logo

MACROMEDIA FLASH MX DASTURIDA MATNLAR BILAN ISHLASH

Yuklangan vaqt:

12.08.2023

Ko'chirishlar soni:

0

Hajmi:

4356.876953125 KB
MAVZU: MACROMEDIA   FLASH   MX   DASTURIDA   MATNLAR   BILAN
ISHLASH   
REJA:
1 .Macromedia flash dasturi haqida.
2 .Macromedia flash mx dasturida matnlar bilan ishlash.
3.  Macromedia Flash imkoniyatlari Macromedia   Flash Dasturi haqida
Macromedia   Flash   dasturi   yordamida   ham   animasiya   va   takdimot   fayllarni
yaratishimiz   mumkin.   Ammo   Power   Point   ga   karaganda   Macromedia   Flash
dasturda   yaratilgan   animasiya   fayllari   tuliq   siz   tomoningizdan   yaratiladi   va
animasiyalashtiriladi.   Shu   bilan   birgalikda   bu   dasturda   aktiv   elementlar   bilan
ishlash   va   dasturlash   imkoniyatlari   mavjud.   Asosan   Macromedia   Flash   dasturida
kichik   animasiya   fayllari   (kliplar),   Internet   saxifalar,   elektron   qullanmalar   va   ...
Flash   dasturda   yaratilgan   fayllar   uzining   original,   ishlash   soddaligi ,   yaratilish
murakkabligi,   tezkorligi,   multimediya   jixozlanganligi   va   xajm   buyicha   kichikligi
bilan   kuzga   tashlanishadi.   Macromedia   Flash   dasturning   asosiy   panellari :
Asosiy   oyna   Yuqorida   vaqt   shkalasi   joylashgan.   U   kadrlarni   o‘z   ichiga   oladi.
Uning   chap   tomonida   sloylarni   boshqarish   paneli   joylashgan.   Bu   namunada   ikki
sloy bor: «Background» (Fon) va «Fox» (Tulki). Rolikingizdagi barcha ob’yektlar:
grafik,   movie   clip,   tugmalarni   ish   maydonida   joylashtirishingiz   mumkin.   Sloylar
panelining   xususiyatlaridan   biri:   Show/Hide   (Pokazat/Skr ы t)   va   Lock/Unlock
(Zablokirovat/Razblokirovat)tugmalaridir.   Bu   tugmalar   yordamida   ma’lum   sloyni
vaqtincha   "qimirlamaydigan"(blokirovann ы y)   qilib   qo‘yishingiz   yoki   umuman
berkitib   qo‘yishingiz   mumkin.   Blokirovka   sizga   bir   sloyda   o‘zgarish   kiritayotib
boshqasiga   tegib   ketmaslik   uchun   xizmat   qiladi
Panellar   Color   Mixer   (Mikser   stvetov),   Color   Swatches   (Obrazs ы   stveta)   va
Components (Komponent ы ) panellarini o‘z ichiga olgan oyna tasvirlangan. Color
Swatches   paneli   bunda   foydalanish   uchun   ochilgan   holda   turibdi.   Bu   oyna   3ta
paneldan   iborat.   Siz   panellar   tarkibini   o‘zgartirishingiz   mumkin.   Bu   sichqoncha
bilan   ko‘tarib   amalga   oshiriladi.   Panellar   holatini   eski   birlamchi   holga   qaytarish
imkonihar   doim   mavjud:   Window   ->   Panel   Sets   ->   Default   Layout   (Okno   ->
Nabor ы  paneley -> Raspolojeniye po umolchaniyu). Info paneli (Window -> Info)
ob’yektlarni   ish   maydonida   aniq   joylashtirish   uchun   kerak   bo‘ladi.
Ob’yektni   belgilab   olib ,   siz   uning   koordinatalarini   (X   vaY),   shuningdek,   eni   va
bo‘yini   belgilab   olishingiz   mumkin(W   va   N).   Transform   paneli(Window   -> Transform)   esa,   belgilangan   ob’yekt   masshtabini   o‘zgartirish   va   uni   burish
imkonini beradi.
