logo

Aqliy hujum metodi

Yuklangan vaqt:

16.08.2023

Ko'chirishlar soni:

0

Hajmi:

1554.6083984375 KB
  AQL I Y  HUJ UM METODI
RE J A:
 
•
1.     Aqliy hujum metodining mohiyati .
•
2.     Aqliy hujum metodini tashkil qilish yuzasidan qo’yiladigan talablar, qoidalar .
•
3.     Shu metod asosida tashkil qilingan dars ishlanmasi taqdimoti, uning tahlili .
•
4.    Xulosa. •
“ Aqliy  hujum ”  metodi  –  biror  muammo  bo’yicha  ta’lim  oluvchilar  tomonidan 
bildirilgan  erkin  fikr  va  mulohazalarni  to’plab,  ular  orqali  ma’lum  bir  yechimga 
kelinadigan  usuldir.  “Aqliy  hujum”  usulining  yozma  va  og’zaki  shakllari 
mavjud.  Og’zaki  shaklida  ta’lim  beruvchi  tomonidanberilgan  savolga  ta’lim 
oluvchilarning  har  biri  o’z  fikrini  og’zaki  bildiradi.  Ta’lim  oluvchilar  o’z  javoblarini 
aniq  va  qisqa  tarzda  bayon  etadilar.  Yozma  shaklida  esa  berilgan  savolga  ta’lim  oluvchilar  o’z 
javoblarini  qog’oz  kartochkalarga  qisqa  va  barchaga  ko’rinarli  tarzda  yozadilar.  Javoblar 
doskaga  (magnitlar  yordamida)  yoki  «pinbord»  doskasiga  (ignalar  yordamida)  mahkamlanadi. 
“Aqliy  hujum”  usulining  yozma  shaklida  javoblarni  ma’lum  belgilar  bo’yicha  guruhlab  chiqish 
imkoniyati  mavjuddir.  Ushbu  usul  to’g’ri  va  ijobiy  qo’llanilganda  shaxsni  erkin,  ijodiy  va 
nostandart fikrlashga o’rgatadi «Aqliy hujum» metodi ta‘lim beruvchi tomonidan quyilgan maqsadga  qarab  
amalga   oshiriladi .  Ta‘lim oluvchilarning boshlang´ich bilimlarini aniqlash maqsad 
qilib quyilganda, bu metod darsning mavzuga kirish qismida amalga oshiriladi.
•
Ta‘lim oluvchilarning boshlang´ich bilimlarini aniqlash	
 maqsad qilib quyilganda, 
bu metod darsning mavzuga kirish qismida amalga oshiriladi. 
•
Mavzuni  takrorlash  yoki  bir  mavzuni  keyingi  mavzu  bilan  boglash  yangi 
mavzuga utish qismida amalga oshiriladi. 
•
Utilgan  mavzuni	
 mustaxkamlash  mavzudan  sung,  darsning  mustaxkamlash 
qismida amalga oshiriladi.  «Aqliyhujum»   metodining   tuzilmasi     “ AQLIY HUJUM” METODINING AFZALLIKLARI
•
natijalar baholanmasligi ta‘lim oluvchilarda turli fikr-goyalarning 
tug‘ilishiga olib keladi;
•
ta‘lim  oluvchilarning   barchasi ishtirok etadi;
•
fikr-g‘oyalar vizuallashtirib boriladi;
•
ta‘lim oluvchilarning boshlang‘ich bilimlarini baholash imkoniyati bo‘ladi;
•
ta‘lim oluvchilarda mavzuga qiziqish uyg‘onadi.   “ Aqliy hujum” metodining 
afzalliklari
•
natijalar baholanmasligi ta‘lim oluvchilarda 
turli fikr-goyalarning tug‘ilishiga olib keladi;
•
ta‘lim  oluvchilarning   barchasi ishtirok etadi;
•
fikr-g‘oyalar vizuallashtirib boriladi;
•
ta‘lim oluvchilarning boshlang‘ich bilimlarini 
baholash imkoniyati bo‘ladi;
•
ta‘lim oluvchilarda mavzuga qiziqish uyg‘onadi. «Aqliy hujum» metodining 
kamchiliklari:
•
ta‘lim beruvchi tomonidan savolni 
to‘g‘ri qo‘yishning qiyinligi;
•
ta‘lim beruvchidan yuqori eshitish 
qobiliyatining talab etilishi.   XULOSA
•
Xulosa sifatida shuni aytishimiz mumkinki  “Aqliy hujum” qiyin vaziyatlardan 
qutulish choralarini topishga, muammoni ko’rish chegarasini kengaytirishga, 
fikrlash bir hilliligini yo’qotishga va keng doirada tafakkurlashga imkon beradi. 
Eng asosiysi, muammoni yechish jarayonida kurashish muhitidan ijodiy 
hamkorlik kayfiyatiga o’tiladi va guruh (sinf) yanada jipslashadi. Qo’llanish 
maqsadiga ko’ra bu metod universal hisoblanib tadqiqotchilikda (yangi 
muammoni yechishga imkon yaratadi), o’qitish jarayonida (o’quv materiallarini 
tezkor o’zlashtirishga qaratiladi), rivojlantirishda (o’z-o’zini bir muncha 
samarali boshqarish asosida faol fikrlashni shakllantiradi) asqotadi.

