Said Ahmad. “Qorako’z majnun”hikoyasi
![Said Ahmad.
“Qorako’z
majnun”hikoyasi](/data/documents/8747b273-fa3d-4543-8f21-484d8b1737bc/page_1.png)
![Dars jarayonida s hakllantiriladigankompetensiyalar
Kommunikativ, axborot bilan ishlash va shaxs
sifatida o‘z-o‘zini rivojlantirish , umummadaniy, ijtimoiy
faollik
kompetensiyalarining komponentlarini shakllantirish:
o‘z fikrini og‘zaki va yozma tarzda aniq va tushunarli bayon qila
olish;
mavzudan kelib chiqib savollarni mantiqan to‘g‘ri qo‘ya olish va
javob berish;
o‘zaro muloqotda muomala madaniyatiga amal qilish.
shaxsning kamolatga intilishi va o‘zini nazorat qilishi;
shaxsning o‘z-o‘zini rivojlantirish uchun halollik, vijdon, to‘g‘rilik,
jasorat kabi sifatlarga ega bo‘lishi;
shaxs umri davomida mustaqil o‘qib-o‘rganishi, bilimini muntazam
oshirib borishi va tizimlashtira olishi;
xalqining tarixiy, ma’naviy va madaniy merosini avaylaasrashi](/data/documents/8747b273-fa3d-4543-8f21-484d8b1737bc/page_2.png)
![](/data/documents/8747b273-fa3d-4543-8f21-484d8b1737bc/page_3.png)
![](/data/documents/8747b273-fa3d-4543-8f21-484d8b1737bc/page_4.png)
![
S.Ahmad ijodiy faoliyatini qayerda
boshlagan ?
S.Ahmadning“Xazina””Hayqiriq”,”Rahmat
azizlarim “hikoyalarida qaysi davr voqealari
tasvirlangan.
.S.Ahmad qanday unvonlar bilan
taqdirlangan ?](/data/documents/8747b273-fa3d-4543-8f21-484d8b1737bc/page_5.png)
![
S.Ahmadning ilk ijodi qaysi jurnalda
bosilgan ?
S.Ahmadning qaysi asari 1986-1987
yillarda ‘Sharq yulduzi”jurnalida
bosilib chiqdi ?
.Qaysi hikoyada “Baqara “surasining
217-oyati epigraf qilib olingan ?
Said Ahmad tavalludining 100
yilligiga bag’ishlab qanday kinofil’m
ishlandi ?](/data/documents/8747b273-fa3d-4543-8f21-484d8b1737bc/page_6.png)
![YYYyYYYy Ya ngi](/data/documents/8747b273-fa3d-4543-8f21-484d8b1737bc/page_7.png)
![](/data/documents/8747b273-fa3d-4543-8f21-484d8b1737bc/page_8.png)
![Saodat
aya
Qumri Qorako’
z
majnun Bo’rixon](/data/documents/8747b273-fa3d-4543-8f21-484d8b1737bc/page_9.png)
![“ Qorako’z majnun” hikoyasi Said Ahmadning
mustaqillik yillari yozilgan eng yaxshi asari.
Hikoyada Saodat ayaning go’zal yoshlik pallalari
Bo’rixonning tug’ilishi va uning boshqa yurtlarda yurib
onasi ko’nglini o’ksitgan noxush qilmishlarining
mo’jaz tarixi bayon qilingan](/data/documents/8747b273-fa3d-4543-8f21-484d8b1737bc/page_10.png)
![
Ona va bola uchrashuvi…Qiziq bu
jarayonda it negadir bezovta ,u nimanidir
sezdi.
Ona bag’rida Bo’rixon begonaga
o’xshaydi…
sekin –asta o’g’li Bo’rixon ota-bobolari
e’tiqod qilgan islom dinidan
qaytib,boshqa dinni qabul qilgani ma’lum
bo’ladi.](/data/documents/8747b273-fa3d-4543-8f21-484d8b1737bc/page_11.png)
![Va fot etar mahalida Saodat ayaning hayot mazmunini
Bu dunyoga kelish va ketish hodisasini juda tabiiy-
muslimona anglagani farzandlari hamda nevaralarini
chaqirib,ularga qilgan vasiyatida yaqqol ko’zga tashlanadi.