Ish kurollar (yordamchi tugmalar) ma’nosi : - V - Shakl yoki soxani tanlash va uni
kadr buylab xarakatlantirish - A - Kadrda tanlangan shakl chegaralarini uzgartirish
-   N-   Kadrga   chizik   turdagi   shakl   chizish   -   L   -   Kadrda   lasso   yordamida   ixtiyoriy
soxa   tanlash   (sexirli   tayokcha   va   kupburchak   laso   xolatlari   xam   mavjud)   -   P   -
Kadrga kupburchak turdagi shakl chizish - T - Kadrga matn elementini kushish - O
-   Kadrga   aylana   turdagi   shakl   chizish   -   R   -   Kadrga   turtburchak   turdagi   shakl
chizish (brchaklari aylanasimon xolati xam mavjud) - Y - Kadrga kalam yordamida
shakl chizish (chizilgan shakl chegaralar turini uzgartirish xolati xam mavjud) - B -
Kadrga   muykalam   yordamida   shakl   chizish   (chizish   turi,   muykalam   kalinligi   va
shaklini uzgartirish xolatlari xam mavjud) - Q - Kadrda tanlangan shaklni chuzish
(shaklni  aylantirish,  chuzish,  kiyshaytirish, chegaralarini  uzgartirish  xolatlari  xam
mavjud)   -   F   -   Kadrda   tanlangan   shakl   ranglarining   yunalishini   uzgartirish   -   S   -
Kadrda tanlangan shakl  chegaralar   rangini uzgartirish . K - Kadrda tanlangan shakl
orka   rangini   uzgartirish   (tulik   cheklangan   shakl,   tulik   cheklanmagan   shakl   va
butunlay cheklanmagan shakl  orka rangini uzgartirish xolatlari xam mavjud) - I -
Kadrda   ishlatilgan   rangni   kayta   tanlash   -   E   -   Kadrda   ixtiyoriy   soxani   uchirgich
yordamida   uchirish   (chegara,   orka   rang   va   tanlangan   rang,   uchirgich   kalinligi   va
sexirli   uchirgich   xolatlari   xam   mavjud)   -   H   -   Kadr   soxasini   siljitish   -   Z   -   Kadrni
mashtabini   uzgartirish   (kattalashtirish   yoki   kichkinalashtirish   xolatlari   xam
mavjud)
chiziklar   rangini   va   orka   rangini   uzgartirish   soxalarini   tanlaganimizda   kuyidagi
mulokot soxasi xosil kilinadi.
Oynaning ung tomonida kadrni kurish masshtabini uzgartirish soxasi joylashgan.   U
yordamida tulik kadrni ,   tulik ish soxani, 25%, 50%, 100%, 200%, 400% va 800%
kurinishiga utkazish mumkin.              Xar bir grafik shakl va belgi uzining xususiyatlariga ega. Ushbu xususiyatlani
ekranga chikarish va ularni uzgartirish uchun chap tugmasi  bilan tanlab Svoystva
(Proprties)   yoki   Ctrl+F3   yoki   Okno   menyusining   shu   nomli   buyrugini   tanlamiz.
Natijada shu nomli mulokot oynasi ekranda xosil kilinadi va u yordamida biz xar
bir   grafik   shakl   va   belgining   xususiyatlarini   uzgartirishimiz   mumkin   buladi.
Masalan,   ish   soxaning   bush   joyiga   bosib   shu   oynada   xosil   kilingan   elementlar
orkali   ish   soxaning   xajmini,   orka   rangini   va   kadrlar   almashish   tezligini
uzgartirishimiz mumkin. Agar   boshkaruv kadr tanlangan bulsa , u xolda animasiya
turi,   uning   xususiyatlari,   tovush   bilan   jixozlanish   va   xokazo   xolatlarini
uzgartirishimiz mumkin. Agar   matn elementi tanlangan bulsa , u xolda matn xarflar
shakli,   kattaligi,   intervallari ,   rangi,   abzasda   joylanishi   va   xokazo   shriftga   tegishli
xolatlarni uzgartirish imkoniyati paydo buladi. Agar grafik shakl tanlangan bulsa u
xolda   uning   kadrda   joylanish   koordinatalari,   kattaligi,   chegara
chiziklarining   kalinligi   va   rangi ,   ular   turi   va   shaklning   orka   (ichki)   rangini
uzgartirish imkoniyati paydo buladi.
