logo

Demokratik jamiyatda oʻqituvchilik kasbi va unga qoʻyiladigan talablar

Загружено в:

15.08.2023

Скачано:

0

Размер:

2761.705078125 KB
Mavzu:Demokratik 	
jamiyatda o qituvchilik kasbi 	ʻ	
va unga qo yiladigan talablar	ʻ Reja:
1.Kadrlar tayyorlashning ijtimoiy pedagogik 
zaruriyati." Taʼlim to g risida"gi qonun asosida 	ʻ ʻ	
o qituvchi shaxsiga qo yiladigan talablar	ʻ ʻ	
2."Milliy dastur"ning maqsadi,vazifalari va uni 
amalga oshirish bosqichlari	
3.O qituvchi atamasi,uning shaxsi va kasbi 	ʻ	
haqida tushuncha.O qituvchilik kasbining 	ʻ	
jamiyatda tutgan o rni	ʻ         O qituvchi oldiga qo yiladigan ʻ ʻ
talablar:
      1. O quvchilarga bo lgan mehr	
ʻ ʻ
        
        2. Pedagogik faoliyat
      3. O zi ishlaydigan soha 	
ʻ
bo yicha maxsus bilim	
ʻ            4.	Keng 	fikrlay olish	
5.	Pedagogik intuitsiya	
6.Yuqori darajada rivojlangan 	
tafakkurga ,chuqur 	
bilimga,madaniyat va yaxshi 	
xulqqa ega bo lish	ʻ 7.Bolalarni  oʻqitish va 
tarbiyalashning turli 
uslublaridan mohirona 
foydalana olish7.Bolalarni oʻqitish va 
tarbiyalashning turli 
uslublaridan mohirona 
foydalana  olish Jamiyat taraqqiyotining har bir bosqichida ustoz, 
muallim, o’qituvchi zimmasiga eng muhim vazifa - 
jamiyat kelajagi bo’lgan yoshlarni tarbiyalash, ilm 
berish vazifasi yuklatilgan. Hatto ibtidoiy jamoa 
tuzumidayoq yoshlarni tarbiyalash muassasalari 
tashkil etilib, ularda tajribali, hayotni ko’rgan 
oqsoqollar bolalarni tarbiyalaganlar. O’qituvchilik 
kasbining paydo bo’lishi tarbiyaning kelib chiqishi 
bilan bog’liqdir. O’z davrining ruhini chuqur anglagan, 
kelajakni ko’ra bilgan shaxslarni tarbiyalash 
o’qituvchi tarbiyachilarning bosh 
vazifasidir. O’qituvchi va o’quvchi 
munosabatidagi majburiy itoatkorlik 
o’rnini ongli intizom egallashiga 
erishmog’imiz darkor. O’qituvchining bosh 
vazifasi: o’quvchilarda mustaqil fikr yuritish 
ko’nikmalarini hosil qilishdan iborat. 
Ularda tafakkur qirralarini shakllantirish va 
rivojlantirish eng muhim ta’limiy tarbiyaviy 
ish bo’lib hisoblanadi. Prezidenti I.A.Karimov “Tarbiyachi-ustoz bo`lish uchun, 
boshqalarning aql-idrokini o`stirish, ma`rifiy ziyosidan 
bahramand etish, haqiqiy fuqaro etib yetishtirish uchun 
eng avvalo tarbiyachining o`zi aynan shunday yuksak 
talablarga javob berishi lozim,”- degan edi. Darhaqiqat, 
o`qituvchilik kasbida chuqur bilimdonlik, zukkolik o`z 
kasb mahoratini muntazam shakllantirib borishga 
ishtiyoq bo`lmas ekan, u yaxshi ustoz-o`qituvchi bo`la 
olmaydi.

Mavzu:Demokratik jamiyatda o qituvchilik kasbi ʻ va unga qo yiladigan talablar ʻ

Reja: 1.Kadrlar tayyorlashning ijtimoiy pedagogik zaruriyati." Taʼlim to g risida"gi qonun asosida ʻ ʻ o qituvchi shaxsiga qo yiladigan talablar ʻ ʻ 2."Milliy dastur"ning maqsadi,vazifalari va uni amalga oshirish bosqichlari 3.O qituvchi atamasi,uning shaxsi va kasbi ʻ haqida tushuncha.O qituvchilik kasbining ʻ jamiyatda tutgan o rni ʻ