logo

JISMONIY MADANIYAT YO‘NALISHI TALABALARINING KASBIY-PEDAGOGIK TAYYORGARLIK JAROYONIDA ELEKTRON DARSLIKLARIDAN FOYDALANISH SAMARADORLIGI

Yuklangan vaqt:

15.08.2023

Ko'chirishlar soni:

0

Hajmi:

3711.052734375 KB
MAVZU :   JISMONIY MADANIYAT YO‘NALISHI TALABALARINING KASBIY-
PEDAGOGIK TAYYORGARLIK JAROYONIDA ELEKTRON DARSLIKLARIDAN  
FOYDALANISH SAMARADORLIGI
Ilmiy ra h bar :                               (PhD) D.Mamaziyatov
Magistr :                                               S.Sidikov 
              R е spublikamizda  jismoniy  tarbiya  va  sportni 
ommalashtirish,  aholi  o‘rtasida  sog‘lom  turmush 
tarzini  targ‘ib  qilish,  hamda  mamlakatning  xalqaro 
sport  maydonlarida  munosib  ishtirok  etishini 
ta'minlash  borasida  izchil  chora-tadbirlar  amalga 
oshirilmoqda.  Aholini  ayniqsa  yoshlarni  jismoniy 
tarbiya  va  sport  bilan  muntazam  shug‘ullanishi  uchun 
hamda  ularni  salomatligini  mustahkamlash  borasidagi 
qonunchilik  tizimining  yaratilishi  va  bu  orqali 
faoliyatlar  ko‘lamini  yaxshilash  masalalari 
davlatimizning  asosiy  e'tiborida  bo‘lib  k е lmoqda. 
Jumladan  O‘zb е kiston  R е spublikasining  2015  yil  5 
s е ntyabrdagi ―Jismoniy tarbiya va sport to‘g‘risida gi ‖
Qonuni,  2017  yil,  3  iyundagi  O‘zb е kiston 
R е spublikasi  Pr е zid е ntining  ―Jismoniy  tarbiya  va 
ommaviy  sportni  yanada  rivojlantirish  chora-tadbirlari 
to‘g‘risida gi  3031-sonli  Qaroi,  2020  yil,  24 	
‖
yanvardagi  ―Jismoniy  tarbiya  va  sportni  yanada 
takomillashtirish  va  ommalashtirish  chora-tadbirlari 
to‘g‘risida gi  5924-sonli  Farmoni  mamlakatimizda 
‖
jismoniy  tarbiya  va  sportni  yanada  ommalashishida 
muhim  omil  bo‘lmoqda.  Bu  esa  ta'lim  jarayonini 
yaxshilab,  yoshlarni  ham  jismonan,  ham  ruhan  kamol 
topishlariga k е ng imkoniyat yaratmoqda  MAVZUNING DOLZARBLIGI
Ishning  dolzarbligi   -   Bugungi  kunda  tez  o‘zgaruvchan 
hamda  axborot-  kommunikatsiya  texnologiyalari  rivojlangan  davrda 
raqobatbardosh  kadrlarga  bo‘lgan  ehtiyoj  kuchayib,  talaba-yoshlarda 
axborot  kommunikatsiya  texnologiyalari  va  internetdan  mustaqil 
foydalanishlari  hamda  xorijiy  tillarda  muloqat  qilish  ko‘nikmasini 
shakllantirish  uzluksiz  ta ’ lim  tizimining  asosiy  vazifalaridan  biriga 
aylandi.
Shu  sababli  “Ta’lim  to‘g‘risidagi”  va  “Kadrlar  tayyorlash 
milliy  dasturi  to‘g‘risidagi”  qonunlar  asosida  o‘sib  kelayotgan  yosh 
avlodni  yuksak  ma’naviyatli  va  chuqur  bilimli,  zamonaviy 
texnologiyalarni  o‘zlashtirishga  qodir,  intelektual  rivojlangan  hamda 
