Maxsus fanlarni o`qitishning predmeti maqsadi va vazifalari
![• « Max sus f anlar ni o` qitish ning
predm eti maqs adi v a va zifala ri »](/data/documents/e8ff2bf2-8898-437f-aad0-1c2e2fefb191/page_1.png)
![Reja:
1.Maxsus fanlarni oʻqitish metodikasining
predmeti , maqsadi.
2.Maxsus fanlarni oʻqitish metodikasining asosiy
vazifalari va funksiyalari.
3.Maxsus fanlarni oʻqitish metodikasining insonlar
taʼlim tarbiyasidagi oʻrni.](/data/documents/e8ff2bf2-8898-437f-aad0-1c2e2fefb191/page_2.png)
![1.Maxsus fanlarni oʻqitish
metodikasining predmeti ,
maqsadi.
Bugungi kunda magistratura
mutaxassisliklaridagi “Maxsus fanlarni
o‘qitish metodikasi” fani tanlov fani
hisoblanib, fanning o‘quv dasturi har
bir oliy ta’limmuassasasidagi shu fanni
o‘qitishga ma’sul bo‘lgan professor –
o‘qituvchilartomonidan ishlab
chiqilmoqda.“Maxsus fanlarni o‘qitish
metodikasi” fani bo‘yicha o‘quv
dasturini tuzishda uning quyidagi
maqsad va vazifalarini hisobga olish
dastur mukammalligini oshiradi .Fanni o‘qit ishdan maqsad – max sus fanlari
bo‘yicha rejalasht irilgan o‘quv mashg‘ulot larini
o‘t k azishning yo‘l va vosit alari bilan t anisht irish
va ulardan o‘quv jarayonida samarali foydalanish
mahorat ini shak llant irishdir. Magist rlarni har
t omonlama bark amol rivojlangan, hozirgi zamon
ruhida t arbiyalangan, k asb-hunar t a’limida
amalga oshirilayot gan islohot larni jadal
surat larda amalga oshiradigan t a’lim-t arbiya
ishini t ashk il et ish va uni bajarishga oid dolzarb
muammolarni ijobiy hal et a oladigan, milliy
ist iqlol g‘oyasi, milliy va umuminsoniy
qadriyat larimizni chuqur his et ib, ularni t a’lim-
t arbiya mazmuniga singdira oladigan shax s-k asb
t a’limi o‘qit uvchisi sifat ida shak llant irishdi r](/data/documents/e8ff2bf2-8898-437f-aad0-1c2e2fefb191/page_3.png)
![Maxsus fanlarni oʻqitish metodikasi
Yuqoridagi jadvalda fanni oʻqitish metodikasi maqsad va vazifalari keltirilgan.](/data/documents/e8ff2bf2-8898-437f-aad0-1c2e2fefb191/page_4.png)
![O ‘zbekiston Respublik asi t a’lim t izimi islohat larini, uzluksiz ta’lim
tizimida t a’limining o‘r ni va ahamiyatini, max sus fanlarini
o‘qitishda asosiy o‘quv me’yor iy hujjatlar ni, max sus fanlarini
o‘qitishda t a’lim maqsadlar ini belgilashni, max sus fanining o‘qit ish
met odikasini ishlab chiqish yo‘llarini o‘r gat ishdan iborat .