Macromedia flash mx dasturida matnlar bilan ishlash.
Labaratoriya mashg’uloti bajarilish  ketma ketligi:
Macromedia   Flash   dasturida   ishlashimiz   uchun   bu   dasturimizni   o‘zimizga
o‘rnatib olamiz. O‘rnatib olganimizdang so‘ng Pusk→Vse programmы
→Macromedia→Macromedia Flash MX  jarayonini bajaramiz.
Macromedia Flash dasturiga kirishimiz bilan quydagi oyna hosil bo‘ladi Ko‘rib turganimizdek Flash dasturining interfeysi ko‘pgina bloklardan tashkil 
topgan.
         Flash dasturida SHriftlarni o‘zgartirish mumkin, buning uchun…
Tools   palitrasidan       belgisini   belgilaymiz   va   ish   stolimizga   masalan   TEXT
degan matni kiritamiz.YOzgan matnimizni buyash uchun Tools blokida berilgan 
instrument   yordamida   yozgan   matnimizni   belgilaymiz   va   pastki   Properties
blokidan ranglar palitrasini tanlab o‘zimizga kerakli rangni quyishimiz mumkin…  
View-Grid-Show Grid va ish stolimizda quydaki o‘zgarish hosil bo‘ladi.  Ish 
stolomizga aniqlik kiritish kerak bo‘lsa quydagi funksiyani bajarishimiz 
mumkin . Endi esa ish stoliga uskunalr panelidan oval instrumentini tanlang so’ng 
aylana hosil qiling.  Uskunlar panelidan T instrumentini tanlang va O’zingiz istagan
so’zni yozing. Masalan:KGD103 va ushbu suratga e’tibor qaratamiz: AA Yozuvni   aylana   ichiga   joylashtiring   va   unga   rang   bering.   E’tibor   bersangiz
qilayotgan amallaringiz 1-kadrda bajarilmoqda. Endi esa 25- kadrni tanlang va F7
ni bosing. 
25-   kadrga   to’gri   to’rtburchak   chizing   va   T   instrumentini   tanlab   biron   matnni
kiriting
Sichqonchani o’ng tomonini bosib  Shape animatsiya buyrug’ini tanlang Hosil bo’lgan jarayonni Enter buyrug’ini bosib tekshirib ko’ring. Shu orqali 
jarayon davom etadi.
Kompyuter texnologiyasining rivojlanishi hozirgi zamonda ixcham va bejirim, 
foydalanuvchi uchun qulay bo’lgan harakatli dasturlar yaratilish imkoniyatini 
yaratmoqda. Bu yaratilgan dasturlar    Netscape Navigatir (NN) bilan birga 
ishlashdan tashqari, Internet Explorer (IE) bilan ham ishlaydi. Micromedia 
k о mp а niyasi t о m о nid а n shunday programmalardan biri    Flash    p а k е t pr о gr а mm а si 
yar а tilgan bo’lib, bu programma texnik WEB-dizayn vositalarining to’liq 
imkoniyatidan foydalanish imkoniyatini beradi.Bu pr о gr а mm а ning imk о niyatl а ri 
jud а  k е ng bo’lib, bund а  h а r а k а tl а r va    t о vushl а r 100 kb f а yl h а jmnigina eg а ll а ydi.
