logo

Said Ahmad. “Qorako’z majnun”hikoyasi

Загружено в:

10.08.2023

Скачано:

0

Размер:

2738 KB
Said Ahmad. 
“Qorako’z 
majnun”hikoyasi  Dars jarayonida s hakllantiriladigankompetensiyalar  
Kommunikativ,  axborot bilan ishlash va shaxs
  sifatida o‘z-o‘zini rivojlantirish  , umummadaniy, ijtimoiy 
faollik 
  kompetensiyalarining komponentlarini shakllantirish: 
o‘z fikrini og‘zaki va yozma tarzda aniq va tushunarli bayon qila 
olish; 
mavzudan kelib chiqib savollarni mantiqan to‘g‘ri qo‘ya olish va 
javob berish;
o‘zaro muloqotda muomala madaniyatiga amal qilish.  
shaxsning kamolatga intilishi va o‘zini nazorat qilishi;  
shaxsning o‘z-o‘zini rivojlantirish uchun halollik, vijdon, to‘g‘rilik, 
jasorat kabi sifatlarga ega bo‘lishi;  
shaxs umri davomida mustaqil o‘qib-o‘rganishi, bilimini muntazam 
oshirib borishi va tizimlashtira olishi;
xalqining tarixiy, ma’naviy va madaniy merosini avaylaasrashi        
S.Ahmad ijodiy faoliyatini qayerda 
boshlagan ?

S.Ahmadning“Xazina””Hayqiriq”,”Rahmat 
azizlarim “hikoyalarida qaysi davr voqealari 
tasvirlangan.

  .S.Ahmad qanday unvonlar bilan 
taqdirlangan ?   
S.Ahmadning ilk ijodi qaysi jurnalda 
bosilgan ?

S.Ahmadning qaysi asari 1986-1987 
yillarda ‘Sharq yulduzi”jurnalida 
bosilib chiqdi ?

  .Qaysi hikoyada “Baqara “surasining 
217-oyati epigraf qilib olingan ? 

Said Ahmad tavalludining 100 
yilligiga bag’ishlab qanday kinofil’m 
ishlandi ?  YYYyYYYy Ya ngi     Saodat 
aya
Qumri Qorako’
z 
majnun Bo’rixon   “ Qorako’z  majnun” hikoyasi Said  Ahmadning 
mustaqillik yillari  yozilgan  eng yaxshi asari.
Hikoyada Saodat ayaning go’zal yoshlik pallalari
Bo’rixonning tug’ilishi va uning boshqa yurtlarda yurib
  onasi ko’nglini o’ksitgan noxush qilmishlarining
  mo’jaz tarixi bayon qilingan   
Ona va bola uchrashuvi…Qiziq bu 
jarayonda it negadir bezovta ,u nimanidir 
sezdi.

Ona bag’rida Bo’rixon begonaga 
o’xshaydi…

sekin –asta o’g’li Bo’rixon ota-bobolari 
e’tiqod qilgan islom dinidan 
qaytib,boshqa dinni qabul qilgani ma’lum 
bo’ladi.    Va fot etar mahalida Saodat ayaning hayot mazmunini
Bu dunyoga kelish va ketish hodisasini juda tabiiy-
muslimona anglagani farzandlari hamda nevaralarini
  chaqirib,ularga qilgan vasiyatida yaqqol ko’zga tashlanadi.
Va fodo it saodat ayaning doimiy hamrohi ,u bilan deyarli 
bir xil kayfiyatda xafa bo’lsa xafa,xursand bo’lsa xursand.
Garchand kampirni sog’intirgan bo’lsada,Bo’rixon itdan ko’ra
  begonaroqdek.  Hikoyada o’zbekona urf-odatlar qadri noloyiq bir
  farzandning qilmishlarini ko’rsatish orqali ta’kidlanadi.
Itning vafosi bir o’g’ilning ona ko’nglini vayron qilishiga 
nisbatan yuksak martabalarda turishi yuksak ma’naviy 
martabalarda turishi hamma vaqt ulug’vorlik kasb etadi.     1.  Hikoya nima uchun «Qorako‘z     
majnun» deb      nomlangan?
2. . Saodat ayaning yoshligi qanday 
tasvirlangan?
3. Nima uchun Saodat kampir o‘z 
namozlarida o‘g‘lini tilga
olmay qo‘yadi?
      4.Bo‘rixon nima uchun o‘zbekka o‘xshamay qolgan?
5. Uning e’tiqodida qanday bo‘shliq   bor deb 
hisoblaysiz?
6. Saodat aya nima sababdan Bo‘rixonning 
go‘daklikdagi kiyimlarini
olovga tashlaydi?
 
       1. Hikoyadagi Saodat aya obraziga 
tavsif bering. 
2 Jahon adabiyotida shunga 
o’xshash qanday asarni bilasiz ?
3. Hikoyadagi ona obrazini boshqa 
asarlardagi ona obrazlari
bilan solishtiring.  Uyga vazifa:”Qorako’z majnun 
“hikoyasini o’qish.
o’rganilgan mavzu yuzasidan 
savollarga javob yozish.

Said Ahmad. “Qorako’z majnun”hikoyasi

Dars jarayonida s hakllantiriladigankompetensiyalar Kommunikativ, axborot bilan ishlash va shaxs sifatida o‘z-o‘zini rivojlantirish , umummadaniy, ijtimoiy faollik kompetensiyalarining komponentlarini shakllantirish: o‘z fikrini og‘zaki va yozma tarzda aniq va tushunarli bayon qila olish; mavzudan kelib chiqib savollarni mantiqan to‘g‘ri qo‘ya olish va javob berish; o‘zaro muloqotda muomala madaniyatiga amal qilish. shaxsning kamolatga intilishi va o‘zini nazorat qilishi; shaxsning o‘z-o‘zini rivojlantirish uchun halollik, vijdon, to‘g‘rilik, jasorat kabi sifatlarga ega bo‘lishi; shaxs umri davomida mustaqil o‘qib-o‘rganishi, bilimini muntazam oshirib borishi va tizimlashtira olishi; xalqining tarixiy, ma’naviy va madaniy merosini avaylaasrashi

 S.Ahmad ijodiy faoliyatini qayerda boshlagan ?  S.Ahmadning“Xazina””Hayqiriq”,”Rahmat azizlarim “hikoyalarida qaysi davr voqealari tasvirlangan.  .S.Ahmad qanday unvonlar bilan taqdirlangan ?