Maxsus fanlarni o’qitish jarayonini tashkil etish va o’tkazish, o’quv maqsadlari va mazmunini belgilash
Mavzu: Maxsus fanlarni o’qitish jarayonini tashkil etish va o’tkazish, o’quv maqsadlari va mazmunini belgilash Reja: O’qitish jarayonini tashkil etish O’quv maqsadlari
O’qitish jarayoni – pedagogning va u rahbarlik qilayotgan talabalarning nazariy bilim, amaliy ko’nikma hamda malakalar tizimlarini ongli ravishda va puxta o’zlashtirishga qaratilgan izchil xarakterlari majmuidan iborat. O’qitish talabalar shaxsini shakllantirishning, ularni aqliy va jismoniy kamol toptirishning, umumiy hamda maxsus bilim berishning eng muhim vositasidir. O’qitish jarayoni davomida talabalarning bilim olish kuchlari rivojlantiriladi. O’qitish – o’qituvchining ta’lim oluvchilarga bilim, ko’nikma va malakalar tizimini berish, ularning bilim olish va ijodiy qobiliyatlarini rivojlantirish borasidagi faoliyatidir. O’qish – talabalarning o’quv fani materialini o’zlashtirish borasida qiladigan tizimi va ongli mehnati.
O’qit ish ik k i t omonlama jaray ondir, u o’qit uv chining faoliy at i v a t alabalar faoliy at ini o’z ichiga oladi. O’qit uv chining faoliy at i o’quv mat erialini bay on qilishdan, t alabalarga fanga qiziqishni, fi k rlar v a e’t iqodni t ark ib t opt irishdan, hamda t alabalarning must aqil mashg’ulot lariga rahbarlik qilish, ularning bilim, k o’nik ma v a malak al arini t ek shirish, shuningdek , baholashdan iborat . O’qit ish jaray onining ik k inchi t omoni t alabaning faoliy at i bo’lib, u o’quv fani mat erialini o’zlasht irishdan hamda bilimlarni o’zlasht irish jaray onida fi k rlar v a e’t iqodni hosil qili sh y uzasidan oli b boriladigan sist emali mehnat dan iborat . O’qit ish mazmuni hamma v aqt t egishli o’quv fani dast uri bilan belgilanishini, t alabalarning o’qishini esa o’qit uv chi y o’lga solib t urishini nazarda t ut ib, muv aff aqiy at l i t a’lim berishning asosiy shart i t a’lim berish mazmuni, o’qit ish v a o’qish orasidagi chambarchas uzv iy bog’lani sh deb hisoblamoq k erak . O’quv jaray onining t o’g’ri qo’y ilishi shu bilan xarak t erlanadik i, har qay si bosqichda t alabalar o’rganiladi gan mat erialni t ushunib oladilar, o’quv v a malak alarini t ak omillasht iradilar, birort a y angi narsani idrok et adilar.
O’qit ishning t ashk iliy k o’rinishlari deganda, o’qit uv chi v a t a’lim oluv chilarning maxsus t ashk il et ilgan, belgilangan t art ibda v a muay y an rejimda o’t adigan faoliy at i t ushuniladi. O’qit ishning u y ok i bu t ashk iliy k o’rinishi guruhli v a indiv idual o’qit ishning har xil k o’rinishida qo’shib olib borilishi, o’qit ishda t a’lim oluv chilar must aqil-ligining t urli darajasi, t alabalarning o’qishiga o’qit uv chi rahbarligining har xil usullari bilan xarak t erlanadi. Mut axassi sli k fanlarini o’rgani shda nazariy v a amaliy mashg’ulot lar bir v aqt da o’t k azil sa y axshi nat i ja beradi . Bu hol mashg’ulot l ar sist emasini rejalasht irishni osonl asht iradi v a darsl arda must aqi l grafi k ishlar v a hisobl ashl ar, mashql ar v a shu k abilar o’t k azishni y engi llasht iradi. Pedagogik adabiy ot larda darslarni ularning belgilov chi har xil alomat l ari asosi da k lassifi k at siy alashning t urli v ariant lari k elt iril adi.
O’qit ish jaray oni N azariy v a amaliy k o’nik malarni baholash O’qit ish jaray oni ni t ashk il et ishda dast labk i t ay y orgarli k O’quv maqsadlari v a mazmunlarini belgilashN azariy v a amaliy mashg’ulat l arni o’t k azishO’quv didak t ik v osit alar v a mat erial larin i t ay y orlash