Maktabgacha ta'lim konsepsiyasi
![1Mavzu : Maktabgacha ta ' lim konsepsiyasi
Reja :
Kirish.
I Bob Maktabgacha ta'limning ta'lim tizimida tutgan o'rni.
1.1. Maktabgacha ta'lim muassasasini tashkil etishning meyoriy asoslari.
1.2.O'zbekiston Respublikasi Maktabgacha ta'lim tizimining mazmun
mohiyati.
II Bob O'zbekiston Respublikasi Maktabgacha ta'lim tizimi konsepsiyasi
mohiyati.
2.1. Maktabgacha ta'lim konsepsiyasining asosiy mazmuni.
2.2. Maktabgacha ta'limni rivojlanishining asosiy mohiyati.
III. Xulosa.
Foydalanilgan adabiyotlar .](/data/documents/10a955c0-41a6-4a05-9aee-890d3e33867f/page_1.png)
![Kirish.
Mavzuning dolzarbligi :
O'zbekiston Respublikasida bolalarni maktab ta'limiga tayyorlashda
maktabgacha ta'lim muassasalari va oila oldida turgan muammolar. Maktabgacha
ta'limning maqsad va vazifalari. Davlat talablarida maktabgacha ta'lim-tarbiyaning
mazmuni. Bolalarni maktabga tayyorlash fanining boshqa fanlar bilan aloqasi.
Maktabgacha ta'lim muassasasida ta'lim-tarbiya ishini davr talabi ekanligi.
Maktabgacha ta'lim muassasasida bolalarni rivojlantirish bosqichlari. Maktabgacha
ta'lim muassasasida Davlat talablari asosida bolalarni maktabga tayyorlash. Maktabga
tayyor bolaga qo'yiladigan davlat talablari. «Ta'lim to'g'risida»gi Qonun va «Kadrlar
tayyorlash milliy dasturi»da maktabgacha ta'lim. Maktabgacha ta'lim to'g'risidagi
Nizomda maktabgacha ta'lim vazifalari. Maktabgacha ta'limni tashkil etish va
maktabgacha ta'lim turiga pedagogik kadrlarni tayyorlash masalalari. Maktabgacha
tarbiya konsepsiyasi mazmuni. Maktabgacha yoshdagi bolalarning ma'naviy
etukligiga qo'yiladigan davlat talablari. Maktabgacha yoshdagi bolalarning ma'naviy
jixatdan etukligiga qo'yiladigan minimal talablar. Bolalarning ma'naviy kamolotini
tarbiyalashdaoila va maxallaning roli.
Maktabgacha ta’lim bolaning sog’lom, hartomonlama kamol
topibshakllanishini ta’minlaydi, unda o’qishga intilish hissini uyg’otadi, uni
muntazam ta’lim olishga tayyorlaydi hamda bola olti-yetti yoshga yetguncha davlat
va nodavlat maktabgacha ta’lim muasasalari va oilalarda amalga oshiriladi. Bu kabi
ta’lim muassasalarining faoliyatini tashkil etishda mahallalar, jamoat va xayriya
tashkilotlari, xalqaro fondler faolishtirok etadi. Bolalarni maktab talimiga tayyorligini
tashxislash usullari. Bolalarni maktab rejimiga tayyorgarligi. Bolaning normal
rivojlanishi. 6 yoshli bolaning taxminiy kundalik rejimi. Bolalarni maktabga
tayyorlashdaaqliy tayyorgarlik.
MTM si guruxlaridagi bolalarga ta'lim-tarbiya berishning maqsad va vazifalari.
