logo

Fanlararo integratsiya

Yuklangan vaqt:

16.08.2023

Ko'chirishlar soni:

0

Hajmi:

49.8056640625 KB
Mavzu:   Fanlararo integratsiya 
zamonaviy ta'limning zaruriy 
shartidir         INTEGRATSIYALASHDAN MAQSAD
  Fanlararo  aloqadorlik  muammosi  pedagogikaning 
asosiy  muammolaridan  biri  bo’lib,  u  ta’lim-tarbiya 
jarayonida  bo’lajak  mutaxassislarning  o’quv  bilish 
faoliyatini  faollashtiradi,  bilimlar  sifatini  oshiradi, 
ta’limning  ilmiyligi,  tushunarliligi,  tizimliligi  va 
mobilligini oshirishga xizmat qiladi. INTEGRATSIYA  TUSHUNCHASI
  Integratsiya  (lot.  integratio  —  tiklash,  to ldirish, 	ʻ
integer — butun so zidan);	
ʻ
1)  sistema  yoki  organizmning  ayrim  qismlari  va 
funksiyalarining  o zaro  bog liqlik  holatini  hamda 
ʻ ʻ
shun-day  holatga  olib  boruvchi  jarayonni 
ifodalaydigan tushuncha; 
2)  fanlarning  yaqinlashishi  va  o zaro  aloqa  jarayoni; 	
ʻ
differensiatsiya bilan birga kechadi INTEGRATSIYA  TUSHUNCHASI
  Amaliyot  nuqtai  nazaridan  integratsiya  fanlar 
orasidagi  aloqalarni  mustahkamlash,  o’quvchilarning 
ortiqcha  yuklanishlarini  kamaytirish,  sinflardagi 
axborotni  kengaytirish  va  boyitish,  shuningdek, 
o’quvchilarning  ta’lim  olish  motivlarini  kuchaytirishni 
nazarda tutadi.
Umuman  olganda,  integratsiya  -  bu  alohida-
alohida  ajratilgan  qismlarning  birlashuvini  nazarda 
tutuvchi nazariy tushunchadir.         INTEGRATSIYALASHDAN MAQSAD
  Integratsiya  ta’lim  maqsadi  sifatida  olam 
tizimining  alohida  qismlari  bog’likligini  ko’rsatuvchi 
bilimlarni  berishi  emas,  bolani  barcha  elementlari  bir-
biriga bog’liq yaxlit olamni tasavvur qilishga o’rgatish. 
Integratsiya  -  bilimlar  chegarasida  yangi 
tasavvurlarini  qabul  qilish  vositasi.  Birinchi  navbatda 
tabaqalashtirilgan  bilimlar  orasida  bilmagan  joylarni 
to’ldirish, ular orasidagi aloqalarni o’rnatish lozim.   -   bir  nechta  o’quv  fanlariga  tegishli  bo’lgan  umumiy 
tushunchalar,  atamalar  va  ta’riflarni  bir  xil  qilib  tanlash 
va tushuntirish kerak;
-   turdosh  o’quv  predmetlarida  o’rganiladigan  savollarni 
takroran  o’rganmasdan  bittasida  mukammal  o’rgatish 
lozim;
-   bir  o’quv  fani  uchun  zarur  bo’lgan,  lekin  boshqa  o’quv 
fanida  o’rganiladigan  tushunchalarni  o’rganishda  vaqt 
jihatidan ketma-ketlik to’g’ri tanlanishi kerak;  - o’quvchilarda  ilmiy  tushunchalarni  rivojlantirishda  va 
umumlashgan  ko’nikma  va  malakalarni 
shakllantirishda uzviylikni ta’minlash lozim;
-   umumiy  predmetlararo  kompetentsiyalarni 
shakllantirishda  yagona  yondashuvni  amalga  oshirish 
kerak;
-   turli  fanlar  (fizika,  kimyo,  biologiya,  geografiya  va 
h.k.)da  o’rganiladigan  hodisalarning  o’zaro  bog’liq 
ekanligini ko’rsatish zarur.           -  aniq  masalalarni  y echishda  turdosh  fanlarda  olingan 
bilim va malakalardan kompleks foydalanish;
-  fanlararo  integratsiya  orqali  ulardan  foydalanishdagi 
optimal  imkoniyatlarga  erishish  uchun  turli  fan 
o’qituvchilarining  salohiyatlarini  birlashtirib,  o’qitishga 
kompleks yondashuvni rivojlantirish ;
-  turdosh  o’quv  fanlari  orasida  o’rnatiladigan 
integratsiyaning  chuqurligi  bo’yicha  farq  qiladigan 
fanlararo integratsiyadan optimal foydalanish:        xulosa  E’TIBORINGIZ UCHUN 
RAHMAT!ARALASHMAGA OID MASALALAR

Mavzu: Fanlararo integratsiya zamonaviy ta'limning zaruriy shartidir

INTEGRATSIYALASHDAN MAQSAD Fanlararo aloqadorlik muammosi pedagogikaning asosiy muammolaridan biri bo’lib, u ta’lim-tarbiya jarayonida bo’lajak mutaxassislarning o’quv bilish faoliyatini faollashtiradi, bilimlar sifatini oshiradi, ta’limning ilmiyligi, tushunarliligi, tizimliligi va mobilligini oshirishga xizmat qiladi.

INTEGRATSIYA TUSHUNCHASI Integratsiya (lot. integratio — tiklash, to ldirish, ʻ integer — butun so zidan); ʻ 1) sistema yoki organizmning ayrim qismlari va funksiyalarining o zaro bog liqlik holatini hamda ʻ ʻ shun-day holatga olib boruvchi jarayonni ifodalaydigan tushuncha; 2) fanlarning yaqinlashishi va o zaro aloqa jarayoni; ʻ differensiatsiya bilan birga kechadi

INTEGRATSIYA TUSHUNCHASI Amaliyot nuqtai nazaridan integratsiya fanlar orasidagi aloqalarni mustahkamlash, o’quvchilarning ortiqcha yuklanishlarini kamaytirish, sinflardagi axborotni kengaytirish va boyitish, shuningdek, o’quvchilarning ta’lim olish motivlarini kuchaytirishni nazarda tutadi. Umuman olganda, integratsiya - bu alohida- alohida ajratilgan qismlarning birlashuvini nazarda tutuvchi nazariy tushunchadir.

INTEGRATSIYALASHDAN MAQSAD Integratsiya ta’lim maqsadi sifatida olam tizimining alohida qismlari bog’likligini ko’rsatuvchi bilimlarni berishi emas, bolani barcha elementlari bir- biriga bog’liq yaxlit olamni tasavvur qilishga o’rgatish. Integratsiya - bilimlar chegarasida yangi tasavvurlarini qabul qilish vositasi. Birinchi navbatda tabaqalashtirilgan bilimlar orasida bilmagan joylarni to’ldirish, ular orasidagi aloqalarni o’rnatish lozim.