logo

Koreyada maktabgacha ta’lim tashkilotlari.

Загружено в:

15.08.2023

Скачано:

0

Размер:

2938.1396484375 KB
Mavzu:Kor eyada mak t abgacha 
t a’lim t ashkilot lari. •
Reja
•
    Kir ish
1.  Janubiy Koreyada davlat va xususiy maktabgacha ta'lim muassasalari.
2.  Janubiy Koreyada maktabgacha ta'limning xususiyatlari.
3. Koreyada bolalar bog'chalari metodikasi
       Xulosa 
       Foydalanilgan adabiyotlar. Kirish
• Koreyada ta'lim juda katta ahamiyatga ega, chunki uzoq vaqt davomida u ijtimoiy 
maqom  va  martabaga  sezilarli  ta'sir  ko'rsatdi.  60-yillarda  ular  milliy  ta'lim 
Xartiyasini qabul qilib, ijodkorlikni rivojlantirish va an'analarga hurmat ko'rsatish 
zarurligiga  e'tibor  qaratdilar.  Koreyada  maktabgacha  ta'lim  ham  ushbu 
tamoyillarga tayanadi. Bolalar bog'chalari uch turga bo'linadi:

Kreş (4 yilgacha).

O'rta guruhlar (orinidzip, 3-5 yil).

