logo

Tarbiya tizimini ijtimoiylashtirish

Yuklangan vaqt:

10.08.2023

Ko'chirishlar soni:

0

Hajmi:

710.537109375 KB
Mavzu: Tarbiya tizimini ijtimoiylashtirish 
Reja:
1. Tarbiya –jamiyat rivoji
2. Tarbiyaning kuchi ,xosiyati
3. Tarbiya qonuniyatlari va qoidalari Hozirgi kunda har tomonlama 
rivojlangan komil insonni tarbiyalash 
maqsad vazifalari ma’naviy boylikni, 
axloqiy poklik, jismoniy mukammallikni 
o’zida mujassamlashgan ijtimoiy faol 
kishilarni tarbiyalashni taqazo etadi .
Mustaqil O’zbekiston millliy maktabida 
yoshlarni komil inson qilib tarbiyalash 
o’z ichiga quyidagilarni oladi: 1. Yuqori aqliy madaniyat, malakali ijodiy 
mehnat qila olish qobiliyati
2. Shaxsning ijtimoiy yetukligi
3. Faol xayotiy yo’l tutish 
4. Ma’naviy fazilatga ega bo’lish 
5. Yuqori darajali estetik madaniyat 
6. Mukammal jismoniy kamolatga erishish   Tarbiya kuchi, xosiyati haqidagi sharq 
buyuk olimlarining pedagogic qarashlari 
katta ahamiyat kasb etadi . 
Ma’lumki ,Forobiy, Ibn Sino , Beruniy, Al 
Xorazmiy va boshqalarning g’oyalari hamda 
pedagogic qarashlari ijtimoiy pedagogic 
fikr taraqqiyotining dunyoviy jarayoniga 
ko’p jihatdan ta’sir o’tkazadi. O’rta Osiyolik olimlar tarbiya jarayonining mohiyatini 
Ilmiy asoslab berganlar ,empirik ravishda uning 
Kuchi ,xosiyati insonlar hayotdagi 
Ahamiyatini ko’rsatib berishga uringanlar.  Tarbiya jarayonining dialektikasi uning 
zidiyatli ekanligida namoyon bo’ladi. 
Bu ziddiyat o’quvchilarga qo’yilgan 
talablar bilan ularning tayyorgarlik, 
rivojlanish darajasi o’rtasidagi qarama- 
qarshilikni xal etishga qaratilgandir. 
Tarbiya jarayoni xarakatlantiruvchi 
kuchi bo’lgan ziddiyat ichki va tashqi 
bo’ladi. Tarbiya qoidalari:Tarbiya jarayonida yuqori 
talabchanlik bilan birga bola shaxsini hurmat qilish 
qo’shib olib boriladi
1. Tarbiya jarayonida bolalar oldida istiqbollar 
ochish, muvaffaqiyatlardan ilhomlanishni 
tarbiyalash lozim
2. Tarbiya jarayonida bolalarning ijobiy xislatlariga 
tayanib ish olib borish lozim
3. Tarbiya jarayonida bolalarning yosh va psixologik 
xususiyatlari hisobga olinadi
4. O’quvchilarni jamoa orqali va jamoada tarbiyalash 
uning samaradorligini ta’minlaydi
5. Tarbiya jarayonida maktab, oila, mahalla, va 
jamoatchilik hamkorligi uni to’laqonli qiladi Xulosa
Tarbiya jarayoni murakkab bo’lib uzluksiz ravishda davom etadi .
Tarbiya haqida allomalarimiz ham o’z fikrlarini bildirib o’tganlar. 
Tarbiya hamma joyda o’z aksini namoyon etadi. Biz uni maktabda ,
Ko’chada, jamoat orasida ko’rishimiz mumkin. Tarbiya avloddan avlod-
Ga o’tib kelmoqda va davom etmoqda . Foydalanilgan adabiyotlar ro’yxati:
1. Karimov I A . Istiqlol va Ma’naviyat. O’zbekiston 
1994
2. Bobolardan bobolarga . T . O’qituvchi 1986
3. Mirtursunov Z. o’zbek xalq pedagogikasi T . Fan 
1973
4. Ta’lim saytlari:

Mavzu: Tarbiya tizimini ijtimoiylashtirish Reja: 1. Tarbiya –jamiyat rivoji 2. Tarbiyaning kuchi ,xosiyati 3. Tarbiya qonuniyatlari va qoidalari

Hozirgi kunda har tomonlama rivojlangan komil insonni tarbiyalash maqsad vazifalari ma’naviy boylikni, axloqiy poklik, jismoniy mukammallikni o’zida mujassamlashgan ijtimoiy faol kishilarni tarbiyalashni taqazo etadi . Mustaqil O’zbekiston millliy maktabida yoshlarni komil inson qilib tarbiyalash o’z ichiga quyidagilarni oladi:

1. Yuqori aqliy madaniyat, malakali ijodiy mehnat qila olish qobiliyati 2. Shaxsning ijtimoiy yetukligi 3. Faol xayotiy yo’l tutish 4. Ma’naviy fazilatga ega bo’lish 5. Yuqori darajali estetik madaniyat 6. Mukammal jismoniy kamolatga erishish

Tarbiya kuchi, xosiyati haqidagi sharq buyuk olimlarining pedagogic qarashlari katta ahamiyat kasb etadi . Ma’lumki ,Forobiy, Ibn Sino , Beruniy, Al Xorazmiy va boshqalarning g’oyalari hamda pedagogic qarashlari ijtimoiy pedagogic fikr taraqqiyotining dunyoviy jarayoniga ko’p jihatdan ta’sir o’tkazadi.