faol  fuq a r o lik  pozitsiyasiga  ega  bo‘lgan  shaxs  qilib  tarbiyalash 
O‘zbekiston  davlat  siyosatining  ustuvor  yo‘nalishlaridan  biri  sifatida 
izchillik bilan amalga oshirilmoqda.   ISHINING MAQSADI
  Jismoniy madaniyat yo‘nalishi 
talabalarining kasbiy pedagogik 
tayyorgarligi jarayonida 
umumkasbiy va mutaxassislik 
fanlarini o‘qitishda elektron 
o‘quv qo‘llanmalarini 
samaradorligini aniqlash.      ISHINING   VAZIFALARI: 
1.   Tadqiqot   muammosi  o‘rganish  bo‘yicha 
maxsus  o‘quv-uslubiy  adabiyotlarni  tahlilini 
o‘tkazish.
2.   Jismoniy  madaniyat  fakulteti  jismoniy 
madaniyat  yo‘nalishi  talabalarining  kasbiy 
pedagogik tayyorgarlik jarayonini  o ‘rganish
3.  Talabalarda  kasbiy-pedagogik  bilim,  malaka 
va  ko‘nikmalarini  shakllantirishda  elektron 
o‘quv  qo‘llanmalarini  samaradorlik 
dinamikasini aniqlash.
4.Jismoniy  madaniyat  ta’limi  tizimini 
takomillashtirishga  yo‘naltirilgan  elektron 
o‘quv  adabiyotlarini  tajriba  sinov  vositalari 
yordamida asoslash.   TADQIQOT OB Y EKTI
Tadqiqot  ishimiz  SamDU  axborot  resurslar 
markazida  ilmiy  adabiyotlar  tahlil  qilinib,  2021  yil 
sentabr  oyidan  2022  yil  mart  oyigacha  bo’lgan  vaqt 
oralig’ida  Sharof  Rashidov  nomidagi  Samarqand 
davlat  universiteti  jismoniy  madaniyat  (hozirgi  Sport 
faoliyati)  yo‘nalishi  talabalarining ta’lim jarayoni     ILMIY AMALIY A H AMIYATI VA   YANGILIGI
Tadqiqotning amaliy ahamiyati
Jismoniy  madaniyat  ta ’ lim  yo‘nalishi  talabalarining  kasbiy  faoliyatini 
takomillashtirishda elektron darsliklarning ahamiyati o‘rganildi.
Zamonaviy  talablarga  javob  beradigan  elektron  o‘quv  qo‘llanmalarini 
talim  jarayoniga  tadbik  qilinishi   va  t ajribalar  natijasida  elektron 
qo‘llanmalar  oddiy  qo‘llanmalarga  nisbatan  samaradorligi  yuqori 
e kanligi o‘z isbotini topdi.
Tadqiqotning ilmiy yangiligi
Magistrlik  dissertatsiyasini  ilmiy  yangili gi   shundan  iboratki, 
talabalarning kasbiy pedagogik tayyorlargik jarayonida umumkasbiy va 
mutaxassislik  fanlaridan  zamonoviy  axborot-kompyuter  vositalarini ,  
didaktik  imkoniyatlar  tahlil  qilindi ,  hamda  yaratilgan  elektron 
qo‘llanmalarni  ta ’ lim  jarayonida  samaradorlik  darajasi  aniqlandi  va 
tadbiq qilindi.     Tadqiqot  farazi
Taxminimizcha,  elektron  o‘quv  qo‘llanmaning 
fragmenti  va  uni  jismoniy  madaniyat  ta ’ lim  yo‘nalishi  
talabalarning  o‘quv  jarayonida  qo‘llanilishi,  umumkasbiy 
va  mutaxassislik   fanlar i da  berilgan  materiallarni  yanada 
samaraliroq o‘rganish imkonini beradi va shu bilan o‘quv 
jarayoninig  sifatini  odatiy  ishlatiladigan  uslublarga 
