logo

BIOLOGIYA FANINI O‘QITISHDA O‘QUVCHILARNING AMALIY KO‘NIKMALARiNI RIVOJLANTIRISHNING ZAMONAVIY YECHIMLARI

Загружено в:

16.08.2023

Скачано:

0

Размер:

27407.575195312 KB
i9 presentation to Joe 
Smith1 BIOLOGIYA FANINI 
O‘QITISHDA 
O‘QUVCHILARNING 
AMALIY 
KO‘NIKMALARINI 
RIVOJLANTIRISHNING
 ZAMONAVIY 
YECHIMLARI                 i9 presentation to Joe 
Smith2 BIOLOGIYA FANI  –  TAJRIBALARGA 
TAYANGAN FAN                 i9 presentation to Joe 
Smith3 O‘QIMISHLI INSONLARNING BARCHASI HAM O‘Z 
BILIMLARINI HAYOTDA QO‘LLAY OLMAYDI                 i9 presentation to Joe 
Smith4BIZ HAYOTDA BILIMLARIMIZNI QO‘LLAY 
OLSAKKINA, ULARNING QADRI BO‘LADI                   i9 presentation to Joe 
Smith5MUSTAQIL ISHLASH 
MALAKASINI O‘STIRISH NUTQINI O‘STIRISH, 
ILMIY MUNOZARALAR
MANTIQIY FIKRLASH
BILIMLAR AMALIYOTDA AMALIY  MASHG‘ULOT  
O‘RTOQLARI FIKRINI
  TANQIDIY BAHOLASH                 i9 presentation to Joe 
Smith6SVETOFORDA QIZIL CHIROQ YONSA TO‘XTAYMIZ
UYDA GAZ HIDI CHIQADIGAN BO‘LSA,  
OSHXONADAN XABAR OLAMIZ Gaz                 i9 presentation to Joe 
Smith7 STEAM 
integratsiyalashgan 
o qitish tizimidirʻ                 i9 presentation to Joe 
Smith8Ta’lim sifati bo‘yicha 
xalqaro tadqiqot 
dasturlari o‘quvchilar 
egallagan bilimlarini 
hayotda qo‘llay olish 
ko‘nikmasini 
baholaydi                 i9 presentation to Joe 
Smith9 YANGI DARSLIK YARATISHDA 
ANGLIYA, AMERIKA, 
SINGAPUR, BELARUSIYA VA 
QOZOG‘ISTON  ILG ‘OR 
TAJRIBALARI  
O‘RGANILDI
                  i9 presentation to Joe 
Smith10 AMALDA:
5-SINF  BOTANIKA  DARSLIGIDA  FAQAT  O‘SIMLIKLAR 
DUNYOSIGA XOS MAVZULAR O‘RGANILGAN 
TAKOMILLASHTIRILGAN  O ‘QUV DASTURI:
QAYTA  NASHR  ETILGAN  5-SINF  DARSLIGI  “BIOLOGIYA”  DEB 
ATALADI.  BUNDA  SPIRALSIMON  KO‘RINISHGA  O‘TKAZILIB,   
BIOLOGIYANING  BARCHA  BO‘LIMLARIGA  OID   
BOSHLANG‘ICH TUSHUNCHALAR O‘RGANILADI  O ‘QUV DASTURI                 i9 presentation to Joe 
Smith11 5-SINF BIOLOGIYA
•
96  bet  
•
96  bet  •
2015  YIL  
•
2020  YIL                   i9 presentation to Joe 
Smith12 BIOLOGIYA
AMALDAGI DARSLIKDAGI 
MAVZULAR SONI QAYTA NASHR ETILGAN 
DARSLIKDAGI MAVZULAR SONI  
FARQI
%
NAZARIYA   AMALIY JAMI NAZARIYA   AMALIY JAMI NAZARIYA   AMALIY JAMI
28 6 34 18 16 34 -29,4 % + 29,4 % 58,8 %
CHIQARILGAN MAVZULAR 
SONI YANGI KIRITILGAN 
MAVZULAR SINFDAN-SINFGA             
KO ‘CHIRILGAN 
MAVZULAR DARSLIKDAGI UMUMIY 
O‘ZGARISH
%
31 31 31   90 %                 i9 presentation to Joe 
Smith13 Amaldagi 
darslik Qayta nashr 
etilgan 
darslik1	9	 ta	 m	u	a	m	m	o	li, 	
ja	d	v	a	lli 	
to	p	s	h	iriq	la	r	
 1	6	 s	o	a	t a	m	a	liy	 	
m	a	s	h	g	‘u	lo	t	
3	 ta	 b	o	b	, 18	 ta	 	
 	 	
