logo

Masofaviy ta’lim

Yuklangan vaqt:

15.08.2023

Ko'chirishlar soni:

0

Hajmi:

537.8486328125 KB
z Masofaviy ta’lim  z
Reja

Kirish

Masofaviy ta’lim texnologiyasi

Asosiy qism
1. LMS-Ta’limni bosqarish
2. MOODLE platformasi
3. SMM platformasI

Xulosa

Masofaviy ta’lim afzalliklari  z
Masofavit ta’lim texnologiyasi

Masofaviy ta'lim, shuningdek, masofaviy ta'lim sifatida ham tanilgan, maktabda 
har doim ham jismonan bo'lmasligi mumkin bo'lgan talabalarni o'qitishdir[1][2] 
yoki o'quvchi va o'qituvchi vaqt va masofada bir-biridan ajralib turadi[3]. 
An'anaga ko'ra, bu odatda sirtqi kurslarni o'z ichiga oladi, bunda talaba maktab 
bilan pochta orqali yozishadi. Masofaviy ta'lim texnologiya vositachiligidagi usul 
bo'lib, videokonferentsiya, televidenie va internet kabi texnologiyalarning 
rivojlanishi bilan rivojlandi.[4] Bugungi kunda u odatda onlayn ta'limni o'z ichiga 
oladi va o'rganish odatda texnologiyaning qandaydir shakli orqali amalga 
oshiriladi. Masofaviy ta'lim dasturi butunlay masofaviy ta'lim yoki masofaviy 
ta'lim va an'anaviy sinfda o'qitishning kombinatsiyasi (gibrid[5] yoki aralash deb 
ataladi) bo'lishi mumkin.[6] Boshqa usullar qatoriga qo shimcha virtual muhit ʻ
bilan masofaviy ta lim yoki virtual muhitda o qitish (e-learning) kiradi.[3]	
ʼ ʻ  zInternet texnologiyasi ochiq ta'lim resurslari va 
elektron ta'lim va MOOC kabi vositalar orqali 
masofaviy ta'limning ko'plab shakllarini ta'minladi. 
Internetning kengayishi chegaralarni xiralashtirsa-
da, masofaviy ta'lim texnologiyalari etkazib 
berishning ikkita usuliga bo'linadi: sinxron ta'lim 
va asinxron ta'lim.Sinxron ta'limda barcha 
ishtirokchilar an'anaviy sinfda o'qitishda bo'lgani 
kabi bir vaqtning o'zida virtual sinfda "hozir" 
bo'lishadi. Bu vaqt jadvalini talab qiladi. Veb-
konferentsiya, videokonferensaloqa, o quv ʻ
televideniyesi, o quv televideniyesi to g ridan-	
ʻ ʻ ʻ
to g ri efirga uzatiladigan sun iy yo ldosh (DBS), 	
ʻ ʻ ʼ ʻ
internet radiosi, jonli efir, telefon va internetga 
asoslangan VoIP kabi sinxron texnologiyalarga 
misol bo la oladi.[49]Veb-konferentsiya dasturi 	
ʻ
sinf uchrashuvlarini osonlashtirishga yordam 
beradi va odatda matnli suhbat, so'rovlar, qo'l 
ko'tarish, kulgichlar va boshqalar kabi qo'shimcha 
o'zaro ta'sir vositalarini o'z ichiga oladi  z
LMS-ta’limni boshqarish
Ta'limni boshqarish tizimi (LMS) ta'lim kurslari, o'quv dasturlari, materiallar yoki o'rganish va 
rivojlantirish dasturlarini boshqarish, hujjatlashtirish, kuzatish, hisobot berish, 
avtomatlashtirish va yetkazib berish uchun dasturiy ta'minot ilovasidir.[1] Ta'limni boshqarish 
tizimi kontseptsiyasi to'g'ridan-to'g'ri e-Learning'dan paydo bo'lgan. Ta'limni boshqarish 
tizimlari o'quv tizimlari bozorining eng katta segmentini tashkil qiladi. LMS ning birinchi joriy 
etilishi 1990-yillarning oxirida bo'lgan.[2] COVID-19 pandemiyasi davrida masofaviy ta limga ʼ
e tibor qaratilishi tufayli ta limni boshqarish tizimlaridan foydalanish sezilarli darajada o sdi.	
ʼ ʼ ʻ
[3]Ta'limni boshqarish tizimlari tahliliy ma'lumotlar va hisobotlardan foydalangan holda ta'lim 
va ta'limdagi kamchiliklarni aniqlash uchun mo'ljallangan. LMSs onlayn ta'limni yetkazib 
berishga qaratilgan, lekin bir qator foydalanishni qo'llab-quvvatlaydi, ular onlayn kontent 
uchun platforma vazifasini bajaradi, shu jumladan asinxron va sinxron asoslangan kurslar. 
Oliy ta lim sohasida LMS o qituvchi boshchiligidagi o qitish yoki o zgartirilgan sinf uchun sinf 	
ʼ ʻ ʻ ʻ
boshqaruvini taklif qilishi mumkin.[4] Zamonaviy LMSlar foydalanuvchining malaka profiliga 
asoslangan kurslar uchun avtomatlashtirilgan tavsiyalar berish hamda tavsiyalarni yanada 
aniqroq qilish uchun o quv materiallaridan metama lumotlarni olish uchun aqlli algoritmlarni 	
ʻ ʼ
o z ichiga oladi.	
ʻ  zLMS mahalliy yoki sotuvchi tomonidan 
joylashtirilishi mumkin. Sotuvchi tomonidan 
joylashtirilgan bulutli tizim SaaS (xizmat 
sifatida dasturiy ta'minot) modeliga amal qiladi. 
Sotuvchi tomonidan joylashtirilgan tizimdagi 
barcha ma'lumotlar yetkazib beruvchi 
tomonidan saqlanadi va foydalanuvchilar 
internet, kompyuter yoki mobil qurilma orqali 
kirishadi. Sotuvchi tomonidan joylashtirilgan 
tizimlardan foydalanish odatda osonroq va 
kamroq texnik tajriba talab qiladi. Mahalliy 
ravishda joylashtirilgan LMS 
foydalanuvchilarning ichki serverlarida ichki 
joylashtirilgan LMSga tegishli barcha 
ma'lumotlarni ko'radi. Mahalliy LMS dasturiy 
ta'minoti ko'pincha ochiq kodli bo'ladi, ya'ni 
foydalanuvchilar LMS dasturi va uning kodini 
(to'lov orqali yoki bepul) sotib oladilar  z  zMOODLE 
PLARFORMASI
Moodle  — kurslarni boshqarish tizimi "
elektron ta'lim ", shuningdek, 
"ta'limni boshqarish tizimi " yoki 
"virtual ta'lim muhiti"  sifatida mashhur. 
Ingliz tilidagi   Modular Object-Oriented 
Dynamic Learning Environment  (obyektga 
yoʻnaltirilgan modulli dinamik oʻqitish 
muhiti) soʻzlarining qisqartmasi. Onlayn 
taʼlim uchun saytlar yaratish imkonini 
beruvchi ochiq ( GNU GPL  litsenziyasi 
asosida tarqatiladigan)  web dastur
 hisoblanadi. Hozirda ta'lim jarayonini 
tashkil etishda, ayniqsa, masofaviy 
ta'limda keng foydalanilib kelinmoqda.  z

