logo

O’z-o’zini rivojlantirish bo’yicha ilova

Yuklangan vaqt:

12.08.2023

Ko'chirishlar soni:

0

Hajmi:

1557.626953125 KB
O’z-o’zini rivojlantirish bo’yicha
ilova  
MUNDARIJA:
KIRISH ................................................................................................................................ 2
1. “Mobil ilovalar yaratish texnologiyasi” fanining maqsadi va fan haqida umumiy tushunchalar 3
2. O’z-o’zini rivojlantirish ilovalarining ahamiyati va ularni ishlab chiqish tamoyillari ................... 5
ASOSIY QISM ...................................................................................................................... 7
1. “O’z-o’zini rivojlantirish bo’yicha ilova” mobil ilovasining mantiqiy strukturasi va uni 
shakllantirish ................................................................................................................................ 7
2. “O’z-o’zini rivojlantirish bo’yicha ilova” mobil ilovasining ko’rinishi, ekran sur’atlari va tegishli 
dastur kodlari ............................................................................................................................. 11
XULOSA ............................................................................................................................ 25
FOYDALANILGAN ADABIYOTLAR VA MANBALAR: .............................................................. 27
1 K IRISH
Yurtimizda i jtimoiy sohalarda mobil ilovalar yaratish sohasida islohotlar
qil in moqda.   Bu   kurs   ishida,   shaxsiy   rivojlanishga   qiziqish   duyilgan,   shaxsiy
rivojlanishning   mobil   ilovalar   orqali   o'tkazilishi   va   uni   o'rganishga   intilishiga
yo'l-yo'riq berilgan. Shaxsiy rivojlanish muhim mavzulardan biri hisoblanadi va
bu   kurs   ishi   o'quvchilarga   shaxsiy   rivojlanishni   mobil   ilovalar   orqali   qo'llab-
quvvatlash va o'zlashtirishning asosiy usullarini o'rganish imkoniyatini beradi.
Bugungi   dunyoda   mobil   ilovalar   shaxsiy   rivojlanish   uchun   kuchli
vositalar   sifatida   ko'rinadi.   Bu   ilovalar,   bireyning   o'z-o'zini   tushunish,
maqsadlarni   belgilash,   motivatsiyani   saqlash   va   o'zlashtirish   jarayonlarini
o'zlashtirishda   muhim   rol   o'ynaydi.   Shuning   uchun,   mobil   ilovalar   orqali
shaxsiy rivojlanishning yo'li va usullari kengaytirilmoqda.
Bu   kurs   ishida,   mobil   ilovalarni   o'zlashtirishning   asosiy   qadamlari   va
muhim   tushunchalar   o'rganiladi.   Dizayn,   loyihalash,   prototip   olish,   dastur
yozish   va   ilovalarni   test   qilish   jarayonlari,   rivojlanishning   asosiy   qismlari
hisoblanadi. Bu qadamlar orqali o'quvchilar o'z rivojlanish ilovalarini yaratishda
xususiyatlarini,   fikrlarini   va   rivojlanishning   muhim   parametrlarini
kengaytirishlari mumkin bo'ladi.
Shaxsiy   rivojlanishni   kengaytirishning   asosiy   qismlaridan   biri   ham
shaxsiy maqsadlarni belgilash va ularni erishishga yo'l-yo'riq berishdir. Bu kurs
ishida   o'quvchilar   o'z   rivojlanish   maqsadlarini   tizimli   va   qat'iy   belgilash,
vazifalarni tartibga solish, amalga oshirish jarayonini boshqarish va rivojlanish
natijalarini baholashning yo'llari haqida bilim olishadi.
Bu   kurs   ishi,   shaxsiy   rivojlanishga   qiziqish   duygan   o'quvchilarga   mobil
ilovalar   yaratishning   muhimligini   va   ularning   o'zlashtirish   va   rivojlanishning
qanday   asoslariga   e'tibor   berishini   o'rgatadi.   Shuningdek,   shaxsiy   maqsadlarni
tizimli belgilash va ularni erishish uchun strategiyalar va taktikalar o'rganiladi.
Shaxsiy   rivojlanishning   yuqori   darajadagi   ko'nikmalari   va   ilovalardagi
muvaffaqiyat uchun tavsiyalar beriladi. 
 
2 NAZARIY QISM
1. “Mobil ilovalar yaratish texnologiyasi” fanining maqsadi va fan
haqida umumiy tushunchalar
Mobil   ilovalar   yaratish   texnologiyasi   fanining   asosiy   maqsadi,   mobil
qurilmalar   uchun   ilovalar   yaratishni   o'rganish,   ularga   qulay,   oson   va   samarali
dasturlar   tuzishni   o'rgatishdir.   Bu   fan,   mobil   ilovalar   yaratishning   asosiy
tamoyillari,   vositalari   va   texnologiyalarini   o'rganish   orqali   talabalarni   ilovalar
yaratish sohasida tajriba va bilimlarga ega qilishni maqsad qiladi.
Mobil   ilovalar   yaratish   texnologiyasi   fanida   talabalar   mobil   ilovalar
yaratishning   asosiy   aspektlarini   o'rganishlari   kutiladi.   Bu   fan,   mobil   ilovalar
yaratishning o'zining uslubi,  protsessi,  dastur  tuzish til  va platformalari  haqida
tushuncha beradi. Quyidagi umumiy mavzular bilan aloqadar ma'lumotlar talab
etilishi mumkin:
Mobil   ilovalar   yaratishning   asosiy   tamoyillari:   Bu   mavzuda   mobil
ilovalar   yaratish   jarayonida   talabalar   o'zgaruvchan   uslublar,   qo'llanish   turlari,
ilovalarni   interfeyslari   va   ergonomik   dizayni   bilan   tanishadilar.   Ayniqsa,
talabalar   mobil   interfeyslar,   responsive   dizayn,   ushbu   ilovalarning
foydalanuvchilarga   qulay   va   samarali   ishlashini   ta'minlash   uchun   kerakli
tamoyillar va qoidalarni o'rganishlari kutiladi.
Mobil   ilovalar   tuzish   protsessi:   Bu   mavzuda   mobil   ilovalar   tuzishning
umumiy protsessi, ilova yaratish sikllari va jarayonlari, tuzilishi, test qilinishi va
ishga   tushirishning   asosiy   qadamlari   haqida   ma'lumotlar   o'rgatiladi.   Talabalar
ilovalarni yaratishda kerak bo'lgan dasturiy vositalarni, xususiyatlarini va ularga
qanday to'g'ridan-to'g'ri foydalanishni o'rganishadi.
Mobil   ilovalar   uchun   dastur   tuzish   tillari   va   platformalar:   Bu   mavzuda
talabalar   mobil   ilovalarni   tuzishda   foydalaniladigan   dastur   tuzish   tillarini,
platformalarni   va   ularning   imkoniyatlarini   o'rganishadi.   Misol   uchun,  Android
va iOS platformalarida dasturlar yaratish, Java, Swift, Kotlin, React Native kabi
dastur tuzish tillarini o'rganish kutiladi.
Mobil   ilovalar   yaratish   texnologiyasi   fanining   maqsadi   va   umumiy
ma'lumotlar yuqoridagi mavzular asosida talabalar uchun foydalanish mumkin.
Bunday   dasturlar   yaratishga   qiziqish   tuyg'usi   bo'lgan   talabalar,   bu   fan   orqali
yaratishning asosiy prinsiplarini va texnologiyalarini o'rganishlari mumkin.
Mobil   ilova   (inglizcha:   Mobile   app)   —   ma lum   bir   platforma   (iOS,ʼ
Android,   Windows   Phone   va   boshqalar)   uchun   ishlab   chiqilgan   smartfonlar,
planshetlar   va   boshqa   mobil   qurilmalarda   ishlashga   mo ljallangan   dastur.	