qaraganda o‘stiriladi.   Jismoniy t arbiya sohasida elekt ron darsliklar asosida o‘quv 
jarayonini t ashkil qilish.
            Ilm-fan  jadal  taraqqiy  etayotgan  zamonaviy  axborot-
kommunikatsiya tizimlari vositalari keng joriy etilgan jamiyatda turli 
fan  sohalarida  bilimlarning  tez  yangilanib  borishi,  ta’lim  oluvchilar 
oldiga ularni jadal egallash bilan bir qatorda, muntazam va mustaqil 
ravishda  bilim  izlash  vazifasini  qo‘ymoqda.  O‘quv  adabiyotlarining 
yangi  avlodini  yaratish,  ularni  tayyorlash  borasidagi  ilmiy-uslubiy, 
tashkiliy  (  shu  jumladan,  lotin  alifbosiga  o‘tish)  va  moliyaviy 
masalalarni  hal  qilish,  uzluksiz  ta’lim  tizimida  (Kadrlar  tayyorlash 
milliy  dasturi)  maqsadlariga  erishishni  ta’minlashga  qaratilgan 
choralarni ishlab chiqishni talab qiladi.
Konsepsiyaning  maqsadi  uzluksiz  ta’lim  tizimining  barcha  ta’lim 
turlari  uchun  o‘quv  adabiyotlarining  yangi  avlodini  yaratish 
tamoyillari  va  ularni  tayyorlash  mexanizmlarini  belgilashdan 
iboratdir.  Ushbu  kontseptsiyaning  asosiy  vazifalariga  o‘quv 
adabiyotlarining  yangi  avlodini  yaratish  uchun  ilmiy-g‘oyaviy, 
uslubiy-didaktik,  psixologik-pedagogik,  sanitariya-gigienik  talablarni 
ishlab  chiqish,  o‘quv  adabiyotlaridan  to‘g‘ri  va  ratsional  foydalanish 
maqsadida  ularning    mavjud  shakllari  va  turlariga  aniq  tariflar 
berish  hamda  mamlakatimiz  miqyosida  zamonaviy  o‘quv 
adabiyotlarini tayyorlash bo‘yicha dasturlarni amalga oshirish uchun 
strategik masalalar ko‘lamini aniqlash kiritilgan.   O‘quv  adabiyot lar i  -  muayyan  ta’lim  turi 
(yo‘nalishi  yoki  mutaxassisligi)  o‘quv  rejasida  qayd 
etilgan  fanlar  bo‘yicha  tegishli  o‘quv  dasturlari  asosida 
zarur  bilimlar  majmuasi  keltirilgan,  o‘zlashtirish 
uslublari  va  didaktikasi  yoritilgan  (shu  jumladan,  xorijiy 
tarjimalar) manba bo‘lib, ikki xil shaklda tayyorlanadi. 
1. An’anaviy  ( bosma)  o‘quv    adabiyot lar i -ta’lim 
oluvchilarning  yoshi  va  psixo-fiziologik  xususiyatlari, 
ma’lumotlar  hajmi,  shriftlari,  qog‘oz  sifati,  muqova  turi 
va  boshqa  ko‘rsatgichlarni  hisobga  olgan  holda  qog‘ozda 
chop etiladigan manba.
2.Elekt r on  o‘quv  adabiyot lar i  –  zamonaviy 
axborot  texnologiyalari    asosida  ma’lumotlarni  jamlash, 
tasvirlash, yangilash, saqlash, bilimlarni muloqot usulida 
taqdim  etish  va  nazorat  qilish  imkoniyatlariga  ega 
bo‘lgan manba.   Talabalarning jismoniy madaniyat bo‘yicha amaliy bilimlarini 
anketalashtirish yordamida natijalarni tahlil qilish.