Flash    quyid а gi imk о niyatl а rg а  eg а :
- Yar а til а yotg а n f а ylni h а jmi kichikligi v а  Flash d а sturining t а rm о qd а n t е z 
yukl а nuvch а nligi. Flash d а  v е kt о rli f о rm а t qo’ll а ng а nligi s а b а bli, und а  f а yll а r 
siqil а di v а  shuning uchun f а yl h а jmi k а m а yadi;
- Br а uz е rl а r  о r а sid а gi b о g’liqlik, ya’ni Flash IE, NN l а r bil а n birg а  ishl а ydi;
- B о shq а ruv tilining qudr а tliligi. Micromedia Flashd а  m ах sus d а sturl а sh tili 
ishl а tilinib, bund а  bajaruvchi o’z s ах if а si uchun qul а y imk о niyatl а rd а n 
f о yd а l а nishi mumkin, ya’ni m а ssivl а r, t а kr о rl а nish, f о rmul а l а r v а  sh а rtl а rd а n 
to’liq f о yd а l а nish mumkin;
- Go’z а lligi. Flashd а   о ddiy sh а r yoki i х tiyoriy sh а kl h а m jud а  chir о yli r а ngl а r bil а n
t а svirl а nishi mumkin. - Qul а yliligi. Flashd а n  о ddiy r а sm chizishni bilg а n h а r q а nd а y o’quvchi 
f о yd а l а nishi mumkin;
- Bajaruvchil а rning ko’pligi.  А g а r foyd а l а nuv-chig а  gr а fikli, t о vushli v а  kichik 
h а jmli f а yll а r k е r а k bo’ls а , und а  Flashning t е ngi yo’q. Flash    d а sturi Windows 
95/98/NT/2000 uchun ishl а ydi.
-    Flash    int е rf е ysi jud а  qul а y v а   о ns о n. Micromedia k о mp а niyasi t о m о nid а n 
Flashning bir qancha versiyalari yaratildi. Biz Flash 5 misolida Flashda    shlash va 
uning bir qancha imkoniyatlari haqida gapirib o’tmoqchimiz. Micromedia 
k о mp а niyasi    Flashni yanada takomillashib uning yangi imkoniyatlarini yaratib 
berishmoqda.
Micromedia Flash 5 oynasi.
Windows operitsion tizimida birir programma o’rnatgan foydalanuvchi uchun, 
Flash    dasturini o’rnatish qiyinchilik yaratmaydi. Flash    dasturi ishga tushirilgach 
quyidagi oyna paydo bo’ladi.(1- rasm).
1-Rasm.   FLASH 5   о yn а sining umumiy ko’rinishi.
1- rasmda Flash 5  о yn а sining umumiy    ko’rinishi keltirilgan. Flash    interfeysi 
Adobe     dasturining interfeysiga juda o’xshashdir. Flash    bilan islaganda 
foydalanuvchi uning qulayligi va soddaligidan Micromedia firmasining bu  dasturga juda ko’p mehnati singanligini bilishi mumkin.                    
Flash 5  о yn а si quyidagi ko’rinishga ega:
- Oyn а ning ch а p qismid а  v о sit а l а r p а n е li j о yl а shg а n. (2-rasm) Vositalar paneli 
yord а mid а  k е r а kli v о sit а  quroli     о linib, ishchi mu х itini b о shq а rish v а  k е r а kli 
r а ngl а rni t а nl а sh mumkin;
- Oynaning o’ng t о m о nid а  es а , k е r а kli p а n е l, r а ngl а r,  о b’ е ktni s о zl а sh v а  di а l о g 
о yn а si j о yl а shg а n;
-  О yn а ning o’rt а  qismid а  ishchi mu х iti bo’lib, und а  bajaruvchi o’z ij о dini yar а tishi
mumkin;
- P а n е lning yuq о ri qismid а  es а  v а qtl а r shk а l а si j о yl а shg а n (Time line). ( 4-
rasm).      
Flashd а  chizish jud а   о ns о n. Buning uchun vositalar panelidagi qurollardan 
foydalanish kerak.  2-rasmda vositalar panelining umumiy ko’rinishi keltirilgan.
2-Rasm.   Vositalar paneli.