ʻ
Ko pgina   mobil   ilovalar   qurilmaning   o zida   oldindan   o rnatiladi   yoki   ularni	
ʻ ʻ ʻ
App   Store,   Google   Play   va   boshqalar   kabi   onlayn   dastur   do konlaridan   bepul	
ʻ
yoki pullik yuklab olish mumkin.Dastlab, mobil ilovalar elektron pochtani tezda
tekshirish   uchun   ishlatilgan,   ammo   ularning   yuqori   talablari   boshqa   sohalarda
3 ham   kengayishiga   olib   keldi,   masalan,   mobil   telefon   va   GPS   o yinlari,ʻ
suhbatlashish,   video   tomosha   qilish   va   Internetdan   foydalanish.Ushbu   atama
2007-yildan   beri   juda   mashhur   bo lib,   2010-yilda  Amerika   Dialektik   Jamiyati	
ʻ
tomonidan   „Yil   so zlari“   ro yxatiga   kiritilgan.Mobil   ilovalar   bozori   bugungi	
ʻ ʻ
kunda   juda   rivojlangan   va   barqaror   o sib   bormoqda.   Statista   prognozlariga	
ʻ
ko ra,   2020-yilda   mobil   ilovalar   sanoatining   yillik   yalpi   daromadi   $189	
ʻ
milliarddan   oshadi.Mobil   ilovalar   -   smartfon   va   planshetlar   kabi   mobil
qurilmalar   uchun   ishlab   chiqilgan   dasturiy   ta'minot.   Ular   mobil   qurilmalarni
funktsiyali va qiziqarli miniatyura kuchlariga aylantiradi. Ba'zi qurilmalar ishlab
chiqaruvchilarining ayrim uyali ilovalari yoki ular bilan bog'langan uyali aloqa
provayderlari     bilan   oldindan   o'rnatilgan   bo'ladi,   lekin   ko'plab   ilovalar
qurilmaga   xos   ilova   orqali   mavjud   do'konlar.Ushbu   ilovalarning   maqsadlari
o'yin-kulgidan,   mahsuldorlikdan   va   o'yin-kulgidan   o'yin-kulgi,   sport,   fitnes   va
boshqa har qanday odamni tasavvur qilish uchun gamutni boshqaradi. Ijtimoiy
media   -   mobil   ilovalarni   ishlab   chiqish   va   qabul   qilishning   eng   mashhur
yo'nalishlaridan   biri.  Aslida,   Facebook   barcha   platformalarda   2017-yilda   eng
keng   tarqalgan   dastur   hisoblanadi.Ko'pgina   onlayn   ob'ektlar   mobil   veb-saytlar
va mobil   ilovalarga  ega. Umuman  olganda,  farq  bir   maqsadga  qaratilgan:  App
odatda mobil veb-saytga qaraganda kichikroq bo'ladi, ko'proq interaktivlik taklif
qiladi   va   mobil   qurilmada   ishlatish   oson   va   intuitiv   ravishda   yanada   aniqroq
ma'lumotlarni taqdim etadi.
4 2. O’z-o’zini rivojlantirish ilovalarining ahamiyati va ularni ishlab
chiqish tamoyillari
Mobil   ilovalar,   bugungi   zamonning   asosiy   texnologik   innovatsiyalari
hisoblanadi. O'z-o'zini  rivojlantirish tamoyillari, bir kishi yoki tashkilotning
shaxsiy   yoki   korporativ   o'zgarishlarni   kuzatish   va   rivojlantirishga   imkon
beradigan bir qator texnologik usullarni qamrab oladi.
Mobil ilovalar yaratishning ahamiyati aniq bo'lib, ular shaxsiy foydalanuvchilar
va   biznes   sohasida   katta   imkoniyatlarni   beradi.   Ularning   ba'zi   ahamiyatli
nuqtalari quyidagilardir:
Foydalanuvchilar   bilan   aloqani   kuchaytirish:   Mobil   ilovalar,
foydalanuvchilar  bilan  o'zaro   aloqani   kuchaytirish   uchun  eng  mos   vositalardir.
Ular   mobil   qurilmalarda   qulaylik   va   osonlik   bilan   ishlaydi,   shuningdek,   har
doim   o'z   ichiga   olgan   bo'lib,   istalgan   joyda   va   vaqtda   foydalanish   imkonini
beradi.
Biznesning   oson   yuritish   va   tashqi   mijozlarga   kirish:   Mobil   ilovalar,
bizneslarga o'z mijozlari bilan o'zaro aloqani kuchaytirish, xizmatlarni osonroq
yuritish   va   tashqi   mijozlar   bilan   aloqani   rivojlantirish   imkonini   beradi.   Bu,
yangi  xaridorlarni  jalb qilish,  tashqi  bozorlarga  kirish va  mijozlar  bilan yaxshi
munosabat o'rnatishga imkon beradi.
Yaratish   jarayonini   soddalashtirish:   Mobil   ilovalar   yaratish   jarayonida,
yaratuvchilar uchun soddalashtirilgan dasturlash tillari va platformalar mavjud.
Bunda   o'z-o'zini   rivojlantirish   tamoyillari   va   qulayliklar,   ilovalarni   tezkor   va
samarali tarzda ishlab chiqishga imkon beradi.
Ma'lumotlarni   kuzatish   va   tahlil   qilish:   Mobil   ilovalar,   mijozlar
tomonidan   qoldirilgan   ma'lumotlarni   kuzatish   va   tahlil   qilish   uchun
moslashtirilgan   vositalardir.   Bu,   tashqi   bozor   analizi,   foydalanuvchilar
to'g'risida   ma'lumotlarni   to'plash,   ma'lumotlar   analitikasi   va   strategik   qarorlar
olishda muhim bo'lgan asboblar bilan ta'minlaydi.
Kompaniya   imidjini   yuksaltish:   O'z-o'zini   rivojlantirish   tamoyillari,
kompaniya   imidjini   yuksaltish   va   innovatsiyalarni   ko'rsatish   uchun   ham
muhimdir. Mobil ilovalar orqali, kompaniyalar yangi, innovatsion va texnologik
imkoniyatlarga ega bo'lishini ko'rsatishadi.
Mobil   ilovalarni   ishlab   chiqish   jarayonida   o'z-o'zini   rivojlantirish
tamoyillari quyidagilardan foydalanishni talab qiladi:
a. Foydalanuvchilar   talabalari:   Foydalanuvchilarning   talablarini   tushunish
va ularni qondirishga harakat qilish.
5 b. Platforma   va   qurilma   tanlash:   O'z   ilovangizni   qaysi   platformalarda
ishlatishingiz va qaysi mobil qurilmalarga qo'llashni belgilash.
c. Minimalizm   va   intuitiv   dizayn:   Ilovaning   interfeysi   minimal   va   intuitiv
bo'lishi, foydalanuvchilar uchun oson foydalanish imkonini yaratadi.
d. Test   qilish   va   qo'llab-quvvatlash:   Ilovani   test   qilish,   xato   va   xatolarini
topish va tuzatish uchun muhim qadamdir. Qo'llab-quvvatlash jarayonida,
foydalanuvchilar   bilan   aloqada   bo'lish   va   ularning   takliflariga   e'tibor
berish muhimdir.
e. Ma'lumotlarni   himoya   qilish:   Foydalanuvchilar   ma'lumotlarini   himoya
qilish   va   shaxsiy   ma'lumotlarni   to'plash   jarayonida   xavfsizlik
tamoyillarini qo'llash juda muhimdir.
f. Ko'paytirilgan   taqdimot:   Ilovaning   to'liq   funktsiyalarini   o'z   ichiga   olgan
va   foydalanuvchiga   qiziqarli   taqdimot   qilish,   ularga   qulaylik   va
qiziqishlarni oshiradi.
g. Yangilanishlar   va   taqozolash:   Ilovani   o'z   vaqti   bilan   yangilash,
yangilanishlar va taqozolash, foydalanuvchilarni yangiliklardan xabardor
qilish va ularga eng so'nggi versiyalarni taqdim etish muhimdir.
h. Ro'yhatdan o'tish va sharhlar: Foydalanuvchilar uchun ilovada ro'yhatdan
o'tish   imkonini   berish   va   sharhlar   qoldirish,   ularga   ishtirok   etish   va   o'z
fikrlarini bildirishga imkon beradi.
i. Yaxshi   samaraliy   va   istiqomatli   ishlash:   Mobil   ilovalarni   yaxshi
samaraliy   va   istiqomatli   ishlashini   ta'minlash   uchun   dastur   tuzish
standartlari va qoidalarni qo'llash muhimdir.
j. Feedbackni   qabul   qilish:   Foydalanuvchilar   bilan   hamkorlik   qilish,
ularning   takliflarini   qabul   qilish   va   ularning   talablarini   tezda   bajarishga
harakat qilish muhimdir.