Tadqiq  qilinayotgan  masalaning  holati  bilan  tanishish 
maqsadida  amaliyotda  jismoniy  madaniyat  fakultetining  1 20  
nafar talabasi o‘rtasida anketalashtirish o‘tkazildi. Ushbu uslub 
tadqiq  qilinayotgan  masalaning  dolzarblik  darajasini 
aniqlashga  yordam  bergani  uchun  eng  qulay  va  maqsadga 
muvofiqdir.  Anketaga  talabalarning  mutaxassilik  fanlarini 
o‘zlashtirish darajasini aniqlash bo‘yicha savollar kiritilgan.

Pedagogik  kuzat uvlar

Pedagogik  kuzatuv  metodini  o‘tkazishda  asosan 
talabalarning  kasbiy-pedagogik  tayyorgarlik  jarayonini 
tadqiq  qilish  maqsad  qilib  qo‘yildi.[15]  Shuningdek 
pedagogik  amaliyot  davrida  turli  xil  sport  turi  bilan 
shug‘ullangan  talabalarning  kasbiy  bilim  malakalarini 
shakllanishini  o‘rganishdan  iborat  edi,  natijada  2  ta 
guruhga  shakllantirildi.  Talabalarni  kasbiy-pedagigik 
tayyorgarlik  davrida  elektron  darsliklar  va  innovatsion 
texnologiyalardan foydalanish darajasi aniqlandi.  Pedagogik tajriba (eksperiment)

Tadqiqotlar uch bosqichda o‘tkazilgan bo‘lib bular:

1-bosqichda  –  tadqiqot  muammosini  zamonaviy  holatini  baholash  uchun 
maxsus ilmiy-uslubiy adabiyotni o‘rganish va tahlil qilish; 

tadqiqotning maqsadi va vazifalarini aniqlash ; 

ilmiy farazni shakllantirish ;

shuningdek, tadqiqot usullarini sinab ko‘rish ;

anketalashtirish yordamida ilg‘or amaliy tajribani umumlashtirish;

tajriba dasturini ishlab chiqi sh .

2-bosqichda  –  talabalarning  umumkasbiy  va  mutaxassislik  fanlarini 
o‘zlashtirishlari  ustidan  pedagogik  kuzatuvlar  o‘tkazish.  Pedagogik  ku-
zatuvlarning  natijasida  jismoniy  madaniyat ta’limi  tizimida AKT  lar  yordamida 
takomillashtirilgan  dastur  ishlab  chiqilgan  bo‘lib  o‘quv  pedagogik  jarayoniga 
joriy etildi.

3-bosqich  asosiy pedagogik tajribaga bag‘ishlangan. 

Nazorat  guruhlarida  seminar  odatiy  tarzda  o‘tkazi l di:  og‘zaki  (so‘rov)  savol- 
javob.

Tajriba guruhida seminar elektron darslikni qo‘llab o‘tkazildi.

Keyinchalik  jismoniy  madaniyat   yo‘nalishining  nazariy  uslubiy  qismini 
o‘rganish jarayonida  elektron daralikning  qo‘llanilishi samarasi aniqlandi. Jismoniy tarbiya darslarida axborot 
texnologiyalaridan foydalanish uslublari.

Jismoniy  madaniyat  soxasida  tadqiqotlarning  hajmi  muntazam 
ortib,  ularning  mavzulari  ham  tobora  kengayib  bormoqda.  Ilmiy 
tadqiqotlarning  samaradorligi  va  sifatini  oshirishda  ularni  yana 
ham  jadallashtirish  katta  ahamiyatga  egadir.  Shu  bilan  birga, 
mutaxasis  fanining  turli  muammolari  bo‘yicha  tadqiqot 
natijalarini  tezlik  bilan  jismoniy  tarbiya    amaliyotiga  tadbiq  etish 
zarur.  Bularning  barchasi  jismoniy  tarbiya  mutaxassislarining 
ilmiy  -  texnik  axborot  bilan,  ta’kidlash  joizki,  faqat  jismoniy 
tarbiya  va  sportning  xilma-xil  jihatlari  bo‘yicha  emas,  balki  u 
bilan  to‘g‘ridan  to‘g‘ri  yoki  bilvosita  bog‘liq  fanlar  (fiziologiya, 
tibbiyot,  pedagogika,  psixologiya,  biomexanika  va  boshqalar) 
bo‘yicha  ham  axborot  bilan  ta’minlanishini  kuchaytirishni  shart 
qilib  qo‘yadi.  Bunda  mutaxassisning  zarur  ilmiy-texnik 
axborotlarni  yetarlicha  to‘liq  va  tezkorlik  bilan  olayotganiga 
qattiq ishonchi bo‘lishi lozim. Mutaxassisligi bo‘yicha elektron darslikni ishlatish 
natijalari

