FE’L YASOVCHI QO‘SHIMCHALAR.
FE ’ L YASOVCHI QO‘SHIMCHALAR.
DARS MAQSADLARIGA QO‘YILADIGAN TALABLAR
TINGLAB TUSHUNISH, GAPIRISH, O‘QISH VA YOZISH Maqsadlar : O‘quvchilar fe ’ l yasovchi qo‘shimchalar haqida ma’lumotlarni bilib oladilar. Fe’l yasovchi qo‘shimchalarining amalda qo‘llash va og‘zaki nutqda uning o‘rni haqida ma’lumotga ega bo‘ladi Fe’l yasovchi qo‘shimchalari -la, -illa, -lash, - sira,- lan kabi qo‘shimchalar orqali yasalish usullari ni mashg‘ulotida ta’limiy, didaktik o‘yin va og‘zaki, yozma mashqlar yordamida bajaradi Baholash (o‘quvchilar natijalari) yozma mashq lar, testlar, og‘zaki t opshiriq lar
« ASSISMENT » METODI Testni bajaring. 1. Fe’l- so‘z turkumi qanday so‘roqlarga javob bo‘ladi ? A ) Kim ? Nima ? B ) Qanday ? Qanaqa ? D ) Nima qildi ? Nima qiladi ? E ) Qancha ? Nechta ? 2. Fe ’ l - so‘z turkumi gapda qanday vazifani bajaradi? A ) Ega B ) Kesim D ) Ikkinchi darajali bo‘lak E ) Ega va kesim 3.Bo‘lishsiz fe’l qanday hosil qilinadi? A) –ma qo‘shimchasi qo‘shiladi. B) Qo‘shimcha qo‘shilmaydi. S) –lar qo‘shimchasi qo‘shiladi. D) Hosil qilinmaydi. Muammoli vaziyat Shaxslarning harakatini aniqlang. 1.Shifokor haydaydi. 2.Bog‘bon ta’lim tarbiya beradi. 3.Haydovchi davolaydi 4.O‘qituvchi parvarish qiladi. Amaliy ko‘nikma Amaliy ko‘nikma Fe’l- so‘z turkumi harakatni anglatishni, gapda kesim vazifasini bajarishini bilish.
BAHOLASH Hamma o‘quvchilar topshiriqni bajarib bo‘lganlaridan so‘ng o‘qituvchi to‘g‘ri javobni ko‘ rsatadi. O‘quvchilar o‘zlarini baholaydilar.