Maktabgacha ta'lim konsepsiyasi
1Mavzu : Maktabgacha ta ' lim konsepsiyasi Reja : Kirish. I Bob Maktabgacha ta'limning ta'lim tizimida tutgan o'rni. 1.1. Maktabgacha ta'lim muassasasini tashkil etishning meyoriy asoslari. 1.2.O'zbekiston Respublikasi Maktabgacha ta'lim tizimining mazmun mohiyati. II Bob O'zbekiston Respublikasi Maktabgacha ta'lim tizimi konsepsiyasi mohiyati. 2.1. Maktabgacha ta'lim konsepsiyasining asosiy mazmuni. 2.2. Maktabgacha ta'limni rivojlanishining asosiy mohiyati. III. Xulosa. Foydalanilgan adabiyotlar .
Kirish. Mavzuning dolzarbligi : O'zbekiston Respublikasida bolalarni maktab ta'limiga tayyorlashda maktabgacha ta'lim muassasalari va oila oldida turgan muammolar. Maktabgacha ta'limning maqsad va vazifalari. Davlat talablarida maktabgacha ta'lim-tarbiyaning mazmuni. Bolalarni maktabga tayyorlash fanining boshqa fanlar bilan aloqasi. Maktabgacha ta'lim muassasasida ta'lim-tarbiya ishini davr talabi ekanligi. Maktabgacha ta'lim muassasasida bolalarni rivojlantirish bosqichlari. Maktabgacha ta'lim muassasasida Davlat talablari asosida bolalarni maktabga tayyorlash. Maktabga tayyor bolaga qo'yiladigan davlat talablari. «Ta'lim to'g'risida»gi Qonun va «Kadrlar tayyorlash milliy dasturi»da maktabgacha ta'lim. Maktabgacha ta'lim to'g'risidagi Nizomda maktabgacha ta'lim vazifalari. Maktabgacha ta'limni tashkil etish va maktabgacha ta'lim turiga pedagogik kadrlarni tayyorlash masalalari. Maktabgacha tarbiya konsepsiyasi mazmuni. Maktabgacha yoshdagi bolalarning ma'naviy etukligiga qo'yiladigan davlat talablari. Maktabgacha yoshdagi bolalarning ma'naviy jixatdan etukligiga qo'yiladigan minimal talablar. Bolalarning ma'naviy kamolotini tarbiyalashdaoila va maxallaning roli. Maktabgacha ta’lim bolaning sog’lom, hartomonlama kamol topibshakllanishini ta’minlaydi, unda o’qishga intilish hissini uyg’otadi, uni muntazam ta’lim olishga tayyorlaydi hamda bola olti-yetti yoshga yetguncha davlat va nodavlat maktabgacha ta’lim muasasalari va oilalarda amalga oshiriladi. Bu kabi ta’lim muassasalarining faoliyatini tashkil etishda mahallalar, jamoat va xayriya tashkilotlari, xalqaro fondler faolishtirok etadi. Bolalarni maktab talimiga tayyorligini tashxislash usullari. Bolalarni maktab rejimiga tayyorgarligi. Bolaning normal rivojlanishi. 6 yoshli bolaning taxminiy kundalik rejimi. Bolalarni maktabga tayyorlashdaaqliy tayyorgarlik. MTM si guruxlaridagi bolalarga ta'lim-tarbiya berishning maqsad va vazifalari. MTMda tarbiyalanayotgan bolalarning aqliy rivojlanishini aniqlash va
3mustaxkamlash. Aqliy rivojlanishni aniqlash 4
4Kurs ishining maqsadi: Maktabgacha ta'lim konsepsiyasini o'rgatish Kurs ishining obyekti: Maktabgacha ta'lim konsepsiyasi Kurs ishining meto'dlari: Ilmiy, suhbat, eksperemental Kurs ishining tuzilishi: Kirish, 2 bob, 4 porograf, xulosa,foydalanilgan adabiyotlar mashg'ulotlari. Didaktik (sensor) mashg'ulotlar, o'yinlar. MTMning tu rli guruxlarida bolalarni maktab ta'limiga jismoniy tomondan tayyorgarligini aniqlash
5I. Bob. Maktabgacha ta'limning ta'lim tizimida tutgan o'rni. 1.1. Maktabgacha ta'lim muassasasini tashkil etishning meyoriy asoslari Maktabgacha ta'lim uzluksiz ta'limning boshlang'ich qismi hisoblanadi. U bolaning sog’lom va rivojlangan shaxs bo’lib shakllanishini ta'minlab, o’qishga bo'lgan ishtiyoqini uyg’otib, tizimli o’qitishga tayyorlab boradi. 6-7 yoshgacha bo’lgan maktabgacha ta'lim davlat va nodavlat bolalar maktabgacha ta'lim muassasalarida va oilada amalga oshiriladi. Maktabgacha ta'limning maqsadi - bolalarni maktabdagi o’qishga tayyorlash, bolani sog’lom, rivojlangan, mustaqil shaxs bo’lib shakllantirish, qobiliyatlarini ochib berish, o’qishga, tizimli ta'limga bo’lgan ishtiyoqini tarbiyalashdir. Maktabgacha ta'lim muassasasida bolalarning hayoti va sog’lig’ini muhofaza qilish maktabgacha ta'lim muassasasi hamda shtatdagi tibbiyot xodimlari, shuningdek maktabgacha ta'lim muassasasiga biriktirilgan sog’liqni saqlash organlarining tibbiyot xodimlari tomonidan amalga oshiriladi. Maktabgacha ta'lim muassasasida bolalarning hayoti va sog’lig’ini muhofaza qilishni tashkil etish tartibi va qoidalari, maktabgacha ta'lim muassasasiga bolalarni olib kelish va olib ketish qoidalari, maktabgacha ta'lim muassasasi binolarida xavfsizlikni tashkil etishga oid talablar, maktabgacha ta'lim muassasasida yong’in xavfsizligini tashkil etishga oid talablar, hudud xavfsizligiga bo’lgan talablar “Maktabgacha ta'lim muassasalarida bolalarning hayoti va sog’lig’ini muhofaza qilishni tashkil etish tartibi to’g’risida Nizom” bilan tartibga solinadi. Maktabgacha ta’lim bolaning sog’lom, hartomonlama kamol topib shakllanishini ta’minlaydi, unda o’qishga intilish hissini uyg’otadi, uni muntazam ta’lim olishga tayyorlaydi hamda bola olti-yetti yoshga yetguncha davlat va nodavlat maktabgacha ta’lim muasasalari va oilalarda amalga oshiriladi. Bu kabi ta’lim muassasalarining faoliyatini tashkil etishda mahallalar, jamoat va xayriya tashkilotlari, xalqaro fondler faolishtirok etadi.