Fizika fanini o’qitishda prezentatsiya metodini qo’llash
Mavzu: Fizika fanini o’qitishda prezentatsiya metodini qo’llash MUNDARIJA № KIRISH I BOB Zamonaviy texnologiya asosida darsni tashkil etish 1.1. Innovatsion texnologiyalarning maqsadi. 1.2. Innovatsion texnologiyalarning mazmuni va vazifalari. II ASOSIY QISM. FIZIKA FANINI PREZENTATSIYA METODIDAN FOYDALANIB O’QITISH. 2.1. ,,Elektromagnit induksiya hodisasini’’ mavzusi bo’yicha dars ishlanmasining texnologik xaritasi , texnologik modeli. 2.2. Faradey tajribalarini tushuntirishda prezentatsiya usuli yordamida tushuntirish. 2.3 Yangi mavzuni mustahkamlashda prezentatsiya usulidan foydalanish. III Xulosa IV Adabiyotlar
KIRISH Respublikamizda 2020 yil “Ilm-ma’rifat va raqamli iqtisodiyotni rivojlantirish” yili deb e’lon qilinishi Ilm-ma’rifat,iqtisod sohasiga qaratilayotgan katta e’tiborni qaratmoqda. Ta’lim texnologiyasi tushunchasi esa lug‘aviy jihatdan (inglizcha «an educational technology») ta’lim (o‘qitish) jarayonini yuksak mahorat, san’at darajasida tashkil etish borasida ma’lumotlar beruvchi fan (yoki ta’limot) ma’nosini anglatadi. Ta’lim-tarbiya jarayonini to‘g‘ri tashkil etish uchun barcha mavjud imkoniyatlarni safarbar etish o‘qituvchilarning birinchi navbatdagi vazifalaridan biridir. O‘qituvchi va o‘quvchi o‘rtasidagi muloqot namunasining o‘zgarishi pedagogik texnologiya shartlaridan biridir. Ishning maqsadi va vazifalari . o‘quvchilarining bilish faoliyatini Elaektromagnit induksiya mavzusi bo‘yicha belgilangan maqsadlarga mos holda tanlangan o‘qitish metodlari yordamida tashkil etib ularning o‘zlashtirish darajalarini oshirish. O‘quvchilarning bilimlarini oshirishda pedogogik texnologiyalarga yo‘naltiril - gan ilmiy-metodik samaradorlik darajasi aniqlash. Kurs ishida olingan natijalar quydagi hollarda qo‘llanilishi mumkin: . Kurs ishining tuzilishi va hajmi . Ushbu kurs ishi kirish, ikkita bob, xulosalar va foydalanilgan adabiyotlar qismlardan tashkil topgan bo’lib, ___ bet hajmda kompyuterda lotin alifbosida yozilgan. I BOB. Zamonaviy texnologiya asosida darsni tashkil etish. § 1.1. Innovatsion texnologiyalarning maqsadi.
B ugungi kunda fanni yangi innovatsion texnologiyalar bilan boyitilishi talab etilmokda. Yangi innovatsion texnologiyalar o‘quv jarayonini natijasini kafolatlash yuqori samaradorlikka erishish kam vaqt sarflab katta xajmdagi bilimlarni egallash imkonini tug‘diradi. Innovatsion texnologiyalar va pedagogik mahorat bo‘lajak pedagoklarda o‘rgangan ta’lim va tarbiyaviy texnologiyalarni to‘g‘ri o‘z o‘rnida va yuqori samara bilan qo‘llash malakasini hosil etishga qaratilgan bo‘lib u o‘qituvchiga nutq malakasini psixologik xolatni boshqarish malakasini o‘quv jarayonini tashkil etish yo‘l yo‘riqlarni ko‘rsatadi. Mavzuni o’tishdan avval o’quvchilarning darsga tayyorligi , ularning bu fanga qiziqishlari paydo qilishimiz kerak. Ma’lumki ta’lim ikki tomonlama jarayon bo’lib, bunda ham o’qituvch ham o’quvchi birgalikda harakat qilishi kerak. Avvalombor dars jarayonida teskari alqoqani yo’lga qo’yish lozim, ya’ni o’quvchi o’tilayotgan darsni qay darajada o’zlashtirayotganini bilib borishimiz kerak. O’quvchilarning yangi mavzuni qay darajada tushinayotganliklarini bilishimiz katta ahamyatga ega. Dars jarayonida mavzu tajribalarini bajarib ko’rsatish orqali ularning darsga qiziqishlarini oshirishimiz mumkin va bu tajribalar o’quvchining xotirasida uzoq vaqt saqlanadi. An’anaviy darsni yangi innovatsion tehnologiya almashtirishimizga quydag i sabablarni ko’rsatishimiz mumkin. An’anaviy ta’lim shaklining ijobiy va salbiy tomonlari Ijobiy tomonlari Salbiy tomonlari 1.Sistematiklik xarakterga eg a ekanligi 1. B ir xillikning ustunligi 2.Tartibga solingan manti q iy 2.Dars va q tini tejaml i