Izlanishlar tuzilmasi quyidagi bandlardan iborat:

1. Talabalarni 2 guruhga 12 tadan qilib bo‘lish: tajriba va nazorat.

2. Ma ‘ruzalarni barcha talabalar uchun odatiy uslubda o‘qituvchi o‘qishi.

3. Seminarlarga tayyorgarlik. 

Nazorat  guruhi  seminarlarga  oddiy  uslubiy  (metodik)  adabiyotlarni  qo‘llagan 
holda tayyorlandi.

Tajriba  guruhi  seminarlarga  elektron  darslik  yordamida  tayyorlandi.  Talabalar 
kompyuter  xonalariga  kirib,  mustaqil  ravishda  elektron  qo‘llanma 
materialaridan foydalanishlari mumkin edi. 

Nazorat  va  tajriba  guruhlari  oldindagi  mashg‘ulotlarga  bir  xil  vaqtda 
tayyorlanishdi. 

1. Seminar mashg‘uloti. 

Nazorat  guruhida  nazariy  materiallarni  o‘zlashtirishning  tekshiruvi  ikki 
yo‘nalishda amalga oshirildi: 

- o‘qituvchi talabalardan og‘zaki so‘rov tarzida;

- o‘qituvchi talabalardan yozma ravishda.

Talabalarning  tayyorgarligini  tekshirishga  ketgan  vaqti  aniqlandi,  shuning  bilan 
birgalikda  talabalarning  ishlarini  tekshirishga,  hamda  xatolar  ustidan  ishlashga 
ketgan qo‘shimcha vaqt ham inobatga olindi.  
Tajriba  guruhida  seminar  mashg‘ulot:  nazorat  savol-javob  elektron  qo‘llanma 
yordamida  o‘tkazildi.  Barcha  talabalar  savol  javob  qilindi  va  baholandi.  Yo‘l   qo‘yilgan 
xato va kamchiliklar ham ushbu mashg‘ulotda ko‘rib chiqildi, bu o‘z navbatida o‘tilgan 
materiallarni o‘zlashtirishga va tashkiliy vaqtlarni qisqartirishga yordam beradi. 

Seminar mashg‘uloti  8 0  daqiqani tashkil qiladi. 

Nazorat guruhida, o‘rtacha, bir javobga 10 daqiqa ajratildi, tashkiliy vaqtlarni inobatga 
olgan holda, o‘qituvchi og‘zaki tarzda 8 nafar talabani javobini baholab ulguradi. 

Odatiy  uslubda  tekshirilgan  nazorat  guruhidan,  elektron  qo‘llanma  yordamida 
tekshirilgan  tajriba  guruhi  talabalarining  so‘rov  samarasi  1,5  marotaba  katta.  Ushbu 
natija dasturiy vositalarning quyidagi afzalligiga bog‘liq: 

Eletron qo‘llanma deyarli tez qayta aloqa o‘rnatadi (interaktiv xususiyat).

2.  Elektron  qo‘llanma  kerakli  axborotni  tez  topishga  yordam  beradi,  oddiy 
adabiyotlarda bu ancha qiyin (qidirish imkoniyati yuqori).

3. Elektron qo‘llanma vaqtni sezilarli darajada tejaydi. 

4.  Elektron  qo‘llanma  tez,  lekin  bir  maromda  aniq  bir  shaxsning  aniq  bir  bo‘limda 
bilimini tekshirish imkonini beradi (aniq bir o‘quvchiga moslash).