Flash f а yll а rini film (Movie) yoki «multik» d е b  а t а sh mumkin. Chunki Flash d а  
v а qt shk а l а si m а vjud bo’lib, und а gi    ch е ksiz imk о niyatl а rd а n f о yd а l а nish mimkin 
v а  bu imk о niyatl а r  а lb а tt а  v а qt bil а n b о g’liq bo’l а di. Bajaruvchi yaratilgan 
multikni ishg а  tushirishi, to’ х t а tishi, bir k а drd а n ikkinchi k а drg а  o’tishi, boshqa 
multiklarni ishga tushirishi va hakazolarni bajarishi mumkin.
Flashda fayl quyid а gicha yaratiladi.   Flashd а  yangi yar а tilg а n  f а yll а r   .fla   k е ng а ytm а li bo’lib, bu fayllarni translatsiya qilishi natijasida 
yakuniy   .shf   f а yli    h о sil bo’ladi. Shund а n so’ng    uni br а uz е rd а  ko’rish mumkin. 
Und а n t а shq а ri Flashd а  yaratilgan faylni b а j а riluvchi   .exe   f а yli ko’rinishida ham 
tashkil qilish mumkin. Buning uchun yaratilgan Flashning faylini jack-k о di bil а n 
g е n е r а tsiya qilish kerak. Und а n t а shq а ri Flash faylini   GIF   t а sviri ko’rinishida ham
s а ql а sh mumkin.      
Masalan: Eng  о ddiy multik qilish uchun biz   « Овал »   (O) v а   « Выделение » (    
)     d а n f о yd а l а nishimiz mumkin. Buning uchun quyidagi harakatlar ketma-ketligini 
bajarilish kerak:
« Овал »   о linib,  о yn а ning ch а p qismid а   а yl а n а  yoki  о v а l chizil а di;
« Выделение »   t а nl а nib, chizilg а n sh а kl chegarasi bilan  а jr а til а di. Buning uchun 
sh а klni to’g’ri to’rtburch а k ichiga  о lin а di. Bunda shakl
(    ) yord а mid а  to’g’ri to’rtburchak ichiga olinib ajratiladi (sichqonchaning chap 
tugmasi bosib turiladi) yoki    sh а klg а  sichq о nch а  ko’rs а tkichi k е ltirilib, ch а p tugm а
ikki m а rt а  b о sil а di. Sh а klning h а mm а  qismi  а jr а til а di;
INSERT   ( вставка )   m е nyusid а gi CONVERT to symbol 
( Конвертировать   в   символ   ) belgilanib, di а l о g  о yn а sid а gi gr а fik t а nl а nadi 
va     О K   ( Да ) tugm а si b о sil а di (yoki F8 tugma bosiladi);
                         3- Rasm.    Belgi   (символ ) turini tаnlаsh оynаsi
Vаqt shkаlаsidаgi birоr kаdr (masalan 25-kadr) tаnlаnib (7-rasm), (shu kаdrdа 
sichqоnchа tugmаsi bоsilаdi) mеnyudаgi INSERT®keyframe    
( Ключевой   фрейм ) bоsilаdi (yoki F6 tugma bosiladi). Bu bilаn biz 25-kadrda 
аsоsiy kаdrni ( Ключевой ) hоsil qildik;
Shаkl аjrаtiladi, (shаkl аtrоfidа hаvо rаng rаmkа pаydо bo’lishi kerak) va    uni 
ishchi oynasining o’ng tоmоnigа surib o’tkаzilаdi; 4-Rasm. 25-kadrda ( ключевой   кадр ) asosiy kadrni hosil qilish.
Birinchi kаdrgа qаytilаdi (shаklni yanа chаp tоmоndа ko’rishi kеrаk). INSERT 
mеnyusidаn (yoki sichqonchaning o’ng tugmasi bosilganda paydo bo’ladigan 
kоntеkst mеnyusidаn) Creute montion tween ( Создание   движения   ) tаnlаnаdi 
va    Enter bоsilаdi. Mаnа оddiy multik hоsil bo’ldi. (5-Rasm).
5-Rasm.     Aylananing haraktlanish multigi.