Mobil   ilovalarni   o'z-o'zini   rivojlantirish   tamoyillari   bilan   ishlab   chiqish,
ilovalarni   foydalanuvchilarga   yaxshi   tajriba   taqdim   etish,   kompaniyalarning
innovatsiyalarni ko'rsatish va biznes yechimlarini  oshirish imkonini  beradi. Bu
jarayon   davomida,   foydalanuvchilardan   kelib   chiqgan   ma'lumotlardan
foydalanish, yangiliklarni kuzatish va ilovalarni o'z vaqti bilan yangilash muhim
bo'ladi.
6 ASOSIY QISM
1. “O’z-o’zini rivojlantirish bo’yicha ilova” mobil ilovasining mantiqiy
strukturasi va uni shakllantirish
Bosh sahifa: Bosh sahifa, ilova haqida umumiy ma'lumot va odatlarga o’tish 
qismlari va yuqori, quyi bar-larni o’z ichiga oladi.
      -   Ma'lumotlar   va   maqsad:   O’z-o’zini   rivojlantirish   bo’yicha   ilova,
foydalanuvchilarga kunlik belgilangan yoki o’zlari istagan vazifaga diqqatlarini
qaratishga   moslangan   va   interaktiv   orqaga   yuruvchi   taymer   orqali   fikrlarni
vazifaga qaratishga ko’maklashadigan mobil ilova.
   - Dasturda mavjud bo'limlar: "Bosh sahifa", "Foydali ma’lumotlar" va 
"Odatlar oynasi" kabilar. 
Ilovadagi ma'lumotlar va funksiyalar dastur ma'lumotlarini o'qib, 
shakllantirishi mumkin. Javada classlar tarkibida ma’lumotlarni yuborish 
dasturning ma'lumotlar bazasini yaxshi tashkil etish uchun mos keladi, masalan:
1-namuna:
private String[] mTitle = {
            "Ko'zni ko'rish qobiliyatini asrash",
            "Kuniga 30 bet kitob o'qish ko'nikmasini shakllantirish"};
    //ovqat tavsifi
    private String[] mDescription = {
            "Foydali ma'lumotlar",
            "Foydali ma'lumotlar"};
    //Tayyorlash yo'riqnomasi
    private String[] mInstructions = {
            //Maqola 1
            "Ko'zni ko'rish qobiliyatini oshirish uchun bir nechta usullar 
mavjuddir. Quyidagi ko'rsatmalar sizga bu yo'nalishda yordam berish 
uchun yordam berishi mumkin:\n" +
                    "\n" +
                    "1. Ko'z mashg'ulotlari: Ko'zning ko'rish qobiliyati va 
fokuslanishni oshirish uchun ko'z mashg'ulotlari amalga oshirish tavsiya 
etiladi. Bu o'z ichiga ko'z yog'ish, masxara qilish, bir nuktani ko'zlash va 
boshqa ko'zli harakatlar kiritishni o'z ichiga oladi. Bunda, ko'zning 
7 o'zgartirishliklari bilan birgalikda fokuslantiruvchan mashg'ulotlar bilan 
ham amalga oshirishingiz mumkin.\n" +
                    "\n" +
                    "2. Ko'z mashinalari: Ko'z mashinalari, bir qismini yoki 
butunini boshqarish orqali ko'z ko'rish qobiliyatini oshirish uchun 
o'rgatish uchun ishlatiladigan qurilmalardir. Bu, kichik ekranga ega, 
qiziqarli yoki harakat qiladigan ob'ektlarni takrorlashga asoslangan 
mashg'ulotlarni o'z ichiga oladi. Bu turdagi mashinalar sizning 
fokuslanishingiz va ko'zni ko'rish qobiliyatingizni rivojlantirishga yordam
berishi mumkin.\n" +
                    "\n" +
                    "3. Ko'z yoritgichlari: Bu, ko'zingizni ko'rish qobiliyatingizni
rivojlantirish uchun aniq rangli ob'ektlarni o'rganishga mo'ljallangan 
qurilmalardir. Bu turdagi yoritgichlardan foydalanish orqali sizning ko'zni
ko'rish qobiliyatingizni va kengligini oshirishingiz mumkin.\n" +
                    "\n" +
                    "4. Sport mashg'ulotlari: Sport mashg'ulotlari, jismoniy 
faoliyatning bir qismini ajratib o'rganish va rivojlantirish uchun 
yaratilgan. Bir nechta sport mashg'ulotlari, masalan, dart, tenis, basketbol 
va boshqalar, ko'zning fokuslanishini, reaksiyalarini va o'zaro 
hamkorlikni rivojlantirishga yordam beradi.\n" +
                    "\n" +
                    "5. To'xtash narsalardan o'zingizni uzatish: Har xil ko'rish 
ko'rinishlariga ega bo'lgan muhitda bo'lish, masalan, shaharda yurish, 
ko'zingizning ob'ektlarni kuzatishga yordam berishi mumkin. O'zingizni 
jamiyat va tabiiy ortiqcha bilimlardan ma'lum bo'lgan narsalarga, 
masalan, geomatikani va ko'zni ko'rish fizikasi haqidagi kitob va 
malumotlarga\n" +
                    "\n" +
                    " ega qilish, ko'zni ko'rish qobiliyatingizni oshirishga yordam
berishi mumkin.\n" +
                    "\n" +
                    "Muhim bo'lgan narsa, ko'zni ko'rish qobiliyatingizni 
rivojlantirishning bir oziga xos amaliyotni tanlash va jiddiylik bilan 
amalga oshirishdir. Ko'p vaqt talab qiladi, lekin tartiblangan jadval bilan 
shaxsiy vaqtingizni ajratib olib, ustoz yoki mutaxassisdan yordam olish 
tavsiya etiladi.",
            //Maqola 2
            "Kuniga 30 bet kitob o'qish ko'nikmasini shakllantirish uchun 
quyidagi yo'riqnoma tavsiya etiladi:\n" +
                    "\n" +
                    "1. Ro'yxat tuzing: To'lov qilayotgan 30 kun davomida o'qish
uchun o'qishni istagan 30 kitobni tartiblash uchun bir ro'yxat tuzing. Bu 
8 sizga o'qish kerakli kitoblarni qanday tartibda o'qishni tushunishingizga 
yordam beradi.\n" +
                    "\n" +
                    "2. Vaqtni jadvalga oling: O'qish uchun vaqt ajratish uchun 
kunlik jadval yoki haftalik jadval tuzing. Har kun nechta soat o'qish 
uchun ajratishni belgilashingiz yaxshi bo'ladi. Ushbu vaqtga tartiblangan 
o'qish vaqtini o'z muayyan soatlarida belgilash orqali siz o'qishga qancha 
vaqtni sarflashni boshqarishingiz mumkin.\n" +
                    "\n" +
                    "3. Har kuni o'qish vaqtini belgilang: O'qish uchun muayyan 
vaqtni belgilab qo'ying, masalan, ertalab tungi soatlar yoki kun bo'yicha 
belgilangan vaqt oralig'ida o'qishingiz mumkin. Bu sizga o'qishga 
tahminan qancha vaqt sarflash kerakligini aytib beradi va o'qishni 
rutinaga solishga yordam beradi.\n" +
                    "\n" +
                    "4. To'g'ri kitoblarni tanlang: 30 kun davomida juda ko'p 
kitobni o'qishning sezilarli bo'lishi muhimdir. Sizga qiziqqan mavzu yoki 
avtorlarning kitoblari bilan boshlang. Sizni qiziqtirgan mavzular va 
avtorlarning asarlarini o'qishning qiziqqanligini va motivatsiyasini 
yuqoriga oshirishi mumkin.\n" +
                    "\n" +
                    "5. O'qishni xar kuni boshqa joyda o'tkazing: Muhitni 
o'zgartirish, yangi o'rinlarda o'qish, masalan, park, kafedra, kutubxonalar 
yoki bibliotekalar orqali o'qish, o'qish motivatsiyasini oshirishga yordam 
berishi mumkin. O'qish jarayonida foydali vaqt o'tkazish uchun esa o'z 
ish vaqtingizni samarali foydalanish imkonini yaratishingiz mumkin.\n" +
                    "\n" +
                    "6. Izlanuvchilardan foydalaning: O'qish uchun izlanuvchilar
yoki audiokitoblar foydalanish, masalan, Audible yoki LibriVox, sizning 
o'qish jarayonidan foydalanish va samarali vaqt o'tkazish imkonini beradi.