Katta guruhlar (yuchivon, 5-7 yil). • Farmon  3  oygacha  davom  etadi.  Agar  ayol  ishlashi  kerak  bo'lsa,  bola  kreşga 
beriladi.  Ko'pincha  7-8  oylik  bolalar  guruhga  kiradi.  Uch  yilgacha  ular  bepul 
qarashadi,  ammo  bu  Koreya  fuqarolariga  tegishli.  Kreş  deyarli  har  bir  xonadonda 
ishlaydi.  U  erda  bolalar  tug'ilgandan  4  yilgacha  qabul  qilinadi.  Keyin  bolani 
maktabga olib boring-bog '(yuchivon).
• Bolalarni  erta  o'rgatish-2-3  yil  bilan.  Bu  bola  universal  sevgida  cho'milayotgan 
davr  –  5-6  yilgacha  u  juda  ko'p  narsalarga  ruxsat  beradi  va  to'liq  erkinlik  beradi: 
sevimli  narsalarni  ko'rib  chiqish,  teginish,  qo'l  olish  mumkin.  Kichik  Koreya 
deyarli hech qachon rad etmaydi.  • Davlat va xususiy maktabgacha ta'lim muassasalari
•
Janubiy  Koreyada  maktabgacha  ta'lim  hali  majburiy  emas,  ammo  so'nggi  yillarda  u 
ko'proq  e'tibor  qaratmoqda.  Bu  har  tomonlama  rivojlanishga  qaratilgan:  bola 
jismonan  kuchli,  ishonchli  va  hissiy  jihatdan  barqaror  bo'lishi  kerak.  Qiziqish  va 
ijodkorlik  rivojlanmoqda.  Maktabgacha  yoshdagi  bolalarni  o'qitish  o'quv  dasturiga 
kiritilmaydi, shuning uchun nazariy bilimlarni shakllantirishning maqsadi yo'q.
•
Bolalar  bog'chasida  (orinidzip)  bola  3  dan  5  yilgacha  qabul  qilinadi.  Ota-onalar  turli 
davlat  va  xususiy  bolalar  bog'chalari  o'rtasida  tanlovga  ega.  Xususiy  muassasalar 
yanada  mashhur.  To'g'ri,  Koreyada  maktabgacha  ta'lim  arzon  emas  va  hatto 
universitetda  o'qishni  ham  oshirishi  mumkin.  Bunday  mablag'ga  ega  bo'lmaganlar 
davlat bolalar bog'chasini tanlaydi. • 1997dan  beri  ta'lim  islohoti  doirasida  bolani  kam  ta'minlangan  oilalar  uchun 
mo'ljallangan  yil  davomida  maktabga  tayyorlash  uchun  bepul  imkoniyat  paydo 
bo'ldi.  2011dan  beri  ko'p  madaniyatli  ota  –  onalarga  (ulardan  biri  chet  ellik)  pul 
ajratilgan  qonun  qabul  qilindi.  Qo'llanma  bolalar  bog'chasini  to'lash  uchun 
yuborilishi kerak.
• 80-yillarning  boshlarida  janubiy  Koreyaning  bolalar  bog'chalari  66  ming  bolani, 
1987 – yilda esa 397 ming kishini qamrab olgan. Shunga ko'ra, 92% ayollar bo'lgan 
o'qituvchilar soni ortdi. 30% bolalar haqida 2006 (541 ming) da bolalar bog'chasiga 
tashrif buyurishdi.   •
Janubiy Koreyada maktabgacha ta'limning xususiyatlari
•
Har  bir  bola  ota-onalarga  xabar  beradigan  bolalar  jurnalini  oladi.  Xodimlar  har  hafta 
mashg'ulotlar  jadvalini,  oy  uchun  batafsil  menyuni  taqdim  etadilar.  Kundaligi  tufayli 
bolaning  o'z  kunini  qanday  o'tkazganini  bilib  olishingiz  mumkin.  Har  ikki  oyda  bir  marta 
o'qituvchilar  hisobot  tayyorlaydilar.  Siz  bolaning  bu  vaqt  ichida  nima  qilganini  ko'rishingiz 
va o'qituvchining sharhlarini o'qishingiz mumkin. Institutlarda CCTV kameralar mavjud.
•
Bolalar  bog'chasining  rasmiy  veb-saytida  Internet  orqali  siz  hozirgi  paytda  nima  sodir 
bo'lishini ko'rishingiz mumkin. Bundan tashqari, xodimlar ijtimoiy tarmoqlarda yoki blogda 
deyarli har kuni ma'lumot va fotosuratlar qo'shadigan sahifani boshqaradi. Har bir muassasa 
mikroavtobuslarga ega – ertalab bolalar olib ketiladi, kechqurun ular olib kelishadi. Ota-onalar  doimo  ishtirok  etadilar.  Koreya  bolalar 
bog'chalari  dasturida  oilaviy  tadbirlar  va  tabiatga 
sayohatlar  kiradi.  Kattalar  bilan  muntazam  ravishda 
uchrashuvlar  o'tkaziladi,  bu  erda  bolalarning  rivojlanishi 
muhokama  qilinadi.  O'qituvchilar  xatti-harakatlarning 
muvaffaqiyati  va  muammolariga  e'tibor  berishadi.  Bundan 
tashqari,  uyda  ta'limni  mustaqil  ravishda  tashkil  qilish 
tavsiya  etiladi.  Koreyalik  ota-onalar  bolalarni 
rivojlantirishda  faol  ishtirok  etib,  ularga  foydali  ma'lumot 
berishga  harakat  qilishadi.  Talabga  javob  beradigan 
do'konlar  turli  xil  ta'lim  o'yinlarini  sotadi-masalan, 
mamlakat xaritasi shaklidagi jumboqlar.   •
Bolalar  bog'chasi  har  doim  alohida  binoda  emas.  Ba'zilar  ko'p  qavatli  binolarda  joylashgan.  Xizmatlar 
to'plami  hamma  joyda  bir  xil,  faqat  guruhlar  sonidagi  farq.  Kvartirada  joylashgan  bolalar  bog'chalarida 
odatda  2-3  guruh  8-10  kishi  uchun.  Ba'zan  turli  yoshdagi  bolalar  birgalikda  o'qitiladi  –  farq  uch  yilga 
yetishi  mumkin.  Bunday  makonda  ba'zi  sinflar  cheklangan.  Misol  uchun,  siz  qo'shnilaringizni  bezovta 
qilmaslik uchun pianino o'ynashsiz ishlashingiz kerak.
•
Janubiy Koreyaning alohida binoda joylashgan bolalar bog'chalarida navbat bor. Joyni olish uchun siz 2dan 
6  oygacha  kutishingiz  kerak.  Shuning  uchun  ota-onalar  bolalarni  guruhga  oldindan  yozib  qo'yishadi. 
Institut  yaqinida  bolalar  maydonchasi  bo'lishi  kerak.  Xona  ichida  bir  xil  bo'ladi:  o'yinchoqlar,  miniatyura 
jadvallar, yumshoq mot va yorqin dizayn.
• Bolalar  8-dan  ertalab  10-ga  o'tadi,  bolalarni  4-5-da  kechqurun  olib  ketadi.  Agar  ota-onalar  kechiktirilsa, 
bolani  kechiktirishi  mumkin,  ammo  bu  juda  kam.  O'qituvchilar  bunday  vaziyatlarni  tushunishadi.  Bolalar 
bog'chalari shanba kuni ochiq, ammo to'liq vaqtda emas. •
Koreyada bolalar bog'chalari metodikasi
•
Davlat va xususiy muassasalar ta'lim dasturiga rioya qilishadi. Bolalar 3 yildan buyon o'qish uchun o'qitiladi. 
Ularga  ona  tilida  ham,  ingliz  tilida  ham  yozish  va  hisoblash  o'rgatiladi.  Bolalar  nafaqat  so'zlar  va  iboralarni 
chet elga tarjima qilish, balki fikrlarini ifoda etishga harakat qilishadi.  Janubiy Koreyada maktabgacha ta'lim 
boshqa sohalarni qamrab oladi:

Jismoniy tarbiya.

Musiqa va raqs darslari.

An'analarni o'rganish.

Yovvoyi tabiat darslari.

Turli fanlar bo'yicha darslar. 
Musiqiy  ta'limga  ko'p  vaqt  ajratilgan.  Maktabga  kirish  vaqtida  bola  kamida 
bitta  instrumentda  –  odatda  xalqda  o'ynashni  biladi.  Muntazam  ravishda 
kuzatuvlar  mavjud-maktabgacha  yoshdagi  bolalar  ishtirokida  hisobot.  Bolalar 
bog'chasida  o'qitiladigan  qo'shiqlar  ta'lim  yo'nalishiga  ega.  Ularning  har  biri 
bir narsani o'rgatadi: qanday qilib o'zini tutish, to'g'ri ovqatlanish, nima uchun 
kattalarga bo'ysunish muhim va hokazo.

