ANOMAL BOLALAR VA ULARNING TAVSIFI
«ANOMAL BOLALAR VA ULARNING TAVSIFI »
RE J A : 1. Anomal bolalar t oifalari. 2. Anomaliy alarning k elib chiqish sabablari 3. Aqli zaif o’quv chilarga t a’lim – t arbiy a berish v a o’rganishning o’ziga xosligi.
Bola duny oga k elgan k unlaridan boshlaboq k uradi, eshit adi, biror narsa t ek k anini, og'riq, issiq. hid v a t a'mni x is et adi. Tev arak at rofdagi borliqni bilish — sezish v a idrok qilishdan. y a'ni v oqelik dagi narsa v a hodisalarning bola ongida ak s et ishidan boshlanadi. Bolaning idrok i hay ot ining dast labk i y illariday oq ancha t ak omillashadi v a ik k i y oshida u buy um larning rangi, shak li, k at t a-k ichik ligiga qarab bir-biridan farq qila boshlay di, t anish ohangni ajrat adi v a hok azo. Unda x ilma-x il sensor qobiliy at lar: k urish v a k o'zdan k echirish. t inglash v a eshit ish. buy umlarni t ashqi belgilariga qarab ajrat ish, k uzi k uray ot gan v a eshit ay ot gan narsaga t aqlid qilish qobiliy at i riv ojlanib boradi.
Bola t urli t aassurot lar olib t urishi — buy umlarni k urishi. ushlab bilishi , k at t alarning ishlarini k uzat ishi, xilma-xil t ov ushlarni eshit ishi k erak .Bu bolalarning sensor riv ojlanishlari uchuri zarur shart dir. Sensor qobiliy at larning uz v aqt ida riv ojlanishi esa bolalarning aqliy t arbiy asi uchun zamin y arat adi.
Bola t urli t aassurot lar olib t urishi — buyumlarni kurishi. ushlab bilishi, kattalarning ishlarini kuzatishi, xilma-xil tovushlarni eshitishi kerak.Bu bolalarning sensor rivojlanishlari uchuri zarur shartdir. Sensor qobiliyatlarning uz vaqtida rivojlanishi esa bolalarning aqliy tarbiyasi uchun zamin yaratadi. Diqqat, xotira, intilish, qiziqish va boshqa shu singari ruhiy jarayonlar bolaning aqliy rivojlanishi uchun katta ahamiyatga ega. Bola nut qining uz vaqtida va tug'ri rivojlanishi aqliy rivojlanishining asosidir. Nutq ruxiv jarayon: idrok, xotira va boshqalarning rivojlanishiga, bolalarning faoliyatiga katta ta'sir kursatadi. Bolalar nutqi rivojlanishga boshlashi bilan kattalar suzlarining tarbiyaviy vosita sifatidagi roli ortib boradi.