BOSHLANG’ICH SINF ONA TILI DARSLARIGA UMUMDIDAKTIK TAVSIFNOMA
![
MAVZU: BOSHLANG’ICH SINF ONA TILI
DARSLARIGA UMUMDIDAKTIK
TAVSIFNOMA](/data/documents/0caeb143-92fd-44fe-ae12-9c105060371a/page_1.png)
![
Reja
1. Boshlang’ich sinflarda ona tilini o‘rgatishning mazmuni
va vazifalari
2. Boshlang’ich sinf o‘quvchilariga ona tilini o‘rgatishning
umumdidaktik asoslari
3. Boshlang’ich sinf ona tili darslarida didaktik
o‘yinlardan foydalanish metodikasi.](/data/documents/0caeb143-92fd-44fe-ae12-9c105060371a/page_2.png)
![
Boshlang'ich sinflarda ona tili o'qitish metodikasi fanining predmeti o'quvchilarga
o'zbek tilini o'rgatish yo'llari va vositalari, ona tilini egallash, ya’ni nutqni, o'qish va
yozishni, grammatika va imloni o'zlashtirib olish to'g'risidagi ilmdir.](/data/documents/0caeb143-92fd-44fe-ae12-9c105060371a/page_3.png)
![
Metodik fan sifatida ona tili o’qitish metodikasi
boshlang’ish ta’lim standarti belgilab bergan
vazifalarni amalga oshiradi, ya’ni tafakkur qilish
faoliyatlarini kengaytirish, erkin fikrlay olish, o’z
fikrini og’zaki va yozma ravishda ravon bayon
qila olish, jamiyat a’zolari bilan erkin muloqotda
bo’la olish ko’nikma va malakalarini
rivojlantirishga oid metod va usullarni ishlab
chiqadi.](/data/documents/0caeb143-92fd-44fe-ae12-9c105060371a/page_4.png)
![
Ona tili ta’limi oldida quyidagi bosh maqsad turadi:ona tili
mashg`ulotlari bolalarda ijodiylik,mustaqil fikrlash,ijodiy fikr
mahsulini nutq vaziyatiga mos ravishda og`zaki va yozma
shakllarda to`g`ri,ravon ifodalash ko`nikmalarini
shakllantirish va rivojlantirishiga qaratilishi lozim.
Boshlang`ich sinfona tili darslarida o`quvchilarni mustaqil va
ijodiy fikrlashga yo`naltirish lozim.Shuning uchun
darsliklardagi Grammatik qoidalarni yodlatishdan voz
kechish,ijodiy tafakkur tarzini shakllantirish,dars va
mashg`ulotlarni o`quvchilarning
nutqiy malakasini yuzaga
keltirishga
qaratish maqsadga muvofiq bo`ladi.](/data/documents/0caeb143-92fd-44fe-ae12-9c105060371a/page_5.png)
![
Boshlang’ich ta’lim bosqichida o'quvchilarning ona
tili ta’limi sohasi bo‘yicha tayyorgarlik darsjasiga
qo‘yiladigan talablar quyidagi uch parametrli
standart mezon orqali aks ettiriladi :
1.O’qish
texnikasi 2.O'zgalar
fikrini va
matn
mazmunini
anglash 3.Fikrni
yozma
shaklda
bayon etish
malakasi](/data/documents/0caeb143-92fd-44fe-ae12-9c105060371a/page_6.png)
![
Prezident I.Karimov Oliy Majlisning IX sessiyasida
so`zlagan nutqida o`qituvchi va o`quvchi
munosabatida yashlarning mustaqil fikrlashiga
alohida ahamiyat berib,shunday deb uqtirgan
edi:”Demokratik jamiyatda bolalar,umuman,har bir
inson erkin fikrlaydigan etib tarbiyalanadi.Agar
bolalar erkin fikrlashni o`rganmasa,berilgan ta;lim
samarasi past bo`lishi muqarrar.Albatta,bilim
kerak.Ammo bilim o`z yo`liga .Mustaqil firrlash ham
katta boylikdir”.](/data/documents/0caeb143-92fd-44fe-ae12-9c105060371a/page_7.png)
![1. Ona tili elementar bilimlarni o‘rganish
2. Ona tilida ilk ilmiy axborotlarni o‘zlashtirish
nutq ko‘nikmalarini shakllantirish bilan uzviy
aloqadorlikda olib boriladi.
