Pedagogik kasbiy kompetentlik va kreativlik
Mavzu:Pedagogik kasbiy kompetentlik va kreativlik. Pedagogik diagnostika va pedagogik korreksiya. Korreksion pedagogika. Reja: 1.Pedagogik kasbiy kompetentlik va kreativlik. 2.Pedagogik diagnostikaning predmeti, maqsadi va vazifalari. 3.Korreksion pedagogikaning predmeti, maqsadi va vazifalari. 4.Korreksion pedagogikaning kategoriyalari.
Pedagogik kasbiy kompetentlik va kreativlik. Kompetentlik - bilimdonlik, kasbiga moslik , malakalilik , tajribalilik, mas'uliyatlilikni rahbarlik faoliyatiga singdirib borish, o'z sohasini, ishining ustasi bo'lish, sohasining sirlarini har tomonlama chuqur bilish. Kompetentlik mazmuniga ko'ra 3turga bo'linadi. Pedagogning kasbiy kompetentligi quyidagilarni o'z ichiga oladi: ▪ pedagogning ish sohasi bo'yicha kompetentligi uzluksiz ta'lim tizimini o'z ichiga oladi; ▪ ixtisoslik bo'yicha kompetentligi o'qituvchi, tarbiyachi, psixolog, defektolog, kasb ta'limini o'z ichiga oladi; ▪ pedagogning faoliyati yo'nalgan obyekt bo'yicha kompetentligi o'quvchilar, ota- onalar, sinf jamoasi, sosium va boshqalar. Standart kompetensiya - ushbu sohaga oid doimiy vazifalarni bajarish qobiliyat. Yetakchi kompetensiya kasb faoliyatining yangi turlarini yarata olish qobiliyati.Asosiy kompetensiya- ushbu sohaga oid innovasion vazifalarni bajarish qobiliyati.
Kasbiy kompetensiya modeli Pedagog kasbiy kompetentligi yo'nalishlari. Pedagogik-psixologik tayyorgarlik bo'yicha: Ta'lim-tarbiya jarayonida qo'llaniladigan o'qitish shakllarining pedagogik-psixologik asoslari; psixo diagnostika usullaridan foydalanish; Ta'lim jarayonida tarbiyalashning didaktik omillari bo'yicha: ma'naviy-ma'rifiy ishlarni tashkil etishda ilmiy-nazariy, madaniy qadriyatlarlardan samarali foydalanish malakasiga ega bo'lish; Mustaqil va ijodiy ishlarni tashkil etish bo'yicha: talabalarda mustaqil va ijodiy fikrlash ko'nikmalarini tarkib toptirishning ijtimoiy-pedagogik zarurati va nazariy asoslarini bilish; ularni o'rganish asosida malaka va ko'nikmalarni shakllantirish. Kasbiy qadriyat Kasbiy bilim va tushunchaKasbiy ko'nikma va malaka
Talabalar o'zlashtirishi monitoringini amalga oshirishga tayyorlik bo'yicha: talabalar bilimini nazorat qilish va baholashning zamonaviy usullarini;reyting tizimini, nazorat uchun turli xil topshiriqlar tuza olish; O'z-o'zini kasbiy rivojlantirishga tayyorgarlik bo'yicha: ta'lim beradigan fanlari turkumini ilmiy-nazariy jihatdan o'zlashtirish, ularning tarixini chuqur o'rganib, amaliyotga tatbiq etish. Mutaxassislik bilim, ko'nikma va malakalari bo'yicha: fanning maqsadi, vazifalari, predmeti va obyekti, asosiy metodlari; fanga qo'yiladigan asosiy talablarni o'rgatish. Kreativlik- (ing. create taratmoq, creative- yaratuvchan) - individning yangi g'oyalarni ishlab chiqishga tayyorligini va mustaqil tarzda iqtidorlilikning tarkibiga kiruvchi ijodiy qobiliyatdir.
Diagnostika- grekcha so'zdan olingan bo'lib (dia-orasidagi ,orqali, gnosis-bilim degan ma'nolarni ifodalaydi).Ilmiy bilish va alohida olingan individning anglash jarayoni o'rtasidagi o'ziga xos ongli faoliyatdir. Pedagogik diagnostika- nazorat qilish va baholash usullarining jamlanmasi bo'lib, bu ta'lim jarayonini optimallashtirish, ta'lim oluvchilarga differensial yondashish va ta'limiy dasturlar va pedagogik ta'sir ko'rsatish metodlarini takomillashtirish orqali namoyon bo'lasi. Pedagogik diagnostikaning maqsadi- o'quv jarayonida kechadigan barcha jihatlarni uning mahsuli bilan bog'liq holda, o'z vaqtida aniqlash, baholash va tahlil qilishdan iborat. Pedagogik diagnostikaning vazifalari: • shaxsga yo'naltirilgan yondashuv realizatsiyasini ta'minlash; • o'qituvchining professional diagnostikasi natijalarini to'g'ri belgilab olish; • pedagogik xatolarga yo'l qo'yishni minimal darajaga tushirish; • o'quvchining qo'shimcha izlanishi uchun turtki berish; • bola shaxsining samarali rivojlanishi uchun zarur shart-sharoitlarni aniqlashtirib, belgilash; • pedagogning faoliyatini baholash (ya'ni professional mahoratiga baho berish va uni o'rganish)