CHIZMACHILIKNI O’QITISHDA TARIXIY MANBALARDAN FOYDALANISH METODIKASI
CHIZMACHILIKNI O’QITISHDA TARIXIY MANBALARDAN FOYDALANISH METODIKASI
MUNDARIJA: KIRISH I BOB. I BOB. CHIZMACHILIK O’QITISHNING ZAMONAVIY TEXNOLOGIYALARI. 1.1. Ta’lim-tarbiya jarayonida pedagogik texnologiyalarning qo’llanilishi. 1.2. Muxandislik grafikasi fanlari ma’ruza va amaliy mashg’ulotlarida o’qitish texnologiyalarini ishlab chiqishning konseptual asoslari. 1.3. Tasviriy san’at va muxandislik grafikasi o’qituvchilari tayyorlashda grafika fanlarining o’rni. I I BOB bo‘yicha xulosalar II.BOB. CHIZMCHILIK DARSLARIDA KESIMLAR VA QIRQIMLARNI O’QITISH METODIKASI UCHUN ZARUR BO’LGAN O’QITISH ANJOMLARI VA KO’RGAZMALI MATERIALLAR. 2.1 . Chizmchilik darslarida kesimlar mavzusini o’qitishda qo’llaniladigan o`qitish vositalari va ko`rgazmali qo`llanmalar. 2.2. Chizmchilik darslarida qirqim mavzusini o’qitishda qo’llaniladigan o`qitish vositalari va ko`rgazmali qo`llanmalar. 2.3. Power Point dasturi va unda slaydlar ketma-ketligini yaratish metodikasi. 2.4. Chizmachilik darsi uchun materiallarining elektron slaydlarini tayyorlash usullari. 2.5. O‘quvchilarning chizmachilik darslarida bilish faoliyatini Power Point va Auto CAD dasturlari orqali faollashtirish. I I BOB bo‘yicha xulosalar III BOB. CHIZMACHILIKDAN HAR BIR DARS UCHUN ZARUR BO’LGAN O’QITISH ANJOMLARI VA MATERIALLARINING ELECTRON SLAYDLARI ISHLANMASI BO`YICHA PEDAGOGIK TAJRIBA SINOV ISHLARI. 3.1. Pedagogik tajriba sinov ishlarini tashkil etish va uni amalga oshirish metodikasi 3.2. O‘tkazilgan tajriba-sinov ishlarining tahlili va samaradorligi XULOSA FOYDALANILGAN ADABIYOTLAR RO’YXATI ILOVALAR .
KIRISH Dissertatsiya mavzusining dolzarbligi va zarurati. Kadrlar tayyorlash milliy dasturida o‘quv tarbiya jarayonining barcha tomonlariga aloqador bo‘lgan strategiya, maqsad va vazifalardan tortib aniq dasturlar majmuasigacha, inson omiliga juda katta ahamiyat berilgan. O‘zbekicton Recpublikaci Prezidentining 2020 yil 21 apreldagi “Tasviriy va amaliy san’at sohasi samaradorligini yanada oshirishga doir chora-tadbirlari to‘g‘risida”gi PQ-4688-sonli Farmoyishi, 2019 yil 29 apreldagi “O‘zbekiston Respublikasi xalq ta’limi tizimini 2030 yilgacha rivojlantirish konsepsiyasini tasdiqlash to‘g‘risida” PF-5712-sonli Farmoni, 2019 yil 12 martdagi “Yoshlar ma’naviyatini yuksaltirish va ularning bo‘sh vaqtini mazmunli tashkil etish bo‘yicha 5 ta muhim tashabbus” dasturining birinchi tashabbusi “Yoshlarning musiqa, rassomlik, adabiyot, teatr va san’atning boshqa turlariga qiziqishlarini oshirishga, iste’dodini yuzaga chiqarishga xizmat qiladi”gan bo‘g‘iniga tegishli boshqa me’yoriy-huquqiy hujjatlarda belgilangan vazifalarni amalga oshirishda ushbu diccertatsiya muayyan darajada xizmat qiladi.
Tadqiqotning ob’ekti: Samarqand viloyati Ishtixon tumani 36 umumiy o’rta ta’lim maktabi. Umumiy o’rta ta’lim maktablarida chizmachilik fanini o’ qitiladigan darslarni shakillantrish va rivojlantrish jarayoni . Tadqiqotning predmeti: Umumiy o’rta ta’lim maktablarida chizmachilik fanini o’qitishda chizmachilikdan har bir dars uchun zarur bo’lgan o’qitish anjomlari va materiallarining elektron slaydlari ishlanmasi orqali darslarni tashkil etishning mazmuni va samarali metodlari. Tadqiqotning maqsadi: Ta`lim sifatini oshirish, umumiy o’rta ta’lim maktablarida “Chizmachilikdan har bir dars uchun zarur bo’lgan o’qitish anjomlari va materiallarining elektron slaydlari ishlanmasi ” innovatsion pedagogik texnologiyalarning tadbiqi, hamda o’quv jarayoni uchun ilmiy metodik tavsiyalar chizmachilik darslarida zamonaviy kompyuter texnologiyalaridan foydalanib o’quvchilar bilimini oshirish. Chizmachilikdan har bir dars uchun zarur bo’lgan o’qitish anjomlari va materiallarining elektron slaydlari ishlanmasi orqali o’qitishning metodik asoslarini takomillashtirish. .
Tadqiqotning vazifalari: “Chizmachilikdan har bir dars uchun zarur bo’lgan o’qitish anjomlari va materiallarining elektron slaydlari ishlanmasi ” mavzusiga doir ilmiy-metodik, pedagogik, didaktik manbalarni o’rganish, tahlil qilish. Chizmachilikdan har bir dars uchun zarur bo’lgan o’qitish anjomlari va materiallarining elektron slaydlari ishlanmasi orqali dars samaradorligini oshirish mexanizmlarini takomillashtirish; Chizmachilikdan har bir dars uchun zarur bo’lgan o’qitish anjomlari va materiallarining elektron slaydlari ishlanmasi orqali chizmachilikdan qobiliyatlari va qiziqishlarini rivojlantirishdagi ahamiyatini ko‘rsatish; “ Chizmachilikdan har bir dars uchun zarur bo’lgan o’qitish anjomlari va materiallarining elektron slaydlari ishlanmasi ” ga oid ilmiy-metodik tavsiyalar berish.