LMS Moodle AQSH bozorining taxminan 18% ni egallaydi[5].Platforma 
o'qituvchilar va talabalarning birgalikda ishlashi uchun joy beradi. Moodle talabalar 
taraqqiyotini kuzatish uchun turli xil variantlarni taqdim etadi, shuningdek xavfsiz 
autentifikatsiya bilan ommaviy ro'yxatga olishni qo'llab-quvvatlaydi.Tizim individual 
sahifalarning maketlari va dizaynini sozlash qobiliyatiga ega moslashuvchan 
interfeysga ega. Platforma aloqa, hamkorlik, hujjatlarni boshqarish va boshqa 
samaradorlik ilovalarini o'z ichiga olgan keng ko'lamli dasturiy ta'minot bilan 
birlashtirilishi mumkin. Moodle ochiq manba hisoblanadi.  z
SMM PLATFORMASI
Bugungi kunda dunyo aholisining 58,11% ijtimoiy tarmoqlardan 
faydalanadi:
SMM nima deb so’ralganda – bu o’z brendingizni tanitish, sotuv 
hajmini ko’paytirish va veb-sayt trafikini oshirish maqsadlari 
ham tushuniladi. SMM haqida ma’lumot berayotganda sizning 
tarmoqdagi profilingizda kontent yaratish, obunachilaringiz 
bilan muloqot qilish va ularni jalb etish va ijtimoiy media 
(Instagram, Telegramda) reklama berishlarlarni o’z ichiga oladi.  zSMM marketing nima uchun rivojlanib 
borayotganining asosiy sababi bu 
foydalanuvchilar soni kundan kunfa 
o’sib borayotgani.  Marketing Sherpa
 statistik ma’lumotlariga ko’ra, 18 
yoshdan 34 yoshgacha bo’lgan 
odamlarning 95%-iga mahsulot 
brendini kuzatish va u bilan aloqa 
qilishda SMM media usuli eng qulayi 
deb hisoblashdi. SMM mutaxassis 
lavozimiga katta talab borligining 
sababi ham shu: deyarli har bir 
kompaniya  SMM xizmatini  ishlatadi. 
Hattoki ko’pgina brendlar uchun bu 
online savdoda yagona reklama usuli 
ham.  z  z
Masofaviy ta'lim afzalliklari

