logo

Pedogogik muloqot

Yuklangan vaqt:

10.08.2023

Ko'chirishlar soni:

0

Hajmi:

340.337890625 KB
Reja:
1. Pedogogik  muloqot  v a 
uning ahamiy at i
2. Oʻqit uv chilarning t alabalar 
bilan muloqot  olib borish 
y oʻllari
3. X ulosaPedogogik  muloqot    M uloqot - yunoncha so'z 
boiib,suhbatlashuv,shaxslararo suhbat va 
o'zaro fikr alraashuv ma'nosini bildiradi 
hamda ikki yoki undan ortiq kishilarning 
so'zlashuvida paydo bo'ladi.Inson muloqot 
jarayonida ijti-moiy tajriba,ta'lim-
tarbiya,turli munosabatlar,axloqiy me'yorlar 
g'oya va mafkura omillari ta'sirida yashab 
ijtimoiylashadi va shaxs sifatida ka-molotga 
yetadi.Kishilar o'rtasidagi o'zaro muloqot 
pedagogik-psixo-logik fanlarning asosiy 
kategoriyalaridan bin hisoblanib,u o;zichiga 
shaxslararo munosabatning eng muhim 
mexanizmlarini qamrab oladi.  2.  Pedagog mulokot va uning ahamiati 
Muloqot ishlab chiqarish faoliyatining ruxiy 
jami maʼnaviy-maʼrifiy asoslari boʻyicha yuzaga 
kelayotgan ijtimoiy mehnat faoliyati bilan 
bogʻliq boʻlgan “Shaxslar ishlab chiqarish 
motivatsiyasining asosiy 
sifatiga,maʼnaviyatiga,manfaatdor boʻlish 
kuchiga ega.Shahlararo 
munosabatlarni,mulokot madaniyatini qay 
darazada ta'sir o'tkazadi.    Pedagogik adamuloqot  o'qit uv chi v a o'quv chilar jamoasining 
o'zaro t a'sir malak asi,usuli v a t izimini anglat ib uning 
mohiy at i,o'zaro axborot  almashishida,t a'lim v a t arbiy av iy  
t a'sir o't k azishida,o'zaro bir-birlarini t ushunishga 
erishishlarida namoy on bo'ladi hamda quy idagi 
xususiy at larga ega:
• muloqot  o'qit uv chining pedagogik  faoliy at ida eng muhim 
k asbiy  qurol hisoblanadi;
• muloqot  jaray onida uning maqsadga muv ofi q amalga 
oshirishni t a'minlash uchun ijt imoiy  nazorat  v a ijt imoiy  
qonuniy at lar muhim aha-miy at ga ega;  Muloqotjarayonida o'qituvchi qisqa 
muddatda o'zining psixologik 
bilimlariga tayanib o'quvchilamiog 
psixik xususiyatlarini mukammal 
bilishga harakat qilishi 
lozim.O'quvchilarning ichki 
dunyosiga,ruhiy holatiga kirib 
bormasdan,unga nisbatan turli 
tarbiyaviy jazolar qo'Hash,tanbeh 
berish mumkin emas.Bu holat 
o'quvchilar bilan o'zaro muloqotni 
tuzatib bo'lmas darajada 
buzilishiga,o'quvchilarning yashirin 
holatga.o'z "qobig'F'ga kirib olishiga 
sabab bo'ladi.                                            Xulosa:
Muomala - ahbrot jarayonidir.The teacher bevosita 
shahslarga muomalada uz 
tarbiyalanuvchilari,umuman,zhamoa hakida,undaghi ichki 
jarayonlar hakida goyat hilmahil axborotga ega buladi va 
hakozo.Teacher boor uz muomala zharayonida uz 
tarbiyalanuvchilariga maksadga qaratilgan axborotni 
ma'lum kiladi.Teacher chiqarish vositasi orkali kanday 
ahborot olishini karab ekanmiz,uquvchining shahsi 
khaqidagi muhim akhborotningligini alohida takidlab o'tish 
kerak.Muomala shahsni goyat hilma-khil sharoit va kuda 
o'rgatishga imkon beradi.Teacher o'kuvchilar bilan muomala 
qilar ekan,juda maida qismlarini ham anlab olishga qodir 
buladi.    FOYDALANILGAN ADABIYOTLAR:
1.I.A.Karimov―Ma’naviyat yengilmas 
kuch‖ T ―Ma’naviyat‖ 2008 yil 
2.I.A.Karimov “Barkamol avlod 
orzusi” T ‗Sharq‘ 1999 y.3.Barkamol 
avlod “O‘zbekiston taraqqiyati 
poydevori” T 1997 va 
4.N.Azizxadjaeva ―Pedagogik 
texnologiya‖ T 2001 y

Reja: 1. Pedogogik muloqot v a uning ahamiy at i 2. Oʻqit uv chilarning t alabalar bilan muloqot olib borish y oʻllari 3. X ulosaPedogogik muloqot

M uloqot - yunoncha so'z boiib,suhbatlashuv,shaxslararo suhbat va o'zaro fikr alraashuv ma'nosini bildiradi hamda ikki yoki undan ortiq kishilarning so'zlashuvida paydo bo'ladi.Inson muloqot jarayonida ijti-moiy tajriba,ta'lim- tarbiya,turli munosabatlar,axloqiy me'yorlar g'oya va mafkura omillari ta'sirida yashab ijtimoiylashadi va shaxs sifatida ka-molotga yetadi.Kishilar o'rtasidagi o'zaro muloqot pedagogik-psixo-logik fanlarning asosiy kategoriyalaridan bin hisoblanib,u o;zichiga shaxslararo munosabatning eng muhim mexanizmlarini qamrab oladi.

2. Pedagog mulokot va uning ahamiati Muloqot ishlab chiqarish faoliyatining ruxiy jami maʼnaviy-maʼrifiy asoslari boʻyicha yuzaga kelayotgan ijtimoiy mehnat faoliyati bilan bogʻliq boʻlgan “Shaxslar ishlab chiqarish motivatsiyasining asosiy sifatiga,maʼnaviyatiga,manfaatdor boʻlish kuchiga ega.Shahlararo munosabatlarni,mulokot madaniyatini qay darazada ta'sir o'tkazadi.

Pedagogik adamuloqot o'qit uv chi v a o'quv chilar jamoasining o'zaro t a'sir malak asi,usuli v a t izimini anglat ib uning mohiy at i,o'zaro axborot almashishida,t a'lim v a t arbiy av iy t a'sir o't k azishida,o'zaro bir-birlarini t ushunishga erishishlarida namoy on bo'ladi hamda quy idagi xususiy at larga ega: • muloqot o'qit uv chining pedagogik faoliy at ida eng muhim k asbiy qurol hisoblanadi; • muloqot jaray onida uning maqsadga muv ofi q amalga oshirishni t a'minlash uchun ijt imoiy nazorat v a ijt imoiy qonuniy at lar muhim aha-miy at ga ega;