TARIX FANINI O’QITISHDA SAMARALI USUL VA VOSITALARDAN UNUMLI FOYDALANISH
TARIX FANINI O’QITISHDA SAMARALI USUL VA VOSITALARDAN UNUMLI FOYDALANISH
Pedagoglarni tarix fanini o’qitishda samarali usul va vositalar da n foydalanishning interfaol muhi t ni yaratishga yangicha yondashuv. M A Q S A D:
Tayanch maktablar uchun o’tkaziladigan mashg’ulotlar o’quv-rejasi Fevral Dars № № Mavzular Jami ( soat ) Ma’ruza Amaliy mash- g’ulot 1- dars 1 Tarix fanidan bo’sh o’zlashtiruvchi o’quvchilar bilan ishlashda qo’llaniladigan metod va usullar 2 1 1 2 10- sinf O’zbekiston tarixi fanida “O’zbekiston 2- jahon urushi yillarida” bo’limiga doir mavzularda o’qituvchilarga metodik tavsiyalar berish 2 1 1 2-dars 1 Tarix darslarida mavzuga doir ko’rgazmali qurollar videorolik, multimedia mahsulotlaridan foydalanishning samarali yo’llari 2 1 1 2 2-jahon urushidan keyingi davrlarda jahon mamlakatlarining ijtimoiy-iqtisodiy va siyosiy jarayonlarini o’qitishning samarali usullaridan foydalanishni tashkil etish 2 1 1
- mavzuni yorituvchi rasmlar, tarixiy shaxslar suratlari; - tarixiy xaritalar; - tarqatma materiallar; - muzeylar, tarixiy obidalar - jadval va sxemalar; - mediaresusrlar. Tarix darslarini mazmunli tashkil etishda quyidagi ko`rgazmali resurslardan foydalanish mumkin
Rasmlarni hammasini dars boshlanguniga qadar doskaga ilib qo`yish kerak emas, bu holatda o`quvchining diqqati rasmlarni tomosha qilishda bo`ladi. Rasmlar mavzuni tushuntirish jarayonida o`qituvchi tomonidan navbati bilan ko’rsatib borilsa, o`quvchi diqqat bilan eshitib, kuzatib turadi. Rasmlarni ortiqcha ko`paytirib yubormaslik kerak, me’yordan oshiq ko`p rasm o`quvchining fikrini bir joyga jamlashiga va xulosa chiqarishiga xalaqit beradi. Rasmlarni ko`rsatish jarayonida savollar berib, o`quvchilarning fikrlari so`ralsa, yanada samarali bo`ladi . Rasmlardan foydalanganda nimalarga e`tibor berish kerak?