Hadislarni ma’nosini izohlashga harakat qiling, hayotiy dalillar asosida tushuntiring
1. Rasululloh s.a.v “Kim bir go‘dak bolaga mana buni ol desa-yu, hech narsa bermasa, u odam yolg‘onchi bo‘ladi”, dedilar. (Abu Hurayra r.a dan qilingan rivoyat) 2. Hasan Basriy deydiki: “Munofiqlik til bilan dilning, so‘z bilan amalning, ichkari bilan tashqarining xilof kelishidir. Shak yo‘qki, munofiqlik yolg‘on ustida barpo bo‘ladi”. 3. Hazrati Ali (r.a.) Kumaylga shunday deganlar: “Ilm moldan yaxshidir, u seni himoya qiladi, molni esa sen qo‘riqlashga majbursan, ilm - hokim, mol mahkumdir, ehson- nafaqa qilish bilan mol kamaysa, ilmni tarqatganing sayin ko‘payib boradi”. 4. «Nabiy alayhissalomdan so‘rashdi: — Mo‘min qo‘rqoq bo‘lishi mumkinmi? — Ha, — dedilar. — Baxil bo‘lishi mumkinmi? — Ha, — dedilar. — Yolg‘onchi bo‘lishi mumkinmi? — Yo‘q, aslo! — dedilar. (Imom Molik rivoyati)Hadislarni ma’nosini izohlashga harak at qiling, hay ot iy dalillar asosida t ushunt iring.
… Savdodagi yolg‘on barakani ketkazar. Qilmish – qidirmish. Kim aybdor?TOPSHIRIQLA R. 4.Yolg‘onning umri qisqa.Yuqoridagi matnga sarlavha tanlang yoki o‘ylab toping.
16 qavatli bir uyda bir lilliput(pakana) odam yashaydi. U har kuni ertalab ishga ketayotib, liftda pastga tushib, so’ng ishga ketadi. Ishdan qaytayotib esa , 10- qavatgacha liftda ko’tarilib uyog’iga piyoda ketadi. U nimaga shunday qiladi? Avtobusda 15 yo‘lovchi ketayotgan edi. Birinchi bekatda 3 yo’lovchi chiqdi, keyingi bekatda 2 yo’lovchi tushib qolib, 4 yo’lovchivchiqdi. Keyingi bekatda 4 yo’lovchi tushib, 7 yo’lovchi chiqdi, keyingi bekatda 1 yo’lovchi tushib, 6 yo’lovchi chiqdi. Avtobus nechta bekatdan o’tdi? F aollasht iruvchi savollar.
Misol yozing. Sessiyang nima bo‘ldi? Yopdingmi yo yaxladingmi? – Amalladim. Ishqilib, vozduxga ilin- dim-da. – Sessiyang nima bo‘ldi? Topshirdingmi yo yiqildingmi? – Amalladim. Ishqilib, stipendiyaga ilin- dim-da. Telman onasidan ko‘z uzmagan holda shaytonsuvdan ichib olgach, «Mamul nakaut», –deb kuldi. Telman onasidan ko‘z uzmagan holda aroqdan ichib olgach, «Onam tamom bo‘ldi», –deb kuldi. Dahshat qiz ekan, jo‘ra, gap otishniyam sindirding-da. Menga gapiryapsanmi, g‘irt sirkach ekansan-ku. Og‘ayni, chorrahada tog‘amning o‘g‘li turibdi, burilib ketma. . Jadvaldagi gaplarni taqqoslang ma’nosidagi farqlarni tushuntiring . Bo‘sh qolgan o‘rinlarni o‘zingiz to‘ldiring. “Ikki qismli kundalik” metodidan namuna
“ V ” (Ma’lumot ) “ +” (To‘g‘ri ) “ -” (Not o‘g‘ri) “ ?” (Bil madim) Argo (fr. argot - «lahja») va jargon (fransuzcha g‘argon - «buzilgan til») - ayrim professional yoki ijtimoiy guruhning qo‘llanishi chegaralangan leksika tarkibi. Kasbi, jamiyatdagi o‘rni, qiziqishi, yoshiga ko‘ra alohida guruhni tashkil etgan kishilarning ko‘pchilikdan ajralib turish, fikrni sir tutish maqsadida yoki qulaylik uchun qo‘llaniladi. Badiiy adabiyot va kinofilmlarda mahalliy ruhni aks ettirish, asar qahramoni nutqini aniq berish maqsadida jargo so‘zdan foydalaniladi. O‘zlashtirishi a’lo o‘quvchilarga asoslangan pedagogik texnologiyalar. O‘zlashtirishi a’lo o‘quvchilarga “Insert” usuli yordamida oldingi ma’lumotlar qanchalik saqlanganligini bilish mumkin mumkin: “ Insert” uslubi namunasi