obyektik tendensiyalarini,
qonuniyatlarini tushunishi va hisobga olishi zarur. 
Boshqaruvni ilmiy asoslanganligi prinsipiga amal 
qilish pedagogik tizimni boshqarish holati 
to’g’risidagi ma'lumotlarni to’liqligiga va 
ishonchliligiga bog’liq. Ta’lim muassasasi ichki boshqaruvi tushunchasi 
va vazifalari.
Ta’lim muassasasining ichki boshqaruvi quyidagi 
vazifalarni hal qilishga yo'naltiriladi:
•
Ta’lim-tarbiya jarayonini pedagogik tahlil qilish.
•
Maqsad qo’yish va rejalashtirish.
•
Tashkil etish.
•
Maktab ichki boshqaruvini nazorat qilish.
•
Tartibga solish.
Pedagogik tahlilning quyidagi uch turi mavjud.
- kundalik tahlil;
- tizimli talilil;
- yakuniy tahlil. Ta’lim muassasasini boshqarishni rejalashtirishning 
quyidagi shakllari mavjud:
- muddatli (perspektiv) rejalashtirish;
- yillik rejalashtirish;
- yakuniy rejalashtirish. Yakuniy rejalashtirish   bir yillik rejaning aniqlangan 
ko'rinishi bo'lib, u o'quv choraklari uchun tuziladi. 
Rejalashtirishning bunday aniqlangan ko'rinishi 
o'qituvchdar, o'quvchilar, ota-onalar qo'mitasi 
faoliyatini boshqarishga yordam beradi. Bunday 
rejalashtirish o'qituvchilar va sinf rahbarlarining 
ish rejalari bilan aloqadorlikda aniqlashtirilib 
boriladi.       Boshqaruv faoliyatini tashkiliy shakllari.
Boshqaruv faoliyatining tashkiliy shakllariga 
Pedagogik kengash, metodik kengash, Vasiylik 
kengashi, direktor huzuridagi majlis. metodik
seminarlar v.b. kiradi. Pedagogik kengash  quyidagi huquqlarga ega:
- ta’lim muassasasini rivojlantirish yo'nalishlarini 
istiqbol rejasini belgilash;
- ta’lim muassasasi jamoasi oldiga qo’yilgan 
maqsad va vazifalarining bajarilishini amalga 
oshirish;
- o'quv rejada maktab ixtiyoriga berilgan soatlarni 
taqsimlash, yillik va taqvimiy ish rejasi mazmuni 
hamda dars jadvalini muhokama qilish;
- o'quv jarayonini tashkil qihshning turli shakl va 
metodlarini muhokama qilish, amaliyotga tatbiq 
etish; Pedagogik kengash faoliyati quyidagi hujjatlarda 
yoritiladi:
1. Ish rejasi.
2. Kengash bayonnomasi yoziladigan muhrlangan 
daftar.
3. Kengash materiallari.
4. Hisobot. Metodik kengash  quyidagi vazifalami hal qiladi:
ta’lim jarayonining metodik ta'minot holatini o'rganadi. 
- ta’lim muassasasi metodik ishlarini tashkil etadi va 
muvofiqlashtirib boradi; ;
- ta’lim muassasasida olib borilayotgan metodik 
ishlarning istiqbolini, aniqlaydi; Metodik kengash faoliyati quyidagi hujjatlarda yoritiladi:
1. Ish rejasi.
2. Kengash yig'ilishi bayonnomasi.
3. Kengash tomonidan tahlil qilingan materiallar.
4. Ekspert qilingan materiallar va ishlab chiqilgan metodik 
ishlar E’tiboringiz uchun rahmat!

Ta’lim tizimi va uni boshqarish asoslari va ta’lim muassasasi rahbarining shaxsiy sifatlari

REJA: 1. Boshqaruv nazariyasining asosiy tushunchalari va prinsiplari. 2. Pedagogik tizimini boshqarishning asosiy prinsiplari, metod va shakllari. 3. Ta’lim muassasasi ichki boshqaruvi tushunchasi va vazifalari. 4. Boshqaruv faoliyatini tashkiliy shakllari.

Boshqaruv — bu tizimni shakllantirish va rivojlantirish maqsadida uni sifatini ta'minlash, tartibga solish uchun ta’sir etishdir. Boshqaruv nazariyasining asosiy tushunchalari va prinsiplari.

Amerikacha boshqaruvda — tashabbuskorlik, yuqori kasbiy tayyorgarlik, taslikilotchilik, ishchanlik; Yaponcha boshqaruvda — har bir xodimga g'amxo'rlik, ishlab chiqarishning ijtimoiy xavfsizligi, shakllanish istagi, ichki go'zallik; Fransuzcha boshqaruvda—boshqaruv tizimini shakllantirish uchun insoniy madaniyat, yuqori darajadagi aloqadorlik madaniyati, milliy, tarixiy. madaniy an'ana elementlaridan foydalanish.

Boshqarishni tizimliligi va yagonaliligi prinsipi.