Masofaviy ta’lim texnologiyalari
Masofaviy ta’lim texnologiyalari Reja: 1.Kirish 2.Asosiy qism 1. Masofaviy ta’lim texnologiyasi. 2. LMT-ta’lim 3. Moodle platformasi 4. SMM platformasi 5. YouTube va Google platformalari 3.Xulosa 4.Ilovalar(mavzuga oid krossvord yoki test) 5.Foydalanilgan adabiyotlar
Kirish Masofaviy ta'lim (keyingi o'rinlarda - DL) - bu ilmiy-texnik inqilobning yuqori texnologiyali mahsuloti bo'lib, u talabalarga xizmat ko'rsatishda marketing yondashuvi g'oyasini keng qo'llaydi, bu uning butun dunyo bo'ylab faol tarqalishini tushuntiradi. Bugungi kunda masofaviy ta'lim kompyuter va Internet ta'lim texnologiyalarini o'z ichiga oladi. Zamonaviy texnologiyalar o'zaro ta'sir ishtirokchilari, talabalar va o'qituvchi o'rtasidagi bog'lovchi bo'lib, ular bir-biridan minglab kilometrlar bilan ajralib turadi. Trening korporativ tarmoqda, Internet orqali, elektron pochta orqali va boshqa zamonaviy aloqa vositalari yordamida olib boriladi. Masofaviy ta'lim tizimi shaxsiy kompyuter (keyingi o'rinlarda - ShK) va Internet tarmog'iga kirishdan foydalangan holda zarur ko'nikmalar va yangi bilimlarni egallash imkonini beradi. Shaxsiy kompyuterning joylashuvi muhim emas, shuning uchun siz uyda, ishda, DL markazlaridan birining onlayn sinfida, shuningdek, Internetga ulangan shaxsiy kompyuter mavjud bo'lgan boshqa joyda o'qishingiz mumkin. Bu masofaviy ta'limning an'anaviy ta'lim shakllaridan eng muhim ustunligidir. Har kim DL tizimlari yordamida o'rganishi mumkin. Yosh, hududiy, ta'lim, kasbiy cheklovlar yo'q, sog'liq uchun kontrendikatsiyalar deyarli yo'q. DL jarayonining ishtirokchilari nafaqat so'zning an'anaviy ma'nosida talabalar, balki maktab o'quvchilari (va hatto maktabgacha yoshdagi bolalar) va, eng muhimi, o'z mutaxassislari uchun korporativ treninglar o'tkazadigan tashkilotlarning xodimlari bo'lishi mumkin. Qasos olish kerakki, an'anaviy ta'limga qaraganda masofaviy ta'lim shakli afzalroq bo'lgan odamlar toifasi mavjud. Bular qat'iy belgilangan joyda va qat'iy belgilangan vaqtda mashg'ulotlarga qatnashish qiyin bo'lganlardir. Bularga, birinchi navbatda, chekka hududlarda yashovchi va shuning uchun ta’lim muassasasidan hududiy jihatdan ajratilgan talabalar, chet ellik talabalar, shu jumladan chet eldagi rusiyzabon vatandoshlarning katta guruhi va nihoyat, og‘ir jismoniy xastaliklardan aziyat chekayotgan va o‘z maktabini tark etmayotgan odamlar kiradi. chegaralar, turar-joylar. Nogironlar va shunga o'xshash tashkilotlar uchun reabilitatsiya markazlari tobora ko'proq DL tizimlari yordamiga murojaat qilmoqda.