MTMda tarbiyalanayotgan bolalarning aqliy rivojlanishini aniqlash va](/data/documents/10a955c0-41a6-4a05-9aee-890d3e33867f/page_2.png)
1Mavzu : Maktabgacha ta ' lim konsepsiyasi Reja : Kirish. I Bob Maktabgacha ta'limning ta'lim tizimida tutgan o'rni. 1.1. Maktabgacha ta'lim muassasasini tashkil etishning meyoriy asoslari. 1.2.O'zbekiston Respublikasi Maktabgacha ta'lim tizimining mazmun mohiyati. II Bob O'zbekiston Respublikasi Maktabgacha ta'lim tizimi konsepsiyasi mohiyati. 2.1. Maktabgacha ta'lim konsepsiyasining asosiy mazmuni. 2.2. Maktabgacha ta'limni rivojlanishining asosiy mohiyati. III. Xulosa. Foydalanilgan adabiyotlar .
Kirish. Mavzuning dolzarbligi : O'zbekiston Respublikasida bolalarni maktab ta'limiga tayyorlashda maktabgacha ta'lim muassasalari va oila oldida turgan muammolar. Maktabgacha ta'limning maqsad va vazifalari. Davlat talablarida maktabgacha ta'lim-tarbiyaning mazmuni. Bolalarni maktabga tayyorlash fanining boshqa fanlar bilan aloqasi. Maktabgacha ta'lim muassasasida ta'lim-tarbiya ishini davr talabi ekanligi. Maktabgacha ta'lim muassasasida bolalarni rivojlantirish bosqichlari. Maktabgacha ta'lim muassasasida Davlat talablari asosida bolalarni maktabga tayyorlash. Maktabga tayyor bolaga qo'yiladigan davlat talablari. «Ta'lim to'g'risida»gi Qonun va «Kadrlar tayyorlash milliy dasturi»da maktabgacha ta'lim. Maktabgacha ta'lim to'g'risidagi Nizomda maktabgacha ta'lim vazifalari. Maktabgacha ta'limni tashkil etish va maktabgacha ta'lim turiga pedagogik kadrlarni tayyorlash masalalari. Maktabgacha tarbiya konsepsiyasi mazmuni. Maktabgacha yoshdagi bolalarning ma'naviy etukligiga qo'yiladigan davlat talablari. Maktabgacha yoshdagi bolalarning ma'naviy jixatdan etukligiga qo'yiladigan minimal talablar. Bolalarning ma'naviy kamolotini tarbiyalashdaoila va maxallaning roli. Maktabgacha ta’lim bolaning sog’lom, hartomonlama kamol topibshakllanishini ta’minlaydi, unda o’qishga intilish hissini uyg’otadi, uni muntazam ta’lim olishga tayyorlaydi hamda bola olti-yetti yoshga yetguncha davlat va nodavlat maktabgacha ta’lim muasasalari va oilalarda amalga oshiriladi. Bu kabi ta’lim muassasalarining faoliyatini tashkil etishda mahallalar, jamoat va xayriya tashkilotlari, xalqaro fondler faolishtirok etadi. Bolalarni maktab talimiga tayyorligini tashxislash usullari. Bolalarni maktab rejimiga tayyorgarligi. Bolaning normal rivojlanishi. 6 yoshli bolaning taxminiy kundalik rejimi. Bolalarni maktabga tayyorlashdaaqliy tayyorgarlik. MTM si guruxlaridagi bolalarga ta'lim-tarbiya berishning maqsad va vazifalari. MTMda tarbiyalanayotgan bolalarning aqliy rivojlanishini aniqlash va
3mustaxkamlash. Aqliy rivojlanishni aniqlash 4
4Kurs ishining maqsadi: Maktabgacha ta'lim konsepsiyasini o'rgatish Kurs ishining obyekti: Maktabgacha ta'lim konsepsiyasi Kurs ishining meto'dlari: Ilmiy, suhbat, eksperemental Kurs ishining tuzilishi: Kirish, 2 bob, 4 porograf, xulosa,foydalanilgan adabiyotlar mashg'ulotlari. Didaktik (sensor) mashg'ulotlar, o'yinlar. MTMning tu rli guruxlarida bolalarni maktab ta'limiga jismoniy tomondan tayyorgarligini aniqlash