magistr larga umumkasbiy va max sus fanlar ni o‘qit ish jarayonida
kasbiy bilimlar ni tadbiq etish; bevosita tanlangan sohalar ga va yangi
pedagogik, ax borot tex nologiyalar i asosida metodik muammolarni
hal etish; kasb t a’limini o‘qitishni tashkil et ish hamda uni amalga
oshir ish metodikasini o‘r gat ishdan iborat . Fanning asosiy vazifalar i](/data/documents/e8ff2bf2-8898-437f-aad0-1c2e2fefb191/page_5.png)
![Boʻlajak mut ax assislarni kasb t a’limi sohasidagi bilimlarini
rivojlant irishning ijt imoiy-pedagogik muammolari, k asbiy-pedagogik
faoliyat nining t ashkiliy asoslar i, kasb t a’limining mazmunini nazariy va
amaliy t omonlarini o‘r ganishda “Max sus fanlarni o‘qit ish met odikasi”
fani muhim ahamiyat kasb et adi. Ayniqsa bo‘lajak pedagoglarni kasbiy
t a’limning nazariy asoslari, O‘zbekist on Respublikasi kasbiy t a’limi
rivojlanishi, t a’lim t izimi islohat lari, uzluksiz, kasb-hunar t a’limi
t izimida o‘r t a max sus, k asb-hunar t a’limining o‘r ni va ahamiyat i, k asbiy
t a’lim jarayoni va uning qonuniyat lari, kasbiy t a’lim va t a’lim berish
mazmuni, kasb t a’limining usul, shakl va vosit alar i bilan bog‘liq bo‘lgan
t ushunchalarni o‘rganishda “Max sus fanlar ni o‘qit ish met odikasi” fani
alohida o‘rin t ut adi. Fanning asosiy
funksiyalari](/data/documents/e8ff2bf2-8898-437f-aad0-1c2e2fefb191/page_6.png)
![1- max sus fanlar ini o‘qit ishda asosiy o‘quv
me’yoriy hujjat lar ni; max sus fanlarini o‘qit ishda
t a’lim maqsadlarini belgilashni; max sus fanining
o‘qit ish met odik asini ishlab chiqish yo‘llar ini;
max sus fanini o‘qit ishda t a’limning faol usul va
t ex nik alarini bilishi lozim.
2- max sus fanlar ni o‘qit ishda ko‘rgazmali qur ol va
t ex nik vosit alar dan foydalanish; max sus fanlarni
o‘qit ishda t alabalar bilimini baholash; dars o‘t ish
jarayonida ma’r uza va seminar ( amaliy)
mashg‘ulot lar i loyihalasht irish va r ejalasht ir ish;
oliy t a’lim t izimida zamonaviy t a’lim
t ex nologiyalar idan foydalanish bo‘yicha
ko‘nikmalar ga ega bo‘lishi lozim.](/data/documents/e8ff2bf2-8898-437f-aad0-1c2e2fefb191/page_7.png)
![3.Maxsus fanlarni oʻqitish
metodikasining insonlar
taʼlim tarbiyasidagi oʻrni. •
Ma x su s f a n la r n i oʻq itish
m etod ika sin in g in son la r ta ʼlim
ta r b iy a sid a gi oʻr n i va r oli
ju d a y a m oʻziga x os
x u su siy a tla r ga va a h a m iy a tga
ega h isob la n a d i. Sh a x s
ka m oloti va r ivojla n ish id a
u n in g d u n y oq a r a sh i, a tr of
m u h it va b osh q a sh a x sla r ga
b oʻlga n m u n osa b a tin i
sh a klla n tir ish d a a y n a n
f a n n in g r oli oʻzga ch a d ir.Asosiy R oli](/data/documents/e8ff2bf2-8898-437f-aad0-1c2e2fefb191/page_8.png)
![Max sus fanlarini
o‘qit ishning
met odik asi • o‘quv jarayonining zamonaviy
vazifalaridan kelib chiqib,
uning asosiy maqsadi -
nazariyalar ni bilishga bo‘lgan
pedagogik jarayonni
boshqarishning umumiy
tushuncha va elementlarini
qo‘llashni talabalarga
o‘rgatish, o‘quv jarayonining
asosiy shakllarida
(ma’ruzalar, seminarlar,
mustaqil ishlar, bilimlar ni
tekshirish) talabalar ning
fikrlash faoliyatini uslubiy
yo‘llar yordamida
faollashtirish, talabalarga
o‘quv mashg‘ulotlarining
uslubiy ishlanmalar ni
tayyorlashga yordam
berishdan iborat. O quv jarayonida maxsus ʻ
fanlarni o‘qitish uslubiyoti
metodlarini qo‘llash; kasb
ta’limining zamonaviy metod,
vosita va tashkiliy
shakllaridan samarali
foydalanish to‘g‘risida aniq
malakalarga ega bo‘lishi
kerak.](/data/documents/e8ff2bf2-8898-437f-aad0-1c2e2fefb191/page_9.png)