Asosiy qism Masofaviy ta’lim tizimini tahlil qilish: Moodle LMS Moodle – bu Avstraliyada ishlab chiqilgan modulli yo’naltirilgan dinamik ta’lim muhiti. Avstraliyada Moodle Foundation tomonidan boshqariladigan xalqaro rivojlanish guruhi 10 yildan ortiq vaqt davomida ushbu tizim ustida ishlamoqda. Moodle doimo rivojlanib bormoqda, chunki butun dunyo bo’ylab ishlab chiquvchilar va foydalanuvchilar jamoalarining birlashgan tajribasi uni doimiy ravishda yangi vositalar bilan to’ldirishni ta’minlaydi. Tizim ko’plab o’quv elementlari va manbalarni yaratishga imkon beradi, shuning uchun Moodle-dagi kurslar shunchaki ma’ruzalar va topshiriqlar to’plami emas. Tajribali o’qituvchi tomonidan yaratilgan Moodle tizimidagi kurs tashqi qiyofasi va maqsadi bilan farq qiladigan bir-birini to’ldiruvchi elementlarning tuzilishiga o’xshaydi. Ma’ruzalar, topshiriqlar va testlar kabi standart o’quv elementlaridan tashqari, Moodle tizimida o’quv jarayonini diversifikatsiya qilishga yordam beradigan lug’at, vikilar, bloglar, forumlar, seminarlar qo’llaniladi. Yaxshi rivojlangan Moodle aloqa tizimini ta’kidlash kerak. Forumda siz guruhlarda munozaralar o’tkazishingiz, xabarlarni baholashingiz, ularga har qanday formatdagi fayllarni biriktirishingiz mumkin. Shaxsiy xabarlarda va sharhlarda – muayyan muammoni o’qituvchi bilan shaxsan muhokama qiling. Suhbatda munozara real vaqtda amalga oshiriladi. Agar mana shu miqdordagi mablag ‘etarli bo’lmasa ham, Moodle ochiq manbada tarqatiladi va bu har bir ta’lim loyihasining xususiyatlari uchun uni “keskinlashtirish” imkonini beradi:boshqa axborot tizimlari bilan integratsiya qilish; yordamchi funktsiyalar yoki hisobotlar bilan yangi xizmatlar bilan to’ldirish; tayyor holda o’rnatish yoki butunlay yangi qo’shimcha modullarni ishlab chiqish (faoliyat). Moodle o’quvchilarning rivojlanishini nazorat qilishning qulay vositasini taqdim etadi. Moodle har bir talabaning portfelini yaratadi va saqlaydi: barcha taqdimotlar, o’qituvchilarning baholari va sharhlari, forumdagi xabarlar. Talabalarning faolligi, ularning tarmoqdagi o’quv ishlari vaqtini “davomat” ni boshqarishga imkon beradi. Natijada o’qituvchi o’z vaqtini samaraliroq o’tkazadi. U talabalar to’g’risidagi statistik ma’lumotlarni to’plashi mumkin: ko’rilgan ma’ruza materiallari, qurib bitkazilgan uy binolari, testlarda ishlash va boshqalar. Shunday qilib, talabalar mavzuni qanday tushunganliklarini tushunish oson va shularni inobatga olgan holda keyingi o’rganish uchun material taklif qiladi. Moodle LMS- ning asosiy afzalliklaridan biri bu uning dunyoda keng ommalashganligidir. Tizim 100 dan ortiq mamlakatlarda 60 mingdan ortiq installyatsiyaga ega va bir necha o’nlab tillarga tarjima qilingan. Moodle foydalanuvchilar hamjamiyatida siz tizimdan foydalanish tajribangiz bilan o’rtoqlashishingiz va boshqa foydalanuvchilarning bu haqda foydali ma’lumotlarini bilib olishingiz mumkin. Moodle.net ma’lumotlariga ko’ra Rossiya Federatsiyasida 1000 dan ortiq o’rnatish ro’yxatdan o’tgan. Moodle platformasining o’ziga xos xususiyati shundaki, uning asosida elektron ta’limning yangi yo’nalishlaridan biri bo’lgan massiv onlayn kurslarni (MOOC) o’tkazishni tashkil etish mumkin. DOT Markazi SDU o’qituvchilari uchun malaka oshirish kurslarini o’tkazadi, u erda o’qituvchilar Moodle-da mustaqil ravishda kurslarni rivojlantirish uchun zarur bilimlarni oladilar. Samara davlat universiteti filologiya fakulteti o’qituvchilari tomonidan