bo g‘ lanishning mavjudligi ta q simlanganligi 3.O‘qituvchining emotsional ta’siri do i miy 3.Dars va q tida yangi mavzuni o‘rganishda y o‘ nalish beriladi. Bu esa uy vazifaga yuklatiladi. 4. U mumiy o‘qitishda yalpi harakatlarning o p timalligi 4.Talabalar o‘zaro mulo q otdan maxrum 5. Mustaqillikning yo‘qligi 6 O‘quvchilar passiv xol a tni egallashi 7. O‘quvchi ning nutkiy faoliyatining kamligi 8.O‘rta me’yoriy yondashish 9. Individual yondashuvning yo‘ql i gi XX asrning 30 yillarida fanga pedagogik texnika tushunchasi kirib keldi. Bu tushunchaning kirib kelishiga 1932 yil 25 avgustda qabul qilingan «Boshlang‘ich va o‘rta maktablarning o‘quv dasturlari va ish tartibi» haqidagi hukumatning qarori sabab bo‘ldi. Shunday qilib, «pedagogika» yunonchadan «bolani etaklash» so‘zini bildiradi. Maktabda mashg‘ulotlarni o‘qituvchilar – «didiskala»lar o‘tar edi («didasko» - men o‘qiyman, keyinroq «didaktika» - o‘qitish nazariyasi paydo bo‘ldi). Muqqadam bilimning bu sohasi falsafa fani negizida amalga oshirilar edi.
«Texnologiya» materiallar yoki yarim fabrikatlarni olish, ishlov berish va qayta ishlash usullarini ishlab chiquvchi va takomillashtiruvchi ilmiy fandir. «Texnologiya» fani ham qadimgi yunonistonda paydo bo‘ldi va u ikkita so‘z – «texne» - san’at va «logos» - o‘rganish – dan iborat. Ushbu davrda, bu hunarmandning predmetni tayyorlash san’atiga, ustozi rahbarligi ostida (mashqlar tufayli) o‘zining tirishqoqligi va tabiiy iqtidori orqali erishishini anglatar edi. «Texnologiya» va «Pedagogika»ning fan sifatida bir tarixiy davrda shakllanganligi, bu qonuniy hodisadir. Chunki kengaytirilgan va ommaviy ishlab chiqarishni tashkil etish, ommaviy o‘qitishni taqozo etdi. Keltirilgan bu ta’rifdan, pedagogik texnologiyaning – tizimlilik va samaradorlik kabi majburiy belgilarini alohida ta’kidlash mumkin. Bunga pedagogik texnologiyaning majburiy tashkil etuvchi belgilarining yana birisi qayta takrorlanishni qo‘shish lozim bo‘ladi. Yuqoridagilarni e’tiborga olib, pedagogik texnologiyani - maqbullashtirilgan, unifikatsiyalashtirilgan va qayta takrorlanadigan o‘quv jarayonini yaratish va qo‘llash deb, xarakterlash mumkin. Shunday qilib, oliy ma’lumotli mutaxassislar tayyorlovchi tizim, ularda ishlab-chiqarish, texnika texnologiyaning uzluksiz o‘zgarib turuvchi sharoitiga zudlik bilan moslashuvchanlikni shakllantirishga yo‘naltirilishi zarur. Ular bilimlar harakatlanuchanligi, tanqidiy fikrlash, ijod va kasbiy faoliyatida epchillik kabi xususiyatlarga ega bo‘lishi lozim. § 1.2. Innovatsion texnologiyalarning mazmuni va vazifalari Ta’lim texnologiyalarini ishlab chiqishda quyidagi o‘ziga xos xusuiyatlarni xisobga olish kerak. 1.O‘quvchi sub’ektiga alo h ida e’tibor berish. 2.Texnologik xususiyatga ega bulishi 3.Tizimlilik (pedagogik texnologiya) tizimlilik xususiyatiga ega bulishi kerak, ya’ni mantikiy bog’lanishlar va yaxlitlikning mavjud b o’ lishi .