5.  Elektron  qo‘llanma  yo‘l  qo‘yilgan  xatoni  tez  aniqlab  o‘zlashtirilmagan  materialni 
takrorlash imkonini beradi. 

Umuman  aytganda,  Eletron  qo‘llanma  talabalarning  o‘quv  ma-teriallarini  takrorlashga 
yoki unutilgan va notanish tushunchalarni qidirishga ketadigan vaqtini tejaydi. O‘r ganilayotgan ko‘rsatkichlar G ur uhlar
Nazorat Tajriba
4 ta mavzuni o‘zlashti - rishga 
ket adigan vaqt  
4,1 soat  
3,3 soat
O‘r tacha ball 68  
80
 3.5. 1. -j adval   Talabalarni alohida mavzularni o‘zlashtirsh 
ko‘rsatkichlari dinamikasi. 
  
  
1.  “Elektron  darsliklar  haqida  ma’lumotga  egamisiz?”-  degan  savolga 
so‘rovnomada  qatnashganlarning  95%  “ha”,  deb  javob  berishgan.  5%talabalar 
esa “yo‘q” deb javob berishgan.

2.    Anketaning  “O`qituvchilaringiz  dars  jarayonida  axborot  texnologiyalaridan 
foydalanadimi?”  -degan  savolga:  90 %  “ha”,  deb  javob  berishgan.  10%  talabalar 
esa “yo‘q” deb javob berishgan.

3.  “E lektron  darsliklardan  foydalanish ni  bilasizmi?”(o‘z  javobingizni  yozing) 
degan  yopiq  savolimizga  80 %  talaba  “elektron darslik  haqida to‘liq  ma’lumotga 
egaman  ”,  15 %  talaba  “elektron  darsliklardan  kam  foydalanaman”  deb  javob 
bergan  bo‘lsa,  5 %  talaba  “hech  qanday  ma’lumotga  ega  emasman”  deb  javob 
berishgan. 

  4. “Elektron darsliklar sizga qanday imkoniyat berdi?” degan savolimizga 50%  
talaba    “vaqtni  tejab,  ko‘proq  ma’lumotlar  qabul  qilishni”,  30%  talaba  “axborot 
texnologiyalaridan foydalanishni”,  15%  talaba  “bilim  doiramni  kengaytirdi”  va   
5% talaba “hech qanday imkoniyat bermadi” deb javob berishgan.

  5.    Guruhingizda  axborot  texnologiyalaridan  foydalanish  kimni  rahbarligida 
amalga  oshiriladi?  Degan  savolimizga  12%  talaba  “guruh  rahbari  yordamida”, 
73%  talaba  “har  bir  talaba  o‘zi  mustaqil  ravishda  axborot  texnologiyalaridan 
foydalanadi”  deb  javob  bergan  bo‘lsa,  15%  talaba  “o‘qituvchi  yordamida”  deya 
javob berishgan. 

6.  O‘qituvchingiz  axborot  texnologiyalaridan  foydalangan  holda  uyga  vazifa 
beradimi?  degan  savolimizga  60%  talaba  “ha”,  30%  talaba  “yo‘q”,  10%  talaba 
esa “ba’zan uyga vazifa beradi” deb javob berishgan.  
7.  Qaysi  fanlarda  axborot  texnologiyalaridan  foydalanasiz?  Bu  savolimizga 
talabalarning  90%  respident  “barcha  fanlardan”  deya  javob  bergan  bo‘lsa 
10% talaba faqat “mutaxassislik fanlarida” axborot texn

  8.    Jismoniy  tarbiya  nazariyasi  va  metodikasi  fanida    axborot 
texnologiyalaridan  foydalanasizmi?    degan  savolimizga  90 %  talabalar  “ha” 
deya  javob  berishdi. 
10% ta

  9.    Oxirgi  marta  qaysi  fandan  elektron  qo‘llanmadan  foydalanib  dars 
o‘tilgan?  (o‘z  javobingizni  yozing).  Degan    savolimizga  talabalarning  90%   
“Jismoniy  madaniyat  nazariyasi  va  metodikasi”  fanidan  deb  aytishgan 
bo‘lsa,  5%  talaba  “pedagogika,psixologiya”  va  5%  talaba  esa  afsuski  hech 
qaysi  fanda  foydalanilmaganligini”  aytishdi.labalar  “yo’q”  deya  javob 
berishdi.ologiyalardan foydalanishni aytishgan.

