logo

Maktabgacha ta’lim tashkilotlari ustidan rahbarlik qilishning yaxshi formalarini aniqlash va targ’ib qilish

Загружено в:

15.08.2023

Скачано:

0

Размер:

1182.4931640625 KB
Mavzu: Maktabgacha ta’lim 
tashkilotlari ustidan rahbarlik 
qilishning yaxshi for malarini 
aniqlash va targ’ib qilish.              Maktabgacha ta`lim tizimi
Maktabgacha ta’lim 
muassasalari – O’zbekiston 
Respublikasidagi ta`lim 
muassalarining turi bo’lib, 
turli yo’nalishdagi 
maktabgacha bo’lgan 
davrdagi umumta`lim 
dasturlarini amalga oshiradi. 
Maktabgacha ta`lim 
muassasalari 2 yoshdan 7 
yoshgacha bo’lgan bolalarni 
tarbiyalashni, o’qitishni, 
nazorat qilishni, 
parvarishlashni va 
sog’lomlashtirishni 
ta`minlaydi.                            O’zbek i st onda mak t abgacha t a` lim muassasalarining 
zamonav iy  t i zimi
Maktabgacha ta`lim muassasalari, faoliyat yo’nalishiga ko’ra, quyidagi turlarga 
bo’linadi:
Bolalar yaslisi, bolalar yasli bog’chasi, bolalar bog’chasi, uydagi bolalar 
bog’chasi (mustaqil muassasa yoki filial sifatida).
Maktabgacha tarbiya va boshlang’ich ta`lim mussasasi (bolalar bog’chasi-
maktab).
Tarbiyalanuvchilarni bir yoki bir nechta yo’nalishda (til, badiiy estetik, sport va 
boshqalar) tarbiyalovchi maktabgacha ta`lim muassasalari.
Tarbiya jismoniy va ruxiy rivojlanishdagi og’ishlarni kvalifikatsion yaxshilovchi 
tiklovchi turdagi bolalar bog’chasi.
Tibbiyot gigiena, profilaktika va sog’lomlashtirish, tadbir va proseduralarini 
amalga oshiruvchi zaiflashgan bolalarni nazorat qilish va sog’lomlashtirish 
bog’chasi.
Birlashtirilgan turdagi bolalar bog’chasi (birlashtirilgan turdagi bolalar 
bog’chasiga rivojlantiruvchi, tiklovchi va sog’lomlashtiruvchi guruhlar 
umumlashtirilgan ko’rinishda kiradi).                            Maktabgacha ta`lim muassasasining ish tartibi va u yerda 
bolalarning bo’lish davomiyligi davlatning maktabgacha ta`lim 
sifat va darajasiga bo’lgan talablari, nizom, maktabgacha 
ta`lim muassasasi va ota-onalar orasida tuzilgan shartnoma, 
hamda ta`sischilar tomonidan belgilanadi.
Imkoniyatlari cheklangan bolalar uchun maxsus maktabgacha 
ta`lim muassasalari tashkil qilingan bo’lib, u yerga bolalar 
davlatning joylardagi vakolatli ta`limni boshqarish va sog’liqni 
saqlash organlari tarafidan tashkil qilingan ruhiy-tibbiy 
pedagogik komissiyaning xulosasiga binoan qabul qilinadi.
Maxsus maktabgacha ta`lim muassasasini tashkil etish tartibi, 
mol-mulki va pul mablag’lari, maxsus maktabgacha ta`lim 
muassasasida o’quv-ta`lim va sog’lomlashtirish jarayonini 
tashkil qilish, ta`lim jarayoni ishtirokchilari va maxsus 
maktabgacha ta`lim muassasasining boshqaruvi haqidagi 
to’liq ma`lumotlar  “ Maxsus   davlat   maktabgacha   ta`lim  
muassasasi   to’g’risidagi   Nizom ”  da ko’rsatilgan.              Q
u
y
id
a
g
i v
a
z
ir
lik
 a
s
o
s
iy
 	
v
a
z
if
a
la
r
i h
is
o
b
la
n
a
d
i:Maktabgacha ta’lim sohasida yagona 
davlat siyosatini ishlab chiqish va 
amalga oshirish
Maktabgacha yoshdagi bolalarni har 
tomonlama intellectual, axloqiy, estetik 
va jismoniy kamol toptirish uchun 
shart-sharoitlar yaratish,
Bolalarni maktabgacha ta’lim bilan 
bosqichma-bosqich to’liq qamrab 
olishni ta’minlash:              Mak t abgacha t a’lim muassasalari haqida 
qi sqacha st at i st ik  ma’lumot

Mavzu: Maktabgacha ta’lim tashkilotlari ustidan rahbarlik qilishning yaxshi for malarini aniqlash va targ’ib qilish.

Maktabgacha ta`lim tizimi Maktabgacha ta’lim muassasalari – O’zbekiston Respublikasidagi ta`lim muassalarining turi bo’lib, turli yo’nalishdagi maktabgacha bo’lgan davrdagi umumta`lim dasturlarini amalga oshiradi. Maktabgacha ta`lim muassasalari 2 yoshdan 7 yoshgacha bo’lgan bolalarni tarbiyalashni, o’qitishni, nazorat qilishni, parvarishlashni va sog’lomlashtirishni ta`minlaydi.

O’zbek i st onda mak t abgacha t a` lim muassasalarining zamonav iy t i zimi Maktabgacha ta`lim muassasalari, faoliyat yo’nalishiga ko’ra, quyidagi turlarga bo’linadi: Bolalar yaslisi, bolalar yasli bog’chasi, bolalar bog’chasi, uydagi bolalar bog’chasi (mustaqil muassasa yoki filial sifatida). Maktabgacha tarbiya va boshlang’ich ta`lim mussasasi (bolalar bog’chasi- maktab). Tarbiyalanuvchilarni bir yoki bir nechta yo’nalishda (til, badiiy estetik, sport va boshqalar) tarbiyalovchi maktabgacha ta`lim muassasalari. Tarbiya jismoniy va ruxiy rivojlanishdagi og’ishlarni kvalifikatsion yaxshilovchi tiklovchi turdagi bolalar bog’chasi. Tibbiyot gigiena, profilaktika va sog’lomlashtirish, tadbir va proseduralarini amalga oshiruvchi zaiflashgan bolalarni nazorat qilish va sog’lomlashtirish bog’chasi. Birlashtirilgan turdagi bolalar bog’chasi (birlashtirilgan turdagi bolalar bog’chasiga rivojlantiruvchi, tiklovchi va sog’lomlashtiruvchi guruhlar umumlashtirilgan ko’rinishda kiradi).