Uzatishlar, yo'lni o'rganish, masalan, avtomobilda yurish va boshqa 
harak\n" +
                    "\n" +
                    "atda bo'lish mumkin.\n" +
                    "\n" +
                    "7. Not oling va baholang: O'qish jarayonida o'qilgan 
kitoblardan qisqacha yozib oling. Bu, o'qish jarayonida o'z izohlar va 
tasavvurlaringizni yig'ishga yordam beradi. Shuningdek, o'qishni 
baholash uchun o'qilgan kitoblarni baholang va bu sizning o'qishni 
boshqarish va o'zlashtirishga yordam beradi.\n" +
                    "\n" +
9                     "Bu tavsiyalar orqali siz kuniga 30 bet kitob o'qish 
ko'nikmasini shakllantirishingiz mumkin. Muqaddas o'qish vaqtini 
amalga oshirish va iste'dodli bo'lishingizni tilayman!",
    };
Yuqoridagi dasturda o’zgaruvchilarga matnli ma’lumotlarni ta’minlash 
ko’rsatilgan. “,” orqali ma’lumotlar “position”iga ko’ra alohida ma’lumotlarga 
ajratiladi.
2-namuna:
Quyida men rasmli ma’lumotlarni o’zgaruvchi massuviga ta’minlashni 
misolini beraman:
private Integer[] images = {
            R.raw.eye_saved, R.raw.book_read};
10 2. “O’z-o’zini rivojlantirish bo’yicha ilova” mobil ilovasining ko’rinishi,
ekran sur’atlari va tegishli dastur kodlari
Quyida   Dasturning   “Bosh   sahifasi”   tasviri.   Quyidagi   kod   bo’lagida
GridLayout   tarkibida   bo’limlardan   biri   “Kitob   o’qish”,   “Badantarbiya”   kabi
odatlar kodi berilgan. Odatlar CardViewda tasvirlangan.
1-rasm.  Bosh sahifa.
 GridLayout   -   bu  Android   Studio'da   foydalanuvchi   interfeysi   dizayni   uchun
ishlatiladigan tahrirlash usuli.
 CardView-dan foydalanuvchi interfeysida vizual ravishda ajratilgan maydon
yaratish uchun foydalanish mumkin.
< GridLayout
    android:layout_width="match_parent"
    android:layout_height="match_parent"
    android:layout_marginStart="5dp"
    android:layout_marginTop="60dp"
    android:layout_marginEnd="5dp"
    android:layout_marginBottom="10dp"
    android:columnCount="2"
    android:rowCount="3">
    <androidx.cardview.widget.CardView
        android:id="@+id/bir"
        android:layout_width="90dp"
        android:layout_height="90dp"
        android:layout_row="0"
        android:layout_rowWeight="1"
        android:layout_column="0"
11         android:layout_columnWeight="1"
        android:layout_gravity="fill"
        app:cardCornerRadius="25dp"
        app:cardElevation="8dp"
        app:cardUseCompatPadding="true">
        <LinearLayout
            android:layout_width="wrap_content"
            android:layout_height="wrap_content"
            android:layout_gravity="center_vertical|center_horizontal"
            android:gravity="center"
            android:orientation="vertical">
            <ImageView
                android:layout_width="120dp"
                android:layout_height="120dp"
                android:src="@raw/book_read" />
            <TextView
                android:layout_width="wrap_content"
                android:layout_height="wrap_content"
                android:text="Kitob o'qish"
                android:textAlignment="center"
                android:textStyle="bold" />
        </LinearLayout>
    </androidx.cardview.widget.CardView>
</GridLayout>
Quyida   Dasturning   Resources   oynasi   tasviri.   Tegisgli   kod   bo’lagida
NestedScrollView   vidjeti   tarkibida   Itemlardan   biri   Prepostions   kodi   berilgan.
Bo’lim MaterialCardViewda tasvirlangan.
 NestedScrollView   vidjeti   -   silliq   aylantirish   tajribasini   taqdim   etadi   va
kontent bo‘ylab oson harakatlanish imkonini beradi.
 MaterialCardView   -   kontentingizga   soyalar,   yumaloq   burchaklar   va   boshqa
vizual   effektlarni   qo‘shish   imkonini   beradi,   bu   esa   uni   vizual   jihatdan
jozibali va o‘qishni osonlashtiradi.
12 2-rasm.  Kitob o’qish oynasi ko’rinishi.
<LinearLayout
                    android:layout_width="wrap_content"
                    android:layout_height="wrap_content"
                    android:layout_gravity="center_vertical|center_horizontal"
                    android:gravity="center"
                    android:orientation="vertical">
                    <ImageView
                        android:layout_width="120dp"
                        android:layout_height="120dp"
                        android:src="@raw/book_read" />
                    <TextView
                        android:layout_width="wrap_content"
                        android:layout_height="wrap_content"
                        android:text="Kitob o'qish"
                        android:textAlignment="center"
                        android:textStyle="bold" />
                </LinearLayout>
13 3-rasm.  Foydali ma’lumotlar ro’yxati oynasi ko’rinishi.
.xml kodi:
   <ListView
        android:layout_marginTop="?attr/actionBarSize"
        android:layout_width="match_parent"
        android:layout_height="match_parent"
        android:id="@+id/listView">
    </ListView>
Ma’lumotlarni ta’minlovchi java kodi:
listView.setOnItemClickListener((adapterView, view, position, id) -> {
            Intent intent = new Intent(getApplicationContext(), 
NewsActivity.class);
            Bundle bundle = new Bundle();
            bundle.putInt("image", images[position]);
            intent.putExtras(bundle);
            intent.putExtra("title", mTitle[position]);
            intent.putExtra("description", mDescription[position]);
            intent.putExtra("instructions", mInstructions[position]);
            intent.putExtra("position", position);
            startActivity(intent);
        });
Intent,   Android   platformasidagi   bir   obyekt   (object)dir,   u   ilovaning
faoliyatini, ma'lumotlarini almashish va aloqa o'rnatish uchun ishlatiladi. Intent,
Android   ilovalarining   komponentlari   orasida   (masalan,   Activity,   Service,
BroadcastReceiver) ma'lumotlarni almashish va almashishni o'zaro aloqa qilish
imkonini beradi.
Intentning asosiy vazifalari quyidagilardir:
14 1.  Faoliyat   boshlash:   Bir  Activitydan  boshqa   bir  Activityga  o'tish  uchun
Intent   ishlatiladi.   Intent,   boshlash   uchun   qo'yilgan   maqsadni   va
ma'lumotlarni   o'z   ichiga   oladi   va   kerakli   Activityni   boshlash   uchun
sistemga jo'natiladi.
2.   Ma'lumot   almashish:   Intent,   bir   Activitydan   boshqa   Activityga
ma'lumotlar   almashish   uchun   ishlatiladi.   Bu   ma'lumotlar,   qo'yilgan
qatoriylarni   o'z   ichiga   oladi   va   o'z   ichiga   olib,   talab   qilingan  Activityga
jo'natiladi.
3. Servis boshlash: Intent, bir Service ni boshlash va unga ma'lumotlarni
o'zatish   uchun   ham   ishlatiladi.   Intent,   Servisning   qilishi   kerak   bo'lgan
vazifani   belgilayadi   va   shu   vazifani   bajarish   uchun   Servisni   boshlash
uchun sistemga jo'natiladi.
