Kvadrat ildizlar” bobi bo’yicha
![“ Kvadrat ildizlar ” bobi
bo’y icha
umumlasht iruvchi dars
Vatanning ilm-fan ravnaqi uchun,
Ozgina bo’lsa ham hissa qo’shamiz.
Yosh avlod, shogirdlar tolib ahliga,
Hamma vaqt namuna, o’rnak bo’lamiz.
O’qituvchi: G.Xatamova](/data/documents/42a3a9b7-b2b7-486e-936d-fb201c8b666b/page_1.png)
![Davlat va jamiyat
qurilish tizimini
takomillashtirish. Qonun ustivorligini
ta’minlash va sud –
huquq tizimini
yanada isloh qilish Iqtisodiyotni
rivojlantirish va
liberallashtirish.
Ijtimoiy sohani
rivojlantirish.
Xafvsizlik, diniy
bag’rikenglik va
millatlararo totuvlik,
o’zoro manfatli va amaliy
tashqi siyosat.](/data/documents/42a3a9b7-b2b7-486e-936d-fb201c8b666b/page_2.png)
![Davlat va jamiyat qurilish
tizimini takomillashtirish.
•
1. Arifmatik kvadrat ildiz deb nimaga aytiladi?
•
2. U qanday amalga teskari amal ?
•
3. ɑ sonining qanday qiymatida ifoda ma’noga ega?
•
4. Haqiqiy sonlar to’plami qanday sonli to’plamlarni o’z
ichiga oladi?
•
5. Ratsional son deb nimaga aytiladi ?
•
6. Misollar keltiring.
•
7. Irratsional son deb nimaga aytiladi ?
•
8. Misollar keltiring.
•
7. Ayniyat deb nimaga aytiladi ?
•
8. Ko’paytmaning kvadrat ilizi nima?
•
9. Kasrning kvadrat ildizi nima?E S L A B
K O ’R](/data/documents/42a3a9b7-b2b7-486e-936d-fb201c8b666b/page_3.png)
![X O T O S IN I
T O P
а в а в Qonun ustivorligini ta’minlash va sud –
huquq tizimini yanada isloh qilish
а а
в в
2 2
) ( a a
a a
2
) (
b a b а :
b a
b
a
:
ab
b a
2
a a
2
) (
2
b
a
b
a](/data/documents/42a3a9b7-b2b7-486e-936d-fb201c8b666b/page_4.png)
![0 0 0 0 , b va a yoki b va a bunda b a
0 0 0 0 , b va a yoki b va a uholda b a
0 . lg ,
2
b anson ista a b a
anson hamista b ham a b a lg , ,
2 2
anson ista b a faqat b a lg , 0 ,
2
Yodda tutamiz
anda bo a a lg ' 0 ,
0 ,
' 0 , 2
a agar a
lsa bo a agar a
a a
anda bo b a
b
a
b
a
lg ' 0 , 0 , ](/data/documents/42a3a9b7-b2b7-486e-936d-fb201c8b666b/page_5.png)
![2
) 2018 (
25
36
2
x
2
) 5 (
49 , 0
4
b
16 16
324 20
75
32
72](/data/documents/42a3a9b7-b2b7-486e-936d-fb201c8b666b/page_6.png)
![0484 , 0 . 6
61 , 9 . 5
25 , 20 . 4
78400 . 3
57600 . 2
2500 . 1
240 100 576
50 100 25
280 100 784
5, 4 01, 0 2025
1, 3 01, 0 961
22, 0 0001, 0 484 ](/data/documents/42a3a9b7-b2b7-486e-936d-fb201c8b666b/page_7.png)
![8 32
6 21 72 7
25
16
125
45
63 3
28 2
16 256 8 32
252 3 2 6 7 9 4 36 49 3 2 3 7 2 36 7
5
4
5
3
25
9
9
4
3
2
3
2
9
4
3
2
63
28
3
2
8
3
8
8 3
64
8 3
8 8
8 3
8
3
](/data/documents/42a3a9b7-b2b7-486e-936d-fb201c8b666b/page_8.png)
![Iqtisodiyotni rivojlantirish va
liberallashtirish.
•
284-misol
•
285-misol
•
286-misol
•
287-misol
•
288-misol
•
289-misol
•
290-misol •
Tezyurar poyezd tarzida
qatordan boshlab
galma galdan doskada
yechiladi.C H A Q Q O N
B O ’L](/data/documents/42a3a9b7-b2b7-486e-936d-fb201c8b666b/page_9.png)
![« Mat emat ik a –
haqiqaqat ga
erishish uchun ,
qo’llanmal arni
izlash uchun
y ogona fandi r » . Rene Dekard – taniqli fransus matematugi, fizifi, fiziologi,
Layada dvaryan oilasida tug’ilgan. 16 asrdan boshlab har-
hil fanlar, ayniqsa fizika va geografiya bilan
shug’ullanishni boshlagan. Bu fanlar unga eng
“oddiylari”, qolgan fanlar esa “qiyin” bo’lib tuyilardi.