Masofaviy ta'lim bizning kundalik turmushimizning bir qismiga 
aylanib qolgani yangilik emas Masofaviy ta'lim orqali biz uydan 
chiqmasdanoq ozimiz hohlagan fan biilan  shugullana olamiz   z
SavollarLms ?	
A)Learning menegmentv social BLearning menegment system C)Life menegment systen	
Lms omma etiboriga ilk bor nechinchi yil taqdim etilgan?	
A)2000    B)1990       C)2010	
Xizmat sifatidagi dasturiy taminot?	
A)Saas        B)Lms        C)Mooodle	
Oquv kurslarini boshqarish tizmi?	
A)Saas             B)Mooodle       C)Lms	
Moodle dasturi Aqsh bozorining nechi foizini egallaydi?	
A)18             B)20          C)15	
Qaysi dastur Aqsh bozorining 18 foizini  egallaydi?	
A)Lms           B)Moodle           C)Saas	
Dunyio aholisining nechi foizi internet bor?	
A)50          B55            C)45	
Lms dasturiga talab  nima uchun oshadi?	
A)Covid       B)aholi  kopayishi         C)tabiiy jarayonlar	
Obyektga yonaltirilgan  modullli dinamik oqitish moduli?	
A)Mooodle         B)Lms            C) Saas	
Masofaviy  talim      dasturi? 	
A)Lms      B)Word                   C) Mls  z
Foydalanilgan adabiyotlar

 „ Remote Desktop Software“. ITarian.com. Qaraldi: 1-may 2019-yil.

  Virtual Network Computing (VNC): Making Remote Desktop Sharing Possible. Businessnewsdaily.com (2013-11-07). 
Retrieved on 2014-02-27.

 „ What is Remote Computer? - Definition from Techopedia“ (en). Techopedia.com. Qaraldi: 10-iyun 2020-yil.

 „ VMware Announces Strategic Licensing and Co-development Agreement with Teradici for True Remote PC User 
Experience Further Bolstering its vClient Initiative“. VMware News Releases. VMware. Qaraldi: 1-iyun 2013-yil.

 „ Creepware — Who’s Watching You?“. Symantec Security Response (10-dekabr 2013-yil).

 „ Remote Server Administration Tools for Windows 7“. Microsoft TechNet. Microsoft (4-iyun 2009-yil). Qaraldi: 4-fevral 
2011-yil. ,

 „ Danger: Remote Access Trojans“. Microsoft TechNet (sentabr 2002). Qaraldi: 5-fevral 2011-yil.

 „ Understanding the Windows NT Remote Access Service“. Microsoft TechNet. Microsoft. Qaraldi: 5-fevral 2011-yil.

 „ Netsh commands for remote access (ras)“. Microsoft TechNet. Microsoft (21-yanvar 2005-yil). Qaraldi: 5-fevral 2011-yil.

 „ RAS Registry Modification Allowed Without Administrative Rights“. Microsoft TechNet. Microsoft. Qaraldi: 5-fevral 2011-yil

z Masofaviy ta’lim

z Reja  Kirish  Masofaviy ta’lim texnologiyasi  Asosiy qism 1. LMS-Ta’limni bosqarish 2. MOODLE platformasi 3. SMM platformasI  Xulosa  Masofaviy ta’lim afzalliklari