4. Broadcast  yuborish:  Intent, Broadcast yuborish uchun ham ishlatiladi.
Intent   yordamida   ma'lumotlar,   qo'yilgan   qatoriylarga   yuboriladi   va
qatoriylar, shu ma'lumotlarga quloq solish uchun registratsiya qilishadi.
Intentlar,   qo'shimcha   ma'lumotlar   (Extra)   bilan   o'zaro   almashish   uchun
qo'shimcha   atributlarga   (key-value   juftligi)   ega   bo'lishi   mumkin.   Bu,
ma'lumotlarni almashishning qulay va oson usulini ta'minlayadi.
Intentlar,   Android   ilovalarda   bir   komponentdan   boshqasiga   ma'lumot
almashish,   aloqa   o'rnatish   va   faoliyatni   boshlash   uchun   keng   qo'llaniladi.   U
interaktivlikni,   ma'lumot   almashishni   va   ilovalarning   qismlarini   o'zaro
bog'lashni osonlashtiradi.
Quyidagi kodda ma’lumotlarni pozitsiyasi bo’yicha qabul qiluvchi kod 
orqali tanlangan ma’lumot chaqiriladi:
@NonNull
        @Override
                public  View   getView(int   position,   @Nullable  View   convertView,
@NonNull ViewGroup parent) {
                        LayoutInflater   layoutInflater   =
(LayoutInflater)getApplicationContext().getSystemService(Context.LAYOU
T_INFLATER_SERVICE);
                        @SuppressLint("ViewHolder")   View   row   =
layoutInflater.inflate(R.layout.row, parent, false);
            ImageView images = row.findViewById(R.id.image);
            TextView myTitle = row.findViewById(R.id.textView1);
15             TextView myDescription = row.findViewById(R.id.textView2);
            images.setImageResource(rImgs[position]);
            myTitle.setText(rTitle[position]);
            myDescription.setText(rDescription[position]);
            return row;
        }
Quyida   Dasturning   Foydali   ma’lumotlar   oynasi   tarkibidagi   tegishli
ma’lumotni ko’rsatish oynasi tasviri.
2-rasm.  Foydali ma’lumotlar oynasi tarkibidagi tegishli ma’lumotni ko’rsatish
oynasi tasviri .
XML dizayn kodi:
     <RelativeLayout
        android:layout_width="wrap_content"
        android:layout_height="match_parent"
        android:padding="16dp">
    <ImageView
        android:id="@+id/another_imageView"
        android:layout_width="match_parent"
        android:layout_height="200dp"
        android:scaleType="fitXY"
        android:layout_centerHorizontal="true"
        android:layout_marginTop="56dp"
        android:src="@raw/eye_saved"
        />
16     <TextView
        android:layout_width="match_parent"
        android:layout_height="wrap_content"
        android:id="@+id/titleText"
        android:text="Nomi"
        android:layout_below="@+id/another_imageView"
        android:layout_marginTop="15dp"
        android:textColor="#000"
        android:textSize="25sp"
        android:gravity="left"
        android:textStyle="bold"
        />
    <TextView
        android:layout_width="match_parent"
        android:layout_height="wrap_content"
        android:id="@+id/descriptionText"
        android:text="Tavsifi"
        android:textStyle="bold"
        android:layout_below="@id/titleText"
        android:textColor="#000"
        android:textSize="15sp"
        android:gravity="left"
        />
    <ScrollView
        android:layout_width="match_parent"
        android:layout_height="wrap_content"
        android:layout_below="@id/descriptionText">
        <LinearLayout
            android:layout_width="match_parent"
            android:layout_height="match_parent"
            android:orientation="vertical">
            <TextView
                android:layout_width="match_parent"
                android:layout_height="wrap_content"
                android:id="@+id/instructionsText"
                android:layout_below="@+id/instructionsTitle"
                android:text="Matni"
                />
        </LinearLayout>
    </ScrollView>
    </RelativeLayout>
17 RelativeLayout,   Android   platformasidagi   bir   XML   maket   elementidir.
Ushbu   element,   bir   ilovaning   UI   (foydalanuvchi   interfeysi)   hierarxiasidagi
elementlarni   joylashishda   qo'llaniladi.   RelativeLayout,   elementlarni   birbiriga
nisbatan joylashtirish uchun o'zaro bog'lanishlar bilan ishlaydi.
RelativeLayout,   bitta   ota-element   (parent   element)   bilan   bir   nechta
farzand-elementlarni (child elementlar) birgalikda joylashtirishga imkon beradi.
Farzand-elementlar,   ota-elementga   nisbatan   joylashishlarini   belgilaydigan   bir
nechta   atributlarga   ega   bo'lishi   mumkin.   Misol   uchun,   farzand-elementni   o'ng
tarafga   joylashtirish,   ust   tarafga   joylashtirish,   ota-elementning   ortasida
joylashtirish kabi imkoniyatlarni beradi.
RelativeLayout, elementlarni tarozidan joylashtirishni o'z ichiga olganligi
uchun   murakkab   va   xususiyatlarga   ega   bo'lgan   maketlar   yaratish   imkonini
beradi.   Bu   element,   bitta   o'qituvchi   tomonidan   boshlang'ich   Android
dasturlashida   qo'llanilgan   bo'lib,   qulay   va   oson   hierarxiyani   yaratishga   imkon
beradi.
RelativeLayout,  Android   interfeysi   yaratishda   eng   keng   qo'llaniladigan
maket   elementlardan   biridir   va   elementlarni   bir-biriga   nisbatan   joylashishda
qulaylik va flexibilitetni ta'minlaydi.
Java kodi:
package me.bahromjon.rivojlantiruvchiodatlar;
import android.annotation.SuppressLint;
import android.content.Intent;
import android.graphics.Color;
import android.graphics.drawable.ColorDrawable;
import android.os.Bundle;
import android.view.View;
import android.widget.ImageButton;
import android.widget.ImageView;
import android.widget.TextView;
import androidx.appcompat.app.ActionBar;
import androidx.appcompat.app.AppCompatActivity;
public class NewsActivity extends AppCompatActivity {
    ImageView imageView, back;
    TextView title, description, ingredients, instructions;
    int position;
    @SuppressLint("MissingInflatedId")
18     @Override
    protected void onCreate(Bundle savedInstanceState) {
        super.onCreate(savedInstanceState);
        setContentView(R.layout.activity_news);
        imageView = findViewById(R.id.another_imageView);
        back = findViewById(R.id.back);
        title = findViewById(R.id.titleText);
        description = findViewById(R.id.descriptionText);
        instructions = findViewById(R.id.instructionsText);
        //PASS DATA: GetIntents from MainActivity
        if (position == 0){
            Intent intent = getIntent();
            Bundle bundle = this.getIntent().getExtras();
            int pic = bundle.getInt("image");
            String aTitle = intent.getStringExtra("title");
            String aDescription = intent.getStringExtra("description");
            String aInstruction = intent.getStringExtra("instructions");
            imageView.setImageResource(pic);
            title.setText(aTitle);
            description.setText(aDescription);
            instructions.setText(aInstruction);
        }
        if (position == 1){
            Intent intent = getIntent();
            Bundle bundle = this.getIntent().getExtras();
            int pic = bundle.getInt("image");
            String aTitle = intent.getStringExtra("title");
            String aDescription = intent.getStringExtra("description");
            String aInstruction = intent.getStringExtra("instructions");
            imageView.setImageResource(pic);
            title.setText(aTitle);
            description.setText(aDescription);
            instructions.setText(aInstruction);
        }
        if (position == 2){
            Intent intent = getIntent();
            Bundle bundle = this.getIntent().getExtras();
            int pic = bundle.getInt("image");
            String aTitle = intent.getStringExtra("title");
19             String aDescription = intent.getStringExtra("description");
            String aInstruction = intent.getStringExtra("instructions");
            imageView.setImageResource(pic);
            title.setText(aTitle);
            description.setText(aDescription);
            instructions.setText(aInstruction);
        }
        if (position == 3){
            Intent intent = getIntent();
            Bundle bundle = this.getIntent().getExtras();
            int pic = bundle.getInt("image");
            String aTitle = intent.getStringExtra("title");
            String aDescription = intent.getStringExtra("description");
            String aInstruction = intent.getStringExtra("instructions");
            imageView.setImageResource(pic);
            title.setText(aTitle);
            description.setText(aDescription);
            instructions.setText(aInstruction);
        }
        back.setOnClickListener(v -> {
            Intent intent = new Intent(NewsActivity.this, 
NewslettersActivity.class);
            startActivity(intent);
        });
    }
}  
Dastur haqida oynasi
20 2-rasm.  Dastur haqida oynasi  tasviri.