         7.    Multikk а  yan а  bir el е m е nt qo’shish mumkin. Buning uchun 25-kadr 
t а nl а nib, sh а kl  а jr а til а di. EFFECT di а l о gig а  kiril а di.  А g а r di а l о gd а  k е r а kli 
buyrug’ini t о pish qiyin bo’ls а  menudagi Windows®Panels®Effect ning o’ng 
t о m о nid а n t а nl а sh mumkin.  Bu diаlоgdаgi Alfa ( Прозрачность)    pаrаmеtrini 0% 
gа tushuring . 6-Rasm. Alfa   (прозрачность)   gа kеltirish.
Hоsil qilingаn filmni bоshqаttаn ishlаting. Flash dа fаqаt harakat uchun аsоsiy 
nuqtаlаrni bеrish kеrаk, оrаliq kаdrlаrdаgi hаrаkаtlаrni prоgrаmmаning o’zi 
bаjаrаdi. Аmmо kаdr оrаlig’idаgi hаrаkаtlаrni hаm hоsil qilish mumkin.
Охirgi qаdаm bu .swf fаyligа trаnslyatsiya qilinib, NTML fаyli bilаn gеnеrаtsiya 
qilishdir. Buni File®Publish   (Файл    публикация)   yoki Shift+F12 tugmani 
bosish    bilаn hоsil qilinаdi. Fаyl brаuzеrgа yuklаnаdi.  F а ylni  о chish   uchun  
File ® Publish   Preview   yoki   F 12  tugm а ni   b о sish   kerak .  Shu bilan uning barcha 
imkoniyatlaridan boxabar bo’lamiz.
Axborot texnologiyalari fanida biz ko’plab dastur va texnologiyalar bilan 
tanishamiz. Shu orqali o’zimizga noma’lum bo’lgan barcha narsalardan xabardor 
bo’lamiz. Ushbu mustaqil ish tufayli ogina bilim olishingiz uchun hissa qo’shishga
harakat qildim.  Krassword .
1. Ma’lumotlarni ekranga chiqarish uchun mo’ljallangan qurilma?
2.Tashqi  xotirada biror bir nom bilan saqlangan har qanday ma’lumot bu…
3. Ma’lumotlarni printerga chiqarish uchun qaysi tugmalar bosiladi?
4.Kompyuter  ingliz tilidan olingan bo’lib nima degan ma’noni anglatadi?
5.Animatsiyani qaysi tugmani bosish orqali ko’rishimiz mumkin?
6.VINCHESTER ya’ni….
7.Insonga uzluksiz ta’sir etuvchi axborotlar qanday nom bilan yuritiladi?
8.Ma’lumotlarni kompyuterga kiritish qurilmasi nima?
9.Matematik model yana qanday nom bilan yuritiladi? 
10.Tasvirlarni animatsiya qilishda eng yaxshi dasturlardan biri bu… 10
1 M O N I T O R
2 F A Y L
3 C T R L P
R
4 H I S O B L O V CH I
M
5 E N T E R
Q A T T I Q D I S K 6
I
7 A N A L O G
F
8 K L A V I A T U R A
9 A B S T R A K T
SH Foydalanilgan adabiyotlar:
1 .M.Aripov,B.Begalov,U.Begimqulov,M.Mamarajabov.Axborot
texnologiyalari.Toshkent.2009.
2. Axborot   kommunikatsiya   tizimlari   mutaxasisligi   o’quvchilar
uchun qo’llanma.Sh.Nazirov,A.Nematov.Toshkent.2007.