z Masofavit ta’lim texnologiyasi  Masofaviy ta'lim, shuningdek, masofaviy ta'lim sifatida ham tanilgan, maktabda har doim ham jismonan bo'lmasligi mumkin bo'lgan talabalarni o'qitishdir[1][2] yoki o'quvchi va o'qituvchi vaqt va masofada bir-biridan ajralib turadi[3]. An'anaga ko'ra, bu odatda sirtqi kurslarni o'z ichiga oladi, bunda talaba maktab bilan pochta orqali yozishadi. Masofaviy ta'lim texnologiya vositachiligidagi usul bo'lib, videokonferentsiya, televidenie va internet kabi texnologiyalarning rivojlanishi bilan rivojlandi.[4] Bugungi kunda u odatda onlayn ta'limni o'z ichiga oladi va o'rganish odatda texnologiyaning qandaydir shakli orqali amalga oshiriladi. Masofaviy ta'lim dasturi butunlay masofaviy ta'lim yoki masofaviy ta'lim va an'anaviy sinfda o'qitishning kombinatsiyasi (gibrid[5] yoki aralash deb ataladi) bo'lishi mumkin.[6] Boshqa usullar qatoriga qo shimcha virtual muhit ʻ bilan masofaviy ta lim yoki virtual muhitda o qitish (e-learning) kiradi.[3] ʼ ʻ

zInternet texnologiyasi ochiq ta'lim resurslari va elektron ta'lim va MOOC kabi vositalar orqali masofaviy ta'limning ko'plab shakllarini ta'minladi. Internetning kengayishi chegaralarni xiralashtirsa- da, masofaviy ta'lim texnologiyalari etkazib berishning ikkita usuliga bo'linadi: sinxron ta'lim va asinxron ta'lim.Sinxron ta'limda barcha ishtirokchilar an'anaviy sinfda o'qitishda bo'lgani kabi bir vaqtning o'zida virtual sinfda "hozir" bo'lishadi. Bu vaqt jadvalini talab qiladi. Veb- konferentsiya, videokonferensaloqa, o quv ʻ televideniyesi, o quv televideniyesi to g ridan- ʻ ʻ ʻ to g ri efirga uzatiladigan sun iy yo ldosh (DBS), ʻ ʻ ʼ ʻ internet radiosi, jonli efir, telefon va internetga asoslangan VoIP kabi sinxron texnologiyalarga misol bo la oladi.[49]Veb-konferentsiya dasturi ʻ sinf uchrashuvlarini osonlashtirishga yordam beradi va odatda matnli suhbat, so'rovlar, qo'l ko'tarish, kulgichlar va boshqalar kabi qo'shimcha o'zaro ta'sir vositalarini o'z ichiga oladi

z LMS-ta’limni boshqarish Ta'limni boshqarish tizimi (LMS) ta'lim kurslari, o'quv dasturlari, materiallar yoki o'rganish va rivojlantirish dasturlarini boshqarish, hujjatlashtirish, kuzatish, hisobot berish, avtomatlashtirish va yetkazib berish uchun dasturiy ta'minot ilovasidir.[1] Ta'limni boshqarish tizimi kontseptsiyasi to'g'ridan-to'g'ri e-Learning'dan paydo bo'lgan. Ta'limni boshqarish tizimlari o'quv tizimlari bozorining eng katta segmentini tashkil qiladi. LMS ning birinchi joriy etilishi 1990-yillarning oxirida bo'lgan.[2] COVID-19 pandemiyasi davrida masofaviy ta limga ʼ e tibor qaratilishi tufayli ta limni boshqarish tizimlaridan foydalanish sezilarli darajada o sdi. ʼ ʼ ʻ [3]Ta'limni boshqarish tizimlari tahliliy ma'lumotlar va hisobotlardan foydalangan holda ta'lim va ta'limdagi kamchiliklarni aniqlash uchun mo'ljallangan. LMSs onlayn ta'limni yetkazib berishga qaratilgan, lekin bir qator foydalanishni qo'llab-quvvatlaydi, ular onlayn kontent uchun platforma vazifasini bajaradi, shu jumladan asinxron va sinxron asoslangan kurslar. Oliy ta lim sohasida LMS o qituvchi boshchiligidagi o qitish yoki o zgartirilgan sinf uchun sinf ʼ ʻ ʻ ʻ boshqaruvini taklif qilishi mumkin.[4] Zamonaviy LMSlar foydalanuvchining malaka profiliga asoslangan kurslar uchun avtomatlashtirilgan tavsiyalar berish hamda tavsiyalarni yanada aniqroq qilish uchun o quv materiallaridan metama lumotlarni olish uchun aqlli algoritmlarni ʻ ʼ o z ichiga oladi. ʻ