Yovvoyi  tabiatdagi  darslarda  ular  fasllar,  hayvonlar  va  hasharotlarning  xulq-
atvori  haqida  gapirishadi.  Mahalliy  bog'larga  yurish.  Butun  guruh  qulupnayni 
yig'ib  oladigan  yoki  bolalar  bog'chasida  o'simliklar  ko'chatlarini  ekadigan 
fermaga borishi mumkin.  Turli fanlarga e'tibor bering, lekin bilim uchun emas. •
X ulosa

Asosiy maqsad qiziqish va mantiqni rivojlantirishdir. O'qituvchilar bolalarni turli tushunchalar 
bilan  tanishtiradilar:  Kosmos,  millat,  mamlakat.  Bolalar  bu  dunyodagi  har  bir  kishining  o'z 
maqsadi  va  joyi  borligini  aytishadi.  Koreyaning  bolalar  bog'chalarida  sport  mashqlari 
yordamida  mushaklar  kuchayib,  jamoada  o'ynash  ko'nikmalarini  o'rgatishadi.  Yana  bir 
yo'nalish-xavfsizlik  asoslari. Koreyalik  bola  kerak bo'lganda tez  yordam chaqirishi  mumkin va 
yong'in sodir bo'lganda nima qilish kerakligini biladi.

Bolalar  samarali  faoliyat  orqali  bilimlarni  mustahkamlashlari  kerak,  deb  hisoblashadi.  Bolalar 
ishlarining  umumiy  va  shaxsiy  ko'rgazmalari  o'tkaziladi.  Mavsumda  bir  marta  kichik 
festivallar  tashkil  etiladi.  Bolalar  kontsert  dasturini  tayyorlaydilar:  she'rlar,  raqslar,  musiqa 
asboblarini ijro etishadi. Oilaviy dam olish uchun interaktiv o'ylab ko'ring: o'yin-kulgi va sport 
o'yinlari, tofu tayyorlash bo'yicha master-klass, turli xil hunarmandchilikni birgalikda yaratish. • Foydalanilgan adabiyot lar
•
Lasova  S.V.  21-asr  ta'limi:  u  qanday  bo'lishi  kerak?  [Elektron  resurs]  -  Kirish  rejimi: 
http://spkurdumov.narod.ru
•
2. Lankov A.N. Koreya tilida oliy ma'lumot. [Elektron resurs] - Kirish rejimi: http://sik.agava.ru
•
3. Janubiy Koreya oliy ta’lim tizimi. [Elektron resurs] - Kirish rejimi: http://korea.edu
•
4.  Janubiy  Koreyaning  ta'limdagi  muvaffaqiyati.  [Elektron  resurs]  -  Kirish  rejimi: 
http://news.bbc.co.uk
   ETIBOR ING IZ  UC HUN 
R AHMAT!!!

Mavzu:Kor eyada mak t abgacha t a’lim t ashkilot lari.

• Reja • Kir ish 1. Janubiy Koreyada davlat va xususiy maktabgacha ta'lim muassasalari. 2. Janubiy Koreyada maktabgacha ta'limning xususiyatlari. 3. Koreyada bolalar bog'chalari metodikasi Xulosa Foydalanilgan adabiyotlar.

Kirish • Koreyada ta'lim juda katta ahamiyatga ega, chunki uzoq vaqt davomida u ijtimoiy maqom va martabaga sezilarli ta'sir ko'rsatdi. 60-yillarda ular milliy ta'lim Xartiyasini qabul qilib, ijodkorlikni rivojlantirish va an'analarga hurmat ko'rsatish zarurligiga e'tibor qaratdilar. Koreyada maktabgacha ta'lim ham ushbu tamoyillarga tayanadi. Bolalar bog'chalari uch turga bo'linadi:  Kreş (4 yilgacha).  O'rta guruhlar (orinidzip, 3-5 yil).  Katta guruhlar (yuchivon, 5-7 yil).

• Farmon 3 oygacha davom etadi. Agar ayol ishlashi kerak bo'lsa, bola kreşga beriladi. Ko'pincha 7-8 oylik bolalar guruhga kiradi. Uch yilgacha ular bepul qarashadi, ammo bu Koreya fuqarolariga tegishli. Kreş deyarli har bir xonadonda ishlaydi. U erda bolalar tug'ilgandan 4 yilgacha qabul qilinadi. Keyin bolani maktabga olib boring-bog '(yuchivon). • Bolalarni erta o'rgatish-2-3 yil bilan. Bu bola universal sevgida cho'milayotgan davr – 5-6 yilgacha u juda ko'p narsalarga ruxsat beradi va to'liq erkinlik beradi: sevimli narsalarni ko'rib chiqish, teginish, qo'l olish mumkin. Kichik Koreya deyarli hech qachon rad etmaydi.