3. Ijodiy faoliyat tajribasini rivojlantirish.
4. Tilga, til orqali til ijodkori –xalqqa munosabatni
shakllantirish. Boshlang’ich sinflarda ona tili 4
yo’nalishda o‘zlashtiriladi](/data/documents/0caeb143-92fd-44fe-ae12-9c105060371a/page_8.png)
![
Boshlang’ich sinf savod o’rgatish darslarida
o’quvchilarning asosiy imloviy bilimlarini oshirish, tahlil
usullari, ya’ni ko’chirib yozuv, diktant tahlili, leksik-
orfografik, mofologik-orfografik, leksik-sintaktik, analitek-
sintetik, sintaktik-orfografik tahlil tularining
ifodalanishidan shu narsa ma’lum bo’ldiki, demak
tahlilning barcha turlari imloviy tur bilan bog’likligi ayon
bo’ldi. Shuning uchun, darsliklarda grammatik qoidalarni
yodlatishddan voz kechish, ijodiy tafakkur tarzini
shakllantirish, dars mashg’ulotlarini o’quvchilarning
imloviy malakalarini yuzaga keltirishga qaratish maqsad
qilib olindi.](/data/documents/0caeb143-92fd-44fe-ae12-9c105060371a/page_9.png)
![
E‘TIBORINGIZ
UCHUN
RAHMAT!](/data/documents/0caeb143-92fd-44fe-ae12-9c105060371a/page_10.png)
MAVZU: BOSHLANG’ICH SINF ONA TILI DARSLARIGA UMUMDIDAKTIK TAVSIFNOMA
Reja 1. Boshlang’ich sinflarda ona tilini o‘rgatishning mazmuni va vazifalari 2. Boshlang’ich sinf o‘quvchilariga ona tilini o‘rgatishning umumdidaktik asoslari 3. Boshlang’ich sinf ona tili darslarida didaktik o‘yinlardan foydalanish metodikasi.
Boshlang'ich sinflarda ona tili o'qitish metodikasi fanining predmeti o'quvchilarga o'zbek tilini o'rgatish yo'llari va vositalari, ona tilini egallash, ya’ni nutqni, o'qish va yozishni, grammatika va imloni o'zlashtirib olish to'g'risidagi ilmdir.
Metodik fan sifatida ona tili o’qitish metodikasi boshlang’ish ta’lim standarti belgilab bergan vazifalarni amalga oshiradi, ya’ni tafakkur qilish faoliyatlarini kengaytirish, erkin fikrlay olish, o’z fikrini og’zaki va yozma ravishda ravon bayon qila olish, jamiyat a’zolari bilan erkin muloqotda bo’la olish ko’nikma va malakalarini rivojlantirishga oid metod va usullarni ishlab chiqadi.
Ona tili ta’limi oldida quyidagi bosh maqsad turadi:ona tili mashg`ulotlari bolalarda ijodiylik,mustaqil fikrlash,ijodiy fikr mahsulini nutq vaziyatiga mos ravishda og`zaki va yozma shakllarda to`g`ri,ravon ifodalash ko`nikmalarini shakllantirish va rivojlantirishiga qaratilishi lozim. Boshlang`ich sinfona tili darslarida o`quvchilarni mustaqil va ijodiy fikrlashga yo`naltirish lozim.Shuning uchun darsliklardagi Grammatik qoidalarni yodlatishdan voz kechish,ijodiy tafakkur tarzini shakllantirish,dars va mashg`ulotlarni o`quvchilarning nutqiy malakasini yuzaga keltirishga qaratish maqsadga muvofiq bo`ladi.