logo

BOSHLANG’ICH SINF ONA TILI DARSLARIGA UMUMDIDAKTIK TAVSIFNOMA

Yuklangan vaqt:

16.08.2023

Ko'chirishlar soni:

0

Hajmi:

182.9765625 KB

  MAVZU: BOSHLANG’ICH SINF ONA TILI 
DARSLARIGA UMUMDIDAKTIK 
TAVSIFNOMA                   
                                          Reja

1.  Boshlang’ich sinflarda ona tilini o‘rgatishning mazmuni 
va vazifalari 

2.  Boshlang’ich sinf o‘quvchilariga  ona tilini o‘rgatishning 
 

umumdidaktik asoslari

3.  Boshlang’ich sinf ona tili darslarida  didaktik 
o‘yinlardan foydalanish  metodikasi.                  
Boshlang'ich sinflarda ona tili o'qitish metodikasi fanining predmeti o'quvchilarga 
o'zbek tilini o'rgatish yo'llari va vositalari, ona tilini egallash, ya’ni nutqni, o'qish va 
yozishni, grammatika va imloni o'zlashtirib olish to'g'risidagi ilmdir.                 
Metodik fan sifatida ona tili o’qitish metodikasi 
boshlang’ish ta’lim standarti belgilab bergan 
vazifalarni amalga oshiradi, ya’ni tafakkur qilish 
faoliyatlarini kengaytirish, erkin fikrlay olish, o’z 
fikrini og’zaki va yozma ravishda ravon bayon 
qila olish, jamiyat a’zolari bilan erkin muloqotda 
bo’la olish ko’nikma va malakalarini 
rivojlantirishga oid metod va usullarni ishlab 
chiqadi.                 
Ona tili ta’limi oldida quyidagi bosh maqsad turadi:ona tili 
mashg`ulotlari bolalarda ijodiylik,mustaqil fikrlash,ijodiy fikr 
mahsulini nutq vaziyatiga mos ravishda og`zaki va yozma 
shakllarda to`g`ri,ravon ifodalash  ko`nikmalarini 
shakllantirish va rivojlantirishiga qaratilishi lozim.

Boshlang`ich sinfona tili darslarida o`quvchilarni mustaqil va 
ijodiy fikrlashga yo`naltirish lozim.Shuning uchun 
darsliklardagi Grammatik qoidalarni yodlatishdan voz 
kechish,ijodiy tafakkur tarzini shakllantirish,dars va 
mashg`ulotlarni o`quvchilarning	
  nutqiy malakasini yuzaga 
keltirishga	
  qaratish maqsadga muvofiq bo`ladi.                 
Boshlang’ich ta’lim bosqichida o'quvchilarning ona 
tili ta’limi sohasi bo‘yicha  tayyorgarlik darsjasiga 
qo‘yiladigan talablar  quyidagi uch parametrli 
standart mezon orqali aks ettiriladi :
1.O’qish 
texnikasi  2.O'zgalar  
fikrini va 
matn 
mazmunini 
anglash  3.Fikrni 
yozma 
shaklda  
bayon etish 
malakasi                   
  Prezident I.Karimov Oliy Majlisning IX sessiyasida 
so`zlagan nutqida o`qituvchi va o`quvchi 
munosabatida yashlarning mustaqil fikrlashiga 
alohida ahamiyat berib,shunday deb uqtirgan 
edi:”Demokratik jamiyatda bolalar,umuman,har bir 
inson erkin fikrlaydigan etib tarbiyalanadi.Agar 
bolalar erkin fikrlashni o`rganmasa,berilgan ta;lim 
samarasi past bo`lishi muqarrar.Albatta,bilim 
kerak.Ammo bilim o`z yo`liga .Mustaqil firrlash ham 
katta boylikdir”.                       1. Ona  tili elementar bilimlarni o‘rganish 
       2. Ona tilida ilk ilmiy axborotlarni o‘zlashtirish       
  
       nutq ko‘nikmalarini shakllantirish bilan  uzviy
       aloqadorlikda olib boriladi. 
       3. Ijodiy faoliyat  tajribasini rivojlantirish. 
       4. Tilga, til orqali til ijodkori –xalqqa munosabatni 
       shakllantirish.  Boshlang’ich sinflarda ona tili 4 
yo’nalishda  o‘zlashtiriladi                 
Boshlang’ich sinf  savod o’rgatish darslarida 
o’quvchilarning asosiy imloviy bilimlarini oshirish, tahlil 
usullari, ya’ni ko’chirib yozuv, diktant tahlili, leksik-
orfografik, mofologik-orfografik, leksik-sintaktik, analitek-
sintetik, sintaktik-orfografik tahlil tularining 
ifodalanishidan shu narsa ma’lum bo’ldiki, demak 
tahlilning barcha turlari imloviy tur bilan bog’likligi ayon 
bo’ldi. Shuning uchun, darsliklarda grammatik qoidalarni 
yodlatishddan voz kechish, ijodiy tafakkur tarzini 
shakllantirish, dars mashg’ulotlarini o’quvchilarning 
imloviy malakalarini yuzaga keltirishga qaratish maqsad 
qilib olindi.                 
E‘TIBORINGIZ 

               UCHUN 

                      RAHMAT!

 MAVZU: BOSHLANG’ICH SINF ONA TILI DARSLARIGA UMUMDIDAKTIK TAVSIFNOMA

 Reja  1. Boshlang’ich sinflarda ona tilini o‘rgatishning mazmuni va vazifalari  2. Boshlang’ich sinf o‘quvchilariga ona tilini o‘rgatishning  umumdidaktik asoslari  3. Boshlang’ich sinf ona tili darslarida didaktik o‘yinlardan foydalanish metodikasi.

 Boshlang'ich sinflarda ona tili o'qitish metodikasi fanining predmeti o'quvchilarga o'zbek tilini o'rgatish yo'llari va vositalari, ona tilini egallash, ya’ni nutqni, o'qish va yozishni, grammatika va imloni o'zlashtirib olish to'g'risidagi ilmdir.

 Metodik fan sifatida ona tili o’qitish metodikasi boshlang’ish ta’lim standarti belgilab bergan vazifalarni amalga oshiradi, ya’ni tafakkur qilish faoliyatlarini kengaytirish, erkin fikrlay olish, o’z fikrini og’zaki va yozma ravishda ravon bayon qila olish, jamiyat a’zolari bilan erkin muloqotda bo’la olish ko’nikma va malakalarini rivojlantirishga oid metod va usullarni ishlab chiqadi.

 Ona tili ta’limi oldida quyidagi bosh maqsad turadi:ona tili mashg`ulotlari bolalarda ijodiylik,mustaqil fikrlash,ijodiy fikr mahsulini nutq vaziyatiga mos ravishda og`zaki va yozma shakllarda to`g`ri,ravon ifodalash ko`nikmalarini shakllantirish va rivojlantirishiga qaratilishi lozim.  Boshlang`ich sinfona tili darslarida o`quvchilarni mustaqil va ijodiy fikrlashga yo`naltirish lozim.Shuning uchun darsliklardagi Grammatik qoidalarni yodlatishdan voz kechish,ijodiy tafakkur tarzini shakllantirish,dars va mashg`ulotlarni o`quvchilarning nutqiy malakasini yuzaga keltirishga qaratish maqsadga muvofiq bo`ladi.