  10.    Bitta  prezentatsiya  tayyorlash  uchun    nechta  adabiyotdan 
foydalanasiz?  Bu  savolimizga  talabalarning  70%  juda  “ko‘p  kitobdan”  va 
10%  talaba  “5  kitobdan”  deya  javob  berdi.  Qolgan  20%    talaba  esa  “1ta 
kitobdan” foydalanishini aytib o‘tishdi.

  11.    Prezentatsiyani  tayyorlashga  qancha  vaqt  sarflaysiz?  (o‘z  javobingizni 
yozing).  Degan  savolga  80%  talaba  “30  daqiqa”,  10%  talaba  “50  daqiqa”  deb 
javob bergan bo ‘lsalar, 10% talabagini “bir soat” deya javob berishgan.

  12.    Elektron  darsliklar  jismoniy  tarbiya  darslarida  kerak  deb  o‘ylaysizmi? 
degan  savolga  ekspertlarning    80%    jismoniy  tarbiya  darslarida  juda 
samarali  deb, 
15% samarasiz deb topdilar va 5% respedent esa javob berishga qiynaldi.  UMUMIY  XULOSA

1.  O‘rganilayotgan  muammolardan  maxsus  adabiyotlarning  tahlili 
pedagogika sohasida informatsion axborot texnologiyalaridan foydalanishni 
keng imkoniyatlari borligini ko‘rsatdi.

2.  Talabalarning  kasbiy  tayyorgarligi  darajasini  ko‘tarish  uchun 
umumkasbiy  va  mutaxassislik  fanlarini  o‘tish  davrida  elektron  o‘quv 
qo‘llanmalardan  foydalanish  bo‘lajak  mutaxassislarning  kasbiy  faoliyatini 
shakllantirishni  baholashning  mezoni  siftida  foydalanish  maqsadga 
muvofiq ekanligi tajriba sinovlar bilan isbotlandi.

3. Jismoniy madaniyat yo‘nalishi bo‘yicha ”sport va xarakatli o‘yinlar va uni 
o‘qitish  metodikasi”  fanining  barcha  sport  turlaridan  elektron  qo‘llanma 
ishlab  chiqish  va  ta’lim  jarayoniga  tadbiq  qilish  maqsadga  muvofiq  bo‘lar 
edi. 

4.  Tajriba  guruhida  elektron  qo‘llanma  qo‘llab,  talabalarning  bilimini 
tekshirish  va  baholash,  odatiy  uslubda  tekshirilgan  nazorat  guruhi 
talabalarining  bilimidan  1,5  marotaba  samaraliroq  ekani  tajribada  o‘z 
tasdiqini  topdi.  Elektron  o‘quv  qo‘llanma  materialini  qidirishga,  unutilgan 
yoki  notanish  tushunchalarni  takrorlash  va  izlashga  ketadigan  talabaning 
vaqtini  sezilarli  darajada  tejaydi,  talabalar  bilimini  tez  aniqlash,  yo‘l 
qo‘yilgan xatolarni tez topish imkonini beradi. E’TIBORINGIZ
  UCHUN 
RAXMAT !