Geometriyada (1637 yil) Dekart birinchi bo’lib
o’zgaruvchan funksiya atamasini kiritgan. X, Y, Z, …,
umumiy qabul qilingan ko’rsatkichlari, hamda doimiy
harfli koeffitsiyentlari : a, b, c va daraja ko’rsatkichlari,
xozirgi radikal belgilarni kiritgan.
Analitik geografiyada koordinata to’g’ri chizig’ini,
tekislikdagi chiziqlar, algebraik ikkita noma’lum son
tenglamasi o’rtasida bog’liqlikni ko’rsatgan.
Dekart 3, 4, 5, 6 darajali tenglamalarni yechish usullarini
umumiy geometrik ma’nosini yaratgan. Ijtimoiy sohani rivojlantirish.](/data/documents/42a3a9b7-b2b7-486e-936d-fb201c8b666b/page_10.png)
![
2
) 2063 49 (
2
) 213 625 (
2
) 1301 8100 (2 0 7 0
2 3 8
1 3 9 1
2
) 8 2 (
) 5 130 )( 5 130 (
1046 ) 3 27 (
2
1 8
1 2 5
1 0 5 8Xafvsizlik, diniy bag’rikenglik va millatlararo
totuvlik, o’zoro manfatli va amaliy tashqi siyosat.](/data/documents/42a3a9b7-b2b7-486e-936d-fb201c8b666b/page_11.png)
![](/data/documents/42a3a9b7-b2b7-486e-936d-fb201c8b666b/page_12.png)
![To’plangan kartochkalar yig’iladi.
G’olib o’quvchilar baholanadi va
taqdirlanadi.](/data/documents/42a3a9b7-b2b7-486e-936d-fb201c8b666b/page_13.png)
![Bilimlaringiz ko’payib, niyatlaringiz amalga
oshsin!!!
15.08.2023 14](/data/documents/42a3a9b7-b2b7-486e-936d-fb201c8b666b/page_14.png)
![Uyga vazifa:](/data/documents/42a3a9b7-b2b7-486e-936d-fb201c8b666b/page_15.png)
“ Kvadrat ildizlar ” bobi bo’y icha umumlasht iruvchi dars Vatanning ilm-fan ravnaqi uchun, Ozgina bo’lsa ham hissa qo’shamiz. Yosh avlod, shogirdlar tolib ahliga, Hamma vaqt namuna, o’rnak bo’lamiz. O’qituvchi: G.Xatamova
Davlat va jamiyat qurilish tizimini takomillashtirish. Qonun ustivorligini ta’minlash va sud – huquq tizimini yanada isloh qilish Iqtisodiyotni rivojlantirish va liberallashtirish. Ijtimoiy sohani rivojlantirish. Xafvsizlik, diniy bag’rikenglik va millatlararo totuvlik, o’zoro manfatli va amaliy tashqi siyosat.
Davlat va jamiyat qurilish tizimini takomillashtirish. • 1. Arifmatik kvadrat ildiz deb nimaga aytiladi? • 2. U qanday amalga teskari amal ? • 3. ɑ sonining qanday qiymatida ifoda ma’noga ega? • 4. Haqiqiy sonlar to’plami qanday sonli to’plamlarni o’z ichiga oladi? • 5. Ratsional son deb nimaga aytiladi ? • 6. Misollar keltiring. • 7. Irratsional son deb nimaga aytiladi ? • 8. Misollar keltiring. • 7. Ayniyat deb nimaga aytiladi ? • 8. Ko’paytmaning kvadrat ilizi nima? • 9. Kasrning kvadrat ildizi nima?E S L A B K O ’R
X O T O S IN I T O P а в а в Qonun ustivorligini ta’minlash va sud – huquq tizimini yanada isloh qilish а а в в 2 2 ) ( a a a a 2 ) ( b a b а : b a b a : ab b a 2 a a 2 ) ( 2 b a b a
0 0 0 0 , b va a yoki b va a bunda b a 0 0 0 0 , b va a yoki b va a uholda b a 0 . lg , 2 b anson ista a b a anson hamista b ham a b a lg , , 2 2 anson ista b a faqat b a lg , 0 , 2 Yodda tutamiz anda bo a a lg ' 0 , 0 , ' 0 , 2 a agar a lsa bo a agar a a a anda bo b a b a b a lg ' 0 , 0 ,