3. Ma’ruzalar to’plami(F.Nomozov).
4. Ziyo.uz
5. Saviya.uz

MAVZU: MACROMEDIA FLASH MX DASTURIDA MATNLAR BILAN ISHLASH REJA: 1 .Macromedia flash dasturi haqida. 2 .Macromedia flash mx dasturida matnlar bilan ishlash. 3. Macromedia Flash imkoniyatlari

Macromedia Flash Dasturi haqida Macromedia Flash dasturi yordamida ham animasiya va takdimot fayllarni yaratishimiz mumkin. Ammo Power Point ga karaganda Macromedia Flash dasturda yaratilgan animasiya fayllari tuliq siz tomoningizdan yaratiladi va animasiyalashtiriladi. Shu bilan birgalikda bu dasturda aktiv elementlar bilan ishlash va dasturlash imkoniyatlari mavjud. Asosan Macromedia Flash dasturida kichik animasiya fayllari (kliplar), Internet saxifalar, elektron qullanmalar va ... Flash dasturda yaratilgan fayllar uzining original, ishlash soddaligi , yaratilish murakkabligi, tezkorligi, multimediya jixozlanganligi va xajm buyicha kichikligi bilan kuzga tashlanishadi. Macromedia Flash dasturning asosiy panellari : Asosiy oyna Yuqorida vaqt shkalasi joylashgan. U kadrlarni o‘z ichiga oladi. Uning chap tomonida sloylarni boshqarish paneli joylashgan. Bu namunada ikki sloy bor: «Background» (Fon) va «Fox» (Tulki). Rolikingizdagi barcha ob’yektlar: grafik, movie clip, tugmalarni ish maydonida joylashtirishingiz mumkin. Sloylar panelining xususiyatlaridan biri: Show/Hide (Pokazat/Skr ы t) va Lock/Unlock (Zablokirovat/Razblokirovat)tugmalaridir. Bu tugmalar yordamida ma’lum sloyni vaqtincha "qimirlamaydigan"(blokirovann ы y) qilib qo‘yishingiz yoki umuman berkitib qo‘yishingiz mumkin. Blokirovka sizga bir sloyda o‘zgarish kiritayotib boshqasiga tegib ketmaslik uchun xizmat qiladi Panellar Color Mixer (Mikser stvetov), Color Swatches (Obrazs ы stveta) va Components (Komponent ы ) panellarini o‘z ichiga olgan oyna tasvirlangan. Color Swatches paneli bunda foydalanish uchun ochilgan holda turibdi. Bu oyna 3ta paneldan iborat. Siz panellar tarkibini o‘zgartirishingiz mumkin. Bu sichqoncha bilan ko‘tarib amalga oshiriladi. Panellar holatini eski birlamchi holga qaytarish imkonihar doim mavjud: Window -> Panel Sets -> Default Layout (Okno -> Nabor ы paneley -> Raspolojeniye po umolchaniyu). Info paneli (Window -> Info) ob’yektlarni ish maydonida aniq joylashtirish uchun kerak bo‘ladi. Ob’yektni belgilab olib , siz uning koordinatalarini (X vaY), shuningdek, eni va bo‘yini belgilab olishingiz mumkin(W va N). Transform paneli(Window ->

Transform) esa, belgilangan ob’yekt masshtabini o‘zgartirish va uni burish imkonini beradi. Ish kurollar (yordamchi tugmalar) ma’nosi : - V - Shakl yoki soxani tanlash va uni kadr buylab xarakatlantirish - A - Kadrda tanlangan shakl chegaralarini uzgartirish - N- Kadrga chizik turdagi shakl chizish - L - Kadrda lasso yordamida ixtiyoriy soxa tanlash (sexirli tayokcha va kupburchak laso xolatlari xam mavjud) - P - Kadrga kupburchak turdagi shakl chizish - T - Kadrga matn elementini kushish - O - Kadrga aylana turdagi shakl chizish - R - Kadrga turtburchak turdagi shakl chizish (brchaklari aylanasimon xolati xam mavjud) - Y - Kadrga kalam yordamida shakl chizish (chizilgan shakl chegaralar turini uzgartirish xolati xam mavjud) - B - Kadrga muykalam yordamida shakl chizish (chizish turi, muykalam kalinligi va shaklini uzgartirish xolatlari xam mavjud) - Q - Kadrda tanlangan shaklni chuzish (shaklni aylantirish, chuzish, kiyshaytirish, chegaralarini uzgartirish xolatlari xam mavjud) - F - Kadrda tanlangan shakl ranglarining yunalishini uzgartirish - S - Kadrda tanlangan shakl chegaralar rangini uzgartirish . K - Kadrda tanlangan shakl orka rangini uzgartirish (tulik cheklangan shakl, tulik cheklanmagan shakl va butunlay cheklanmagan shakl orka rangini uzgartirish xolatlari xam mavjud) - I - Kadrda ishlatilgan rangni kayta tanlash - E - Kadrda ixtiyoriy soxani uchirgich yordamida uchirish (chegara, orka rang va tanlangan rang, uchirgich kalinligi va sexirli uchirgich xolatlari xam mavjud) - H - Kadr soxasini siljitish - Z - Kadrni mashtabini uzgartirish (kattalashtirish yoki kichkinalashtirish xolatlari xam mavjud) chiziklar rangini va orka rangini uzgartirish soxalarini tanlaganimizda kuyidagi mulokot soxasi xosil kilinadi. Oynaning ung tomonida kadrni kurish masshtabini uzgartirish soxasi joylashgan. U yordamida tulik kadrni , tulik ish soxani, 25%, 50%, 100%, 200%, 400% va 800% kurinishiga utkazish mumkin.

