MAKTABGACHA TA’LIMGA QO’YILADIGAN DAVLAT TALABLARINING MAZMUN MOHIYATI, ASOSIY SOHA VA YO’NALISHLARI
MAKTABGACHA TA’LIMGA QO’YILADIGAN DAVLAT TALABLARINING MAZMUN MOHIYATI, ASOSIY SOHA VA YO’NALISHLARI 1
1.1 -§. Maktabgacha ta’limga qo’yiladigan davlat talablarining mazmun mohiyati, asosiy soha va yo’nalishlarining ahamiyati va mohiyati 1.2-§. Maktabgacha ta’limga qo’yiladigan davlat talablarining mazmun mohiyati, asosiy soha va yo’nalishlariga oid adabiyotlar sharhi 2
3Davlat talablarining tarkibi Davlat talablari rivojlanish sohalari integratsiyasini ko‘zda tutadi va bola rivojlanishiga ko‘maklashadi. Davlat talablari tug‘ilgandan 7 yoshgacha bo‘lgan bolalarning beshta asosiy rivojlanish sohalariga bo‘lingan. Har bir rivojlanish sohasi o‘z o‘rnida kichik sohalarga bo‘lingan bo‘lib, ular har bir yosh guruhiga mos bir nechta talablardan (kutilayotgan rivojlanish ko‘rsatkichlaridan) iborat. Davlat talablari bolaning quyidagi rivojlanish sohalari bo‘yicha belgilanadi:
4“ Jismoniy rivojlanish va sog‘lom turmush tarzining shakllanishi” sohasi “ Ijtimoiy-hissiy rivojlanish” sohasi “ Bilish jarayonining rivojlanishi” sohasi “ Ijodiy rivojlanish” soha“ Nutq, muloqot, o‘qish va yozish malakalari” sohasi
5Davlat talablari asosidagi yosh davrlari quyidagi bosqichlarni o‘z ichiga oladi: 1) Go’daklik (tug'ulgandan 1 yoshgacha); 2) Erta yoshdagi bolalik (1 yoshdan 3 yoshgacha); 3) Kichik maktabgacha yosh (3 yoshdan 4 yoshgacha) 4) O’rta maktabgacha yosh (4 dan 5 yoshgacha); 5) Katta maktabgacha yosh (5 yoshdan 6 yoshgacha); 6) Maktabga tayyorlov yoshi (6 yoshdan 7 yoshgacha).