н	а	з	а	р	и	й	м	а	в	з	у	
H	a	fta	s	ig	a	     	
1	 s	o	a	t	
6	 ta	 b	o	b	, 2	8	 	
ta	 n	a	z	a	riy	 	
m	a	v	z	u	
H	a	fta	s	ig	a	     	
1	 s	o	a	tBIOLOGIYA                         i9 presentation to Joe 
Smith14 AMALDAGI DARSLIK
QAYTA NASHR ETILGAN DARSLIK
64  TA RASM VA 
ILLYUSTRASIYALAR 83  TA YANGI RASM VA   
ILLYUSTRASIYALARBIOLOGIYA                   i9 presentation to Joe 
Smith15                 i9 presentation to Joe 
Smith16O‘SIMLIK VA HAYVON HUJAYRALARINING FARQI                 i9 presentation to Joe 
Smith17 TIRIKLIK DUNYOLARI                 i9 presentation to Joe 
Smith18 TIRIK ORGANIZMLARNI O‘RGANISH USULLARI
Shisha idishlarni diqqat bilan kuzating. 
1. Nima uchun birinchi idishda pashsha hosil bo‘ldi? Birinchi idishdagi qurt 
qayerdan keldi? 
2. Nimaga ikkinchi va uchinchi idishda pashsha hosil bo‘lmadi? 
3. Olim biologiyani o‘rganishning qaysi usullaridan foydalandi? 
4. Bu tajribadan siz qanday xulosaga keldingiz? Italiyalik  shifokor  quyidagicha  tajriba  o‘tkazadi. 
Uchta  shisha  idish  olib,  ularga  go‘sht  bo‘laklarini 
joylaydi.  Birinchi  idishning  og‘zini  ochiq  qoldiradi, 
ikkinchi  idishning  og‘zini  zich  berkitadi.  Uchinchi 
idishni  doka  bilan  yopadi.  Vaqt  o‘tishi  bilan  og‘zi 
ochiq  idishdagi  go‘shtda  tuxum,  undan  qurtlar  paydo 
bo‘lib,  pashsha  uchib  chiqadi.  Og‘zi  yopiq  idishda  va 
doka tutilgan idishda esa bu jarayon kuzatilmaydi                  i9 presentation to Joe 
Smith19 1.  Birinchi  idishdagi  sichqonning 
o‘limiga  nima  sabab  bo‘ldi? 
2.  Nima  uchun  ikkinchi  idishdagi 
sichqon  tirik  qoldi? 
3.  Siz  bu  tajribadan  qanday  xulosaga 
keldingiz? 1771-yilda britaniyalik tabiatshunos olim Jozeff Pristli tajriba 
o‘tkazdi. Ikkita shisha idish ostiga bittadan sichqon qo‘yib, 
ikkinchi shisha idishga tuvakdagi o‘simlikni ham joylashtirdi. 
Ma’lum vaqt o‘tgandan so‘ng birinchi idish ostidagi sichqon o‘lib 
qoldi, ikkinchi idishdagisi esa tirik qoldi.                  i9 presentation to Joe 
Smith20Olimlar  tomonidan  bir  hududdagi  quyon  va  tulkilar  soni  yillar  davomida 
tekshirilgan.  Tekshirish  natijalari  jadvalga  solinganda  75-rasmdagi  natija 
olingan.  BIOLOGIYA
Jadvalni diqqat bilan ko‘zdan 
kechiring.  Jadval asosida quyidagi 
savollarga javob yozing. 
1. Qaysi yillarda quyonlar soni 
ko‘paygan? 
2. Quyonlarning eng ko‘p va eng kam 
miqdorini aniqlang. 
3. Tulkilar va quyonlar sonining 
ortishida qanday bog‘liqlik bor? 
4. Bu tajribadan qanday xulosa qilish 
mumkin?                 i9 presentation to Joe 
Smith21                 i9 presentation to Joe 
Smith22                 i9 presentation to Joe 
Smith23 Quyidagi rasmlardagi oziq zanjirida ishtirok etayotgan 
organizmlarning nomini ketma-ketlikda yozing.                 i9 presentation to Joe 
Smith24 DORIVOR   O‘SIMLIKLAR                 i9 presentation to Joe 
Smith25 ZAHARLI O‘SIMLIKLAR                 i9 presentation to Joe 
Smith26 DARSLIKDAGI ASOSIY YANGILIK
Darslikka QR-kod 
kiritish orqali    amaliy va 
laboratoriya ishlarini 
oson amalga oshirish, 
Toshkentdagi botanika 