Xar bir grafik shakl va belgi uzining xususiyatlariga ega. Ushbu xususiyatlani ekranga chikarish va ularni uzgartirish uchun chap tugmasi bilan tanlab Svoystva (Proprties) yoki Ctrl+F3 yoki Okno menyusining shu nomli buyrugini tanlamiz. Natijada shu nomli mulokot oynasi ekranda xosil kilinadi va u yordamida biz xar bir grafik shakl va belgining xususiyatlarini uzgartirishimiz mumkin buladi. Masalan, ish soxaning bush joyiga bosib shu oynada xosil kilingan elementlar orkali ish soxaning xajmini, orka rangini va kadrlar almashish tezligini uzgartirishimiz mumkin. Agar boshkaruv kadr tanlangan bulsa , u xolda animasiya turi, uning xususiyatlari, tovush bilan jixozlanish va xokazo xolatlarini uzgartirishimiz mumkin. Agar matn elementi tanlangan bulsa , u xolda matn xarflar shakli, kattaligi, intervallari , rangi, abzasda joylanishi va xokazo shriftga tegishli xolatlarni uzgartirish imkoniyati paydo buladi. Agar grafik shakl tanlangan bulsa u xolda uning kadrda joylanish koordinatalari, kattaligi, chegara chiziklarining kalinligi va rangi , ular turi va shaklning orka (ichki) rangini uzgartirish imkoniyati paydo buladi. Macromedia flash mx dasturida matnlar bilan ishlash. Labaratoriya mashg’uloti bajarilish ketma ketligi: Macromedia Flash dasturida ishlashimiz uchun bu dasturimizni o‘zimizga o‘rnatib olamiz. O‘rnatib olganimizdang so‘ng Pusk→Vse programmы →Macromedia→Macromedia Flash MX jarayonini bajaramiz. Macromedia Flash dasturiga kirishimiz bilan quydagi oyna hosil bo‘ladi

Ko‘rib turganimizdek Flash dasturining interfeysi ko‘pgina bloklardan tashkil topgan. Flash dasturida SHriftlarni o‘zgartirish mumkin, buning uchun… Tools palitrasidan belgisini belgilaymiz va ish stolimizga masalan TEXT degan matni kiritamiz.YOzgan matnimizni buyash uchun Tools blokida berilgan instrument yordamida yozgan matnimizni belgilaymiz va pastki Properties blokidan ranglar palitrasini tanlab o‘zimizga kerakli rangni quyishimiz mumkin… View-Grid-Show Grid va ish stolimizda quydaki o‘zgarish hosil bo‘ladi. Ish stolomizga aniqlik kiritish kerak bo‘lsa quydagi funksiyani bajarishimiz mumkin . Endi esa ish stoliga uskunalr panelidan oval instrumentini tanlang so’ng aylana hosil qiling. Uskunlar panelidan T instrumentini tanlang va O’zingiz istagan so’zni yozing. Masalan:KGD103 va ushbu suratga e’tibor qaratamiz: AA