o’quv jarayonini tashkil qilish uchun Moodle platformasidan foydalanish Rossiyaning aksariyat universitetlari LMS Moodle-dan elektron ta’lim muhiti sifatida foydalanadilar. Asadullina L.I. “Universitet o’qituvchisining aralash o’qitishda vakolatlari” asarida yozadi: Ta’lim uchun Google Google-ning o’quv xizmatlari zamonaviy ta’lim tizimining tamoyillariga javob beradi. Ammo chuqurroq ko’rib chiqilsa, elektron ta’limda foydalanish nuqtai nazaridan ushbu xizmatlarning bir qator kamchiliklari bor: barcha fayllar “begona” serverda saqlanadi; t a’lim jarayonida ishlatilishi mumkin bo’lgan nisbatan kam sonli elementlar. Google xizmatlariga asoslangan masofaviy ta’limni tashkil qilish va boshqarish oddiy bo’ladi, ammo bunday tizimning sifati Moodle va Efront-dan juda farq qiladi. Google Services veb-saytga birlashtirilgan MS Office to’plamidir. Boshqaruv sifatida taqvim yoki jadvallardan foydalanish taklif etiladi (MS Excelga o’xshash). Moodle va uning elementlari (test, ma’ruza, topshiriq va boshqalar) bilan taqqoslaganda, Google xizmatlari cheklangan ko’rinishga ega, chunki ular taqdimotlar, matnli hujjatlar va kalendarlar asosida mashg’ulotlar olib boradi. Google xizmatlari tashkilotlar uchun yaxshi imkoniyatdir, masalan, o’z serverida bo’lmagan yoki ma’ruzalar va oddiy topshiriqlar ta’lim yuki sifatida etarli bo’lgan maktablar. Albatta, ular elektron o’qitish rivojlangan universitetga mos kelmaydi. Shuni ham ta’kidlash joizki, bir qator hududlarda Google xizmatlaridan davlat xizmatchilari foydalanishi taqiqlangan va xizmatlar Rossiya Internetining “qora ro’yxati” ga kiritilganligi to’g’risida bir necha bor xabarlar bo’lgan. eFront – bu Gretsiyada ishlab chiqarilgan LMS. Google xizmatlaridan farqli o’laroq, eFront serverga o’rnatishni talab qiladi. EFront ishlab chiquvchilari o’z tizimlarining quyidagi asosiy afzalliklariga ishora qilmoqdalar: tizimning intuitiv ravshanligi va ulardan foydalanish qulayligi; sCORM tomonidan tasdiqlangan qo’llab-quvvatlash. Qarasangiz, bu ortiqcha narsalar biroz uzoqroq ko’rinadi. Masalan, tizimning qulayligi, albatta, tizimning o’ziga bog’liq, lekin asosan foydalanuvchiga bog’liq. Boshqa tizim foydalanuvchilari uchun eFront-dan foydalanish g’ayrioddiy va noqulay bo’ladi, chunki eFront ma’muriyat va kursni ishlab chiqishda juda farq qiladi. Ma’lum bo’lishicha, eFront bunday tizimlarda ishlay boshlagan yangi boshlanuvchilar uchun qulay va tushunarli. Keyin savol tug’iladi – tizimdagi qulay ish haqida gapirganda yangi foydalanuvchilar nimalarga asoslanadi? Tizim intuitivligidan qat’i nazar, har qanday foydalanuvchini samarali ishlashga o’rgatish kerak. Ko’rib chiqilayotgan tizimning kamchiliklariga quyidagilar kiradi. O’quv materiallarini yaratish uchun kichik vositalar to’plami; Qo’shimcha modullar etarli emas; Foydalanuvchilarning kichik hamjamiyati. Tizimning qo’shimcha funktsiyalari va imkoniyatlari uning pulli versiyasida taqdim etilgan. Shuni ham ta’kidlash joizki, ushbu platformada rus tilida so’zlashadigan yaxshi tizimlarning bir nechta jonli namunalarini topish imkonsiz
