logo

1-sinf atrofimizdagi olam darsida o'quvchilarning estetik va ekologik madaniyatini shakillantirish

Yuklangan vaqt:

16.08.2023

Ko'chirishlar soni:

0

Hajmi:

465.74609375 KB
1-sinf at rofi mizdagi olam 
darsida o'quv chilarning 
est et ik  v a ek ologik  
madaniy at ini shak illant irish " Odam barglarning shivirlashi va chigirt k aning 
qo'shig'ini, bahor oqimining shovqinini va t ubsiz y oz 
osmonida k umush qo'ng'iroqlarning jiringlashini e shit ib, 
odam bo'ldi ... - e shit di va naf asini ushlab t ingladi. 
yuzlab va ming yillar davomida hay ot ning ajoy ib 
musiqasiga."
                                                                                                            V. A. Suxomlinskiy   Ek ologik  madaniy at ni shak llant irishning 
t arbiy av iy  jihat i
tabiatga insoniy 
munosabatni 
rivojlantirish
uning go'zalligini 
idrok etish va his 
qilish qobiliyati
barcha tabiiy 
komponentlarga 
g'amxo'rlik qilish 
qobiliyati Maktab o'quvchilarining ekologik tarbiyasi, 
uning mazmunining turli tomonlari barcha 
maktab fanlari - tabiiy va gumanitar 
fanlarning o'zaro ta'sirida ochib 
berilgandagina yuqori samarali bo'lishi 
mumkin.
Har bir o‘quv predmeti doirasida ushbu fan 
mazmunidan kelib chiqadigan ekologik 
muammolar va uning o‘ziga xos xususiyatlari 
ko‘rib chiqiladi.
Har bir fan ekologik madaniyatni 
shakllantirishga ma'lum hissa qo'shadi Adabiy o'qish darslari
O'qituvchi kichik maktab 
o'quvchilarida ekologik 
madaniyatni 
shakllantirish uchun 
katta imkoniyatlarga ega. 
Ko'rib chiqilayotgan 
tabiat rasmlari (adabiy 
manzara) o'ziga xos fon 
sifatida tahlil qilinmaydi, 
balki turli xil semantik 
ma'nolarga ega. Dunyoni bilish, ekologik madaniyatni shakllantirish darslarida tabiatni ko'rishga 
hissa qo'shadigan, atrof-muhitning murakkab munosabatlarini ochib 
beradigan she'rlardan ko'pincha foydalanish mumkin. She’riy asar tabiat 
go‘zalligi va ulug‘vorligini tarannum etadi, tabiatga muhabbat tuyg‘usini 
chuqur shakllantirishga xizmat qiladi. She’rlarga berilgan topshiriqlar 
o‘quvchilarga inson va tabiat o‘rtasidagi munosabat haqida mustaqil xulosalar 
chiqarish, tabiatga axloqiy munosabatini bildirish imkonini beradi. Bitta misol 
– 3-sinfda “Suv. Suvni muhofaza qilish” mavzusini o‘rganishda S.Vikulovning bir 
she’ridan foydalanish:
Eshiting!
Daryo chetlari bo‘ylab oqardi.
Tinch…
Lekin biz uni sevardik
U birinchi bo'ldi
Biz uchun va shuning uchun
Dunyodagi eng yaxshisi.
Hozir axlatga to‘la
Va zang va shilimshiq
Yashil va botqoq otquloq chiqdi ...
Bu odamlarning maqsadiga o'xshaydi
uni o'ldir
Va ular o'z yo'lini oldilar. Dunyoni bilish darslari •
uning rivojlanish darajasining pedagogik 
diagnostikasi
•
o'quvchilarning tabiat bilan maqsadli muloqoti
•
talabalarning turli xil ekologik faoliyatini tashkil etish
•
ekologik madaniyatni rivojlantirishning tizimli va 
uzluksiz jarayoni
•
ekologik madaniyatni rivojlantirishda san'atdan 
foydalanish
•
ekologik ta'lim va tarbiya jarayonida o'quvchilarning 
aqliy faoliyatini va hissiyotlarini yaratishni tashkil 
etish
•
muvaffaqiyat holatini yaratish
•
dialogik muloqot
•
aks ettirish faoliyatini tashkil etish
•
o'qituvchilar va ota-onalar o'rtasidagi o'zaro 
munosabatlarO'qituvchining ekologik-pedagogik 
faoliyatining asosiy yo'nalishlari: •
kognitiv,
•
mehnat,
•
badiiy va estetik,
•
kommunikativ,
•
sport,
•
turizm va mahalliy tarix;
•
va  boshqalar.Pedagogik faoliyat turlari va shakllari •
amaliy darslar,
•
ekskursiyalar,
•
ekologiya darslari,
•
o'yin mashg'ulotlari,
•
sayohat o'yinlari,
•
viktorina,
•
ijodiy ekologik tanlovlar,
•
Aql o'yinlari.  Ta'lim va ta'lim shakllari 
(ularning amaliyotida qo'llaniladi) "Qish mehribon bo'lsin!" Sinfdan tashqari ish shakli 
(ekologik loyiha)
"Tanish notanishlar" "Rojdestvo go'zalligi"  
E'tiboringiz uchun rahmat

1-sinf at rofi mizdagi olam darsida o'quv chilarning est et ik v a ek ologik madaniy at ini shak illant irish

" Odam barglarning shivirlashi va chigirt k aning qo'shig'ini, bahor oqimining shovqinini va t ubsiz y oz osmonida k umush qo'ng'iroqlarning jiringlashini e shit ib, odam bo'ldi ... - e shit di va naf asini ushlab t ingladi. yuzlab va ming yillar davomida hay ot ning ajoy ib musiqasiga."                             V. A. Suxomlinskiy

Ek ologik madaniy at ni shak llant irishning t arbiy av iy jihat i tabiatga insoniy munosabatni rivojlantirish uning go'zalligini idrok etish va his qilish qobiliyati barcha tabiiy komponentlarga g'amxo'rlik qilish qobiliyati

Maktab o'quvchilarining ekologik tarbiyasi, uning mazmunining turli tomonlari barcha maktab fanlari - tabiiy va gumanitar fanlarning o'zaro ta'sirida ochib berilgandagina yuqori samarali bo'lishi mumkin. Har bir o‘quv predmeti doirasida ushbu fan mazmunidan kelib chiqadigan ekologik muammolar va uning o‘ziga xos xususiyatlari ko‘rib chiqiladi. Har bir fan ekologik madaniyatni shakllantirishga ma'lum hissa qo'shadi

Adabiy o'qish darslari O'qituvchi kichik maktab o'quvchilarida ekologik madaniyatni shakllantirish uchun katta imkoniyatlarga ega. Ko'rib chiqilayotgan tabiat rasmlari (adabiy manzara) o'ziga xos fon sifatida tahlil qilinmaydi, balki turli xil semantik ma'nolarga ega.