MAVZU : JISMONIY MADANIYAT YO‘NALISHI TALABALARINING KASBIY- PEDAGOGIK TAYYORGARLIK JAROYONIDA ELEKTRON DARSLIKLARIDAN FOYDALANISH SAMARADORLIGI Ilmiy ra h bar : (PhD) D.Mamaziyatov Magistr : S.Sidikov

 R е spublikamizda jismoniy tarbiya va sportni ommalashtirish, aholi o‘rtasida sog‘lom turmush tarzini targ‘ib qilish, hamda mamlakatning xalqaro sport maydonlarida munosib ishtirok etishini ta'minlash borasida izchil chora-tadbirlar amalga oshirilmoqda. Aholini ayniqsa yoshlarni jismoniy tarbiya va sport bilan muntazam shug‘ullanishi uchun hamda ularni salomatligini mustahkamlash borasidagi qonunchilik tizimining yaratilishi va bu orqali faoliyatlar ko‘lamini yaxshilash masalalari davlatimizning asosiy e'tiborida bo‘lib k е lmoqda. Jumladan O‘zb е kiston R е spublikasining 2015 yil 5 s е ntyabrdagi ―Jismoniy tarbiya va sport to‘g‘risida gi ‖ Qonuni, 2017 yil, 3 iyundagi O‘zb е kiston R е spublikasi Pr е zid е ntining ―Jismoniy tarbiya va ommaviy sportni yanada rivojlantirish chora-tadbirlari to‘g‘risida gi 3031-sonli Qaroi, 2020 yil, 24 ‖ yanvardagi ―Jismoniy tarbiya va sportni yanada takomillashtirish va ommalashtirish chora-tadbirlari to‘g‘risida gi 5924-sonli Farmoni mamlakatimizda ‖ jismoniy tarbiya va sportni yanada ommalashishida muhim omil bo‘lmoqda. Bu esa ta'lim jarayonini yaxshilab, yoshlarni ham jismonan, ham ruhan kamol topishlariga k е ng imkoniyat yaratmoqda

MAVZUNING DOLZARBLIGI Ishning dolzarbligi - Bugungi kunda tez o‘zgaruvchan hamda axborot- kommunikatsiya texnologiyalari rivojlangan davrda raqobatbardosh kadrlarga bo‘lgan ehtiyoj kuchayib, talaba-yoshlarda axborot kommunikatsiya texnologiyalari va internetdan mustaqil foydalanishlari hamda xorijiy tillarda muloqat qilish ko‘nikmasini shakllantirish uzluksiz ta ’ lim tizimining asosiy vazifalaridan biriga aylandi. Shu sababli “Ta’lim to‘g‘risidagi” va “Kadrlar tayyorlash milliy dasturi to‘g‘risidagi” qonunlar asosida o‘sib kelayotgan yosh avlodni yuksak ma’naviyatli va chuqur bilimli, zamonaviy texnologiyalarni o‘zlashtirishga qodir, intelektual rivojlangan hamda faol fuq a r o lik pozitsiyasiga ega bo‘lgan shaxs qilib tarbiyalash O‘zbekiston davlat siyosatining ustuvor yo‘nalishlaridan biri sifatida izchillik bilan amalga oshirilmoqda.

ISHINING MAQSADI Jismoniy madaniyat yo‘nalishi talabalarining kasbiy pedagogik tayyorgarligi jarayonida umumkasbiy va mutaxassislik fanlarini o‘qitishda elektron o‘quv qo‘llanmalarini samaradorligini aniqlash.

ISHINING VAZIFALARI: 1. Tadqiqot muammosi o‘rganish bo‘yicha maxsus o‘quv-uslubiy adabiyotlarni tahlilini o‘tkazish. 2. Jismoniy madaniyat fakulteti jismoniy madaniyat yo‘nalishi talabalarining kasbiy pedagogik tayyorgarlik jarayonini o ‘rganish 3. Talabalarda kasbiy-pedagogik bilim, malaka va ko‘nikmalarini shakllantirishda elektron o‘quv qo‘llanmalarini samaradorlik dinamikasini aniqlash. 4.Jismoniy madaniyat ta’limi tizimini takomillashtirishga yo‘naltirilgan elektron o‘quv adabiyotlarini tajriba sinov vositalari yordamida asoslash.