va hayvonot bog’iga 
sayohat uyushtirish 
mumkin.                 i9 presentation to Joe 
Smith27 QR-KODDAN  FOYDALANISH
SKANER QR-KOD 
DASTURINI OCHIB, 
DARSLIKDA TANLAGAN 
MAVZU YONIDAGI QR-
KODGA TELEFONNI 
TO‘G‘RI TUTING  DASTUR AVTOMATIK 
RAVISH ISHGA TUSHIB, 
MAVZU BO‘YICHA QAYSI 
HAVOLAGA KIRISHINGIZ 
HAQIDAGI MA’LUMOT 
KO‘RINADI                   i9 presentation to Joe 
Smith28                 i9 presentation to Joe 
Smith29 LABORATORIYA  MASHG‘ULOTI                    i9 presentation to Joe 
Smith30 BIOLOGIYA FANIDAN DARSLIKLAR                 i9 presentation to Joe 
Smith31 UMUMIY O'RTA TA'LIM MAKTABLARIDA
VARIATIV O'QUV REJALAR                 i9 presentation to Joe 
Smith32O‘quv jarayonini tashkil 
etishda o‘quvchining 
manfaatlarini inobatga 
olish O‘quv jarayonini 
kompetensiyaviy 
yondashuv asosida 
tashkil etish O‘quvchilarning 
individual xohish 
istaklari, qobiliyatlari 
asosida o‘quv jarayonini 
tashkil etish O‘quvchilarda zamonaviy 
kasb egalari bo‘lishlari 
uchun ko‘nikma va 
bilimlarni shakllantirish                                             i9 presentation to Joe 
Smith33 TABIIY FANLAR YO'NALISHI
o
l0-sinfda "Biologiya" 
fani 4 soat, 
o
11-sinfda "Biologiya" 
fani 5 soat                 i9 presentation to Joe 
Smith34 MAKTABGACHA TA'LIM VA PSIXOLOGIYA 
YO'NALISHI
o
l0-sinfda     
"Biologiya" fani            
      6 soat, 
o
11-sinfda "Biologiya" 
fani                   6 soat                 i9 presentation to Joe 
Smith35 Variativ 
o‘quv rejada Laboratoriya
  Amaliy 
mashg‘ulotlar   Testlar yechish                                 i9 presentation to Joe 
Smith36 HAYOTIY  KO‘NIKMA LARNI 
SHAKLLANTIRISH
HAYOTIY  KO‘NIKMA LARNI 
SHAKLLANGANLI GINI  
ANIQLASH, BAHOLASHTAVSIYALAR               i9 presentation to Joe 
Smith37Ziyonet.uz-  
Х alq ta’limi 
vazirligi r tm.uz – 
respublika 
ta’lim 
markazi eduportal.uz 
–  Xalq 
ta’limi 
vazirligi uzedu.uz – 
Xalq ta’limi 
vazirligiDAV LAT TA’LI M STA N DARTLARI , O‘QUV RE J A  VA DASTURLA R, 
METODI K TAV SI YALA R, O‘QUV  FILM, V ERTUA L 
LA BORATORI YA  I SHLA RI  VA  AN I MATSION  KO‘RGAZMA LI  
TA J RI BA LA R  HAQIDAGI  MA’LUMOTLAR QUY I DAGI 
ELEKTRON  MAN ZI LLA RDA N  J OY  OLGA N :              i9 presentation to Joe 
Smith38 RESPUBLIKA  TA’LI M MARKAZI 
“ AN IQ VA TABIIY  FAN LAR”  BO‘LIMI
Bog‘lanish 71 246-14-38 https://t.me/rtm_tabiy_fanlar kanali TABIIY FANLAR KANALIGA 
ULANISH              i9 presentation to Joe 
Smith39 E’tiboringiz uchun 
rahmat !

i9 presentation to Joe Smith1 BIOLOGIYA FANINI O‘QITISHDA O‘QUVCHILARNING AMALIY KO‘NIKMALARINI RIVOJLANTIRISHNING ZAMONAVIY YECHIMLARI

i9 presentation to Joe Smith2 BIOLOGIYA FANI – TAJRIBALARGA TAYANGAN FAN

i9 presentation to Joe Smith3 O‘QIMISHLI INSONLARNING BARCHASI HAM O‘Z BILIMLARINI HAYOTDA QO‘LLAY OLMAYDI

i9 presentation to Joe Smith4BIZ HAYOTDA BILIMLARIMIZNI QO‘LLAY OLSAKKINA, ULARNING QADRI BO‘LADI

i9 presentation to Joe Smith5MUSTAQIL ISHLASH MALAKASINI O‘STIRISH NUTQINI O‘STIRISH, ILMIY MUNOZARALAR MANTIQIY FIKRLASH BILIMLAR AMALIYOTDA AMALIY MASHG‘ULOT O‘RTOQLARI FIKRINI TANQIDIY BAHOLASH