Tarbiyaning ijtimoiy yo‘nalganligi va yaxlitligi. Milliy tarbiya-“ommaviy madaniyat”ga qarshi kurashishning muhim omili
Tarbiyaning ijtimoiy yo‘nalganligi va yaxlitligi. Milliy tarbiya-“ommaviy madaniyat”ga qarshi kurashishning muhim omili Axatqulov Komiljon Tarbiy aning ijt imoiy y o‘nalganligi v a y ax lit ligi. Milliy t arbiy a-“ommav iy madaniy at ” ga qarshi k urashishning muhim omili
Tarbiyaning ijtimoiy yo‘nalganligi va yaxlitligi. Milliy tarbiya-“ommaviy madaniyat”ga qarshi kurashishning muhim omili Axatqulov Komiljon Reja: 1. Tarbiyaning ijtimoiy mohiyati 2. Tarbiyaning yaxlitligi va uning komponentlari 3. Milliy tarbiya tushunchasi
... t.me/slaydai_bot1. Tarbiyaning ijtimoiy mohiyatiTarbiyaning ijtimoiy mohiyati ijtimoiy hayot va shaxslar rivojlanishida muhim ahamiyatga ega. Tarbiya jamiyatda ijtimoiy qadriyatlar, madaniyat va an'analar uzatilishida asosiy rol o'ynaydi. 2020-yilda O'zbekistonda tashkil etilgan ta'lim va tarbiya muassasalari soni 10 137 tani tashkil etgan bo'lib, ularda ta'lim oluvchilar soni 6 milliondan oshiq edi. Tarbiya orqali yosh avlod axloqiy me'yorlarni, ijtimoiy javobgarlik va hamkorlikni o'rganadi. UNESCO ma'lumotlariga ko'ra, tarbiya ijtimoiy barqarorlik va tinchlikni ta'minlashda muhim omillardan biri hisoblanadi. O'zbekistonning "Ta'lim to'g'risida"gi qonuni 1997-yilda qabul qilingan bo'lib, unda tarbiyaning ahamiyati va jamiyat taraqqiyotidagi roli alohida ta'kidlangan. Tarbiya ijtimoiy moslashuv, mehnatsevarlik va vatanparvarlik kabi fazilatlarni shakllantirishga qaratiladi.
... t.me/slaydai_bot Tarbiyaning yaxlitligi — bu tarbiyaning barcha komponentlari o‘rtasidagi uzviy bog‘liqlik va bir-birini to‘ldiruvchi jarayonlar yig‘indisidir. Tarbiya jarayoni bir necha ajralmas komponentdan tashkil topgan: ma'naviy tarbiya, aqliy tarbiya, jismoniy tarbiya, axloqiy tarbiya va estetik tarbiya. Har bir komponent o‘z vazifalariga ega va o‘ziga xos usullar bilan amalga oshiriladi. Ma'naviy tarbiya insonning ichki dunyosini boyitishga xizmat qiladi; aqliy tarbiya bilimlarni oshirish va tafakkur qobiliyatlarini rivojlantirishga qaratilgan; jismoniy tarbiya sog‘lom yashash tarzi asoslari va jismoniy holatni yaxshilashni maqsad qiladi. Axloqiy tarbiya odamlarning ijtimoiy me'yorlar va qadriyatlarga muvofiq harakat qilishini ta'minlaydi, estetik tarbiya esa go‘zallikni anglashi va qadrlashini rivojlantiradi. Bu elementlar birgalikda insonni har tomonlama rivojlantirishga qaratilgan.
... t.me/slaydai_bot Milliy tarbiya tushunchasi jamiyatning ma'naviy hayotida muhim o‘rin tutadi. U milliy qadriyatlarni, urf-odatlarni, an'analarni yosh avlodga yetkazishni nazarda tutadi. Milliy tarbiya orqali shaxsning vatanparvarligi, insonparvarligi, tarixiy ongini shakllantirish maqsad qilinadi. O‘zbekiston Respublikasida milliy tarbiyani rivojlantirish uchun turli ta’lim dasturlari va loyihalari mavjud. Bular orasida “Fidokor avlod”, “Yoshlarni milliy va umuminsoniy qadriyatlar asosida tarbiyalash” kabi tashabbuslar bor. 2017-yilda ta’kidlanishicha, ta'lim muassasalari soni 9775 taga yetdi va ushbu muassasalar milliy tarbiyani shakllantirishda yetakchi rol o‘ynaydi. Ushbu jarayon oila, maktab va mahalla kabi institutlar orqali amalga oshiriladi. Milliy g‘oya, ma’naviyat va mustaqillik asosida tarbiyalash konsepsiyasi davlat siyosati darajasida amalga oshirilmoqda.