![MFUM fanining asosiy t amoy illari v a maxsus fan
o‘qit uv chisining t ay y orgarlik y o‘nalishi
•
Ta’lim olish – bu bilim, ko‘nikma va
malakalar t izimini egallash
jarayonidir, ya’ni bunda shax sning
ijodiy faoliyat ining jihat lar i,
dunyoqarashi va o‘zini t utish
sifatlar i t ashkil topadi,hamda bilish
qobiliyat lar i r ivojlanadi. Inson
ma’lumotli bo‘lib, bilim, ko‘nik ma
va malakalar ga ega bo‘lib, o‘zida
fi k r lar t izimini shak llant iradi. Ta’lim olish vazifalar i tur li yo‘llar bilan hal
qilinadi. Ular dan eng asosiysi o‘qitish
hisoblanadi. O‘qitish – bu ta’lim oluvchilar ga
yangi o‘quv ax bor otini taqdim etish, uni
o‘zlashtir ishni tashk illashtir ishga, ko‘nik ma va
malak alar ni shak llantirishga, bilish
qobiliyatlar ini r ivojlantir ishga maqsadli
yo‘naltir ilgan, muntazamli tashk iliy
jarayondir. O‘qitish jarayonida ta’lim ber uvchi
va ta’lim oluvchi o‘r tasida o‘zar o harak at
yuzaga keladi va uning samar dor ligi o‘qituvchi
va talabani hamkor ligiga bog‘liq bo‘ladi.](/data/documents/e8ff2bf2-8898-437f-aad0-1c2e2fefb191/page_10.png)
![E'tiboringiz uchun tashakkur](/data/documents/e8ff2bf2-8898-437f-aad0-1c2e2fefb191/page_11.png)
• « Max sus f anlar ni o` qitish ning predm eti maqs adi v a va zifala ri »
Reja: 1.Maxsus fanlarni oʻqitish metodikasining predmeti , maqsadi. 2.Maxsus fanlarni oʻqitish metodikasining asosiy vazifalari va funksiyalari. 3.Maxsus fanlarni oʻqitish metodikasining insonlar taʼlim tarbiyasidagi oʻrni.
1.Maxsus fanlarni oʻqitish metodikasining predmeti , maqsadi. Bugungi kunda magistratura mutaxassisliklaridagi “Maxsus fanlarni o‘qitish metodikasi” fani tanlov fani hisoblanib, fanning o‘quv dasturi har bir oliy ta’limmuassasasidagi shu fanni o‘qitishga ma’sul bo‘lgan professor – o‘qituvchilartomonidan ishlab chiqilmoqda.“Maxsus fanlarni o‘qitish metodikasi” fani bo‘yicha o‘quv dasturini tuzishda uning quyidagi maqsad va vazifalarini hisobga olish dastur mukammalligini oshiradi .Fanni o‘qit ishdan maqsad – max sus fanlari bo‘yicha rejalasht irilgan o‘quv mashg‘ulot larini o‘t k azishning yo‘l va vosit alari bilan t anisht irish va ulardan o‘quv jarayonida samarali foydalanish mahorat ini shak llant irishdir. Magist rlarni har t omonlama bark amol rivojlangan, hozirgi zamon ruhida t arbiyalangan, k asb-hunar t a’limida amalga oshirilayot gan islohot larni jadal surat larda amalga oshiradigan t a’lim-t arbiya ishini t ashk il et ish va uni bajarishga oid dolzarb muammolarni ijobiy hal et a oladigan, milliy ist iqlol g‘oyasi, milliy va umuminsoniy qadriyat larimizni chuqur his et ib, ularni t a’lim- t arbiya mazmuniga singdira oladigan shax s-k asb t a’limi o‘qit uvchisi sifat ida shak llant irishdi r
Maxsus fanlarni oʻqitish metodikasi Yuqoridagi jadvalda fanni oʻqitish metodikasi maqsad va vazifalari keltirilgan.
O ‘zbekiston Respublik asi t a’lim t izimi islohat larini, uzluksiz ta’lim tizimida t a’limining o‘r ni va ahamiyatini, max sus fanlarini o‘qitishda asosiy o‘quv me’yor iy hujjatlar ni, max sus fanlarini o‘qitishda t a’lim maqsadlar ini belgilashni, max sus fanining o‘qit ish met odikasini ishlab chiqish yo‘llarini o‘r gat ishdan iborat . magistr larga umumkasbiy va max sus fanlar ni o‘qit ish jarayonida kasbiy bilimlar ni tadbiq etish; bevosita tanlangan sohalar ga va yangi pedagogik, ax borot tex nologiyalar i asosida metodik muammolarni hal etish; kasb t a’limini o‘qitishni tashkil et ish hamda uni amalga oshir ish metodikasini o‘r gat ishdan iborat . Fanning asosiy vazifalar i