Kichik biznesda xizmat narxini belgilash va narx strategiyalari
Kichik biznesda Kichik biznesda xizmat narxini xizmat narxini belgilash v a narx belgilash v a narx st rat egiy alarist rat egiy alari
Reja:Reja: 1.1. Narx strategiyasi mohiyati va Narx strategiyasi mohiyati va ahamiyati.ahamiyati. 2.2. Narx strategiyasi turlari.Narx strategiyasi turlari. 3.3. Narx strategiyasini shakllantirish.Narx strategiyasini shakllantirish. 4.4. Bazi kompaniyalar narx strategiyalari.Bazi kompaniyalar narx strategiyalari.
Narx — bozor mexanizmining muhim tarkibiy Narx — bozor mexanizmining muhim tarkibiy unsurlaridan biri. U o zining vazifalari orqali ʻunsurlaridan biri. U o zining vazifalari orqali ʻ barqaror iqtisodiyotning shakllanishi hamda barqaror iqtisodiyotning shakllanishi hamda samarali amal qilishiga, bozor muvozanatining samarali amal qilishiga, bozor muvozanatining ta minlanishiga, milliy ʼta minlanishiga, milliy ʼ daromadning iqtisodiyot turli tarmoq va sohalari, daromadning iqtisodiyot turli tarmoq va sohalari, xo jalik yurituvchi sub ektlari bo yicha ʻ ʼ ʻxo jalik yurituvchi sub ektlari bo yicha ʻ ʼ ʻ taqsimlanishiga, aholining ijtimoiy jihatdan himoya taqsimlanishiga, aholining ijtimoiy jihatdan himoya qilinishiga sharoit yaratadi. Shuningdek, u ishlab qilinishiga sharoit yaratadi. Shuningdek, u ishlab chiqaruvchilarni rag batlantirib, ʻchiqaruvchilarni rag batlantirib, ʻ sog lom raqobat muhitining yaratilishiga katta ʻsog lom raqobat muhitining yaratilishiga katta ʻ ta sir ko rsatadi. ʼ ʻta sir ko rsatadi. ʼ ʻ Narxlar strategiyasiNarxlar strategiyasi kompaniyalar o'z kompaniyalar o'z mahsulotlari yoki xizmatlari uchun eng mahsulotlari yoki xizmatlari uchun eng raqobatbardosh narxni topish uchun raqobatbardosh narxni topish uchun foydalanadigan barcha turli usullar yoki modellarni foydalanadigan barcha turli usullar yoki modellarni nazarda tutadi. Ushbu strategiya 4P strategiyalari nazarda tutadi. Ushbu strategiya 4P strategiyalari (mahsulot, narx, sotish va rag'batlantirish), (mahsulot, narx, sotish va rag'batlantirish), iqtisodiy naqshlar, raqobat, bozor talabi va iqtisodiy naqshlar, raqobat, bozor talabi va mahsulot xususiyatlari kabi boshqa marketing mahsulot xususiyatlari kabi boshqa marketing strategiyalari bilan birlashtirilgan.strategiyalari bilan birlashtirilgan. Narxlar strategiyasi barcha marketingning muhim Narxlar strategiyasi barcha marketingning muhim tarkibiy qismlaridan birini tashkil qiladi, chunki u tarkibiy qismlaridan birini tashkil qiladi, chunki u tashkilot uchun daromad olish va uni ko'paytirishga tashkilot uchun daromad olish va uni ko'paytirishga qaratilgan bo'lib, natijada kompaniya foydasiga qaratilgan bo'lib, natijada kompaniya foydasiga aylanadi.aylanadi.
N arx st rat egiy asi t urlariN arx st rat egiy asi t urlari xarajatlarga yo'naltirilgan;xarajatlarga yo'naltirilgan; talabga asoslangan;talabga asoslangan; raqobatga yo'naltirilgan holda raqobatga yo'naltirilgan holda (yopiq savdolar).(yopiq savdolar).
X arajat larga y o’nalt irilgan X arajat larga y o’nalt irilgan t urit uri Narx belgilashning xarajatlarni hisoblashga asoslangan Narx belgilashning xarajatlarni hisoblashga asoslangan usuli. Bu usul eng oddiy hisoblanib, mahsulot tannarxiga usuli. Bu usul eng oddiy hisoblanib, mahsulot tannarxiga shu mahsulotni ishlab chiqaruvchidan iste'molchigacha shu mahsulotni ishlab chiqaruvchidan iste'molchigacha yetkazib berishgacha bo’lgan jarayonda vujudga yetkazib berishgacha bo’lgan jarayonda vujudga keladigan xarajatlarni va korxonaning oladigan foydasini keladigan xarajatlarni va korxonaning oladigan foydasini qo’shishga asoslanadi.qo’shishga asoslanadi.