1-sinf atrofimizdagi olam darsida o'quvchilarning estetik va ekologik madaniyatini shakillantirish
1-sinf at rofi mizdagi olam darsida o'quv chilarning est et ik v a ek ologik madaniy at ini shak illant irish
" Odam barglarning shivirlashi va chigirt k aning qo'shig'ini, bahor oqimining shovqinini va t ubsiz y oz osmonida k umush qo'ng'iroqlarning jiringlashini e shit ib, odam bo'ldi ... - e shit di va naf asini ushlab t ingladi. yuzlab va ming yillar davomida hay ot ning ajoy ib musiqasiga." V. A. Suxomlinskiy
Ek ologik madaniy at ni shak llant irishning t arbiy av iy jihat i tabiatga insoniy munosabatni rivojlantirish uning go'zalligini idrok etish va his qilish qobiliyati barcha tabiiy komponentlarga g'amxo'rlik qilish qobiliyati
Maktab o'quvchilarining ekologik tarbiyasi, uning mazmunining turli tomonlari barcha maktab fanlari - tabiiy va gumanitar fanlarning o'zaro ta'sirida ochib berilgandagina yuqori samarali bo'lishi mumkin. Har bir o‘quv predmeti doirasida ushbu fan mazmunidan kelib chiqadigan ekologik muammolar va uning o‘ziga xos xususiyatlari ko‘rib chiqiladi. Har bir fan ekologik madaniyatni shakllantirishga ma'lum hissa qo'shadi
Adabiy o'qish darslari O'qituvchi kichik maktab o'quvchilarida ekologik madaniyatni shakllantirish uchun katta imkoniyatlarga ega. Ko'rib chiqilayotgan tabiat rasmlari (adabiy manzara) o'ziga xos fon sifatida tahlil qilinmaydi, balki turli xil semantik ma'nolarga ega.