Va fodo it saodat ayaning doimiy hamrohi ,u bilan deyarli
bir xil kayfiyatda xafa bo’lsa xafa,xursand bo’lsa xursand.
Garchand kampirni sog’intirgan bo’lsada,Bo’rixon itdan ko’ra
begonaroqdek.](/data/documents/8747b273-fa3d-4543-8f21-484d8b1737bc/page_12.png)
![Hikoyada o’zbekona urf-odatlar qadri noloyiq bir
farzandning qilmishlarini ko’rsatish orqali ta’kidlanadi.
Itning vafosi bir o’g’ilning ona ko’nglini vayron qilishiga
nisbatan yuksak martabalarda turishi yuksak ma’naviy
martabalarda turishi hamma vaqt ulug’vorlik kasb etadi.](/data/documents/8747b273-fa3d-4543-8f21-484d8b1737bc/page_13.png)
![1. Hikoya nima uchun «Qorako‘z
majnun» deb nomlangan?
2. . Saodat ayaning yoshligi qanday
tasvirlangan?
3. Nima uchun Saodat kampir o‘z
namozlarida o‘g‘lini tilga
olmay qo‘yadi?](/data/documents/8747b273-fa3d-4543-8f21-484d8b1737bc/page_14.png)
![4.Bo‘rixon nima uchun o‘zbekka o‘xshamay qolgan?
5. Uning e’tiqodida qanday bo‘shliq bor deb
hisoblaysiz?
6. Saodat aya nima sababdan Bo‘rixonning
go‘daklikdagi kiyimlarini
olovga tashlaydi?](/data/documents/8747b273-fa3d-4543-8f21-484d8b1737bc/page_15.png)
![1. Hikoyadagi Saodat aya obraziga
tavsif bering.
2 Jahon adabiyotida shunga
o’xshash qanday asarni bilasiz ?
3. Hikoyadagi ona obrazini boshqa
asarlardagi ona obrazlari
bilan solishtiring.](/data/documents/8747b273-fa3d-4543-8f21-484d8b1737bc/page_16.png)
![Uyga vazifa:”Qorako’z majnun
“hikoyasini o’qish.
o’rganilgan mavzu yuzasidan
savollarga javob yozish.](/data/documents/8747b273-fa3d-4543-8f21-484d8b1737bc/page_17.png)
![](/data/documents/8747b273-fa3d-4543-8f21-484d8b1737bc/page_18.png)
Said Ahmad. “Qorako’z majnun”hikoyasi
Dars jarayonida s hakllantiriladigankompetensiyalar Kommunikativ, axborot bilan ishlash va shaxs sifatida o‘z-o‘zini rivojlantirish , umummadaniy, ijtimoiy faollik kompetensiyalarining komponentlarini shakllantirish: o‘z fikrini og‘zaki va yozma tarzda aniq va tushunarli bayon qila olish; mavzudan kelib chiqib savollarni mantiqan to‘g‘ri qo‘ya olish va javob berish; o‘zaro muloqotda muomala madaniyatiga amal qilish. shaxsning kamolatga intilishi va o‘zini nazorat qilishi; shaxsning o‘z-o‘zini rivojlantirish uchun halollik, vijdon, to‘g‘rilik, jasorat kabi sifatlarga ega bo‘lishi; shaxs umri davomida mustaqil o‘qib-o‘rganishi, bilimini muntazam oshirib borishi va tizimlashtira olishi; xalqining tarixiy, ma’naviy va madaniy merosini avaylaasrashi
S.Ahmad ijodiy faoliyatini qayerda boshlagan ? S.Ahmadning“Xazina””Hayqiriq”,”Rahmat azizlarim “hikoyalarida qaysi davr voqealari tasvirlangan. .S.Ahmad qanday unvonlar bilan taqdirlangan ?