Tarbiya tizimini ijtimoiylashtirish
![Mavzu: Tarbiya tizimini ijtimoiylashtirish
Reja:
1. Tarbiya –jamiyat rivoji
2. Tarbiyaning kuchi ,xosiyati
3. Tarbiya qonuniyatlari va qoidalari](/data/documents/adaf2eca-3e48-46d0-be9e-ac49e5d737b9/page_1.png)
![Hozirgi kunda har tomonlama
rivojlangan komil insonni tarbiyalash
maqsad vazifalari ma’naviy boylikni,
axloqiy poklik, jismoniy mukammallikni
o’zida mujassamlashgan ijtimoiy faol
kishilarni tarbiyalashni taqazo etadi .
Mustaqil O’zbekiston millliy maktabida
yoshlarni komil inson qilib tarbiyalash
o’z ichiga quyidagilarni oladi:](/data/documents/adaf2eca-3e48-46d0-be9e-ac49e5d737b9/page_2.png)
![1. Yuqori aqliy madaniyat, malakali ijodiy
mehnat qila olish qobiliyati
2. Shaxsning ijtimoiy yetukligi
3. Faol xayotiy yo’l tutish
4. Ma’naviy fazilatga ega bo’lish
5. Yuqori darajali estetik madaniyat
6. Mukammal jismoniy kamolatga erishish](/data/documents/adaf2eca-3e48-46d0-be9e-ac49e5d737b9/page_3.png)
![](/data/documents/adaf2eca-3e48-46d0-be9e-ac49e5d737b9/page_4.png)
![Tarbiya kuchi, xosiyati haqidagi sharq
buyuk olimlarining pedagogic qarashlari
katta ahamiyat kasb etadi .
Ma’lumki ,Forobiy, Ibn Sino , Beruniy, Al
Xorazmiy va boshqalarning g’oyalari hamda
pedagogic qarashlari ijtimoiy pedagogic
fikr taraqqiyotining dunyoviy jarayoniga
ko’p jihatdan ta’sir o’tkazadi.](/data/documents/adaf2eca-3e48-46d0-be9e-ac49e5d737b9/page_5.png)
![O’rta Osiyolik olimlar tarbiya jarayonining mohiyatini
Ilmiy asoslab berganlar ,empirik ravishda uning
Kuchi ,xosiyati insonlar hayotdagi
Ahamiyatini ko’rsatib berishga uringanlar.](/data/documents/adaf2eca-3e48-46d0-be9e-ac49e5d737b9/page_6.png)
![](/data/documents/adaf2eca-3e48-46d0-be9e-ac49e5d737b9/page_7.png)
![Tarbiya jarayonining dialektikasi uning
zidiyatli ekanligida namoyon bo’ladi.
Bu ziddiyat o’quvchilarga qo’yilgan
talablar bilan ularning tayyorgarlik,
rivojlanish darajasi o’rtasidagi qarama-
qarshilikni xal etishga qaratilgandir.
Tarbiya jarayoni xarakatlantiruvchi
kuchi bo’lgan ziddiyat ichki va tashqi
bo’ladi.](/data/documents/adaf2eca-3e48-46d0-be9e-ac49e5d737b9/page_8.png)
![Tarbiya qoidalari:Tarbiya jarayonida yuqori
talabchanlik bilan birga bola shaxsini hurmat qilish
qo’shib olib boriladi
1. Tarbiya jarayonida bolalar oldida istiqbollar
ochish, muvaffaqiyatlardan ilhomlanishni
tarbiyalash lozim
2. Tarbiya jarayonida bolalarning ijobiy xislatlariga
tayanib ish olib borish lozim
3. Tarbiya jarayonida bolalarning yosh va psixologik
xususiyatlari hisobga olinadi
4. O’quvchilarni jamoa orqali va jamoada tarbiyalash
uning samaradorligini ta’minlaydi
5. Tarbiya jarayonida maktab, oila, mahalla, va
jamoatchilik hamkorligi uni to’laqonli qiladi](/data/documents/adaf2eca-3e48-46d0-be9e-ac49e5d737b9/page_9.png)
![Xulosa
Tarbiya jarayoni murakkab bo’lib uzluksiz ravishda davom etadi .
Tarbiya haqida allomalarimiz ham o’z fikrlarini bildirib o’tganlar.
Tarbiya hamma joyda o’z aksini namoyon etadi. Biz uni maktabda ,
Ko’chada, jamoat orasida ko’rishimiz mumkin. Tarbiya avloddan avlod-
Ga o’tib kelmoqda va davom etmoqda .](/data/documents/adaf2eca-3e48-46d0-be9e-ac49e5d737b9/page_10.png)
![Foydalanilgan adabiyotlar ro’yxati:
1. Karimov I A . Istiqlol va Ma’naviyat. O’zbekiston
1994
2. Bobolardan bobolarga . T . O’qituvchi 1986
3. Mirtursunov Z. o’zbek xalq pedagogikasi T . Fan
1973
4. Ta’lim saytlari:](/data/documents/adaf2eca-3e48-46d0-be9e-ac49e5d737b9/page_11.png)
Mavzu: Tarbiya tizimini ijtimoiylashtirish Reja: 1. Tarbiya –jamiyat rivoji 2. Tarbiyaning kuchi ,xosiyati 3. Tarbiya qonuniyatlari va qoidalari
Hozirgi kunda har tomonlama rivojlangan komil insonni tarbiyalash maqsad vazifalari ma’naviy boylikni, axloqiy poklik, jismoniy mukammallikni o’zida mujassamlashgan ijtimoiy faol kishilarni tarbiyalashni taqazo etadi . Mustaqil O’zbekiston millliy maktabida yoshlarni komil inson qilib tarbiyalash o’z ichiga quyidagilarni oladi:
1. Yuqori aqliy madaniyat, malakali ijodiy mehnat qila olish qobiliyati 2. Shaxsning ijtimoiy yetukligi 3. Faol xayotiy yo’l tutish 4. Ma’naviy fazilatga ega bo’lish 5. Yuqori darajali estetik madaniyat 6. Mukammal jismoniy kamolatga erishish
Tarbiya kuchi, xosiyati haqidagi sharq buyuk olimlarining pedagogic qarashlari katta ahamiyat kasb etadi . Ma’lumki ,Forobiy, Ibn Sino , Beruniy, Al Xorazmiy va boshqalarning g’oyalari hamda pedagogic qarashlari ijtimoiy pedagogic fikr taraqqiyotining dunyoviy jarayoniga ko’p jihatdan ta’sir o’tkazadi.