XML dizayn kodi:
<ImageView
        android:layout_marginStart="10dp"
        android:layout_marginEnd="10dp"
        android:id="@+id/app_icon"
        android:layout_width="90dp"
        android:layout_height="90dp"
        android:src="@raw/app_logo"
        android:layout_centerHorizontal="true"
        android:layout_marginTop="72dp" />
    <!-- App Name -->
    <TextView
        android:layout_marginStart="10dp"
        android:layout_marginEnd="10dp"
        android:id="@+id/app_name"
        android:layout_width="wrap_content"
        android:layout_height="wrap_content"
        android:text="@string/app_name"
        android:textSize="24sp"
        android:layout_below="@id/app_icon"
        android:layout_centerHorizontal="true"
        android:layout_marginTop="16dp" />
    <!-- App Version -->
    <TextView
21         android:layout_marginStart="10dp"
        android:layout_marginEnd="10dp"
        android:id="@+id/app_version"
        android:layout_width="wrap_content"
        android:layout_height="wrap_content"
        android:text="Dastur versiyasi: 1.0.0"
        android:textSize="16sp"
        android:layout_below="@id/app_name"
        android:layout_centerHorizontal="true"
        android:layout_marginTop="8dp" />
    <!-- Developer Name -->
    <TextView
        android:layout_marginStart="10dp"
        android:layout_marginEnd="10dp"
        android:id="@+id/developer_name"
        android:layout_width="wrap_content"
        android:layout_height="wrap_content"
        android:text="Dasturchi: Muhammadiyev Bahrom"
        android:textSize="16sp"
        android:layout_below="@id/app_version"
        android:layout_centerHorizontal="true"
        android:layout_marginTop="8dp" />
    <!-- Description -->
    <TextView
        android:layout_marginStart="10dp"
        android:layout_marginEnd="10dp"
        android:id="@+id/app_description"
        android:layout_width="wrap_content"
        android:layout_height="wrap_content"
        android:text="Odatlarni rivojlantirish dasturi bizning insoniy 
rivojlanishimiz va muvaffaqiyatimiz uchun muhimdir. Bu dastur 
yordamida biz odatlarimizni yaxshilash, yuqori natijalarga erishish va 
o'zimizni rivojlantirishimiz mumkin. Odatlarni rivojlantirish dasturi, 
maqsadlarga erishish, samarali hayot olib borish va o'zimizni 
mustahkamlash imkoniyatlarini yaratadi. Odatlarni rivojlantirish, 
o'zimizni takomillashtirish, bilim va tajribalarimizni oshirishga xizmat 
qiladi. Odatlarni rivojlantirish dasturi, o'zimizni yangilash, zamonaviy 
o'zgarishlarga moslashish va yuqori natijalarga erishish imkonini beradi. 
22 Rivojlanish dasturi odatlarimizni kuchaytirish, rivojlantirishga yordam 
beradi va muvaffaqiyatga yo'l ochadi."
        android:textSize="16sp"
        android:layout_below="@id/developer_name"
        android:layout_marginTop="12dp"
        android:layout_marginHorizontal="16dp" />
    <Button
        android:layout_marginStart="10dp"
        android:layout_marginEnd="10dp"
        android:layout_marginTop="22dp"
        android:layout_below="@id/app_description"
        android:id="@+id/boshSahifaga"
        android:background="#2196F3"
        android:textColor="#fff"
        android:layout_width="match_parent"
        android:layout_height="wrap_content"
        android:text="Bosh sahifaga o'tish"
        android:padding="16dp" 
/>
Java kodi:
protected void onCreate(Bundle savedInstanceState) {
        super.onCreate(savedInstanceState);
        setContentView(R.layout.activity_about);
        boshSahifaga = findViewById(R.id.boshSahifaga);
        boshSahifaga.setOnClickListener(new View.OnClickListener() {
            @Override
            public void onClick(View v) {
                Intent intent = new Intent(AboutActivity.this, 
HomeActivity.class);
                startActivity(intent);
            }
        });
        home_button = findViewById(R.id.home_button);
        newsletter_button = findViewById(R.id.newsletter_button);
        home_button.setOnClickListener(new View.OnClickListener() {
            @Override
23             public void onClick(View v) {
                Intent intent = new Intent(AboutActivity.this, 
HomeActivity.class);
                startActivity(intent);
            }
        });
        newsletter_button.setOnClickListener(new View.OnClickListener() 
{
            @Override
            public void onClick(View v) {
                Intent intent = new Intent(AboutActivity.this, 
NewslettersActivity.class);
                startActivity(intent);
            }
        });
    }
24 XULOSA
“O’z-o’zini   rivojlantirish   bo’yicha   ilova ”   mavzusida   odatlarni   rivojlantirish
dasturini   ishlab   chiqdim.   Dastur   kodini   yozish   davomida   CardView,
RelativeLayout,   ImageView,   LinearLayout,   GridLayout   kabi   elementlar   ta.   Bu
elementlar   Android   platformasida   ilovalarni   tuzishda   foydalanildi   va   dizayn
qilishda   odatlarni   soddalashtirishda   va   tarkibiy   komponentlarni   joylashtirishda
qo'llaniladi.
1. CardView:   CardView,  Android   Material   Design   komponenti   hisoblanadi
va   kartochka   shaklidagi   interfeys   elementlarini   ko'rsatish   uchun
ishlatiladi.   Bu,   biror   obyektni   qamrab   olish   va   uning   ichidagi
ma'lumotlarni   ko'rsatish   uchun   yaxshi   bir   vositadur.   CardView
yordamida,   ma'lumotlarni   to'plangan   va   dizaynlangan   interfeys
elementlarini shakllantirish va ulardan foydalanish osonlashtiriladi.
2. RelativeLayout:   RelativeLayout,   odatlarni   joylashtirish   uchun
moslashtirilgan moslashuv elementlaridan foydalanishga imkon beruvchi
layoutdir.   U   yerlarni   va   o'lchamlarni   bog'lash   uchun   attributlarni
foydalanadi.   RelativeLayout,   obyektlarni   boshqa   obyektlarga   nisbatan
joylashtirishga   yordam   beradi,   masalan,   yuqoridagi,   pastdagi   yoki   ikki
obyekt orasidagi joylashishni ta'minlaydi.
3. ImageView:  ImageView,   rasm,  logotip  yoki   boshqa  tasvirlarni  ko'rsatish
uchun   ishlatiladi.   Bu,   Android   ilovalarida   tasvirlarni   chiqarish   va
tahrirlash uchun moslashtirilgan elementdir. ImageView yordamida rasm
fayllarini olish, rasmlarni yuklash va ulardan foydalanish osonlashtiriladi.
4. LinearLayout: LinearLayout, elementlarni bir hilarda joylashtirish uchun
ishlatiladi.   Ular   ketma-ketligini   to'g'ridan-to'g'ri   joylashtirishni,
tartiblashni   va   ustunlikni   ta'minlaydi.   LinearLayout,   elementlarni
birlashtirish,   har   bir   element   uchun   o'lcham   va   marginni   sozlash   uchun
moslashuv elementlaridan foydalanishga imkon beradi.
5. GridLayout:   GridLayout,   elementlarni   jadvallar   shaklida   joylashtirish
uchun   ishlatiladi.   Bu,   biror   soniya   darajasidagi   elementlarni   jadvallar,
satrlar   va   ustunlarda   joylashtirishni   ta'minlaydi.   GridLayout   yordamida
elementlarni   qatorlar   va   ustunlar   bo'yicha   tartiblash   va   ulardan
foydalanish osonlashtiriladi.