AQL I Y HUJ UM METODI RE J A:   • 1.     Aqliy hujum metodining mohiyati . • 2.     Aqliy hujum metodini tashkil qilish yuzasidan qo’yiladigan talablar, qoidalar . • 3.     Shu metod asosida tashkil qilingan dars ishlanmasi taqdimoti, uning tahlili . • 4. Xulosa.

• “ Aqliy hujum ” metodi – biror muammo bo’yicha ta’lim oluvchilar tomonidan bildirilgan erkin fikr va mulohazalarni to’plab, ular orqali ma’lum bir yechimga kelinadigan usuldir. “Aqliy hujum” usulining yozma va og’zaki shakllari mavjud. Og’zaki shaklida ta’lim beruvchi tomonidanberilgan savolga ta’lim oluvchilarning har biri o’z fikrini og’zaki bildiradi. Ta’lim oluvchilar o’z javoblarini aniq va qisqa tarzda bayon etadilar. Yozma shaklida esa berilgan savolga ta’lim oluvchilar o’z javoblarini qog’oz kartochkalarga qisqa va barchaga ko’rinarli tarzda yozadilar. Javoblar doskaga (magnitlar yordamida) yoki «pinbord» doskasiga (ignalar yordamida) mahkamlanadi. “Aqliy hujum” usulining yozma shaklida javoblarni ma’lum belgilar bo’yicha guruhlab chiqish imkoniyati mavjuddir. Ushbu usul to’g’ri va ijobiy qo’llanilganda shaxsni erkin, ijodiy va nostandart fikrlashga o’rgatadi

«Aqliy hujum» metodi ta‘lim beruvchi tomonidan quyilgan maqsadga qarab amalga oshiriladi . Ta‘lim oluvchilarning boshlang´ich bilimlarini aniqlash maqsad qilib quyilganda, bu metod darsning mavzuga kirish qismida amalga oshiriladi. • Ta‘lim oluvchilarning boshlang´ich bilimlarini aniqlash maqsad qilib quyilganda, bu metod darsning mavzuga kirish qismida amalga oshiriladi. • Mavzuni takrorlash yoki bir mavzuni keyingi mavzu bilan boglash yangi mavzuga utish qismida amalga oshiriladi. • Utilgan mavzuni mustaxkamlash mavzudan sung, darsning mustaxkamlash qismida amalga oshiriladi.

«Aqliyhujum» metodining tuzilmasi