bo’lib qoldi. EFront tizimi asosan korxona va tashkilotlar uchun ishlatiladi. Tizimning rasmiy veb-saytida eFront-dan foydalanadigan tashkilotlar ro’yxatini topishingiz mumkin: Fujitsu Australia Limited Kalsec Inc. Janubiy Karolina universiteti Karachaganak Petroleum Operating B.V. Engel Austria GmbH Mobile Money Limited Ushbu tashkilotlar orasida faqat Janubiy Karolina universiteti ta’lim uchun eFront-ni tanladi. Elektron ta’limni tashkil etish uchun tanlangan platformalarning tahlili shuni ko’rsatdiki, LMS Moodle o’zining imkoniyatlari bo’yicha eng funktsionaldir. Ishlab chiquvchilarning qo’llab-quvvatlashi tufayli u doimo rivojlanib boradi va universal hisoblanadi, chunki u kichik o’quv markazlarida ham, katta universitetlarda ham muayyan muammolarni hal qilishda ishlatilishi mumkin. aleksey Dyachenkoning maqolasi Mijoz eLearning yoki masofaviy o’qitish dasturlarini joylashtirishni so’raganda, har kim o’z ma’nosini quyidagi so’zlar bilan ifodalaydi: 1. Sinf-dars tizimiga o’rganib qolgan repetitorlar va o’qituvchilar ko’pincha veb- seminarlarni anglatadi – ular odatlanib qolganlarini faqat Internet orqali qilishni xohlashadi. 2. Oflayn rejimda tark etishni rejalashtirmagan darslik noshirlari va o’qituvchilari odatda o’quvchilarning o’zlarini o’rganish yoki yuzma-yuz darslarida namoyish qilish uchun elektron darsliklarni orzu qiladilar. 3. Kichik universitetlar rahbarlari ba’zan “sehrli qora quti” ni tasavvur qilishadi, u erda siz birinchi kurs talabalarini yuklashingiz va diplom berishda ularni eslab qolishingiz mumkin. “Qutiga” allaqachon barcha o’quv materiallari va ularni qo’llash algoritmlari kiritilganligi ma’qul. 4. Yirik universitetlar ko’pincha plagiatni avtomatik tekshirish bilan yozma ishlarni sinash, yig’ish va ko’rib chiqish uchun markazlashtirilgan tizimga muhtoj. 5. Ba’zida eLearning universitetning barcha muammolarini hal qiladigan “kumush o’q” sifatida taqdim etiladi. “Elektron ta’lim” ni amalga oshirishga arziydi va hamma narsa zudlik bilan shunday bo’ladi: o’quv dasturlari paydo bo’ladi va uchinchi avlod ta’lim standartlariga muvofiq o’z-o’zini sertifikatlaydi, Boloniya tizimi va modulli o’qitish joriy etiladi, hech qaerdan ularga biriktirilgan o’quv dasturlari gullab-yashnaydigan shoxchalar daraxti o’sadi. materiallar va ijodiy topshiriqlar, o’qituvchilar pora olishni to’xtatadilar, ular yoshroq va zamonaviylashadi, talabalar “topshirishni” to’xtatadilar va “o’qishni” boshlaydilar. Chiroyli qutiga to’g’ri “eLearning” ni tanlash, sotib olish va “O’rnatish” tugmachasini bosish kifoya, yoki talabadan uni Internetdan bepul yuklab olishini va laboratoriyada Windows 98 o’rnatilgan eski mashinaga o’rnatilishini so’rash yaxshidir.