Ushbu   elementlar,   odatlarni   rivojlantirish   dasturlarida   interfeysni   dizayn
qilish   va   komponentlarni   joylashtirishga   imkon   beradi.   Ulardan   foydalanish
25 orqali,   interfeysni   osonlashtirish,   elementlarni   moslashtirish   va   shakllantirish,
ma'lumotlarni   ko'rsatish   va   bir-biriga   bog'lashni   osonlashtirish   mumkin.   Biz
umuman   mobil   aloqa   avlodlari   va   tijorat   maqsadlarida   ishga   tushirilgan   turli
avlodlarni   batafsil   muhokama   qildik.   Mobil   telefoniya   foydalanuvchilarga
taqdim etayotgan xususiyatlar va xizmatlarda sezilarli o'sishni kuzatdi.   Bugungi
kunda   biz   ko'rayotgan   dunyo   faqat   mobil   aloqa   texnologiyasidagi   ushbu
inqilobiy   o'zgarishlar   bosqichini   boshdan   o’tkazmoqda   va   bu   avlodlar   o’sishi
yanada davom etmoqda.
26 FOYDALANILGAN ADABIYOTLAR VA MANBALAR:
1. Udacity   (https://www.udacity.com):   Udacity,   onlayn   ta'limni   amalga
oshiradigan bir platformadir. Android dasturlash bo'yicha kurslarini taklif
qiladi va amaliy mashg'ulotlar orqali mustaqil ravishda Android loyihalari
yaratishni o'rganishga yordam beradi.
2. Medium   (https://medium.com):   Android   dasturlash   sohasida   bir   nechta
maqolalar   va   bloglar   mavjud.   Bu   manba   orqali   yangiliklarni   kuzatib
borishingiz va Android bo'yicha mustaqil dasturlash maqolalarini o'qingiz
mumkin.
3. Android   Developers   YouTube   kanali
(https://www.youtube.com/user/androiddevelopers):   Android   jamoasi
tomonidan   yaratilgan   rasmiy   YouTube   kanalidir.   Bu   manba   orqali
Android   dasturlash   sohasida   narsalar   bilan   tanishishingiz,
konferensiyalarni   ko'rish   va   yo'riqnoma   videolari   orqali   mustaqil
o'rganish imkoniyatiga ega bo'lishingiz mumkin.
4. Android   Arsenal   (https://android-arsenal.com):   Bu   manba,   Android
platformasiga   mos   mavzularda   dasturlashdan   foydalanish   uchun
qo'shimcha   resurslarni   taqdim   etadi.   Bu   orqali   loyihalarni   yaratishda   va
ulardan o'rganishda qulayliklarga ega bo'lishingiz mumkin.
5. Android   Weekly   Newsletter   (https://androidweekly.net):   Android
sohasidagi yangiliklarni kuzatib borish uchun bir haftalik elektron pochta
xizmati.   Bu   manba   orqali   so'nggi   yangiliklardan   va  Android   dasturlash
bo'yicha maqolalardan xabardor bo'lishingiz mumkin.
6. "Android Programming: The Big Nerd Ranch Guide" - Brian Hardy, Bill
Phillips,   Kristin   Marsicano,   Chris   Stewart   Bu   kitob   Android
platformasida   ilovalarni   tuzish   va   dasturlashni   o'rganishga   oid
tushunchalarni   bermoqda.   Unga   maslahatlar,   misollar   va   mashqlar
kiritilgan.
7. "Head First Android Development" - Dawn Griffiths, David Griffiths Bu
kitobda   Android   dasturlashning   asosiy   konseptlari   va   jarayonlarini
o'rganish   uchun   o'z   ishlatiladigan   usullar,   misollar   va   mashqlar
keltirilgan.
8. "Android   Security   Internals:  An   In-Depth   Guide   to  Android's   Security
Architecture"   -   Nikolay   Elenkov   Bu   adabiyot   Android   ilovalarini
xavfsizlik   aspektlarini   o'rganishga   yo'l   beradi.   Unga   Android
platformasidagi   xavfsizlik   imkoniyatlari,   xavfsizlik   protokollari,
autentifikatsiya va boshqalar keltirilgan.
27

O’z-o’zini rivojlantirish bo’yicha ilova MUNDARIJA: KIRISH ................................................................................................................................ 2 1. “Mobil ilovalar yaratish texnologiyasi” fanining maqsadi va fan haqida umumiy tushunchalar 3 2. O’z-o’zini rivojlantirish ilovalarining ahamiyati va ularni ishlab chiqish tamoyillari ................... 5 ASOSIY QISM ...................................................................................................................... 7 1. “O’z-o’zini rivojlantirish bo’yicha ilova” mobil ilovasining mantiqiy strukturasi va uni shakllantirish ................................................................................................................................ 7 2. “O’z-o’zini rivojlantirish bo’yicha ilova” mobil ilovasining ko’rinishi, ekran sur’atlari va tegishli dastur kodlari ............................................................................................................................. 11 XULOSA ............................................................................................................................ 25 FOYDALANILGAN ADABIYOTLAR VA MANBALAR: .............................................................. 27 1

K IRISH Yurtimizda i jtimoiy sohalarda mobil ilovalar yaratish sohasida islohotlar qil in moqda. Bu kurs ishida, shaxsiy rivojlanishga qiziqish duyilgan, shaxsiy rivojlanishning mobil ilovalar orqali o'tkazilishi va uni o'rganishga intilishiga yo'l-yo'riq berilgan. Shaxsiy rivojlanish muhim mavzulardan biri hisoblanadi va bu kurs ishi o'quvchilarga shaxsiy rivojlanishni mobil ilovalar orqali qo'llab- quvvatlash va o'zlashtirishning asosiy usullarini o'rganish imkoniyatini beradi. Bugungi dunyoda mobil ilovalar shaxsiy rivojlanish uchun kuchli vositalar sifatida ko'rinadi. Bu ilovalar, bireyning o'z-o'zini tushunish, maqsadlarni belgilash, motivatsiyani saqlash va o'zlashtirish jarayonlarini o'zlashtirishda muhim rol o'ynaydi. Shuning uchun, mobil ilovalar orqali shaxsiy rivojlanishning yo'li va usullari kengaytirilmoqda. Bu kurs ishida, mobil ilovalarni o'zlashtirishning asosiy qadamlari va muhim tushunchalar o'rganiladi. Dizayn, loyihalash, prototip olish, dastur yozish va ilovalarni test qilish jarayonlari, rivojlanishning asosiy qismlari hisoblanadi. Bu qadamlar orqali o'quvchilar o'z rivojlanish ilovalarini yaratishda xususiyatlarini, fikrlarini va rivojlanishning muhim parametrlarini kengaytirishlari mumkin bo'ladi. Shaxsiy rivojlanishni kengaytirishning asosiy qismlaridan biri ham shaxsiy maqsadlarni belgilash va ularni erishishga yo'l-yo'riq berishdir. Bu kurs ishida o'quvchilar o'z rivojlanish maqsadlarini tizimli va qat'iy belgilash, vazifalarni tartibga solish, amalga oshirish jarayonini boshqarish va rivojlanish natijalarini baholashning yo'llari haqida bilim olishadi. Bu kurs ishi, shaxsiy rivojlanishga qiziqish duygan o'quvchilarga mobil ilovalar yaratishning muhimligini va ularning o'zlashtirish va rivojlanishning qanday asoslariga e'tibor berishini o'rgatadi. Shuningdek, shaxsiy maqsadlarni tizimli belgilash va ularni erishish uchun strategiyalar va taktikalar o'rganiladi. Shaxsiy rivojlanishning yuqori darajadagi ko'nikmalari va ilovalardagi muvaffaqiyat uchun tavsiyalar beriladi. 2

NAZARIY QISM 1. “Mobil ilovalar yaratish texnologiyasi” fanining maqsadi va fan haqida umumiy tushunchalar Mobil ilovalar yaratish texnologiyasi fanining asosiy maqsadi, mobil qurilmalar uchun ilovalar yaratishni o'rganish, ularga qulay, oson va samarali dasturlar tuzishni o'rgatishdir. Bu fan, mobil ilovalar yaratishning asosiy tamoyillari, vositalari va texnologiyalarini o'rganish orqali talabalarni ilovalar yaratish sohasida tajriba va bilimlarga ega qilishni maqsad qiladi. Mobil ilovalar yaratish texnologiyasi fanida talabalar mobil ilovalar yaratishning asosiy aspektlarini o'rganishlari kutiladi. Bu fan, mobil ilovalar yaratishning o'zining uslubi, protsessi, dastur tuzish til va platformalari haqida tushuncha beradi. Quyidagi umumiy mavzular bilan aloqadar ma'lumotlar talab etilishi mumkin: Mobil ilovalar yaratishning asosiy tamoyillari: Bu mavzuda mobil ilovalar yaratish jarayonida talabalar o'zgaruvchan uslublar, qo'llanish turlari, ilovalarni interfeyslari va ergonomik dizayni bilan tanishadilar. Ayniqsa, talabalar mobil interfeyslar, responsive dizayn, ushbu ilovalarning foydalanuvchilarga qulay va samarali ishlashini ta'minlash uchun kerakli tamoyillar va qoidalarni o'rganishlari kutiladi. Mobil ilovalar tuzish protsessi: Bu mavzuda mobil ilovalar tuzishning umumiy protsessi, ilova yaratish sikllari va jarayonlari, tuzilishi, test qilinishi va ishga tushirishning asosiy qadamlari haqida ma'lumotlar o'rgatiladi. Talabalar ilovalarni yaratishda kerak bo'lgan dasturiy vositalarni, xususiyatlarini va ularga qanday to'g'ridan-to'g'ri foydalanishni o'rganishadi. Mobil ilovalar uchun dastur tuzish tillari va platformalar: Bu mavzuda talabalar mobil ilovalarni tuzishda foydalaniladigan dastur tuzish tillarini, platformalarni va ularning imkoniyatlarini o'rganishadi. Misol uchun, Android va iOS platformalarida dasturlar yaratish, Java, Swift, Kotlin, React Native kabi dastur tuzish tillarini o'rganish kutiladi. Mobil ilovalar yaratish texnologiyasi fanining maqsadi va umumiy ma'lumotlar yuqoridagi mavzular asosida talabalar uchun foydalanish mumkin. Bunday dasturlar yaratishga qiziqish tuyg'usi bo'lgan talabalar, bu fan orqali yaratishning asosiy prinsiplarini va texnologiyalarini o'rganishlari mumkin. Mobil ilova (inglizcha: Mobile app) — ma lum bir platforma (iOS,ʼ Android, Windows Phone va boshqalar) uchun ishlab chiqilgan smartfonlar, planshetlar va boshqa mobil qurilmalarda ishlashga mo ljallangan dastur. ʻ Ko pgina mobil ilovalar qurilmaning o zida oldindan o rnatiladi yoki ularni ʻ ʻ ʻ App Store, Google Play va boshqalar kabi onlayn dastur do konlaridan bepul ʻ yoki pullik yuklab olish mumkin.Dastlab, mobil ilovalar elektron pochtani tezda tekshirish uchun ishlatilgan, ammo ularning yuqori talablari boshqa sohalarda 3

ham kengayishiga olib keldi, masalan, mobil telefon va GPS o yinlari,ʻ suhbatlashish, video tomosha qilish va Internetdan foydalanish.Ushbu atama 2007-yildan beri juda mashhur bo lib, 2010-yilda Amerika Dialektik Jamiyati ʻ tomonidan „Yil so zlari“ ro yxatiga kiritilgan.Mobil ilovalar bozori bugungi ʻ ʻ kunda juda rivojlangan va barqaror o sib bormoqda. Statista prognozlariga ʻ ko ra, 2020-yilda mobil ilovalar sanoatining yillik yalpi daromadi $189 ʻ milliarddan oshadi.Mobil ilovalar - smartfon va planshetlar kabi mobil qurilmalar uchun ishlab chiqilgan dasturiy ta'minot. Ular mobil qurilmalarni funktsiyali va qiziqarli miniatyura kuchlariga aylantiradi. Ba'zi qurilmalar ishlab chiqaruvchilarining ayrim uyali ilovalari yoki ular bilan bog'langan uyali aloqa provayderlari bilan oldindan o'rnatilgan bo'ladi, lekin ko'plab ilovalar qurilmaga xos ilova orqali mavjud do'konlar.Ushbu ilovalarning maqsadlari o'yin-kulgidan, mahsuldorlikdan va o'yin-kulgidan o'yin-kulgi, sport, fitnes va boshqa har qanday odamni tasavvur qilish uchun gamutni boshqaradi. Ijtimoiy media - mobil ilovalarni ishlab chiqish va qabul qilishning eng mashhur yo'nalishlaridan biri. Aslida, Facebook barcha platformalarda 2017-yilda eng keng tarqalgan dastur hisoblanadi.Ko'pgina onlayn ob'ektlar mobil veb-saytlar va mobil ilovalarga ega. Umuman olganda, farq bir maqsadga qaratilgan: App odatda mobil veb-saytga qaraganda kichikroq bo'ladi, ko'proq interaktivlik taklif qiladi va mobil qurilmada ishlatish oson va intuitiv ravishda yanada aniqroq ma'lumotlarni taqdim etadi. 4

2. O’z-o’zini rivojlantirish ilovalarining ahamiyati va ularni ishlab chiqish tamoyillari Mobil ilovalar, bugungi zamonning asosiy texnologik innovatsiyalari hisoblanadi. O'z-o'zini rivojlantirish tamoyillari, bir kishi yoki tashkilotning shaxsiy yoki korporativ o'zgarishlarni kuzatish va rivojlantirishga imkon beradigan bir qator texnologik usullarni qamrab oladi. Mobil ilovalar yaratishning ahamiyati aniq bo'lib, ular shaxsiy foydalanuvchilar va biznes sohasida katta imkoniyatlarni beradi. Ularning ba'zi ahamiyatli nuqtalari quyidagilardir: Foydalanuvchilar bilan aloqani kuchaytirish: Mobil ilovalar, foydalanuvchilar bilan o'zaro aloqani kuchaytirish uchun eng mos vositalardir. Ular mobil qurilmalarda qulaylik va osonlik bilan ishlaydi, shuningdek, har doim o'z ichiga olgan bo'lib, istalgan joyda va vaqtda foydalanish imkonini beradi. Biznesning oson yuritish va tashqi mijozlarga kirish: Mobil ilovalar, bizneslarga o'z mijozlari bilan o'zaro aloqani kuchaytirish, xizmatlarni osonroq yuritish va tashqi mijozlar bilan aloqani rivojlantirish imkonini beradi. Bu, yangi xaridorlarni jalb qilish, tashqi bozorlarga kirish va mijozlar bilan yaxshi munosabat o'rnatishga imkon beradi. Yaratish jarayonini soddalashtirish: Mobil ilovalar yaratish jarayonida, yaratuvchilar uchun soddalashtirilgan dasturlash tillari va platformalar mavjud. Bunda o'z-o'zini rivojlantirish tamoyillari va qulayliklar, ilovalarni tezkor va samarali tarzda ishlab chiqishga imkon beradi. Ma'lumotlarni kuzatish va tahlil qilish: Mobil ilovalar, mijozlar tomonidan qoldirilgan ma'lumotlarni kuzatish va tahlil qilish uchun moslashtirilgan vositalardir. Bu, tashqi bozor analizi, foydalanuvchilar to'g'risida ma'lumotlarni to'plash, ma'lumotlar analitikasi va strategik qarorlar olishda muhim bo'lgan asboblar bilan ta'minlaydi. Kompaniya imidjini yuksaltish: O'z-o'zini rivojlantirish tamoyillari, kompaniya imidjini yuksaltish va innovatsiyalarni ko'rsatish uchun ham muhimdir. Mobil ilovalar orqali, kompaniyalar yangi, innovatsion va texnologik imkoniyatlarga ega bo'lishini ko'rsatishadi. Mobil ilovalarni ishlab chiqish jarayonida o'z-o'zini rivojlantirish tamoyillari quyidagilardan foydalanishni talab qiladi: a. Foydalanuvchilar talabalari: Foydalanuvchilarning talablarini tushunish va ularni qondirishga harakat qilish. 5